Fil Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Witam, mam dość dziwne i niepokojące zachowanie mojego subaraka (outback 2006 po liftingu, przebieg 145kkm). Mianowicie po dłuższej jeździe w trasie (po mieście nic takiego się nie dzieje) przy obrotach ok. 4000 (prędkości 150-180km/h) jak zrzucam na luz i potem próbuję wrzucić jedynkę to nie mogę, podobnie ze wstecznym. Muszę kilka razy naciskać sprzęgło aż w końcu za którymś razem pozwala mi wrzucić bieg. Na wyższych biegach tego nie ma. Przy jeździe po mieście też tego nie ma. Widać, że samochód musi trochę pojeździć żeby tak się zaczął zachowywać. Dodatkowo pojawia się stukający dźwięk (plik w załączeniu). Jak zostawiłem auto u mechanika to następnego dnia do mnie dzwoni, że wszystko działa ok i szkoda żeby się tam dobierał do skrzyni i sprzęgła, choć dzień wcześniej sam widział jak sprawa wyglądała. Teraz byłem w trasie i znowu miałem tę samą sytuację więc na pewno samo się nie naprawiło. Dodatkowo - przy niskich obrotach tuż po zmianie biegu lekko się auto przydusza i dopiero po chwili łapie moc. Jakiś czas temu zaobserwowałem również, że pedał sprzęgła nie chodzi tak gładko jak wcześniej i słyszę dźwięk 'trrrrr'. Mechanik mi powiedział, że to raczej tylko mechanicznie coś może się przekrzywiło i stąd taki dźwięk. Wiecie co to może być? Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo mechanik rozkłada ręce. pozdrawiam Fil subaru.rar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Zacznij od podstaw, wymien plyn w ukladzie sprzegla i olej w skrzyni biegow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fil Opublikowano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 olej w skrzyni był wymieniony, nie pamiętam jak w układzie sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Tam jest koło dwumasowe ? Prawdopodobnie jest. W VW jak było zużyte to na wciśniętym sprzegle była cisza a na puszczonym słychac było "trrr" (jak auto stało, na luzie i wolnych obrotach). Ponadto przy gaszeniu silnika tez było słychać trrr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fil Opublikowano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 ano jest dwumas.... ale sprzęgła pod pedałem jeszcze dużo, chyba że coś z mechanizmem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 (edytowane) Dwumasa swoją drogą, a może łamie się łapa sprzęgła (widełki). To wcale nieodosobniony temat. Z kolei występowanie problemu tylko po konkretnym rozgrzaniu może wskazywać docisk sprzęgła, którego sprężyna po rozgrzaniu nie działa jak trzeba. A pedał nie "wpada", lub "nie odbija" po rozgrzaniu? Bo takie zachowanie wskazuje z kolei na wysprzęglik. Jak sobie nie poradzisz, pisz PW. Edytowane 14 Października 2014 przez house_1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Bardzo podobne objawy miałem u siebie. Padła dwumasa ale w dziwny sposób. Tak, jakby ją przekosiło (połówki przestały układać się równolegle do siebie - wyglądało to jak krzywo zakręcony słoik) Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fil Opublikowano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 (edytowane) @house_1 pedał nie "wpada" ani "nie odbija" po rozgrzaniu. Jedynie jedynka nie wchodzi + ten głośny terkot. @sjak - miałeś cały dwumas do wymiany czy jakoś się to udało naprawić inaczej (w sensie taniej)? pozdr f Edytowane 14 Października 2014 przez Fil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 (edytowane) Proponowana jest konwersja na jednomasę http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/55424-kolo-zamachowe-dwumasowe/ Edytowane 14 Października 2014 przez Dawid1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Prawdę powiedziawszy nawet nie szukałem tańszych rozwiązań. Jakoś cena za nową była dla mnie akceptowalna, zwłaszcza, że pierwsza przeżyła ponad 220 kkm Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fil Opublikowano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 @Dawid1 w poprzednim Outbacku miałem już przerobione na jednomasowe sprzęgło więc i tu tak zrobię tylko kwestia czy to jest teraz sprzęgło choć z tego co czytam to obawiam się, że tak :/ Pytanie czy przy 145kkm to realne skoro sjak pisze, że wymieniał po 220kkm? Wiadomo, że zależy to od wielu czynników, ale uśredniając czy to jest możliwe czy raczej mało prawdopodobne? znalazłem odpowiedź na moje pytanie o przebieg....: okeyten pisze ....powiedzmy większości użytkowników przytrafia się to przy około 150kkm.../Subaru nie odstaje w tym elemencie od innych marek/ ale jak widać wszystko zależy od użytkownika i sposobu obsługi sprzęgła. Wytrzymałości sprzęgła cztero napędowych do ośki nie można porównywać, w ośce "pójdzie w asfalt", zamieli itp...a w awd odłoży się na sprzęgle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 U mnie poprzedni wlasciciel wymienial przy 119 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fil Opublikowano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 w poniedziałek zostawię Subaraka w warsztacie i będą oglądać, dam znać co to i dlaczego dwumas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebxyz Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Witam. I jak coś wiadomo w temacie. sebxyz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fil Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 już informuję co i jak choć jeszcze nie sprawdziłem na 100%. Sytuacja wygląda następująco, samochód został u Kopra, wg mechaników sprzęgło było skończone i spieczone (rzeczywiście tuż przed oddaniem ślizgało się niemiłosiernie), ale to była jednomasa. Samochód kupowany był w Szwajcarii więc może tam wrzucali od razu jednomasowe sprzęgło albo ktoś wymienił choć w książce serwisowej info takiego brak. W każdym razie podobno samo sprzęgło też było rozwalone, ponoć 'wewnętrzne pęknięcia, zdarza się' - tak zostałem poinformowany, więc całość wymieniona. Oczywiście teraz wszystko chodzi zupełnie inaczej, ale nie byłem w trasie więc nie rozgrzałem wystarczająco samochodu żeby zobaczyć czy problem został naprawiony. Jak sprawdzę to poinformuję. Generalnie 3.5k wydane... pozdawiam Fil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Generalnie 3.5k wydane.. Za jednomasę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 już informuję co i jak choć jeszcze nie sprawdziłem na 100%. Sytuacja wygląda następująco, samochód został u Kopra, wg mechaników sprzęgło było skończone i spieczone (rzeczywiście tuż przed oddaniem ślizgało się niemiłosiernie), ale to była jednomasa. Samochód kupowany był w Szwajcarii więc może tam wrzucali od razu jednomasowe sprzęgło albo ktoś wymienił choć w książce serwisowej info takiego brak. W każdym razie podobno samo sprzęgło też było rozwalone, ponoć 'wewnętrzne pęknięcia, zdarza się' - tak zostałem poinformowany, więc całość wymieniona. Oczywiście teraz wszystko chodzi zupełnie inaczej, ale nie byłem w trasie więc nie rozgrzałem wystarczająco samochodu żeby zobaczyć czy problem został naprawiony. Jak sprawdzę to poinformuję. Generalnie 3.5k wydane... pozdawiam Fil Poproszę skan (lub wyszczególnienie) faktury na PW, bo aż mnie zmroziło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fil Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 w książce serwisowej mam wpis: wymiana kpl sprzęgła z kołem zamachowym 1-masowym, a na fakturze komplet jak przy zmianie z 2 masowego na 1 masowe (koło zamachowe, docisk, tarcza, łapa, łożysko, śruby*8, zawleczka, śruba*2, nakretka, sprężyna, zawleczka i wymiana sprzęgła) :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się