Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Dojechałem do Wrocławia, autostrada na poziomie 10-11 litrów przy prędkości 130 km/h, późniejsza cześć trasy przy prędkości średniej 90 km/h i wyprzedzaniu tirów i marud......8,0 - 8,2 litra.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki olej na dzień dzisiejszy rekomenduje ASO do XT i ile sobie za niego życzą?

O ile mnie pamięć nie myli to castrol magnatec professional. Za samą wymianę oleju i filtra coś ok. 400 pln płaciłem.

 

Jaki olej wylewacie?

 

To jest podchwytliwe pytanie :biglol: :biglol: :biglol:

 

 

PzDr

 

Że niby nam wątek zniknie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - jestem posiadaczem Subaru XT od miesiaca...

 

Wcześniej przez kilka miesięcy intensywnie czytałem to forum a potem jeszcze biłem się z myślami i domowym księgowym co kupić RAV 4, C-RV - czy może XT. Ostatecznie i bardzo dobrze staneło na Subaru - i jestem bardzo zadowolony z tego zakupu...

 

To moje pierwsze Subaru i pierwszy automat - stąd nadal intensywnie się uczę - niestety na niektóre z tematów nie znajduję odpowiedzi na forum /może nie potrafię dobrze szukać/ jak i w instrukcji osbługi. Zatem wielce sobie obiecuję, iż ktoś z doświadczonych użytkowników podzieli się swoją wiedzą z początkującym.

 

Sprawa dotyczy użytkowania skrzyni CVT - moje watpliwości dotyczą głównie jak się zachować stojąc dłuższy czas na skrzyżowaniu/ korku w całkowitym bezruchu - tak ok. powyżej 1 - 3 minut - czy tylko mieć nadal cały czas wciśnięty hamulec nożny? czy może ustawić na N albo może jednak na P ?Mam tutaj totalny mentlik w głowie... - stąd prośba o sugestie lub przekierowanie do właściwego wątku na forum...

 

A i jeszcze hamowanie silnikiem - z tego ci się zorientowałem przekładnia CVT nie hamuje silnikiem w taki sposób jak klasyczne skrzynie - czy to oznacza, iż zostaję mi do dyspozycji znowu tylko hamulec nożny - czy też wspomagać się łopatkami przy kierownicy ale czy tez w trybie D czy tylko M?

 

Niebawem zamierzam się wybrać do SJS - mam nadzieję że sporo mnie to nauczy - ale do tego czasu byłbym wdzięcznym za wszelkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinienem jutro wiedzieć ,jednak w aso pan wspomniał o dwóch -jedenbto hak odkręcany śrubami ,drugi zapadka na kluczyk

Ten z zapadką na kluczyk to Thule(ich system). Bardzo wygodny, mam taki aktualnie i prawie całkowicie niewidoczny na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety @Józef1972 nie pomogę Ci.

Ja mam natomiast inną kwestie do użytkowników 2.0i. Zastanawiam mnie tryb SI-Drive w naszych autach. O ile w XT wiem, że działa i sporo zmienia, intryguje mnie on w naszej wersji. Początkowo miałem do niego podejście bardziej typu „dali, jako gadżet”. W wolno ssącym silniku benzynowym raczej nie wiele on zmieni. Zresztą podobną opinie przedstawiał test w jakiejś gazecie MOTO-coś i dealer-sprzedawca jak rozmawiałem z nim o XT. W weekend jechałem, autkiem z włączonym trybem „S”. Na światłach włączyłem „I” i byłem w szoku. Samochód diametralnie się zmienił. Stał się o wiele mniej dynamiczny. Silnik mniej ochocze się wkręcał. Wcześniej nie zauważyłem takiej dużej różnicy. W większości jeżdżę Forkiem w trybie „I” jeśli chce bardziej dynamicznie jechać poruszam się powyżej 2,5tys obrotów, tak do 5-6 tysięcy. Wiadomo silnik fajnie brzmi i wrażenie jazdy jest jeszcze lepsze niż zwykłym ssakiem. Jeśli mam ochotę jechać oszczędnie słucham się strzałeczki przy przebiegu i biegi wrzucam koło 2tys obrotów.

