Skocz do zawartości

Nawigacja Kenwood do Subaru - swiatelko w tunelu !


Glowaken

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

Drodzy Państwo,

 

testy są de facto ukończone.

Produkcja urządzeń zamówiona.

Będzie KNA 520 + CNE 9.

Sprawdzałem dokładność urządzenia tak empirycznie, jak i "teoretycznie", czyli wyrywkowo w miejscach Europy, które z doświadczenia dobrze znam.

Istotnie jest dobrze.

Oprócz wymienionych w innycyh miejscach krajów, częściowo pokryta też Grecja, Ateny b.dokładnie.

 

Co do montowania - zdecydowaliśmy się na montaż "ukryty" ze względów bezpieczeństwa.

Ponieważ większość naszych klientów nie para się samodzielnym "doprogramowywaniem" urządzenia, a jednocześnie znane jest niebezpieczeństwo kradzieży urządzeń nawigacyjnych, podeszliśmy do sprawy tak, jak się to sprawdziło przy radiach: zintegrowane praktycznie nie są kradzione.

Przy instalacjach w nowych samochodach bedzie dodatkowe zabezpieczenie w postacu znakowania (podobnie jak innych elementów samochodu).

Update będzie możliwy w serwisach (usługa bezpłatna).

System przez komunikację za pomocą urządzenia "tłumaczącego" ma automatycznie dodatkowe zabezpieczenie :cool:

Aktualnie kalkulujemy koszta - sprzedaż dla użytkowników nabytych u nas aut będzie właśnie na bazie kosztów. Planujemy wysłanie informacji do wszystkich nabywców Subaru z wbudowaną nawigacją o możliwości jej "wzbogacenia" (czy też jak zapewne niektórzy to zinterpretują" "uzdatnienia" :wink: ).

 

Notabene - moja ostatnia nieobecność na Forum była powiązana z wyjazdem i ... właśnie ostatecznymi testami systemu (dzięki jego posiadaniu udało się w Czechach ominąć dwa korki :smile: ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 171
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Co do montowania - zdecydowaliśmy się na montaż "ukryty" ze względów bezpieczeństwa.

Ponieważ większość naszych klientów nie para się samodzielnym "doprogramowywaniem" urządzenia, a jednocześnie znane jest niebezpieczeństwo kradzieży urządzeń nawigacyjnych, podeszliśmy do sprawy tak, jak się to sprawdziło przy radiach: zintegrowane praktycznie nie są kradzione.

Update będzie możliwy w serwisach (usługa bezpłatna).

1. Trudno mi powiedzieć co czyni większość klientów kupujących Subaru z nawigacją. Trochę się obawiam, że nie doceniacie Państwo swoich klientów.

- update firmware'u Garmina jest obecnie bajecznie prosty za pomocą Webupdater'a.

- Kenwood w opisie urządzenia, w kwestii update'u odsyła swoich klientów do strony Garmina.

- kolejne firmware'y usuwają naprawdę istotne wady poprzednich, a pojawiają się niekiedy co miesiąc

- możliwość doinstalowania innych map (Chorwacja, Wschód Europy, mapy Topo - dla off-roadowców) przez kartę, to ogromna przewaga Garmina nad typowymi nawigacjami wbudowanymi

- podobnie się rzecz ma z możliwością doinstalowania POI - są miliony POI (restauracje, hotele, ATMy, punkty widokowe, schroniska górskie, apteki, szpitale itp. itd.) zbieranych przez użytkowników Garmina na całym świecie, łatwo dostępnych w internecie i łatwo "instalowalnych", które mogą się przydać komuś jadącemu w "nieznane okolice"

- w Polsce, dodatkowo dostępna jest cała biblioteka punktów zbieranych przez użytkowników Automapy (konwersja za pomocą dwóch kliknięć)

- i last but not least - bazy fotoradarów są uzupełniane codziennie...

Jeżeli to wszystko miałby robić serwis, rozbierając za każdym razem deskę rozdzielczą, to czarno to widzę...

 

Może warto byłoby zobowiązać jednak serwisantów do zaproponowania klientowi dwóch wersji - "zabudowanej" (bezpieczeństwo itp.) i "dostępnej". Niech decyduje klient.

Jak nie chce - niech nie je...

2. [EDIT] Pytanie o antenę zewnętrzną jest nieaktualne - Okazuje się, że tam jest tylko zewnętrzna antena, więc wszystko powinno działać idealnie jeżeli tylko umieści się antenę w dobrym miejscu.

