Majki46 Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 Witam. Ponownie zwracam się do Was Forumowicze o pomoc z bardzo dziwnym zjawiskiem jakie pojawia się w moim GC8. Chodzi mianowicie o wskaźnik temperatury oleju Auto Gauge, który dziwnie się zachowuje. Kiedy rozgrzewam auto wskaźnik leży na minimum czyli ok. 50 stopni i przejeżdżam spokojnie jakieś 13-15 kilosów a wskaźnik nadal leży, pragnę zaznaczyć, że seryjny wskaźnik temperatury płynu jest na poziomie normalnej temperatury pracy. Kiedy się zatrzymam po przejechani się tych 15 kilometrów gaszę Subaru i po chwili kiedy ponownie uruchamiam silnik wskaźnik pokazuje ok. 70 stopni. Ruszam i kiedy zaczynam jechać powyżej 100 km/h temperatura oleju spada i wskazówka ponownie leży na 50-tce. Czy to problem z Wskaźnikiem, czy może czujnik temperatury jest w złym miejscu i pęd powietrza w komorze silnika za bardzo go wystudza, a może moja Impreza nie może utrzymać temperatury oleju przy normalnej "spokojnej" jeździe? Kto Pomoże? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 Problem w zegarze albo jego czujniku.A czujnik gdzie wkręcony? AutoGałgany nigdy nie grzeszyły dokładnością wskazań. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 @@Majki46, po prostu wykręć czujnik i wsadź do gotującej się wody, powinien wskazywać 100 stopni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majki46 Posted January 18, 2015 Author Share Posted January 18, 2015 Marcin, nie chodzi mi o dokładność wskazań, ale o ogólne działanie a raczej nie działanie. Każdy samochód benzynowy po uzyskaniu właściwej temperatury pracy powinien utrzymywać temperaturę oleju powyżej 60 stopni a temperaturę tą pomaga utrzymać podstawa filtra oleju która jest zarazem chłodnicą oleju. Podczas długiego postoju na wolnych obrotach zegar pokazuje 80 stopni, ale wystarczy że ruszę i będę spokojnie jeździł po mieście a temperatura oleju na wskaźniku spada praktycznie w oczach... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 @@Majki46 temperatura oleju powinna osiągnąć poziom ok.70*C po 5-7 km jazdy.W czasie jazdy po mieście powinna utrzymywać się temperatura ~80*C. Gdzie masz ten czujnik zamontowany? Jeśli faktycznie w podstawce filtra oleju,to sam już wyjaśniłeś sprawę wyżej,plus dokładność wskazań zegara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dacko Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 (edited) Też mam zamontowany w podstawce filtra i zegar zawsze pokazuje tak samo, nieważne czy stoje czy jade. Edited January 18, 2015 by dacko Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 Też mam zamontowany w podstawce filtra i zegar zawsze pokazuje tak samo, nieważne czy stoje czy jade. No tu sytuację mamy jasną.Uszkodzony zegar i czujnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 (edited) Po pierwsze ta zbiorowa jazda na AG to jakaś forumowa ekskomunika. Wszystko inne jest mega, a jak nie wywalisz min. 1500 zł na wskaźniki to jesteś ćwok Po drugie Majki46 Miałem bardzo podobny efekt w moim byłym s-turbo. Czujnik umieszczony w korku spustowym. Po pierwszym montażu był bardzo leniwy i temperaturę wskazywał głównie na postoju jak oliwa spływała do miski. Wnerwiało mnie to tak bardzo, że poprosiłem kolegę aby wytoczył mi zupełnie nowy korek wg mojego projektu i to poprawiło sytuację znacząco, aczkolwiek idealnie nie było i tak. Edited January 19, 2015 by BartZ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majki46 Posted January 19, 2015 Author Share Posted January 19, 2015 Okey, sprawdzę gdzie dokładnie mam umiejscowiony czujnik i dam znać aby nie GDYBAĆ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cianbo Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Ja mam zegar Auto Gauge i czujnik wkręcony w blok. Działa i pokazuje bardzo dobrze. Może u ciebie to kwestia umiejscowienia czujnika albo coś z podłączeniem, np. słaba masa czy coś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Sprawdz kable od czujnika. Mam czujnik w bloku. Po 10 minutach na idle temperatura oliwy ma 65* zegar Defi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Po pierwsze ta zbiorowa jazda na AG to jakaś forumowa ekskomunika. Wszystko inne jest mega, a jak nie wywalisz min. 1500 zł na wskaźniki to jesteś ćwok A Ty co?Nie wyspałeś się? Kto tu po tych Gałganach jedzie? Powiem więcej,wszystkie dodatkowe zegary tuningowe mają margines błędu swoich wskazań,nawet kilkakrotnie droższe od kwoty wymienionej wyżej. Kiedy rozgrzewam auto wskaźnik leży na minimum czyli ok. 50 stopni i przejeżdżam spokojnie jakieś 13-15 kilosów a wskaźnik nadal leży, Też mam zamontowany w podstawce filtra i zegar zawsze pokazuje tak samo, nieważne czy stoje czy jade. A to tylko potwierdza taką opinię. