Skocz do zawartości

Temperatura Oleju w GT-ku.


Majki46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ponownie zwracam się do Was Forumowicze o pomoc z bardzo dziwnym zjawiskiem jakie pojawia się w moim GC8.

Chodzi mianowicie o wskaźnik temperatury oleju Auto Gauge, który dziwnie się zachowuje. Kiedy rozgrzewam auto wskaźnik leży na minimum czyli ok. 50 stopni i przejeżdżam spokojnie jakieś 13-15 kilosów a wskaźnik nadal leży, pragnę zaznaczyć, że seryjny wskaźnik temperatury płynu jest na poziomie normalnej temperatury pracy. Kiedy się zatrzymam po przejechani się tych 15 kilometrów gaszę Subaru i po chwili kiedy ponownie uruchamiam silnik wskaźnik pokazuje ok. 70 stopni. Ruszam i kiedy zaczynam jechać powyżej 100 km/h temperatura oleju spada i wskazówka ponownie leży na 50-tce.

Czy to problem z Wskaźnikiem, czy może czujnik temperatury jest w złym miejscu i pęd powietrza w komorze silnika za bardzo go wystudza, a może moja Impreza nie może utrzymać temperatury oleju przy normalnej "spokojnej" jeździe?

Kto Pomoże?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, nie chodzi mi o dokładność wskazań, ale o ogólne działanie a raczej nie działanie. Każdy samochód benzynowy po uzyskaniu właściwej temperatury pracy powinien utrzymywać temperaturę oleju powyżej 60 stopni a temperaturę tą pomaga utrzymać podstawa filtra oleju która jest zarazem chłodnicą oleju. Podczas długiego postoju na wolnych obrotach zegar pokazuje 80 stopni, ale wystarczy że ruszę i będę spokojnie jeździł po mieście a temperatura oleju na wskaźniku spada praktycznie w oczach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Majki46 temperatura oleju powinna osiągnąć poziom ok.70*C po 5-7 km jazdy.W czasie jazdy po mieście powinna utrzymywać się temperatura ~80*C.

Gdzie masz ten czujnik zamontowany?

Jeśli faktycznie w podstawce filtra oleju,to sam już wyjaśniłeś sprawę wyżej,plus dokładność wskazań zegara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze ta zbiorowa jazda na AG to jakaś forumowa ekskomunika. Wszystko inne jest mega, a jak nie wywalisz min. 1500 zł na wskaźniki to jesteś ćwok :facepalm:

 

Po drugie

Majki46

Miałem bardzo podobny efekt w moim byłym s-turbo. Czujnik umieszczony w korku spustowym. Po pierwszym montażu był bardzo leniwy i temperaturę wskazywał głównie na postoju jak oliwa spływała do miski. Wnerwiało mnie to tak bardzo, że poprosiłem kolegę aby wytoczył mi zupełnie nowy korek wg mojego projektu ;) i to poprawiło sytuację znacząco, aczkolwiek idealnie nie było i tak.

Edytowane przez BartZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po pierwsze ta zbiorowa jazda na AG to jakaś forumowa ekskomunika. Wszystko inne jest mega, a jak nie wywalisz min. 1500 zł na wskaźniki to jesteś ćwok

A Ty co?Nie wyspałeś się? :P  :mrgreen:

Kto tu po tych Gałganach jedzie? :twisted:

Powiem więcej,wszystkie dodatkowe zegary tuningowe mają margines błędu swoich wskazań,nawet kilkakrotnie droższe od kwoty wymienionej wyżej.

 

 

Kiedy rozgrzewam auto wskaźnik leży na minimum czyli ok. 50 stopni i przejeżdżam spokojnie jakieś 13-15 kilosów a wskaźnik nadal leży,

 

 

Też mam zamontowany w podstawce filtra i zegar zawsze pokazuje tak samo, nieważne czy stoje czy jade.

A to tylko potwierdza taką opinię. :P  ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawa ma się tak, że mam na bloku silnik mam zamontowany trójnik który daje sygnały dla oryginalnego czujnika ciśnienia oleju, czujnika ciśnienia dla zegara Auto Gauge oraz trzeci dla zegara temperatury oleju.

