Skocz do zawartości

Tuleja Darton


Martinez3433

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, ferdek napisał:

Te wżery nie są głębokie, a ślady wyglądają na rdzę, tloki są jak nówki. 

Daj maila, to wyślę zdjęcia, bo tu nie chcą się załadować 

Widziałem fotki, dziwnie to wygląda, jakby silnik stał długo nieodpalany z wodą w środku.

 

16 godzin temu, arkadius 73 napisał:

,  myślałem nad dartonami do bloku ej207 ,  co by dmuchąć porządnie ale nie znalazłem u nas  kto to zrobi według specyfikacji dartona i odpuściłem ale znam kto ma oringowane ej207 niby pancerne , i robione u nas jak sie wys.............a to będę wiedział pierwszy

 

Xbike ma oringowane Dartony u siebie. Chyba na Krasnobrodzkiej robił, jeszcze Dziak się tym zajmuje ale w Subaru nie robiłem u nich bloku.

P.S. Ja wolę zamknięty blok ej20 od ej207 z Dartonami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda, a stał max 4 dni i do tego te wżery są od górnej strony tulei, więc musiałby długo stać na dachu;)

a nie przypominam sobie żebym tym egzemplarzem strzelił dacha:biglol:

Dzisiaj oglądał to biegły metaloznawca z Politechniki Krakowskiej i też stwierdził, że takie wżery nie mogły powstać w zamkniętym silniku przez kilka i to nawet z wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przed zakupem hawka STi ogladałem wiele aut. Jednym z nich było auto na Dartonach.

Auto robione było na mazowszu. Miała być igła. Przebieg od remontu 3,5tys km
Dartony, oringowanie bloku pod uszczelki głowic, panewki, tłoki, smoki itp. 

Właściciel auta widać, że nie żałował kasy aby to jeździło. Sam ma dużo wspólnego z motosportem. Widziałem fakturę na gruuubo powyżej 20 tysi

Test kompresji + CO2 w jednym z lepszych zakładów na mazowszu nie pozostawiał złudzeń :(.

Właściciel przecierał oczy ze zdumienia.

Edytowane przez _scooby_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jasne, ale ja pytam co niepokojącego dzieje się na dole w kwestii grubości ścianek.

Większość problemów (pęknięcie tulei i upg) wystepuje przecież w górnej części w miejscu styku z uszczelką i głowicą. Zamknięcie bloku ma za zadanie przede wszystkim zniwelować/wykluczyć ruchy tulei względem uszczelki i głowicy.

 

Czy Ty już miałeś zrobiony "pierwszy" i "drugi" szlif i po prostu skończyły się opcje? Czy też robisz jakieś monstrum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Planuje budowę silnika od podstaw i rozważam różne opcje (silnik nie na ulice). Chciałbym bazować na możliwie najmocniejszym bloku gdyż uważam to za podstawę. 2.5 kusi pojemnością dlatego tez dementuje/potwierdzam info o potencjale, możliwościach i usterkach. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, andrev napisał:

Planuje budowę silnika od podstaw i rozważam różne opcje (silnik nie na ulice). Chciałbym bazować na możliwie najmocniejszym bloku gdyż uważam to za podstawę. 2.5 kusi pojemnością dlatego tez dementuje/potwierdzam info o potencjale, możliwościach i usterkach. 

 

Też tak planowałem więc mam ciekawe części do 2.5 i raczej będę musiał je niestety sprzedać ponieważ nowe plany się pojawiły na horyzoncie. 

Mocniejszej propozycji nie znajdziesz :) Mam kute tłoki Wiseco Motorpsort niższe niż te od STI  , tuleje Dartona, wał korbowy STI  hartowany indukcyjnie - ten kolorowy  i blok silnika półzamkinęty. 