 

 

Pzdr.

 

Gal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie kalkulujemy koszta - sprzedaż dla użytkowników nabytych u nas aut będzie właśnie na bazie kosztów

Tak się zastanawiam czy jako właściciel autka na gwarancji ale kupionego w salonie w Niemczech i od 2 lat serwisowanego w ASO w Polsce będę zaliczany do "swoich" czy też "obcych" :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, ze Gal dmucha na zimne

 

Nie wyobrazam sobie, zeby Dyrekcja nie zostawila, w miare latwego dostepu do gniazda kart w urzadzeniu

przyzwyczailem sie juz do poiloadera, zwlaszcza ze dzieki niemu zarobilem juz troche pieniedzy (kazdy radar to pareset zlotych)

Jesliby jednak bylo inaczej - wybiore alternatywny model instalacji KNA, i albo skorumpuje technika subaru, zeby zrobil tak jak ja chce, albo zainstaluje nawigacje w innym zakladzie (jeden juz znalazlem w internecie).

Bez pomocy dyrekcji udalo mi sie zintegrowac iPoda z radioodtwarzaczem, wiec moze i to mi sie uda.

Boje sie troche, ze Najjasniejszej Dyrekcji jest troche obcy temat gps i wymysli jakies niezyciowe rozwiazania. Tak brzmia mi owe "zabezpieczenia", "tlumaczenia" itp.

Przepraszam, ale ja podejrzliwy jakis taki jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto instrukcja instalacji KNA

Z opisu kompatybilnosci wynika, ze jest zgodne z naszymi samochodowymi monitorkami

http://images.kenwood.eu/files/images/p ... al_ENG.pdf

 

wprawdzie na wstepie ostrzegaja, ze jest dangerous i prad nas moze "popiescic" ale moze warto narazic zycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, ze Gal dmucha na zimne

 

Nie wyobrazam sobie, zeby Dyrekcja nie zostawila, w miare latwego dostepu do gniazda kart w urzadzeniu

przyzwyczailem sie juz do poiloadera, zwlaszcza ze dzieki niemu zarobilem juz troche pieniedzy (kazdy radar to pareset zlotych)

Jesliby jednak bylo inaczej - wybiore alternatywny model instalacji KNA, i albo skorumpuje technika subaru, zeby zrobil tak jak ja chce, albo zainstaluje nawigacje w innym zakladzie (jeden juz znalazlem w internecie).

 

 

Instalacja na własną rękę ? A jak się to ma do gwarancji ? Czy zmiany w systemie audio czy nawigacji nie powodują jej utraty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Adam 12: można. Sugeruję jednak też lekturę wątku "Pytania do dyrekcji, czas odpowiedzi"

 

Gal: montaż będzie zintegrowany z wymienionych wcześniej względów. Bezpieczeństwo jest, i pozostaje celem nadrzędnym (stąd m.in. znakowanie itd.). Dla osób chcących samodzielnie dokonywac wpisów POI itp. przewidywaana jest opcjonalna instalacja łatwego dostępu USB (pewne) i ew. SD (w trakcie opracowania).

 

Przeluk: cena będzie jedna. Dla osób, które obdarzyły naszą oraganizację zaufaniem bedzie stosowany rabat specjalny (baza: numer podwozia samochodu). Czyli po prostu za okazane zaufanie chcemy choć w ten sposób się zrewanżować oferując specjalne warunki nabycia, nie oparte na normalnej kalkulacji ekonomicznej i nie uwzględniające kosztów inwestycji.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam 12: można. Sugeruję jednak też lekturę wątku "Pytania do dyrekcji, czas odpowiedzi"

 

Gal: montaż będzie zintegrowany z wymienionych wcześniej względów. Bezpieczeństwo jest, i pozostaje celem nadrzędnym (stąd m.in. znakowanie itd.). Dla osób chcących samodzielnie dokonywac wpisów POI itp. przewidywaana jest opcjonalna instalacja łatwego dostępu USB (pewne) i ew. SD (w trakcie opracowania).

 

Przeluk: cena będzie jedna. Dla osób, które obdarzyły naszą oraganizację zaufaniem bedzie stosowany rabat specjalny (baza: numer podwozia samochodu). Czyli po prostu za okazane zaufanie chcemy choć w ten sposób się zrewanżować oferując specjalne warunki nabycia, nie oparte na normalnej kalkulacji ekonomicznej i nie uwzględniające kosztów inwestycji.

