MACIEK74 Posted August 16, 2006 Share Posted August 16, 2006 jak w czesniej pisałem trzesło silnikiem sprawdziłem cisnienie i na jednym cylindrze jest 6 atmosfer na pozostałych po 13,5 atmosfery ktos mi powiedzal ze to zawory moga byc podparte zrobiłem głowice i dalej jest 6 atmosfer moze ktos mi podpowie cos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 16, 2006 Share Posted August 16, 2006 Zrob probe olejowa, tzn. wlewasz do cylindra kilka ccm oleju i mierzysz cisnienie. Jak wzrosnie o kilka atm, to znaczy ze pierscienie sa zapieczone lub zuzyte. Jesli nie, to uklad cylinder/tlok jest zuzyty lub uszkodzony, wtedy tylko szlif moze pomoc. (zakladam ze glowica i zawory sa sprawdzone/zrobione ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
MACIEK74 Posted August 17, 2006 Author Share Posted August 17, 2006 nie bierze oleju rura wydechowa czyscutka [ Dodano: Czw Sie 17, 2006 12:31 pm ] po zalaniu oleju do cylindra cisnienie wzrosło do 8 atmosfer [ Dodano: Czw Sie 17, 2006 12:36 pm ] moze cos jest z chydraulika zaworów kazdy mechanik co innego gada juz głupi jestem od tego wszystkiego ktos mi doradził zeby wdmuchac powietrze sprezone do cylindra i zobaczyc czy tam gdzie wlewa sie olej jest wydmuchiwane co o tym myslisz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Jesli popychacze hydrauliczne sie zawiesza, to bardzo halasuja. Piszesz ze "zrobiles glowice" , robiles sam czy mechanik, i co konkretnie bylo robione, oraz dlaczego ? Jaki przebieg ma auto ? Wzrost cisnienia z 6 do 8 bar wskazywalby na pewne zuzycie pierscieni i przedewszystkim na nieszczelnosc zaworow lub uszczelki pod glowica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MACIEK74 Posted August 17, 2006 Author Share Posted August 17, 2006 głowica była robiona w zakładzie przebieg 130tys. po całej robocie w silniku najpierw cos stukało teraz przestało po przejechaniu 500 kilometrów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Nadal nie wiem dlaczego byla robiona glowica i co bylo konkretnie robione, przy przebiegu 130 tkm nie trzeba wlasciwie nic robic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MACIEK74 Posted August 17, 2006 Author Share Posted August 17, 2006 wymienione uszczelniacze zplanowana głowica na drugim cylindrze obok cisnienie wzrosło do 14 atm. a na tamtym jak było tak jest 6 atm.(cylinder z serwo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Prawdopodobnie zawory sa nieszczelne, moga byc pogiete, nalezaloby zdjac glowice, sprawdzic zawory i cylinder. Ale raczej w innym warsztacie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MACIEK74 Posted August 17, 2006 Author Share Posted August 17, 2006 głowica była robiona bo mechanik powiedzał ze sa podparte zawory teraz rozkłada rece Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Podparte ?! Ciekawe czym ? Zawor sie nie domyka gdy jest wypalony lub skrzywiony, sadze ze u Ciebie sa skrzywione. Nalezy wymienic zawory z prowadnicami i dotrzec je do gniazd. I zmienic mechanika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergen Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Nieźle żeś się wpakował... Współczuję. Jedź do sprawdzonego przez Forumowiczów warsztatu, chodźby 200 km na lawecie, bo inaczej nie dojdziesz co się dzieje, szkoda czasu, nerwów i pieniędzy... I SŁUCHAJ DOBRYCH RAD - ZMIEŃ, NA RANY KOTA, MECHANIKA ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MACIEK74 Posted August 17, 2006 Author Share Posted August 17, 2006 Jeżdże już tak od roku (30000km) myślałem że to jest taki straszny " muł " zawsze coś mi słabo szedł, a tu sie okazało że nie ma ciśnienia na jednym cylindrze. W końcu sie zdenerwowałem, bo kolega powiedział mi że to powinno lepiej chodzić, zrobiłem głowice, wymieniłem rozrząd i tu DALEJ KUPA !!!!! Jestem z Lublina, może znacie kogoś w okoloicy co się na Subaru zna, bo tu co warsztat to inny problem zgłaszają i nikt sie bardzo nie chce dotykać. Jeden sie dotknął i LIPA !!!!! [ Dodano: Czw Sie 17, 2006 2:22 pm ] Muszę dodać że silnik nie bierze GRAMA OLEJU !! [ Dodano: Czw Sie 17, 2006 2:27 pm ] ktos mi doradził zeby wdmuchac powietrze sprezone do cylindra i zobaczyc czy tam gdzie wlewa sie olej jest wydmuchiwane co o tym myslisz Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 zmien mechanika i przestan sluchac rad zlotych raczek - z Lublina nie masz daleko do Wawy i