Pamiętam jak czytałem opinie jednego z właścicieli 2.0i po odbiorze autka. Napisał, że według niego czuć różnicę w trybach SI-Drive. Opinie tę potraktowałem jako fascynacje nowym samochodem.

 

Woszkowaty, Mechanik, inni właściciele Forków z 2.0i. Jakie jest Wasze zdanie o SI-Drive w naszym silniku. Czy warto faktycznie, chcąc wykorzystać cały potencjał silnika wrzucać tryb „S” ? Czy szykując się do maxymalnie dynamicznego wyprzedzania zmienić tryb. Czy SI-Drive jest tylko chwytem marketingowym w naszym modelu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć @@wilkor, :)

I ja i moja lepsza połowa odczuwamy różnicę pomiędzy trybami a [ I ] - zdecydowanie. Częściej jeździmy jednak na bo oboje lubimy jeździć raczej dynamicznie, a silnik w tym trybie żwawiej reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia, przyspieszanie jest przyjemniejsze.

Zresztą podobną opinie przedstawiał test w jakiejś gazecie MOTO-coś i
- tak też czytałem - artykuł był w lipcowym 'Motorze', gdzie porównano Mazde CX5 i Forka 2,0i. Autor stwiedził, że zmieniajac tryby 'Subaru Inteligent Drive' 'trudno zauważyc różnicę w działaniu'. No i tu się z autorem muszę nie zgodzić. Uważam, że dziennikarz mógł wyrazić zdanie porównując naszą wersje z XT, gdzie różnica w pracy układu napędowego jest wyraźniejsza, zwłaszcza, że ma wpływ na działanie CVT.

Trybu [ I ] używam rzadziej, kiedy nie spiesząc się w kolumnie samochodów mogę zadbać o niższe średnie zużycie paliwa.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wilkor - w 100% podpisuję się pod postem mechanika. SI-DRIVE jak dobrze pamiętam steruje przepustnicą, więc siłą rzeczy różnica jest odczuwalna, oczywiście w mniejszym stopniu jak w XT. Ale odczuwalna :) .

 

Przy okazji: do wersji wolnossących i diesli ( bez wersji diesel-Sport ) pojawiły się dedykowane ledy :

http://www.sklep.subaru.pl/pl/p/Swiatla-do-jazdy-dziennej/479

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagę ze światłami. Sądzicie, że grupowo udało by się coś wyrwać z ceny ? Ciekawe ile potrzeba na montarz z malowaniem elementów. Są zainteresowani ? Jeśli gdzieś znajdziecie przód autka w całości z zamontowanymi światłami to wklejcie proszę.

Edytowane przez wilkor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Sprawa dotyczy użytkowania skrzyni CVT - moje watpliwości dotyczą głównie jak się zachować stojąc dłuższy czas na skrzyżowaniu/ korku w całkowitym bezruchu - tak ok. powyżej 1 - 3 minut - czy tylko mieć nadal cały czas wciśnięty hamulec nożny? czy może ustawić na N albo może jednak na P ?Mam tutaj totalny mentlik w głowie... - stąd prośba o sugestie lub przekierowanie do właściwego wątku na forum...

Przy krótkich postojach nie jest celowym zmiana z D na P ( czy też N ); powyżej minuty jak najbardziej można zmienić ( P: samochód nie będzie się toczył, gdy na nierównym, bo skrzynia zablokowana, przy N może się potoczyć = jak w N przy manualu ). Zdecydowanie nie można włączać P, gdy samochód jeszcze w ruchu !