 

Pozdrowienia

 

Dziękuję za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeluk: cena będzie jedna. Dla osób, które obdarzyły naszą oraganizację zaufaniem bedzie stosowany rabat specjalny (baza: numer podwozia samochodu). Czyli po prostu za okazane zaufanie chcemy choć w ten sposób się zrewanżować oferując specjalne warunki nabycia, nie oparte na normalnej kalkulacji ekonomicznej i nie uwzględniające kosztów inwestycji.

Dziękuje za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dla osób chcących samodzielnie dokonywac wpisów POI itp. przewidywaana jest opcjonalna instalacja łatwego dostępu USB (pewne)

Chyba lepiej robić to z założenia a nie opcjonalnie - przecież to tylko dodatkowy kabelek USB, najlepiej zakończony gniazdem zamontowanym na stałe "gdzieś" (np. w schowku). To będzie ułatwienie nie tylko dla właściciela samochodu ale i dla serwisanta (ingerencja w system bez demontażu czegokolwiek).

i ew. SD (w trakcie opracowania).

To będzie raczej trudne jeżeli "pudełko" ma być ukryte...

 

BTW:

Wrócę jeszcze raz do anteny; pewnie system działa stabilnie nawet z anteną gdzieś w podszybiu (Subaru nie mają przednich szyb ekranowanych), ale wiem z doświadczenia z Garminami bez SiRFa, że przy takim umiejscowieniu anteny, na trasie i w miastach z szerokimi ulicami wszystko jest OK, ale w śródziemnomorskich miasteczkach z wąskimi uliczkami traci się sygnał - a tam GPS bywa szczególnie przydatny... Antena na dachu ma znacznie lepszą "widoczność". Tyle, że pewnie nie wszyscy by ją chcieli mieć na dachu i przede wszystkim nie wiadomo, co z gwarancją na karoserię by było (trzeba by dziurę wywiercić...)

Czy wobec tego nie byłby dobrym rozwiązaniem montaż anteny w spojlerze? Chyba wszystkie spojlery w Subaru są plastikowe? No i przy okazji spojler się wtedy do czegoś przyda...

 

 

Tak sobie gdybam, ale jak już coś robić, to porządnie... :cool:

 

Pzdr.

 

Gal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

co do anteny to SS3 jest już standardem garmina

a wyprowadzić gniazdo usb (bądź miniUSB) na zewnatrz to sprawa 6zł :) a kombinacji prawie wcale, końcówkę takiego kabla można wstawić gdziekolwiek, tyle że z usb wtyczki trzeba zrobić gniazdko - 5 minut operowania pistoletem lutowniczym i koszulkami izolacyjnymi.

PoiLoader/WebUpdater powinny chodzić bez boolu, poza tym aktualizacja map czy dokładnie TOPO lub innych dziwów garminowskich też nie problem. Zadaje sobię jedyne pytanie (muszę doczytać lub poczekać) czy można się przełączyć w tryb nawigacji na horyzont i co z TMC (info o korkach po RDSie - oczywiście TYLKO w polsce nie działa ...nawet czesi już mają)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do anteny to SS3 jest już standardem garmina

W tym urządzeniu nie ma SS3.

a wyprowadzić gniazdo usb (bądź miniUSB) na zewnatrz to sprawa 6zł :) a kombinacji prawie wcale, końcówkę takiego kabla można wstawić gdziekolwiek, tyle że z usb wtyczki trzeba zrobić gniazdko - 5 minut operowania pistoletem lutowniczym i koszulkami izolacyjnymi.

są gotowe kable zakończone gniazdem, więc nawet nie trzeba lutować.

PoiLoader/WebUpdater powinny chodzić bez boolu, poza tym aktualizacja map czy dokładnie TOPO lub innych dziwów garminowskich też nie problem.

Ostatnio kolega uświadomił mi, że ten dziwoląg jest update'owalny wyłącznie przez kartę SD. Jeżeli tak jest, to wyprowadzenie USB nic nie daje i swobodny dostęp do gniazda karty jest koniecznością!

