Jump to content

brak mocy?


Driverr

Recommended Posts

Witam jestem nowy na forum i mieszkam w angli co powoduje koniecznosc serwisowania mojego wrx a w tamtejszych serwisach i stad moje pytanie

 

Pojawiał mi sie czasami check engine szczególnie w wyzszych obrotach ale samoczynnie gasł po ponownym uruchomieniu samochody.

pojechałem z tym zjawiskiem do serwisu suba w manchesterze gdzie zlecilem dodatkowy pomiar na hamowni.

 

Jakiez było moje zdziwienie kiedy wykres wykazał ubytek o 46.7 km

czyli zostało mi jakies 167 koni wedłog wykresu

Komputer nie stwierdził zadnych błedow a cisnienie doładowania wykazało 0.996 b

 

Koles powiedział ze powodów moze byc kilka od zatkania górnego katalizatora poprzez zawor upustowy na przeplywomierzu kończąc.

 

Po zapytaniu czy moze stwierdzic jednoznacznie co moze byc powodem usterki odpowiedzial ze jest to niemozliwe i musi wymienic wszystko koszt ok 600 funtow ale zaznaczyl ze nie gwarantuje usuniecia przyczyny przypominam ze jest to serwis autoryzowany Subaru

 

Załamałem sie troche ze moje subaru ma 170 koni a co najgorsze ze nie mogłem wcale odczuc spadku mocy .podejmowalem proby street racingu z innymi subaru i bylo zawsze zwyciesko dotego rozmawialem z innym wlascicielem suba i powiedzial ze ten serwis to niezly przekret i nikt tam nie jezdzi

 

teraz check engine swieci sie ciągle i nie wiem co robic moze ktos mial podobne usterki i jest mi w stanie podpowiedziec czego powinienem oczekiwac nie chcial bym byc ponownie naciagniety na kase.

 

Z góry dziękuje

Link to comment
Share on other sites

co to była z hamownia? Inercyjna czy obciążeniowa? Jeśli według ciebie auto przyspiesza dobrze i to w porównaniu do innych SI to ten test można sobie miedzy bajki włożyć. Piszesz jeszcze ze ta firma to kant, według mnie nie ma co brać do głowy tego badania.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawy temat.

 

Pytanie pomocnicze: jak wygląda kwestia spalania? Bo jeśli spalanie utrzymało się na stałym poziomie, mogłoby to sugerować, że silnik działa z taką mocą, jak działałał, a zapalający się CEL to zupełnie inna sprawa. W tej sytuacji być może wynik badania na hamowni jest po prostu błędny (samochód mógł wejść w "safe mode").

 

Nota bene też mi się zapala CEL ostatnio - byłem w ASO i czekam na jakąś część, która ma być wymieniona na gwarancji. Jak ustalę, co to za część, dam znać - ponieważ objawy są podobne (regularnie zapalający się CEL bez wyczuwalnego spadku mocy i innych anomalii w działaniu samochodu), być może przyczyna będzie ta sama.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawy temat.

 

Pytanie pomocnicze: jak wygląda kwestia spalania? Bo jeśli spalanie utrzymało się na stałym poziomie, mogłoby to sugerować, że silnik działa z taką mocą, jak działałał, a zapalający się CEL to zupełnie inna sprawa. W tej sytuacji być może wynik badania na hamowni jest po prostu błędny (samochód mógł wejść w "safe mode").

 

Nota bene też mi się zapala CEL ostatnio - byłem w ASO i czekam na jakąś część, która ma być wymieniona na gwarancji. Jak ustalę, co to za część, dam znać - ponieważ objawy są podobne (regularnie zapalający się CEL bez wyczuwalnego spadku mocy i innych anomalii w działaniu samochodu), być może przyczyna będzie ta sama.

 

Pozwolili Ci z tym jeździć? Ja bym spanikował i odstawił na kołki...

Link to comment
Share on other sites

nie sadze poniewaz jest napisane ubytek mocy 46.7

nie wiem co o tym myslec slyszalem takze ze do okolo 120km/h nie musi byc wyczuwalnej roznicy miedzy pelnowartosciowa subarka

slyszalem ze powinienem to sprawdzic w przyspieszaniu w przedziale 180-220 na 5 biegu

 

mysle ze najprostrzem sposobem bedzie inna hamownia ale najblizsza ktora znalazlem jest oddalona o jakies 300km

 

acha czy po zapalonym check engine subaru pracuje w trybie awaryjnym?

Link to comment
Share on other sites

Pozwolili Ci z tym jeździć? Ja bym spanikował i odstawił na kołki...

 

Nie, nie pozwolili, a ja jeżdżę, bo chcę zepsuć samochód jeszcze bardziej, żeby mi bron Boże nikt go nie naprawił na gwarancji i żebym sam mógł zapłacić za naprawę :twisted:.

