Enginegroup Warszawa Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Cześć, od dłuższego czasu moja subarynka faluje na obrotach a po rozgrzanie nie wkręca się powyzej 5 rpm. (mrugający check pokazał mi błąd numer 23- przepływomierz) komputer delphi - tez przepływomierz wskazał, dostałem dwa 3 pinowe od znajomego i nic to nie dało. Wytłumaczycie mi jak mam dokładnie zmierzyc przepływke i sygnał z kabla ? stał tydzien czasu u mechanika nic nie zrobil pieniadze wziął i powiedział ze silnik do wymiany. dlatego postanowilem wziąść sprawy w swoje ręce, multimetrem potrafię sie posługiwać tylko brakuje mi prawidłowych wartości jakie powinny byc. dodam jeszcze ze komp delphi wskazał mi dwa niepokojące pomiary - położenie przepustnicy 23% na biegu jałowym i kąt wyprzedzenia zapłonu -96' tez na jałowym, czy tak powinno byc ? Czy jest możliwośc aby rozrząd delikatnie mi sie przestawił i po rozgrzaniu nie ma mocy i przerywa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Kiedy sprawdzałeś luzy zaworowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enginegroup Warszawa Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Auto mam od pazdziernika, nigdy nie sciągałem czapek bo nigdy nie regulowałem zaworów na płytki, szczerze przeraza mnie ta operacja ale nie na tyle by oddawać komus. Powiedzcie mi czy dobrze kumam całą tą operacje : sciągam pokrywe zaworów i mierze szczelinomierzem miedzy krzywką wałka a szklanką ? i jak jest zle to musze wałki rozpiąc i nałozyc na szklanki płytki ? jakie powinny być luzy w ej20 211KM to zejde do garazu i jeszcze dzis dobiorę się pod wałki pomóżcie mi zrozumieć subaru, bo frajda z jazdy jest niesamowita Silnik w górze, czapki zdjęte. Teraz już potrafię sobie wyobrazić regulację płytkową, pytanie czy wlot 0.20mm wylot 0.25mm ? Edytowane 23 Stycznia 2015 przez Enginegroup Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1851 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 ja tak mam u siebie sanie 0.20 wydech 0.25 chodzi igla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klimo Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Podepnę się pod temat bo mam podobny problem. Wszystko zaczęło się podczas jazdy w desczu, najpierw samochód zgasł na kilka sekund, a potem jeszcze przez chwile szarpał i nie miał mocy. Wszystko jednak szybko wróciło do normy i po kilku kilometrach juz kawałek od domu po wjechaniu w kolejna kałuże, auto zaczęło szarpać i ledwie udało się dojechać do domu. Uznałem że coś zawilgło i jak wyschnie może będzie okej Ale nastepnego dnia okazało się, że samochód przestał się wkręcac na obroty, z reguły dokręca się do ok 3500 rpm, czasem do okolic 5000 i zaczyna strzelac z wydechu, szarpac itp, check engine świeci się cały czas. Błędy: 22 (kilka razy wywaliło go już wcześniej) i 23. Sprawdziłem przepływkę miernikiem i cały czas pokazywała napięcie 5v bez względu na obroty. Wymieniłem więc czujnik spalania stukowego na nowy, do tego przepływkę na ori używkę i profilaktycznie sondę lambda bo jak się okazało miałem jakieś uniwersalne dziadostwo więc wpadła również ori używka. No i niestety nic to nie pomogło, jak chodzić auto nie chciało tak chodzić nie chce nadal, z tym że wywala już tylko błąd przepływki. Po sprawdzeniu jej miernikiem, podobnie jak w przypadku tej poprzedniej, napięcie ciągle 5v. Cóż to może być? Przepływka którą wsadziłem też będzie niesprawna czy coś innego może powodować takie zachowanie auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 odłącz przepływkę w ogóle i zobacz jak chodzi. Jeśli nierówno to nie przepływka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klimo Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Bez różnicy, zarówno na podpiętej jak i odpiętej to samo, łącznie z niezbyt równymi niskimi obrotami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 (edytowane) Najpierw zobacz na filtr powietrza. Może pociagnął wodę i mokry jest. Dolot seryjny? I daj dodatkowa masę silnika do nadwozia- bez niej nieraz cuda są. Edytowane 30 Maja 2017 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klimo Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Dolot seria, filtr przy całej akcji nowy włożyłem bo również przyszło mi do głowy że może być zawilgocony. Był suchy ale troche już brudny więc nówka wpadła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Sprawdź przewody zapłonowe i cewkę. Jest bardzo prawdopodobne, że to one są winne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Ja bym sprobowal podmienic pompe paliwa. Jak mi padala w swifcie, to mialem podobne objawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się