Skocz do zawartości

Impreza JDM w PL


przemu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

najpewniej niedlugo stane sie posiadaczem wspanialej imprezy JDM MY99 Type RA.

Mam tutaj kilka pytan odnosnie tematow, jakie trzeba ogarnac w PL:

 

1. Procedura z rejestracja / dokumentami? Czy ktos moglby to opisac krok po kroku? Czy konieczny jest przeglad przed przekladka? Czy potrzeba pisma do Ministerstwa Transportu w sprawie krotkiego VIN? Jesli tak, to czy mozna wczesniej zlozyc czy auto musi byc w PL, przelozone, nie przelozone? Gdzie sie zalatwia akcyze? Tlumaczenia czy potrzebne, oplata recyklingowa? No prosilbym o doslownie wszystko w temacie.

2. Czy konieczne jest mapowanie subaru, co by sobie latala na paliwie 98? Jesli tak, to co wtedy instalowac - Simtek, Syvecs? Najchetniej jakas uzywke, jesli juz trzeba bedzie. I czym grozi jazda na naszym 98?

3. Jeszcze jakies inne czynnosci, ktorym trzeba poddac samochod po przyjezdzie?

 

Pozdrawiam i z gory dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.2 Konieczne pewnie nie bedzie, jesli bedziesz lal odpowiednie paliwo. W tym roczniku, jesli auto ma pojezdzic na doladowaniu, to bym chyba jednak lal Vpower Racing (ten 99-100oktanow) jesli ma pozostac na oryginalnej mapie.

 

Mozna natomiast zawsze zagrac o "wiecej".

 

A jakie rozwiazanie? No coz - Syvecs jest bardzo dobry, ale bardzo nietani. Simtek (ten z Gems) - mozna, czemu nie...

Mozna tez Alcatek - ale tutaj z wsparciem czasami bywa ciezko w razie problemow z ecu (niemniej jednak wszystko do zalatwienia - trzeba miec jednak nieco cierpliwosci. Na szczescie awaria ecu to nei jest jakas codziennosc).

Mozna tez po prostu Ecutek.

Albo - lepiej - Eculabs - w nizszych przedzialach cenowych to chyba byloby jedno z ciekawszych rozwiazan.

 

Ad.3 Najlepiej poddac czynnosci upalania :)

 

Ad.1 Nie wypowiem sie, bo brak doswiadczen, ale pare osob przekladalo i rejestrowalo na forum, wiec da sie. Niemniej jednak -z tego co pamietam, wymaga to sporej cierpliwosci.

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syvecs nowka to koszta okolo bodaj 1700 funtow. Plus jakies dodatki przydatne - w dwojce sie zamkniesz :)

Uzywke mozna kupic w okolicach 1000 funtow.

No i oczywiscie pamietac nalezy o strojeniu - tutaj koszta zalezne od tunera.

 

Komputer o bardzo dobrej opinii - ale przy tych kosztach raczej glownie do motorsportu.

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna sluszna - niebieska :)


Ad.2 Konieczne pewnie nie bedzie, jesli bedziesz lal odpowiednie paliwo. W tym roczniku, jesli auto ma pojezdzic na doladowaniu, to bym chyba jednak lal Vpower Racing (ten 99-100oktanow) jesli ma pozostac na oryginalnej mapie.

 

I to wystarczy? Jestes pewien, ze ona ma 100 oktanow? :D Roznie to bywa w PL...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Roznie to bywa w PL

jak się tankuje na stacji "u Kazia" to faktycznie może być różnie.

Stacje koncernowe nie budzą zastrzeżeń.

 

Proszę nie głosić kolejnych "urban legends" że paliwo w PL nie ma tyle oktanów, ile ma mieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Roznie to bywa w PL

jak się tankuje na stacji "u Kazia" to faktycznie może być różnie.

Stacje koncernowe nie budzą zastrzeżeń.

 

Proszę nie głosić kolejnych "urban legends" że paliwo w PL nie ma tyle oktanów, ile ma mieć. 

 

 

Nie to ze "urban legends", ale byl jakis temat, ze reklamowali sie ze ma 100, a okazalo sie, ze 99 i sprawa w sadzie byla. Tak wiec pytam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1

Akcyza:

Załatwiasz w Urzędzie Celnym właściwym dla miejsca rejestracji - najpierw druczek bodaj AKC-u z wyliczeniem wartości należnej akcyzy, którą i tak poprawią sobie wg katalogu chyba eurotaxu. Później wpłacasz na podane konto należną akcyze i odbierasz kwity potwierdzające zapłatę.

 

Druk Vat-25 uzyskiwany na podstawie druku Vat-24, czyli informacja o tym, ze nie musisz odprowadzać podatku od czynności cywilno-prawnych do załatwienia w Urzędzie skarbowym.

 

Tłumaczenia są konieczne dowodu rejestracyjnego i jeżeli umowa kupna nie jest dwujęzyczna to też jest potrzebne.

 

Opłata recyklingowa jest konieczna - wpłacasz na konto funduszu środowiska z numerem vin pojazdu albo zgodnie z wytycznymi ze strony dla miejsca rejestracji.

 

Przegląd i rejestracja:

Wszystko zależy od diagnosty na stacji kontroli pojazdów i wymagań urzędu, w którym rejestrujesz pojazd. Przegląd robisz po przekładce niekoniecznie chwaląc się, ze taka była robiona - nie będzie wtedy żadnego czepialstwa ;] Musisz mieć tablice zagraniczne na samochodzie albo Polskie tymczasowe.

