Alfik Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Dla mnie znaczek nie ma znaczenia (dowód: mam też Ssangyonga). Choć Forester jest dramatycznie lepszym samochodem niż duster, to trochę mnie wkurzają dwie rzeczy: 1) duster jest znacznie lepiej przemyślany pod kątem jazdy terenie osłona podwozia, ukształtowanie zderzaka, zaczepy do holowania, rozmiar opon (wybór terenowych, a nie że większe) 2) wykończenie forestera jest bliższe dusterowi niż innym markom, jak wczoraj zajrzałem koledze do bagażnika Toyoty, to mnie zazdrość zżarła - przepaść pod względem rozwiązań (uchwyt do otwierania podłogi kontra tasiemka, schowki z plastiku kontra ze styropianu, szyny z uchami do mocowania bagażu kontra uszka w forku, oświetlenie, roleta i siatka oddzielająca) a toyota była teńsza.... Z drugiej strony, jak przejechałem wczoraj 1100 km to zadowolony za kierownicą, a nie w bagażniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_pl Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Za lepsze parametry terenowe Duster płaci gorszą aerodynamiką i więszym zużyciem paliwa... Polityka korporacji. Nie robić konkurencji między swoimi własnymi markami. to tak chyba nie do konca jest patrz auta koncernu VW : skoda/seat/VW/Audi niby te same plyty podlogowe, silniki, elementy zawieszenia itp a jednak wszystkie sprzedawane sa na rynku europejskim. VAG to jedno a Renault to drugie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Za lepsze parametry terenowe Duster płaci gorszą aerodynamiką i więszym zużyciem paliwa... Tak, . Raczej inna jest cena. Z mojego porównania topowego Dustera (dni) z Forkiem XT, cena za lepszy kształt zderzaka jest płacona na szosie, ale nie w cenie paliwa. Tu dacia jest o połowę tańsza (prawie). Najwieksza różnica jest na szosie to przyśpieszenie, a na autostradzie jazda z dużą prędkością. W Dusterze 130 jest już mało dla mnie komfortowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 wojtek_pl czyli rozumiem ze w jakis sposob jestes zwiazany z koncernem renault ze znasz ich polityke sprzedazy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_pl Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Nie jestem. Ale można domniemywać z tego, że w EU nie sprzedają Renault Duster i Nissan Duster. I nie ma w EU np. Dustera z silnikiem benzynowym 2.0 i z automatyczną skrzynią biegów. A w Rosji jest. Chociaż tu przepisy ekologiczne w EU wymuszają pewnie ograniczenia a nie tylko konkurencja wględem Koleosa czy Qashqai. Duster ma być gorszy od 'wiodących marek' i tyle. I pewnie też specyfika danego rynku. Dacia jest kompletnie nieznana np. w Indiach podczas gdy nissan pewnie jak najbardziej. Alfik, Duster ma słabą aerodynamikę i stosunkowo słabe wyciszenie. I jak dla mnie powyżej 90 km/h szum powietrza opływającego auto zaczyna przeszkadzać. Mimo tego przy prędkościach w trasie 100 - 110 km/h zużycie paliwa wynosi ok 6.3 l/100km (mój diesel 110KM). Rośnie mocno przy wyższych prędkościach. 120 km/h - 7 litrów, 140 km/h to już ok 9 l/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Alfik, Duster ma słabą aerodynamikę i stosunkowo słabe wyciszenie. I jak dla mnie powyżej 90 km/h szum powietrza opływającego auto zaczyna przeszkadzać. Mimo tego przy prędkościach w trasie 100 - 110 km/h zużycie paliwa wynosi ok 6.3 l/100km (mój diesel 110KM). Rośnie mocno przy wyższych prędkościach. 