archibaru Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Wraz z drugą połówką spodziewamy się dzieciaka, stąd zaczęliśmy rozglądać się za drugim autem dla niej. Wybór padł na Subaru Forestera 2009-2012 w benzynie w wersji europejskiej. Jej warunek to LPG, jeśli kupimy model bez LPG to założymy instalację. Proszę doradźcie nam w czym XT jest lepsze od wersji podstawowej. Dla niej liczy się bezawaryjność i niskie ekonomia (stąd instalacja LPG). W większości przypadkach jeździ bardzo spokojnie i potrafi szanować auto (w sensie czekać na rozgrzanie, serwisować w porę). Dla mnie liczy się ich bezpieczeństwo, a wiem że z wersją XT będzie jej lepiej zmieniać pasy, wyprzedzać i przede wszystkim płynniej i pewniej włączać się do ruchu. W najbliższej przyszłości zamierzamy przeprowadzić się w miejsce gdzie dojazd do działki może być terenowy. Podsumowując proszę Was o + i - do powyższego zastosowania związane z awaryjnością / różnicami między tymi modelami itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 jednostki wolnossacew Subaru uznawane sa za pancerne i bezawaryjne o ktore nie trzeba zbytnio dbac, dobrze znosza lpg ( jest temat lpg na forum - jak dobrze poszukacie mozecie trafic na forka z fabryczna instalacja lpg np z wloch) osiagi gorsze od aut z Turbo trzeba krecic zeby jechalo Za jednostkami doladowanymi przemawiaja osiagi. Turbo w zadnym aucie wieczne nie jest... Bardziej awaryjne od wolnossaka, jak to o auto z turbina trzeba dbac, podobno czule na jakosc lpg i instalacje . dobrze przyspiesza juz od niskich obrotow. Jak dla zony bralbym wolnossaka jak dla siebie Turbo:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Dla "baby" automat wierz mi! Dla niej liczy się bezawaryjność i niskie ekonomia (stąd instalacja LPG) a tutaj hmmmm temat rzeka! Ja bym brał turbo i nie gazował absolutnie! wierz mi sam jak wsiądziesz to kupisz dziewczynie coś mniejszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 bylo 1000 razy na forum: 2.5xt + dynamika + niewiele wieksze spalanie od wolnego ssaka 2.0 + kurnik - awaryjny silnik (UPG) 2.0 + bezawaryjny - duzo wolniejszy od 2.5xt, aczkolwiek do miasta w zupelnosci wystarczajacy - szybszy od wiekszosci aut w PL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) Moja kobieta jeździ sobie XT 2.0 z gazem w automacie i nie chce wsiadać do niczego innego Ale jeśli chcesz mieć "pancernika" to raczej NA. Edytowane 2 Września 2014 przez szamann1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Uturbione silniki gorzej znoszą gaz. To znaczy nie ma rozróżnienia, który silnik ma wzomocnione gniazda zaworowe a które nie (chociaż pewnie te z "fabryczną instalacją" mają utwardzone ale chyba XT z gazem od serwisu to chyba biały kruk) Wersje wolnossącące - numer silnika informuje czy są wzmocnione gniazda zaworowe czy też nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Pozostaje jeszcze kwestia znalezienia 2.5 XT z roczników 2009-2012... łatwe to raczej nie będzie. Przy takim użytkowaniu jak piszesz, ja bym brał wolnegossaka, ale tak naprawdę to powinieneś obejrzeć/przejechać się jendym i drugim żeby sobie wyrobić zdanie, bo to dwa różne auta według mnie - miałem Forka NA i obecnie XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forekfan Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Tylko dlaczego ten gaz... Kupowac uturbione subaru i wsadzac go w gaz to profanacja... Autentycznie dramat.... A temat banalny i tyle razy walkowany... Wystarczy minute poswiecic na szukanie i linkow wyskoczy calkiem sporo.... Edytowane 3 Września 2014 przez Forekfan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Wybór padł na Subaru Forestera 2009-2012 w benzynie w wersji europejskiej. Jeżeli do miasta to tylko automat. Skrzynia w Forestrach nie jest "delikatna" a sprzęgło wymaga trochę siły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coshyk Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 archibaru - polowałem jakiś czas na 2.5xt po 2009 z polskiego salonu- i w końcu upolowałem 2.0NA. Obawiałem się tej dynamiki, i owszem, na trasie trzeba się przygotować do manewru, ale na miasto- w zupełności wystarcza i jeszcze ma zapas;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
randall Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Tylko dlaczego ten gaz... Kupowac uturbione subaru i wsadzac go w gaz to profanacja... Autentycznie dramat.... Dramat to jest kiedy trzeba takie turbo co chwilę tankować Chociaż, gdyby benzyna była w cenie LPG to why not Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Można jeszcze wziąć pod uwagę 2.5 NA z USA - automaty to są i dynamika dobra. Pod gaz też sie nadaje. Tylko że trzeba uważać co się kupuje nawet bardziej niż normlanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Można jeszcze wziąć pod uwagę 2.5 NA z USA - automaty to są i dynamika dobra. Pod gaz też sie nadaje. do tego spalanie ma mniejsze lub porównywalne z 2.0 N/A..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian76 Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Bez przesady z tym spalaniem. Mój ojciec jeździ 2,5XT i ma średnio na komputerze 9,2. Cykl mieszany z przewagą miasta. Ja w Tribece mam 11,8 a brat w Lanosie STI ma 13,7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 A ja mam 15 w mieście....... 13 miałem w 2,5 N/A , natomiast sąsiad w 2.0 N/A ma 10-11.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian76 Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 15? Nieźle musisz przypalać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Normalna jazda tym autem w mieście , korkach itp. Nie znam raczej przypadków żeby udawało się mniej w Warszawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian76 Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 A to trochę inna specyfika jazdy. Ja jestem ze śląska i miasto średniej wielkości, żeby nie powiedzieć małe. Światła to rzadkość a korków nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forekfan Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Panowie... 15 w miescie to nie jest duzo... Ja mam srednio w miescie miedzy 18,5 a 19,5l/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian76 Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 To chyba spod każdych świateł dajesz. Kiedyś jeździłem dwa dni Tribecą po Krakowie to miałem około 17l/100km. To był max, dynamiczna jazda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 ...Coś też tak mi się wydaje... Mój wolny ssak pali mniej, a jednak nowy Forek jest cięższy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się