Zadaje sobię jedyne pytanie (muszę doczytać lub poczekać) czy można się przełączyć w tryb nawigacji na horyzont i co z TMC (info o korkach po RDSie - oczywiście TYLKO w polsce nie działa ...nawet czesi już mają)

TMC jest podłączane zdaje się właśnie po USB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam specyfikacji elektrycznej SD, ale może będzie działać jak się zrobi przedłużacz - nabycie gniazda SD nie powinno stanowić problemu, zrobienie wtyku SD też raczej powinno być proste (kilka minut obróbki mechanicznej + kilkanaście trawienia), chyba, ze da się kupić wtyk gotowy. Do tego 9-żyłowy przewód i kilka minut z lutownicą w ręce. Gotowego przedłużacza nie udało mi się znaleźć (no bo w sumie to po co coś takiego :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam specyfikacji elektrycznej SD, ale może będzie działać jak się zrobi przedłużacz - nabycie gniazda SD nie powinno stanowić problemu, zrobienie wtyku SD też raczej powinno być proste (kilka minut obróbki mechanicznej + kilkanaście trawienia), chyba, ze da się kupić wtyk gotowy. Do tego 9-żyłowy przewód i kilka minut z lutownicą w ręce. Gotowego przedłużacza nie udało mi się znaleźć (no bo w sumie to po co coś takiego :) ).

Aflinta!

Jeżeli wiesz, że można zrobić przejściówkę "gniazdo SD - USB", to napisz o tym na priva do Dyrekcji, z prośbą o przekazanie tego do człowieka instalującego KNA (wiesz, jak IT-guy do innego nerda :wink: ), bo mam wrażenie, że to wszystko zmierza do wykastrowania Garmina z jego podstawowej funkcjonalności. Takie rozwiązanie być może pozwoli Dyrekcji być w zgodzie ze swoją idee fixe (bezpieczeństwo!!!) i dać szansę również użytkownikom na korzystanie z zalet tego urządzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee, raczej chodziło mi tutaj o wyprowadzenie gniazda SD na zewnątrz dosyć prostą metodą za pomocą opisanej przedłużki. Zrobienie czegokolwiek komunikującego się z USB wymaga niestety nieco więcej elektroniki, co niepotrzebnie może komplikować projekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee, raczej chodziło mi tutaj o wyprowadzenie gniazda SD na zewnątrz dosyć prostą metodą za pomocą opisanej przedłużki. Zrobienie czegokolwiek komunikującego się z USB wymaga niestety nieco więcej elektroniki, co niepotrzebnie może komplikować projekt.

Racja. Miałem jakieś zaćmienie czytając Twój post i zrozumiałem, że chodzi o przejściówkę SD=>USB.

"Przedłużka" SD jest jak najbardziej rozwiązaniem optymalnym.

Jestem głęboko przekonany, że takie rozwiązanie nie uszło wnikliwej analizie Dyrekcji i będzie zastosowane. :cool:

Mimo obecności wyprowadzonego gniazda SD i tak sobie zamontuję dostęp po USB... I będę mieszał i psuł i zgłaszał problemy - w końcu jestem typowym użyszkodnikiem... :twisted:

Pozostaje sprawa anteny - czy ją zamontować "po łatwiźnie", czy porządnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Przejście SD/USB nie ma sensu - komputer nawigacji nie ma na gnieździe SD "interpretacji" info USB.

Czyli zewnetrzne gniazdo SD jest w trakcie opracowania.

Zewnętrzne gniazdo USB zostało juz wcześniej zasygnalizowane.

 

Problem powstał czasowy - KNG 520 będzie z właściwymi mapami dopiero od końca roku.

Dla osób, dla których czas jest najważniejszy jako rozwiązanie szybsze będzie KNG 420 (nieco taniej).

 

Pozdrowienia

 

PS. antena jest umieszczona właściwie - inaczej nie trafiałbym do domu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. antena jest umieszczona właściwie - inaczej nie trafiałbym do domu :mrgreen:

Czy Dyrekcja mieszka na Starym Mieście w Krakowie?

Jeżeli nie, to opinia Dyrekcji nie jest do końca miarodajna... :mrgreen:

 

KNA ma inne sposoby ustalenia pozycji niż tylko sygnał z anteny. Wszystko działa super-ekstra-malinowo, dopóki mamy dobrą mapę i poruszamy się po drogach które na mapie. Jeżeli jednak zjedziemy z takiej drogi, to pojawiają się problemy.

 

Jeżeli sygnał i jego jakość z anteny umiejscowionej "gdzieś" w samochodzie nie odbiega dramatycznie od tego co się da uzyskać z anteny na dachu - OK. Można zostać przy tym.

