Skocz do zawartości

JDMy i paliwa do nich, jak to w końcu jest.


ryjeks

Rekomendowane odpowiedzi

Obiegowa opinia jest, że wystrojone są na 100.

 

Czy któreś roczniki są przystosowane na 98 ?

Innymi słowy czy w serii wychodziły jakieś JDMy "nie tylko na 100" i nie ma kłopotu z upalaniem na 98 ?

 

Pomijam zremapowane kompy, bo te obrazu ogółu nie oddadzą.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zalewam 98 i nigdy nie było problemów podczas upalania, a zmierzona moc przy 1 bar wyniosła ok. 278 KM więc całkiem seryjnie.

 

w latach 90-tych, a raczej na pewno na ich początku, 100 oktanowe paliwo niekoniecznie było jeszcze dostępne, więc nie demonizowałbym... pewnie roczniki do 95-96 spokojnie mogą jeździć na 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, to ciekawe uważałem że to jest zbyt bogata mieszanka jak dla dziada..., ale jak wrócę spróbuję zatankować setkę, może szybka odcinka zniknie, ja jeżdziłem na 95 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w irlandii jest tylko paliwo 95 i stąd power boostery w bagażnikach. Przez lata jeżdżą na paliwie 95 z pseudo dodatkami i nic się nie dzieje. Moje też w bagażniku miało dopalacz oktanowy. Sam teraz jeżdżę na 98 tylko z orlenu i wszystko gra chodź, jak było na shellu paliwo 100 oktanowe to czułem wyraźną różnicę na jego korzyść. Teraz tego paliwa w mojej okolicy w ogóle nie ma. Być może nie ma go już w ogóle.

Pewnego dnia gdy byłem w polecanym serwisie i zadałem to samo pytanie. W odpowiedzi usłyszałem, że 98 z orlenu jest ok.

Edytowane przez Marcin Domanski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innymi słowy czy w serii wychodziły jakieś JDMy "nie tylko na 100" i nie ma kłopotu z upalaniem na 98 ?

Ver V oraz VI, które jak domniemam na podstawie pomiaru z czujnika stukowego mogły już sobie korygować kąt wyprzedzenia zapłonu.

Twój GT-ek też sobie powinien poradzić.

Ci co piszą, że wszystko jest o na 95, czy 98 oktanach, tworzą później mity o padających silnikach Subaru - niejeden tak poległ na autostradzie w drodze z UK do Polski...

 

Jeśli się mylę, to proszę poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ver V oraz VI, które jak domniemam na podstawie pomiaru z czujnika stukowego mogły już sobie korygować kąt wyprzedzenia zapłonu.

 

"Piszą", że właśnie poliftowe mają z tym największy problem. Czekamy w takim razie na rozstrzygnięcie.

 

 

 

Twój GT-ek też sobie powinien poradzić.

 

GTki europejskie latają bez problemu na 95, bo tak są wystrojone i przystosowane. Nawet w książce jest zalecane paliwo 95.

 

 

Czekamy na dalsze głosy w temacie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GC8 STI ver.4 używam 98 non stop zero problemów , 100 oktan używam w lecie podczas upalania,ale nie odczuwam jakiejkolwiek różnicy. Tak naprawdę dopiero ktoś bez remapu z oryginalnym ECU,ale z porządnym dodatkowym knock sensorem z wyświetlaczem, powinien się wypowiedzieć czy jest knock na 98 oktanach wiekszy niz na 100. Z tego co czytałem po przeróżnych forach największe problemy z jazdą na 98 zamiast 100 oktanów mają  GC8 STI Type RA roczniki 97 - 98 - 99 - 00 ponieważ mają najagresywniejsze ECU ze wszystkich GC8 STI.

Edytowane przez Mert82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Z tego co czytałem po przeróżnych forach największe problemy z jazdą na 98 zamiast 100 oktanów mają  GC8 STI Type RA roczniki 97 - 98 - 99 - 00 ponieważ mają najagresywniejsze ECU ze wszystkich GC8 STI.

 

 

To Twoje to, który rok i jaka wersja ?

 

Co znaczy największe problemy? Mój to właśnie RA '97.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GC8 Type RA , ECU ma agresywniejsze ustawienia zapłonu i może być bardziej podatny na spalanie stukowe niż "zwykłe" GC8 STI. Pasuje krzaczki rozszyfrować z owners manuala lub klapy wlewu jeśli tam coś jest na ten temat i będzie wiadomo raz na zawsze.

WueM w Tobie nadzieja :)

Edytowane przez Mert82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jdm type r ver 5 silnik EJ207, ecu J2 o ile dobrze pamiętam

 

po zakupie też mnie to interesowało, napisy na klapce wlewu paliwa I w instrukcji sprawdziłem: nie było jednoznacznego określenia jaka liczba oktanowa paliwa

szukałem również jakie paliwa były/są dostępne w Japonii

 

wniosek był taki, że 98 wystarczy, bo informacje były niejednoznaczne, ale nigdzie nie było informacji, że było paliwo 100 lub że takie trzeba lać

 

mimo wszystko dla spokoju tankowałem vpower racing lub 98 + octane booster do jazdy na czas, na dojazdach czasem tankowałem 98, 95 nie lałem nigdy

 

teraz wydech wymieniony, pompa paliwa również, sterowanie turbiną własne, paliwo I zapłon też korygowane ecumasterem det3, więc tylko vpower racing 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

97O ile pamiętam dobrze to paliwo 100 w JPN nie było dostępne tamże w czasach staruchów, dopiero w okolicy 98/99 roku - ale to luźno z głowy. Z racji tej że mój Bałwan jest troszkę :) starszy niż te wspomniane lata, to nie zapamiętywałem bardzo dokładnie :) - był jakiś wątek na forum o tym już.

Dla dziado-babć jak mój czyli 96/97 rok paliwo 98 oktan jest poprawnym paliwem wg. informacji z mekki na Dolnym Śląsku.

Kiedy nastąpiła zmiana musimy poczekać na potwierdzenie mądrzejszych.

Edytowane przez elias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...