Zestaw obliczony na  stopień sprężania 8-2-8.5 i głowice od GT pod ciśnienie ok. 1.2 bara.  Wszystko czeka.....zamontować dartony, dokupić korbowody, panewki i poskładać. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2019 o 14:13, MDsuperstar napisał:

No można zamknąć blok... :coffee:

Jedyne sensowne rozwiązanie...

 

W dniu 15.02.2019 o 15:03, andrev napisał:

Takie 2.5 zamykaniem wzmacniasz tylko górę.

Czyli dokładnie tam gdzie jest problem ;)

 

W dniu 2.03.2019 o 20:52, 4mamut napisał:

Też tak planowałem więc mam ciekawe części do 2.5 i raczej będę musiał je niestety sprzedać ponieważ nowe plany się pojawiły na horyzoncie. 

Mocniejszej propozycji nie znajdziesz :) Mam kute tłoki Wiseco Motorpsort niższe niż te od STI  , tuleje Dartona, wał korbowy STI  hartowany indukcyjnie - ten kolorowy  i blok silnika półzamkinęty. 

Zestaw obliczony na  stopień sprężania 8-2-8.5 i głowice od GT pod ciśnienie ok. 1.2 bara.  Wszystko czeka.....zamontować dartony, dokupić korbowody, panewki i poskładać. 

Przy tych planach sprzedaż to najlepszy pomysł... :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumujac, jest ktoś w PL godny polecenia do osadzenia Dartonow czy nadal loteria? 

 

Co do 2.5 zamkniętego, krążą różne teorie mówiące iż poniżej „zamknięcia” może dochodzić do pęknięć. Prawda? Jest się czego obawiać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, andrev napisał:

Co do 2.5 zamkniętego, krążą różne teorie mówiące iż poniżej „zamknięcia” może dochodzić do pęknięć. Prawda? Jest się czego obawiać? 

Ja bym się raczej skupił na sprawdzonych informacjach a nie krążących teoriach, bo tworzą je głównie osoby kompletnie nie znające tematu. Jakieś przykłady? 

Najlepiej zapytać warsztaty, które to robią i ile mieli z tego tytułu reklamacji. 

 

Ze swojego doświadczenia powiem, że miałem "zakute" 2,5T upalane przez praktycznie 3 lata. Blok był seryjny nie ruszany czyli półzamknięty. Auto kilkakrotnie modyfikowane i strojone legitymowało się parametrami 330-350KM/500Nm a na koniec 400KM/600Nm. Jak wspomniałem zbudowane jedynie do upalania, więc lekko nie miało. Jeździ do dziś i silnik żyje, więc wszystko zależy od tunera, stroiciela i użytkownika. Niektórym przy serii nawet Dartony nie pomogą, bo te silniki nie są idioto odporne. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenia z 2.5 nie mam żadnego, dlatego też staram się weryfikować te wszystkie "urban legend".

 

Simon WRC

2 godziny temu, Simon WRC napisał:

Ze swojego doświadczenia powiem, że miałem "zakute" 2,5T upalane przez praktycznie 3 lata. Blok był seryjny nie ruszany czyli półzamknięty. Auto kilkakrotnie modyfikowane i strojone legitymowało się parametrami 330-350KM/500Nm a na koniec 400KM/600Nm. Jak wspomniałem zbudowane jedynie do upalania, więc lekko nie miało. Jeździ do dziś i silnik żyje, więc wszystko zależy od tunera, stroiciela i użytkownika. Niektórym przy serii nawet Dartony nie pomogą, bo te silniki nie są idioto odporne. 

 

Dziękuje za rzeczową informację :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.03.2019 o 23:12, andrev napisał:

Reasumujac, jest ktoś w PL godny polecenia do osadzenia Dartonow czy nadal loteria? 

 

Co do 2.5 zamkniętego, krążą różne teorie mówiące iż poniżej „zamknięcia” może dochodzić do pęknięć. Prawda? Jest się czego obawiać? 

 

Ad1 jest

Ad2 tak tam gdzie idzie śruba głowicy jest mniej niż 7 mm z czego połowa to AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...