A i jeszcze hamowanie silnikiem - z tego ci się zorientowałem przekładnia CVT nie hamuje silnikiem w taki sposób jak klasyczne skrzynie - czy to oznacza, iż zostaję mi do dyspozycji znowu tylko hamulec nożny - czy też wspomagać się łopatkami przy kierownicy ale czy tez w trybie D czy tylko M?
Najwygodniej redukować manetkami. Dopóki nie dodamy gazu będzie dalej hamował silnikiem - dopiero gdy dodamy gazu przejdzie po chwili w tryb D. Trybu M zasadniczo używamy, gdy chcemy jeździć jak ze skrzynią ręczną - tyle że bez sprzęgła ( nota bene zmiana przełożeń jest ... bardzo szybka :) Sugeruję wypróbować ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - jestem posiadaczem Subaru XT od miesiaca...

 

Wcześniej przez kilka miesięcy intensywnie czytałem to forum a potem jeszcze biłem się z myślami i domowym księgowym co kupić RAV 4, C-RV - czy może XT. Ostatecznie i bardzo dobrze staneło na Subaru - i jestem bardzo zadowolony z tego zakupu...

 

To moje pierwsze Subaru i pierwszy automat - stąd nadal intensywnie się uczę - niestety na niektóre z tematów nie znajduję odpowiedzi na forum /może nie potrafię dobrze szukać/ jak i w instrukcji osbługi. Zatem wielce sobie obiecuję, iż ktoś z doświadczonych użytkowników podzieli się swoją wiedzą z początkującym.

 

Sprawa dotyczy użytkowania skrzyni CVT - moje watpliwości dotyczą głównie jak się zachować stojąc dłuższy czas na skrzyżowaniu/ korku w całkowitym bezruchu - tak ok. powyżej 1 - 3 minut - czy tylko mieć nadal cały czas wciśnięty hamulec nożny? czy może ustawić na N albo może jednak na P ?Mam tutaj totalny mentlik w głowie... - stąd prośba o sugestie lub przekierowanie do właściwego wątku na forum...

 

A i jeszcze hamowanie silnikiem - z tego ci się zorientowałem przekładnia CVT nie hamuje silnikiem w taki sposób jak klasyczne skrzynie - czy to oznacza, iż zostaję mi do dyspozycji znowu tylko hamulec nożny - czy też wspomagać się łopatkami przy kierownicy ale czy tez w trybie D czy tylko M?

 

Niebawem zamierzam się wybrać do SJS - mam nadzieję że sporo mnie to nauczy - ale do tego czasu byłbym wdzięcznym za wszelkie porady.

Witam,

we wszystkich trybach hamuję silnikiem za pomocą łopatek, jak silnik jest na zbyt wysokich obrotach samochód nie daje zredukować - piszczy alarm.

Ponadto dostrzegłem zauważalnie mniejsze "chlejstwo" mojego autka nawet na niedługich odcinkach, gdy ograniczam używanie pedału hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie sklepu są zdjęcia,więc widać jak to wygląda. Wg mnie lepiej zostawić dzienne w przeciwmgielnych.

 

Widziałem w realu takie światła w Forku poprzedniej generacji i ja bym ich sobie nie zamontował.

 

Kwestię ceny przemilczę, poza tym ja jeżdżę cały rok na światłach mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie ,bo kolega chce kupić,czy ktoś z Was z północy kupował może ostatnio XT a zostawił u dealera Outbacka czarnego diesla z 2010roku pierwsza rej 2011 z przebiegiem coś 35tys?Kolega chce jechać,ale od nas daleko ,a problem taki,że auto stoi niby u dealera ,ale wygląda na 135 tys a nie 35.W środku ,bo na zewn ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 lutego odbywa się szkolenie SJS dla właścicieli XT, kolejne dopiero w drugiej połowie marca.

Czy ktoś się zapisuje? Ja jadę, może będzie trochę śniegu na torze offroadowym i asfalcie :)

Edytowane przez AllRad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...