W 95% sytuacji nie będzie to stanowiło problemu... :cool:

 

Problem jest tylko z tymi, którym zależy na tych pozostałych 5%... :wink:

 

Pzdr.

 

Gal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Garmina 276C z anteną zewnętrzną (przy sprzęcie oczywiście, a nie na zewnątrz auta) i jak pisze GAL, w Krakówku czy Wrocku w waskiej zabudowie w centrum potrafi sie zdarzyć, że sygnał zaniknie. Antena ma ponad sobą tylko szybę (bez paskow grzejnych, jak w Fordzie) i niebo.

Nie jest to dla mnie jednak jakiś wielki problem. Zanik syganału występuje sporadycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanik syganału występuje sporadycznie.

Ależ zgadzam się.

Występuje pewnie nie więcej niż w 5% sytuacji.

 

Można pominąć tę kwestię - 99% użytkowników będzie usatysfakcjowanych, a w niektórych sytuacjach stwierdzi, że "coś się skrzaczyło" (nie wiadomo "co" - ale "GPS nie zadziałał tak, jak powinien").

Umieszczenie anteny na dachu (lub, być może, w spojlerze), zmniejszy procent sytuacji w których GPS "jest nie OK" :wink: . Nie jest to kwestia życia lub śmierci, tylko jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam kilka pytań do tej nowej nawigacji. Jeżdże Legacy Spec.B '05.

 

- czy po zainstalowaniu nowego modułu przyciski takie jak 'menu' oraz 'tryb dzienny i nocny' będą aktywne (czy bedą nadal spełniać swoją funkcję) ??

- czy bedzie nadal mozna korzystać z posostałych funkcji komputera pokładowego??

- czy ekran z zegarem będzie aktywny?? Jeśli tak to w jaki sposób bedzie się ustawiać godznę zegarka, bo w chwili obecnej wygląda to tak, że czas jest pobierany bezpośrednio z satelity a godzine reguluje sie tylko strefami czasowymi. No chyba że nie doczytałęm czegoś w instrukcji obsługi. Jeżeli jednak sie nie mylę to po odłączeniu starego modułu staci sie możliwość ustawienia czasu. Może to i drobnostka ale ja lubie wiedzieć która jest godzina.

 

Na razie to tyle

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam kilka pytań do tej nowej nawigacji. Jeżdże Legacy Spec.B '05.

 

- czy po zainstalowaniu nowego modułu przyciski takie jak 'menu' oraz 'tryb dzienny i nocny' będą aktywne (czy bedą nadal spełniać swoją funkcję) ??

- czy bedzie nadal mozna korzystać z posostałych funkcji komputera pokładowego??

- czy ekran z zegarem będzie aktywny?? Jeśli tak to w jaki sposób bedzie się ustawiać godznę zegarka, bo w chwili obecnej wygląda to tak, że czas jest pobierany bezpośrednio z satelity a godzine reguluje sie tylko strefami czasowymi. No chyba że nie doczytałęm czegoś w instrukcji obsługi. Jeżeli jednak sie nie mylę to po odłączeniu starego modułu staci sie możliwość ustawienia czasu. Może to i drobnostka ale ja lubie wiedzieć która jest godzina.

 

Na razie to tyle

 

Pozdrawiam

 

Nawigacja Garminowska jest bardziej rozbudowana, niż Ci się wydaje. Tryb noc/dzień przełącza się automatycznie lub ręcznie. Pokaże ci również różnice o np. wschodzie słońca w zależności od tego, czy jesteć we wrocławiu, czy Trogirze.

O reszcie funkcji się nie wypowiadam, ponieważ nie wiem.

Aha. Nie muszę się zatrzymywać i zaciągać ręcznego, żeby ustawić trasę lub znaleźć knajpę lub bankomat w pobliżu. Zawsze mogę go wyjąć z auta, włożyć do kieszeni i zobaczyć ile km i z jaką prędkością jeździłem na nartach lub pływałem motorówką (z mapą morską Blue Chart). Nawigacja fabryczna pozostaje daaaaaaaleko w tyle. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o funkcje ekranu to pozostaną aktywne, także komputer pokładowy.

 

FUKS, urządzenia nie będziesz sobie mógł wyjąć bo będzie zabudowane, ale będziesz mógł sobie podpiąć laptopa poprzez USB i zgrać informacje o trasie.

 

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...