Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Mam sprawę. Otóż jest tak, że przy delikatnym hamowaniu z tyłu dobiega odgłos takiego jakby chrobotania, jakby się jakaś blaszka poluzowała i o coś delikatnie grzechotało. Ale tylko przy delikatnym hamowaniu, przy ostrym nic sie nie dzieje, jak w ogóle nie hamuję, też jest wszystko okej. Na sile hamowania też nic nie traci.

 

Tarcze proste, świeże, klocki oryginały subaru, zaciski wporządku, ręczny wyregulowany, łapie normalnie. Teraz pytanie, co to do cholery może być. Problem jest tak od dwóch lat mniej więcej. Najpierw próbowało go rozwiązać ASO w Białymstoku, potem Gdańsk, a potem jeszcze jeden warsztat. No i wszystko jest okej, klocki na swoim miejscu, nic sie nie telepie. Co jeszcze wziąć na widelec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam na pytania kolegów wcześniej : tarcze potrzebne są mi do Legacy kombi 2.0 '97 wolnossący. Jężdżę raczej spokojnie ale często załadowany z rodziną więc masa wzrasta, oryginalne z ASO tarcze wytrzymały z pół roku a Lucasy -TRW zaledwie 2tys. km. Jakieś tam chińskie wcześniej chyba po tygodniu padły, ręce opadają normalnie. Nie wyjeżdżam na żaden Nurburgring ani inne szaleństwa, nie przypominam sobie abym po ostrym nagrzaniu hamulców wjechał w jakąś kałużę, kolega (doświadczony mechanik) powiedział że przetaczanie pomoże tyle samo co plucie przez ramię bo i tak będą waliły już, poradził zakup jakichś dobrych wyczynowych tarcz ale ja się na tym nie znam i dlatego prosze Was o poradę. Oczywiście pomysły w stylu załóż jakiś zestaw z STi odpadają ze względu na wartośc mojego Legasia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FranekDolas, pierwsze primo: łożyska i piasty masz ok?

 

Drugie primo:

 

kolega (doświadczony mechanik)
poradził zakup jakichś dobrych wyczynowych tarcz
pomysły w stylu załóż jakiś zestaw z STi odpadają ze względu na wartośc mojego Legasia

 

Dobrych tarcze muszą kosztować i na to się przygotuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FranekDolas- sprawdzałem w katalogu na stronie www.dba.com.au i niestety nie mają tarcz do Twojego Legacy (dopiero od rocznika 02'). Może z Brembo coś by się znalazło. Musiałbyś jeszcze sprawdzić czy dostaniesz odpowiedni rozmiar klocków (Ferodo Premier są dosyć tanie i dobre).

 

ps. Wiesz jakich rozmiarów masz tarcze?

 

pps. Używał ktoś z Was klocków firmy ATE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FranekDolas- sprawdzałem w katalogu na stronie www.dba.com.au i niestety nie mają tarcz do Twojego Legacy (dopiero od rocznika 02').

 

Eeeee tam. Są. Trza czytać między wierszami... :razz:

 

Street series: 648 (Gładkie)

648 SL/SR (Nacinane lewa/prawa)

648 X (Nacinana i nawiercana)

 

4000 series: odpowiednio 4648, 4648 SL/SR i 4648X.

 

To jeśli chodzi o przednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ASO tarcze wytrzymały z pół roku

Przetocz te tarcze ( oryginał :idea: ) zaloz ferodo premier , mechanik niech sprawdzi czy ktorys zacisk nie jest zablokowany i nie widze mozliwosci , zeby to w normalnych warunkach nie działało...chyba , ze jakies dlugie zjazdy i non stop hamulec trzymasz....ale tez malo prawdopodobne...