We Wrocławiu jeżeli przeszedłeś przegląd i masz krótki VIN nikogo nie interesują w urzędzie kwity odnośnie odstępstwa od warunków technicznych przeglądu pojazdu. Normalny diagnosta i wszystko da się załatwić - musi Ci wydrukować papiery odnośnie masy pojazdu, mocy, pojemności itd. itp. na podstawie danych z katalogów danych, które posiada.

 

JDM-owe Subaru lubią 98-oktanowe paliwo, na 95 tez pojadą, ale jest wtedy tendencja do spalania stukowego - te na 100oktanowe mają na komputerze stosowne informacje na ten temat i były przerabiane przez firmę Zero Sports

Edytowane przez Shabat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1. Procedura z rejestracja / dokumentami? Czy ktos moglby to opisac krok po kroku? Czy konieczny jest przeglad przed przekladka? Czy potrzeba pisma do Ministerstwa Transportu w sprawie krotkiego VIN? Jesli tak, to czy mozna wczesniej zlozyc czy auto musi byc w PL, przelozone, nie przelozone? Gdzie sie zalatwia akcyze? Tlumaczenia czy potrzebne, oplata recyklingowa? No prosilbym o doslownie wszystko w temacie.

wysil sie i wygooglaj, z trylion stron jest o procedurze rejestracji sprowadzonego auta.

 

 

Czy konieczny jest przeglad przed przekladka?

nie

 

 

Czy potrzeba pisma do Ministerstwa Transportu w sprawie krotkiego VIN?

zalezy od podejscia urzednikow ale najprawdopodobniej tak

 

 

Jesli tak, to czy mozna wczesniej zlozyc czy auto musi byc w PL, przelozone, nie przelozone?

teraz jak mozna rejestrowac auta RHD to powinni dac odstepstwo bez przekladki, ale jak przedzwonisz do ministerstwa to ci wszystko powiedza.

za moich czasow auto musialo byc przelozone, oplacone, z negatywnym badaniem technicznym i opinia rzeczoznawcy jesli dobrze pamietam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JDM-owe Subaru lubią 98-oktanowe paliwo, na 95 tez pojadą, ale jest wtedy tendencja do spalania stukowego - te na 100oktanowe mają na komputerze stosowne informacje na ten temat i były przerabiane przez firmę Zero Sports

 

To znaczy, ze te nieprzerabiane (oryginalne) byly programowane na 98 a nie 100? Jezeli na kompie nie ma tych informacji to mozna spokojnie jezdzic na 98?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. Procedura z rejestracja / dokumentami? Czy ktos moglby to opisac krok po kroku? Czy konieczny jest przeglad przed przekladka? Czy potrzeba pisma do Ministerstwa Transportu w sprawie krotkiego VIN? Jesli tak, to czy mozna wczesniej zlozyc czy auto musi byc w PL, przelozone, nie przelozone? Gdzie sie zalatwia akcyze? Tlumaczenia czy potrzebne, oplata recyklingowa? No prosilbym o doslownie wszystko w temacie.

wysil sie i wygooglaj, z trylion stron jest o procedurze rejestracji sprowadzonego auta.

 

 

Na pewno jest trylion stron, ale mi bardziej chodzilo o przyspieszenie procedury, czyli co moge zalatwic w trakcie robienia przekladki? Rozumiem, ze w takim razie akcyza, VAT, tlumaczenia i oplata recyklingowa mozna zalatwic bez samochodu, w sensie bedacym w PL ale przekladajacym sie?

Dalej rejestracja juz z po przelozeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

urzad celny i skarbowy zalatwiasz od razu po zakupie

tlumaczysz dowod rejestracyjny i wszystko inne co tam moze byc potrzebne

robisz przekladke

po przekladce zapraszasz rzeczoznawce i dobrze jak napisze ze auto ma fabryczny, oryginalny krotki numer nadwodzia

robisz przeglad, oczywiscie negatywny ze wzgledu na krotki vin

wysylasz papiery do ministerstwa i czekasz kilka m-cy na odp

z odstepstwem robisz jeszcze raz przeglad, juz z wybnikiem pozytywnym

rejestrujesz auto

tak to bylo w moim przypadku,

ale teraz byc moze o odstepstwo mozesz wystawpic przed przekladka takze znacznie przyszpieszy to sprawy papierkowe.

zreszta pewnie z przekladka bedziesz sie tyle brandzlowal, ze odstepstwo i tak dostaniesz na dlugo przed tym jak bedzie potrzebne

a najlepiej to kup przelozone auto bo NIE WARTO sie w to bawic ! 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przekladce zapraszasz rzeczoznawce i dobrze jak napisze ze auto ma fabryczny, o

Być może któryś wydział komunikacji wymaga rzeczoznawcy, ale ministerstwo na pewno nie.

Ja bez opinii rzeczoznawcy dostałem odstępstwo od warunków technicznych.

Także, zanim zaczniesz się organizować to zapytaj u siebie w wydziale. Niektóre wydziały komunikacji w ogóle nie wymagają papierów z ministerstwa, a w ten sposób masz 3 m-ce w kieszeni.

Reszta jak Ayo napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z gory przepraszam ze wpadam jak świnia w kartofle, ale nie chce zakładać kolejnego wątku. Koledzy wiecie moze jak jest teraz z rejestracja samochodów z kierownica po prawej stronie, chciałem cos ściągnąć ale nie przekładać przez jakiś czas, ale mieć ubepIeczenie i rejestracje. Ktoś juz rejestrował taki wynalazek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...