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Ja mam czujniki w korkach spustowych i wszystko jest ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majki46 Posted January 19, 2015 Author Share Posted January 19, 2015 Więc sprawa ma się tak, że mam na bloku silnik mam zamontowany trójnik który daje sygnały dla oryginalnego czujnika ciśnienia oleju, czujnika ciśnienia dla zegara Auto Gauge oraz trzeci dla zegara temperatury oleju. Wygląda to tak: Czujnik który podaje sygnał do zegara temperatury oleju to ten zamontowany na górze z białym i czarnym przewodem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Po pierwsze ta zbiorowa jazda na AG to jakaś forumowa ekskomunika. Wszystko inne jest mega, a jak nie wywalisz min. 1500 zł na wskaźniki to jesteś ćwok A Ty co?Nie wyspałeś się? Kto tu po tych Gałganach jedzie? Powiem więcej,wszystkie dodatkowe zegary tuningowe mają margines błędu swoich wskazań,nawet kilkakrotnie droższe od kwoty wymienionej wyżej. Kiedy rozgrzewam auto wskaźnik leży na minimum czyli ok. 50 stopni i przejeżdżam spokojnie jakieś 13-15 kilosów a wskaźnik nadal leży, Też mam zamontowany w podstawce filtra i zegar zawsze pokazuje tak samo, nieważne czy stoje czy jade. A to tylko potwierdza taką opinię. Blue Monday W każdym bądź razie: 1. ogólnie wskaźniki są penisa warte i w 99% przypadków służą do lansu oraz zbiorowego walenia gruchy nad kolejnym flokowanym daszkiem 2. AG mogą się popsuć 3. wszystko co ma mechanizmy i kabelki może się popsuć 4. jak się umie czytać ciśnienie oliwy, to reszta jest zbędna (z wyjątkiem doładowania) 5. AG są wystarczające 6. prawdopodobnie Twój Majki jest jednak walnięty Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 W takim układzie czujnik temperatury jest odsadzony od magistrali w ślepym kanale, więc temp oleju jest mierzona błędnie. Najlepiej jakby olej opływał czujnik wkręcony bezpośrednio w magistralę. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Gaugany są ok. ale tylko w wersjach z silniczkiem krokowym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Musisz to zmienic bo ta centralka ktora zrobiles jest guzik warta, gdyz bedzie oszukiwala dane najlepiej wsadzic czujnik do korka spustowego ktory przewiercasz ,gwintujesz i wkrecasz w niego czujnik, powinno dzialac duzo lepiej jak masz teraz Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 (edited) Korek to nie jest najlepsze miejsce , zaślepka pod ic , lub głowica to są polecane miejsca na czujniki temperatury i ciśnienia oleju . Edited January 19, 2015 by kowal 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted January 19, 2015 Share Posted January 19, 2015 Odczyty z czujnika temperatury oleju umieszczonego w korku w misce olejowej sa na poziomie AutoBilda... zalezne od tego jak wieje... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majki46 Posted January 20, 2015 Author Share Posted January 20, 2015 Dzięki Kowal za konkrety. Myślę, że najlepiej będzie zamówić nowy czujnik i zamontować w jedno z miejsc wskazanych przez Ciebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ember Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Jako ze nie znalazlem definitywnej informacji nt. gwintow w silniku GT99, chcialem potwierdzic ze wszystkie zaslepione otwory, zarowo w glowicy jak i w bloku, maja gwint NPT 1/8 ? W zwiazku z tym, majac czujnik temperatury oleju NPT 1/8 oraz cisnienia oleju M10x1, jedyny adapter jaki potrzebuje to ten na czujnik cisnienia ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirkdiggler Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 A ja mam od tygodnia podpięte STRI ciśnienie oleju I temperature w sandwicza pod filtrem oleju. O ile ciśnienie zachowuje się w miarę normalnie, tzn reaguje na gęsty i zimny olej, obroty itp to temperature oleju zadziwia swoimi wskazaniami. Mianowicie. Temperature rozgrzanego oleju ok 110st. W mieście gdzie brak pędu powietrza rośnie do 130st, następnie włączają się wentylatory i temperature podchodzi do 150st. W momencie wyłączenia wentylatorów wskazówka w ułamku sekundy wraca na ok 110st. Albo elektrycznie coś nie famfaramfa bo wskaźnik reaguje na spadki napięcia związane z poborem prądu przez wentylatory, albo miejscówka jest naprawdę mega zła pod właściwe wskazania i mierzy temp niewiadomo co. Nic trzeba będzie zmienić miejscówkę czujnika ale to za rok dopiero bo właśnie co wymieniłem olej i nie planuję przebiegów większych niż 2000km w tym roku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Temperature rozgrzanego oleju ok 110st. W mieście gdzie brak pędu powietrza rośnie do 130st, następnie włączają się wentylatory i temperature podchodzi do 150st. W momencie wyłączenia wentylatorów wskazówka w ułamku sekundy wraca na ok 110st. Nie jest to dobre miejsce na czujnik, ale tu ewidentnie jakieś elektryczne chece bo to gwałtownie się dzieje. Spadki mogą być znaczne bo obciążenia prądowe + nagłe zwolnienie obrotów silnika się sumują. Spróbuj włączyć wszystko co masz ( dmuchawy , halogeny , ogrzewanie szyby ) i zobacz czy wtedy przy wyłączeniu wentylatorów tak będzie . Jeśli nie to może wystarczy zmienić miejsce zasilania wskaźników. Wszystkim niezłych jaj życzę na Święta:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bor Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Witam, Panowie tez chciałbym zamontować wskaźniki (temperatura oleju/ cisnienie oleju, dołądowanie turbo mam więc ptanie jaki trzeci?) jednak główne moje pytanie to jakiej firmy zakupić zegary? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now