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska i piasty raczej OK, mam najechane 140tys. więc niewiele (przebieg oryginalny - 100%) . Zjazdy czasem się zdarzają bo mieszkam na ok. 800m.n.p.m. No nic, przetoczę te oryginały z ASO i założę klocki Ferodo chciaż oryginalne klocki się prawie nie zużyły. Ferodo mam jakieś też jak nowe bo założyłem je wraz z jakimiś tandetnymi chińskimi tarczami kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaloz ferodo premier

 

Panie Andrzeju ależ te klocki nie hamują !!! Premier to najbardziej delikatna mieszanka ze wszystkich Ferrodo. Zalecana do jazdy z czworgiem dzieci na pokładzie plus teściowa. Jedno hamowanie awaryjne i klocek jest zeszklony na zawsze. To nie jest dobra rada, proszę wybaczyć.

 

Ja proponuję DBA z serii 4000 wraz z klockiem Hawk HP+. Jedno zastrzeżenie - naprawdę dobrze i rzetelnie ułożyć. Mam ten zestaw i oprócz tego, że moim zdaniem, jest to najefektywniejszy zestaw pod względem skuteczności hamowania (z tego co miałem wcześniej oczywizda) to jak na razie, po 2500 km, zero dyscyplin dodatkowych pt. bicie ;-) Naprawdę polecam, tylko dobrze trzeba ułożyć !!!!

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Legasia wolnegossaka z 97go roku? Do zwykłej jazdy HP+?? To chyba nieźle piszczy (pomijam cenę kompletu DBA 4000 i klocków Hawka) :roll: . Myślę, że nie o takie rozwiązanie chodzi Frankowi.

 

Do Legasia mamala to faktycznie przerost formy nad treścią.

A w czym HP+ nie nadają się do "zwykłej jazdy" ? Odpowiednik DS2500, więc gdzie problem ?

Czasami piszczą, czasami nie. Im dłużej na nich jeżdzę tym mniej piszczą.

Cena jest bardzo konkurencyjna wobec równie wartościowych zestawów.

Fakt, rozwiązanie nie do końca dla Franka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem że Akebono na pierwszy montaż dają w Subaru, piast nie sprawdzałem czujnikiem czy nie biją ale po założeniu nowych tarcz jest jakiś czas dobrze więc chyba nie. Pytanie nadal aktualne - polećcie jakieś pancerne tarcze i kloocki, niech piszczą i brudzą byleby nie wyginały się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze po montażu choćby pancerne, muszą się mieścić w jakiś normach (jeśli chodzi o ich bicie - max 0,10mm)

w innym przypadku jak bicie będzie większe to problem nie będzie znikał tylko się nasilał..

dlatego złotym środkiem, nawet w przypadku tarcz ze średniej półki, jest stoczenie ich na aucie czyli już po założeniu i ułożeniu na piaście,

po takim zabiegu niwelujesz bicie do zera

 

http://www.hamulce.fora.pl/tarcze-hamul ... 5.html#612

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry ale to chyba nieporozumienie ? toczenie nowych tarcz ? przecież klocki długo nie pociągną.

W moim OBK była seryjna choroba krzywiących się tarcz seryjnych. Żadne toczenie nie pomagało klocki od razu szły do śmietnika. Założyli w ASO zestaw od forestera 2.0XT i robię teraz po 50k na klockach a tarcze już mają ponad 110k.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry ale to chyba nieporozumienie ? toczenie nowych tarcz ?

oczywiście..

to normalny zabieg serwisowy wręcz zalecany w przypadku odchyłki i bicia nowej tarczy i nic klockom nie będzie, bo tarcza zaraz sie "wyciera" pod klockiem i wygląda identycznie czy tarcza toczona fabrycznie czy w serwisie..

zakładanie nowej tarczy na piastę, bez sprawdzenia bicia po zabiegu, prowadzi właśnie często do rychłego objawu bicia kierownicy..

jeśli u Cie wysypywało klocki, to nie wiem jak ktoś Ci wykonywał to toczenie, czym i w jaki sposób.. może robił kiche..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moglby mi ktos podrzucic jaki jest rozmiar tarcz w WRX 04 US Spec ? Czy sa to te same tarcze i klocki co w wersji WRX EU ?? z gory dzieki

 

z tego co pamiętam są inne. tarcze są mniejsze ale mogą pasować od UE.

lepiej poszukaj brandowego zamiennika. podobne koszty a tarcze i klocki mogą być lepsze.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...