warto moze by poswiecic 1-2 dni i doprowadzic auto do stanu uzywalnosci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Ja raczej nie znam warsztatow w Polsce... Silnik z tym przebiegiem nie powinien brac wiecej niz litr oleju na 10 tkm, a wiec prawdopodobnie cylinder, tlok i pierscienie sa O.K. Mysle ze sa skrzywione zawory, zdarza sie tez pekniecie glowicy. Proba z powietrzem to dobry pomysl, nalezy ustawic tlok w gornym martwym punkcie, zostawic auto na biegu, i przez otwor swiecy wdmuchnoc powietrze sluchajac gdzie uchodzi, czyli nalezy sprawdzic czy nie ma babelkow w chlodnicy, czy nie wylatuje przez korek wlewu oleju, oraz, co najbardziej prawdopodobne, kolektory ssacy i wydechowy. Wowczas bedzie wiadomo ktory zawor jest nieszczelny. Proba oczywiscie na zagrzanym silniku. Choc jesli nie masz pojecia o silniku, to co Ci to da ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MACIEK74 Posted August 17, 2006 Author Share Posted August 17, 2006 jakis namiar w warszawie na dobrego mechanika numer tel. jakis adres dzieki Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 jakis namiar w warszawie na dobrego mechanika numer tel. jakis adres dzieki jest kilka powazanych i niestety trzeba sie do nich umawiac wczesniej bo sa zawaleni robota ja osobiscie polecam Janka Korneckiego www.korneckiautosport.com jest tez Czoper www.czoper.pl Bajeczna www.subaruauto.pl to sa 3 glowne uzywane tez przez innych forumowiczow, sprawdzone i godne polecenia oczywiscie poza ASO ale to chyba raczej nie wchodzi w gre - chyba ze Pan Andrzej jakas promocje pasztetowa przeprowadza Link to comment Share on other sites More sharing options...
MACIEK74 Posted August 17, 2006 Author Share Posted August 17, 2006 dzieki Legacy96 Ale z jakiego powodu mogły się wykrzywić zawory ? Tłok jest cały, nie ma na nim śladu uderzenia, blok silnika jest idealny. [ Dodano: Pią Sie 18, 2006 10:32 am ] Ja raczej nie znam warsztatow w Polsce... Silnik z tym przebiegiem nie powinien brac wiecej niz litr oleju na 10 tkm, a wiec prawdopodobnie cylinder, tlok i pierscienie sa O.K.Mysle ze sa skrzywione zawory, zdarza sie tez pekniecie glowicy. Proba z powietrzem to dobry pomysl, nalezy ustawic tlok w gornym martwym punkcie, zostawic auto na biegu, i przez otwor swiecy wdmuchnoc powietrze sluchajac gdzie uchodzi, czyli nalezy sprawdzic czy nie ma babelkow w chlodnicy, czy nie wylatuje przez korek wlewu oleju, oraz, co najbardziej prawdopodobne, kolektory ssacy i wydechowy. Wowczas bedzie wiadomo ktory zawor jest nieszczelny. Proba oczywiscie na zagrzanym silniku. Choc jesli nie masz pojecia o silniku, to co Ci to da ? chciałbym wykluczyc cos bo terzaz juz nie wiem czy to głowica czy pierscienie jeszcze jedno pytanie czy tłoki mozna wyciagnac bez wyciagania silnika bo błowica była zdjeta bez wyciagania [ Dodano: Pią Sie 18, 2006 10:40 am ] jak sprawdze to powietrzem dam znac Link to comment Share on other sites More sharing options...
MACIEK74 Posted October 7, 2006 Author Share Posted October 7, 2006 wszystko jasne dziura w tłoku Link to comment Share on other sites More sharing options...
xyg Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 wszystko jasnedziura w tłoku Tak z ciekawosci: jak do czegos takiego dochodzi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Rozbiera się silnik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xbike Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Rozbiera się silnik? Mam wrazenie, ze kolega pytał "jak do tego dochodzi" a nie "jak się do tego dochodzi". Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 Xbike, racja Link to comment Share on other sites More sharing options...
ImprezaSTi Posted October 22, 2006 Share Posted October 22, 2006 jeszcze jedno pytanie czy tłoki mozna wyciagnac bez wyciagania silnika bo błowica była zdjeta bez wyciagania trzebe wyciagnac silnik troche jest zabawy z tlokami jak nie masz pojecia to lepiej zostawic takie rzeczy dla mechanika Link to comment Share on other sites More sharing options...
MACIEK74 Posted November 2, 2006 Author Share Posted November 2, 2006 autko zrobione bez wyjmowania silnika troche było kombinaci z kluczami Link to comment Share on other sites More sharing options...
MACIEK74 Posted November 2, 2006 Author Share Posted November 2, 2006 samochodzik chodzi pszczółka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.