Jump to content

Naba i jej odsadzenie.


turdziGT

Recommended Posts

Wiem ze już pewnie było ale szukajka jakos nie zawiele mi chce pomuc a temat dosc pilny Przymierzam sie do wymiany tej wielkiej nieporęcznej kierownicy w Gteku na moja ukochana OMP poprosiłbym o pomoc osoby juz przerabiające temat.

Czynność z pozoru prosta (pomijając to ze trzeba jakoś objeść poduchę i zrobić porządek z kierunkami) komplikuje, cus co ma na imię naba. Moja OMP to model Corsica a wiec kierownica o dość mocnym odsadzeniu i tu wlsnie pojawia się problem. Potrzebuje kupić jakas bardzo krótka nabe czy ktoś może mi dać namiar na producenta, który takowe robi. Na razie znalazłem Sparco, ale nie wiem, jakie ma odsadzenie a nie chciał bym siedzieć jak Delecour.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mati szkoda bo to super sprawa ale to tylko przejsciowka niedzy naba a kierownica. Jak ktos chce miec kire blisko siebie to rozwiazanie rewelka.

Link to comment
Share on other sites

No wiem tylko jest napisane ze robi 60 roznych rodzajow tak aby utrzymac orginalna pozycje kierownicy.Pytanie tylko jakiej plaskiej czy z odsadzeniem po prostu nie pisza nigdzie jakiej wielkosci jest naba.

Link to comment
Share on other sites

No wiem tylko jest napisane ze robi 60 roznych rodzajow tak aby utrzymac orginalna pozycje kierownicy.Pytanie tylko jakiej plaskiej czy z odsadzeniem po prostu nie pisza nigdzie jakiej wielkosci jest naba.

 

mam u mnie nabe Sabelta i kierownice Sabelta zamszowa.Wszystkie naby maja standartowa wysokosc(z tego co pamietam 60mm)

Jarmaj ma u siebie 95mm odsadzenie kierwonicy + 60mm naby-mi sie podoba, choc w GT-ku mam 60mm nabe i 65mm odsadzenie kierownicy, dodam ze w rekawicach ta kierownica to mistrzostwo swiata, pieknie sie trzym raczek.

Co do kierunkow, nie ma problemu-trzeba wkrecic dwie sruby w nabe(sa gotowe mocowania, tylko trzeba nagwintowac) do tego odpowiedni opornik zeby AIR Bag sie nie swiecil i dziala :)

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

do tego odpowiedni opornik zeby AIR Bag sie nie swiecil i dziala :)

 

Pozdrowienia

 

Tak tak gdzies w jakims poscie czytalm cos tam zewrzec wogole to intuicyjnie mozne dojsc do tego ;)

 

A tak na powaznie to wlasnie na ciebie liczylem. Mialbys jakis fotki tej twojej kiery z naba.Byl bym wdzieczny.No i gdzi mozna kupic ta nabe sabelta?60 mm to jest chyba to o co by mi chodzilo.

Co do trzymania to racja na poczatku bylo miodzio ale ze uzywam jej 5 lat (w wiekszosci bez rekawic) to moja OMP wyglada jak dupa pawiana :) ale i tak ja lubie.

Link to comment
Share on other sites

do tego odpowiedni opornik zeby AIR Bag sie nie swiecil i dziala :)

 

Pozdrowienia

 

Tak tak gdzies w jakims poscie czytalm cos tam zewrzec wogole to intuicyjnie mozne dojsc do tego ;)

 

A tak na powaznie to wlasnie na ciebie liczylem. Mialbys jakis fotki tej twojej kiery z naba.Byl bym wdzieczny.No i gdzi mozna kupic ta nabe sabelta?60 mm to jest chyba to o co by mi chodzilo.

Co do trzymania to racja na poczatku bylo miodzio ale ze uzywam jej 5 lat (w wiekszosci bez rekawic) to moja OMP wyglada jak dupa pawiana :) ale i tak ja lubie.

 

dla mnie 95mm w GT to bylo za duzo, ale w WRX-ie pieknie, moze to kwestia foteli.

Nabe kupisz u Igora w Hydrotexie www.hydrotex.com.pl - powienien miec na miejscu.

Tak apropo OMP,Sabelt i Sparco robi w zasadzie ten sam asortyment tylko sa inne znaczki, ale wizualnie to jest to samo. Fotki moge porobic i wkleje.

Link to comment
Share on other sites

Nabe kupisz u Igora w Hydrotexie www.hydrotex.com.pl - powienien miec na miejscu.

 

Dokładnie, też polecam.

Gdybyś był zainteresowany, to pod koniec tygodnia będę się z Igorem widział w sprawie klocków, więc mogę o naby go wypytać. Ewentualnie mogę odebrać jeżeli byś się zdecydował i Ci przesłać.