 

Oczywiście, że pozwolili, stwierdzili tylko, że może wydłużyć się czas rozruchu po przekręceniu kluczyka, co, o dziwo, wcale nie ma miejsca... :roll:

 

nie wiem co o tym myslec slyszalem takze ze do okolo 120km/h nie musi byc wyczuwalnej roznicy miedzy pelnowartosciowa subarka

 

A to ciekawe - teraz się zastanawiam, czy ten CEL u mnie nie wpłynął na moc mojego. Jakoś tego nie odczuwam, ale rzadko przekraczam 120 km/h...

 

slyszalem ze powinienem to sprawdzic w przyspieszaniu w przedziale 180-220 na 5 biegu

 

...a już praktycznie nie zdarza mi się przyspieszać ze 180 do 220.

 

Hmmm... i gdzie ja mam to w Polsce przetestować? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Pozwolili Ci z tym jeździć? Ja bym spanikował i odstawił na kołki...

 

Nie, nie pozwolili, a ja jeżdżę, bo chcę zepsuć samochód jeszcze bardziej, żeby mi bron Boże nikt go nie naprawił na gwarancji i żebym sam mógł zapłacić za naprawę :twisted:.

 

Au, au! A ty co? Też masz zły dzień, jak PiS? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe ale ja za bardzo nie wiem jak mozna nie wyczuc braku prawie 50KM jak by nie bylo to juz troche jest?

Ja czuje nawet roznice jak zmienie kola z 205/50/16 na 215/45/17 a auto jezdzi bardzo dobrze....?

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe ale ja za bardzo nie wiem jak mozna nie wyczuc braku prawie 50KM jak by nie bylo to juz troche jest?

Ja czuje nawet roznice jak zmienie kola z 205/50/16 na 215/45/17 a auto jezdzi bardzo dobrze....?

 

A to też prawda - włączam klimę i od razu czuję, że samochód traci moc. Fakt - utrata 50 KM byłaby wyraźnie odczuwalna.

 

Czyli - błąd pomiaru 8).

Link to comment
Share on other sites

tez sie z tym zgadzam moje auto odczowalnie traci po wlaczeniu klimy

sam juz nie wiem

martwi mnie ten check engine

 

acha jak jade ze stala predkoscia okolo 50 -60 przy obrotach okolo 3-3.5 tys samochod lekko szarpie jakis zwiazek?

Link to comment
Share on other sites

Znajdz kogos kto ma takie samo auto i podmien na chwile przeplywomierz.Przynajmiej w prosty sposob go wykluczysz choc dziwne bo masz takie samo spalanie?

Link to comment
Share on other sites

a moze odczytaj najpierw jaki jest kod bledu.

 

i tak musi pojechac do ASO lub do kogos kto ma kompa.WRX to nie GT :)

dokladnie o jakiegos kompa mi chodzi. z textu wyniklo ze sprawdzili jak nie bylo juz CELa, (zastanawia mnie tylko dlaczego nie mogli sprawdzic poprzednich bledow, nie da sie w OBDII? ). jak dla mnie to to ASO rzeczywiscie jakies dziwne jest, fura niby jezdzi a oni od razu wyrok -50km

Link to comment
Share on other sites

pojechałem z tym zjawiskiem do serwisu suba w manchesterze gdzie zlecilem dodatkowy pomiar na hamowni.

 

Jakiez było moje zdziwienie kiedy wykres wykazał ubytek o 46.7 km

czyli zostało mi jakies 167 koni wedłog wykresu

Komputer nie stwierdził zadnych błedow a cisnienie doładowania wykazało 0.996 b

 

Koles powiedział ze powodów moze byc kilka od zatkania górnego katalizatora poprzez zawor upustowy na przeplywomierzu kończąc.

 

Po zapytaniu czy moze stwierdzic jednoznacznie co moze byc powodem usterki odpowiedzial ze jest to niemozliwe i musi wymienic wszystko koszt ok 600 funtow ale zaznaczyl ze nie gwarantuje usuniecia przyczyny przypominam ze jest to serwis autoryzowany Subaru

 

nie chcial bym byc ponownie naciagniety na kase.

 

Z góry dziękuje

 

Z twojej wypowiedzi wychodzi, że kiepski serwis ma hamownie która zaniża moc aaby naciagać klienta na wymiane wszystkiego "bo niewidzą co?" - tak to odczytałem

Link to comment
Share on other sites

ja sie podepne pod temat, co to moze byc kiedy silnik przy pelnym obciazeniu na 4 biegu, cisnienie 0,9, przestaje zupelnie "ciagnac", nagle przerwanie, zachowuje sie tak jak gdyby nie dostal zaplonu a cisnienie na wskazniku spada do 0

 

sytuacja ma miejsce w GT

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...