Wygląda to tak:

Seyn1r.jpg

Czujnik który podaje sygnał do zegara temperatury oleju to ten zamontowany na górze z białym i czarnym przewodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Po pierwsze ta zbiorowa jazda na AG to jakaś forumowa ekskomunika. Wszystko inne jest mega, a jak nie wywalisz min. 1500 zł na wskaźniki to jesteś ćwok

A Ty co?Nie wyspałeś się? :P  :mrgreen:

Kto tu po tych Gałganach jedzie? :twisted:

Powiem więcej,wszystkie dodatkowe zegary tuningowe mają margines błędu swoich wskazań,nawet kilkakrotnie droższe od kwoty wymienionej wyżej.

 

 

Kiedy rozgrzewam auto wskaźnik leży na minimum czyli ok. 50 stopni i przejeżdżam spokojnie jakieś 13-15 kilosów a wskaźnik nadal leży,

 

 

Też mam zamontowany w podstawce filtra i zegar zawsze pokazuje tak samo, nieważne czy stoje czy jade.

A to tylko potwierdza taką opinię. :P  ;)

 

Blue Monday :P;) 

 

W każdym bądź razie:

1. ogólnie wskaźniki są penisa warte i w 99% przypadków służą do lansu oraz zbiorowego walenia gruchy nad kolejnym flokowanym daszkiem :twisted:

2. AG mogą się popsuć

3. wszystko co ma mechanizmy i kabelki może się popsuć

4. jak się umie czytać ciśnienie oliwy, to reszta jest zbędna (z wyjątkiem doładowania)

5. AG są wystarczające

6. prawdopodobnie Twój Majki jest jednak walnięty ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jako ze nie znalazlem definitywnej informacji nt. gwintow w silniku GT99, chcialem potwierdzic ze wszystkie zaslepione otwory, zarowo w glowicy jak i w bloku, maja gwint NPT 1/8 ?

W zwiazku z tym, majac czujnik temperatury oleju NPT 1/8 oraz cisnienia oleju M10x1, jedyny adapter jaki potrzebuje to ten na czujnik cisnienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam od tygodnia podpięte STRI ciśnienie oleju I temperature w sandwicza pod filtrem oleju.

O ile ciśnienie zachowuje się w miarę normalnie, tzn reaguje na gęsty i zimny olej, obroty itp to temperature oleju zadziwia swoimi wskazaniami.

 

Mianowicie.

Temperature rozgrzanego oleju ok 110st. W mieście gdzie brak pędu powietrza rośnie do 130st, następnie włączają się wentylatory i temperature podchodzi do 150st. W momencie wyłączenia wentylatorów wskazówka w ułamku sekundy wraca na ok 110st.

Albo elektrycznie coś nie famfaramfa bo wskaźnik reaguje na spadki napięcia związane z poborem prądu przez wentylatory, albo miejscówka jest naprawdę mega zła pod właściwe wskazania i mierzy temp niewiadomo co.

Nic trzeba będzie zmienić miejscówkę czujnika ale to za rok dopiero bo właśnie co wymieniłem olej i nie planuję przebiegów większych niż 2000km w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Temperature rozgrzanego oleju ok 110st. W mieście gdzie brak pędu powietrza rośnie do 130st, następnie włączają się wentylatory i temperature podchodzi do 150st. W momencie wyłączenia wentylatorów wskazówka w ułamku sekundy wraca na ok 110st.

Nie jest to dobre miejsce na czujnik, ale tu ewidentnie  jakieś elektryczne chece bo to gwałtownie się dzieje. Spadki mogą być znaczne bo obciążenia prądowe + nagłe zwolnienie obrotów silnika się sumują.

Spróbuj włączyć wszystko co masz ( dmuchawy , halogeny , ogrzewanie szyby ) i zobacz czy wtedy przy wyłączeniu wentylatorów tak będzie . Jeśli nie to może wystarczy zmienić miejsce zasilania wskaźników.

 

Wszystkim niezłych jaj życzę na Święta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...