120 km/h - 7 litrów, 140 km/h to już ok 9 l/100km. Dusterem przejechałem kilkaset kilometrów - wyciszenie faktycznie słabe i wiatr huczy. Przy 140 w dusterze bardziej przeszkadzało mi niezbyt pewne prowadzenie, niż sam hałas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 A propos bezpieczeństwa marki Dacia : http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-kolejne-testy-euro-ncap-jest-i-wpadka,nId,1568602#iwa_item=5&iwa_img=1&iwa_hash=40611&iwa_block=automotive&iwa_testab=a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 A propos bezpieczeństwa marki Dacia : http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-kolejne-testy-euro-ncap-jest-i-wpadka,nId,1568602#iwa_item=5&iwa_img=1&iwa_hash=40611&iwa_block=automotive&iwa_testab=a I tu kolega "dotknął" kwesti najważniejszej. Forester jest jednym z najbezpieczniejszych aut dla rodziny - w USA chyba najbezpieczniejszym a Dacia 3 gwiazdki - bez komentarza. Duster to na pewno niezłe auto za te pieniądze. U mnie w rodzinie jeden został zakupiony i nie jest źle. Niestety nie można porównywać tych dwóch aut z uwagi na jazdę, komfort, układ kierowniczy, zawieszenie, przyczepność, zachowanie w zakrętach, jakość a już najważniejsze bezpieczeństwo przekreślało by u mnie Dacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_pl Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Wejdź na stronę NCAP i sprawdź dlaczego Duster ma trzy gwiazdki a nie cztery. Głównie dlatego, że Renault do testów dało wypatroszoną wersję. Nie miała czujnika niezapiętych pasów dla pasażera z przodu (mój ma) i nie miała ESP (mój ma). IMHO to już nie są testy zderzeniowe tylko ... NieWiadomoCo. Brakuje tylko aby przyznawali lub odejmowali gwiazdki za ilość dwutlenków węgla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 (edytowane) @@wojtek_pl, Ale nie zabiera się gwiazdek za wyposażenie lub jego brak a ewentualnie jakąś ilość punktów - i wątpię żeby Samo ESP i Brak czujników zapiętych pasów sumarycznie zabrało by tyle punktów żeby zabrać 2 gwiazdki. Poza tym jest jeszcze IIHS w którym niestety nie brano pod uwagę Dacii ani Renault z racji innego rynku [nie eur] ale patrząc po ocenach KII to Duster wypadł by miernie. http://www.iihs.org/iihs/ratings/v/class-summary/small-suvsPozdrawiam Edytowane 11 Grudnia 2014 przez Fortis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_pl Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Dwie to nie. Ale 4 gwiazdki to dobry wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 (edytowane) Biorąc pod uwagę cenę samochodu to prawda wynik bardziej niż dobry BTW. Co na do twojego 1,5Dci twój podpis ? Edytowane 11 Grudnia 2014 przez Fortis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_pl Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Nic. To chwilowa przerwa w rzeczywistości. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszWwa Opublikowano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 (edytowane) Widziałem dziś otwartego sandero.... wygląda jak clio z 2003 roku...lub gorzej....Chyba najlepszą opcją jest zakup dustera bez wnętrza haha a 140mkh w forku to 13 litrów LPG i do tego w automacie i przy tempomacie Edytowane 11 Grudnia 2014 przez MateuszWwa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) No to jak mieliście wątpliwości, jaka marka jest konkurentem Subaru, to okazuje się, że panowie redaktorzy z Onetu już wiedzą: http://moto.onet.pl/aktualnosci/subaru-levorg-wkracza-do-europy-genewa-2015/nsqw6 Edytowane 10 Marca 2015 przez Pitz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 No to jak mieliście wątpliwości, jaka marka jest konkurentem Subaru, to okazuje się, że panowie redaktorzy z Onetu już wiedzą: http://moto.onet.pl/aktualnosci/subaru-levorg-wkracza-do-europy-genewa-2015/nsqw6 nie ten watek ten wpis powinienen trafic tu: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37960-skoda-lepsza-od-subaru/page-172 :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 hehe 3 litrowa jednostka o mocy 300 koni mechanicznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się