 

Jarmaj ma jednak dość bliskokierownice, przy moim wzroście (180cm) to już za blisko.

Nie, nie, kierownica jest dobrze, to wzrost nie ten! ;)

Link to comment
Share on other sites

jarmaj jak bys zapytal bylo by bomba.Producent najmniej istotny byle by naba byla 60 i pasowala pod kierownice OMP.

Co do odbioru to za 4 tyg wracam i bede lecial A4 wiec mi po drodze ale dziki za dobre checi.

Link to comment
Share on other sites

kurcze, w calej rzece ot pojawiaja sie ciekawe tematy, co wiecej... wtedy jak czlowiek sam chce zalozyc :).

pasy, kierownice, naby, chlapacze - fajowo :cool:. czy ktos jest mi w stanie powiedziec czy seryjna kierownica

ma jakies odsadzenie (to jest roznica odleglosci miedzy plaszczyzna montazowa a samym kolem kierownicy :?:).

pytam, bo chcialbym przyblizyc o jakies 3-4cm i nie wiem czy przypadkiem http://www.hydrotex.com.pl/?sub=shop&as ... 7&kind=109

nie bedzie wystarczajace. jeszcze cos. czy zamsz w codziennym uzytku (bez rekawiczek) jest praktyczny i nie niszczy sie szybko ?

Link to comment
Share on other sites

Kup sobie z odsadzeniem "pół dużym" (jakoś tak to się śmeisznienazywa) i będzie OK.

 

 

Zamsz sięwyciera niestety z rękawiczkami czy bez,ale 2-3 lata powinna dać radę :-( Ale na imprezy upalaniowe to bym CI zalecał rekawiczki bo będizes zmiał ręce jak górnik w kopalni.

Link to comment
Share on other sites

pytam, bo chcialbym przyblizyc o jakies 3-4cm i nie wiem czy przypadkiem http://www.hydrotex.com.pl/?sub=shop&as ... 7&kind=109

nie bedzie wystarczajace. jeszcze cos. czy zamsz w codziennym uzytku (bez rekawiczek) jest praktyczny i nie niszczy sie szybko ?

 

Taką właśnie mam ja (odsadzenie 90mm) plus średnia naba i dla mnie jest idealnie, ale niektórym już jest za blisko.

Standardowa kierownica też ma jakieś tam odsadzenie. U mnie ten zestaw spowodował przesunięcie kierownicy o jakieś 9-10 cm w stosunku do serii (szacuję z głowy, jutro mogę zmierzyć).

Link to comment
Share on other sites

Abt ja wczoraj sobie pomierzylem. Naba 60mm + moja kierowniac OMP (95mm) dalo mi w sumie jakies 35-40 przesuniecia w strone kierowcy w stosunku do orginalu.

Wydaje mi sie ze ta 90 to bedzie idealnna.

Co do zamszu to wszystko fajnie przyczepnosc w rekawiczkach jest rewelacyjna ale na codzien nie polecam.Strasznie sie wyciera i brudzi rece.Ja jak bym mial teraz kupowac kiere jeszcze raz wybral bym zdecydowanie skore.Moja kierownica po 5 latach wyglada jak dupa pawiana :)

Link to comment
Share on other sites

turdzigt - dzieki.

zobaczymy co tam jeszcze jarmaj nam wymierzy :), bo wydaje mi sie tak na wyczucie, ze to blizej powinno wychodzic hmmm.

co do zamszu. rekawiczki to pewnie super sprawa, ale jak dla mnie tylko i wylacznie do jakiejs zabawy (wiec niestety sporadycznie...

no trzeba je jeszcze miec :lol:). chyba jednak skora. ma ktos jakas fajna kierownice (moze byc lekko uzywana -

pasztet cena :lol:) lub fajny rabacik w sklepie :?: :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

turdzigt - dzieki.

zobaczymy co tam jeszcze jarmaj nam wymierzy :), bo wydaje mi sie tak na wyczucie, ze to blizej powinno wychodzic hmmm.

co do zamszu. rekawiczki to pewnie super sprawa, ale jak dla mnie tylko i wylacznie do jakiejs zabawy (wiec niestety sporadycznie...

no trzeba je jeszcze miec :lol:). chyba jednak skora. ma ktos jakas fajna kierownice (moze byc lekko uzywana -

pasztet cena :lol:) lub fajny rabacik w sklepie :?: :mrgreen:.

 

za dobra kierownice trzeba zaplacic niestety miedzy 500-700zl i to sa juz dobre ceny.Polecam ta kierownice jezeli chcecie skore:

 

http://www.allegro.pl/item115032116_raj ... parco.html

 

dobry wyrob, aukcja sie wprawdzie skonczyla ale mysle ze jest jeszcze do sprzedania.Proponuje tez zapytac o "Oreca" maja ja w bracia Borutowie w 2B rally-to takie francuskie Sparco(wychodzi z tej samej fabryki)

Link to comment
Share on other sites

kiedys rozsadna tansza alternatywa bylo polskie MJM - www.mjm-poliuretany.pl

nie wiem czy jeszcze robia kierownice.

 

Kumpel mial i byla calkiem ok.

 

Do Abt: Zamsz raczej tylko do wyczynu, bo jak jezdzisz bez rekawiczek to sie natychmiast wytrze. Moja sparco po kilku miesiacach sie totalnie wytarla, uzywana troche w pucharze PZM (w rekawiczkach), troche na ulicy. Na codzien skora jest praktyczniejsza, a w razie potrzeby w rekawiczkach przyczepnosc tez jest ok.

Link to comment
Share on other sites

MJM obleci jako tania alternatywa do rajdowania (bo rajdowka ma jezdzic a nie wygladac) ale raczej na codzine nie wyglada zbyt okazale, zwlaszcza w kontekscie tak slicznego sprzeta jkaim dysponuje Abt. No i ma tylko dwa ramiona.

Link to comment
Share on other sites

Taką właśnie mam ja (odsadzenie 90mm) plus średnia naba i dla mnie jest idealnie, ale niektórym już jest za blisko.

Standardowa kierownica też ma jakieś tam odsadzenie. U mnie ten zestaw spowodował przesunięcie kierownicy o jakieś 9-10 cm w stosunku do serii (szacuję z głowy, jutro mogę zmierzyć).

 

No wlansie ostatnio zamontowalem zestaw naba + OMP 90 i jest mi za blisko, zastanawiam sie co teraz zrobic i chyba kupie kierownice 65 mm (czyli srednioblisko) albo calkiem plaska. Standardowo kieronica ma chyba 75 mm, czyli przy montarzu naby 60 + plaskiej kierownicy powinnismy miec tak jak w serii, kazda bardziej odsadzona kiera przybliza nas do kierownicy.

 

A co do zamszu, jesli zamsz to tylko w rekawicach (swoja droga polecam OMP zdecydowanie trwalsze os Sparco a jeszcze trwalsze od Momo) Z rekawic z koleji polecam Momo, najmniej sie wycieraja nawet na zamszowej kierownicy. (Przetestowane, zywotnosci moge podac ;))

Link to comment
Share on other sites

Sykstus, Jarmaj lub Komancz. Jak dali byscie rade pyknac jakies fotki i zmierzyc ile macie od krawedzi plastiku kolumny do konca kierownicy byl bym bardzo wdzieczny.Wiem ze Jarmaj ma kiere 90 a Komancz 65 ?To by nam baaaardzo pomoglo.

 

Tak jak na szkicu........

Link to comment
Share on other sites

Taką właśnie mam ja (odsadzenie 90mm) plus średnia naba i dla mnie jest idealnie, ale niektórym już jest za blisko.

Standardowa kierownica też ma jakieś tam odsadzenie. U mnie ten zestaw spowodował przesunięcie kierownicy o jakieś 9-10 cm w stosunku do serii (szacuję z głowy, jutro mogę zmierzyć).

 

No wlansie ostatnio zamontowalem zestaw naba + OMP 90 i jest mi za blisko, zastanawiam sie co teraz zrobic i chyba kupie kierownice 65 mm (czyli srednioblisko) albo calkiem plaska. Standardowo kieronica ma chyba 75 mm, czyli przy montarzu naby 60 + plaskiej kierownicy powinnismy miec tak jak w serii, kazda bardziej odsadzona kiera przybliza nas do kierownicy.

 

A co do zamszu, jesli zamsz to tylko w rekawicach (swoja droga polecam OMP zdecydowanie trwalsze os Sparco a jeszcze trwalsze od Momo) Z rekawic z koleji polecam Momo, najmniej sie wycieraja nawet na zamszowej kierownicy. (Przetestowane, zywotnosci moge podac ;))

 

trzeba tez zaznaczyc, ze zamsz zamszowi nierowny.W drogich kierownicah Sabelta,Sparco,OMP,Momo material na kierownicy jest opisany jako: alcantara

Link to comment
Share on other sites

No więc takie są wymiary mojej kierownicy:

 

odsadzeniekierownicyiu9.th.jpg

 

Seryjna ma dosadzenie licząc od plastikowych osłon kolumny około 110 mm, więc w sumie zwiększyłem o jakieś 50.

Wcześniej oceniając na oko myślałem że nawet znacznie więcej. Odczucie przybliżenia jest duże i nie każdemu musi takie pasować. Ja akurat lubię mieć kierkę dość blisko.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...