szymson Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 (edited) Witam Ostatnio jak wrocilem do domu po 3h jezdzie (subaru impreza wrx) wzkaznik temperatury wskoczyl mi pod czerwone pole. Po zostawieniu auta zobaczylem ze na kostke (z dolnej prawej strony) wylewa sie plyn. Mam pytanie jaka to moze byc przyczyna ? Czy moze to byc przyczyna zagotowania i czy trzeba wlac olej do turbiny, jak tak to jaki ? Pozdrawiam Edited April 27, 2014 by szymson Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 Po zostawieniu auta zobaczylem ze na kostke (z dolnej prawej strony) wylewa sie plyn A sprawdziłeś (organoleptycznie) co to za płyn Ci się wylewa? Mam pytanie jaka to moze byc przyczyna ? Np. włączona klimatyzacja. czy trzeba wlac olej do turbiny Staraj się nie wlewać nic do turbiny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 Tu się witamy http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60648-tutaj-si%C4%99-witamy-dzia%C5%82-dla-nowych-forumowicz%C3%B3w/page-639#entry2020987 Wylał się olej?Zmierzyłeś poziom oleju?Może jednak płyn chłodzący wywaliło?A może woda z odpływu klimy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymson Posted April 27, 2014 Author Share Posted April 27, 2014 Byl to plny chlodniczy, zauwazylem ze jest przelany ponad full. Mam samochod od 24.04 wiec jeszcze zadnych plynow i olejow nie dolwalem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 Jeśli to silnik 2.5T i była szybka jazda,to wygląda na objawy padniętej uszczelki pod głowicą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymson Posted April 27, 2014 Author Share Posted April 27, 2014 Jest to 2.5 T i kilka razy mocny start na światłach. Na razie autko jest w garażu i zastanawiam się jak mam dalej postępować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 Poszukać odpowiedniego warsztatu,odstawić,niech ustalą przyczynę i naprawić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymson Posted April 27, 2014 Author Share Posted April 27, 2014 Dzięki wielkie za pomoc, zobaczę czy przy jutrzejsze jeździe będzie spływał, jeśli tak to odstawiam do mechanika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 duże prawdopodobieństwo, że to UPG, troszkę Cię szarpnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dottoree Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 zobaczę czy przy jutrzejsze jeździe To marny pomysł, lepiej od razu: odstawiam do mechanika Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 Oj tam ~4k jeżeli tylko upg za wczasu vs 15k jeżeli upg narobi gnoju hehe @ericsson T10s Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterOKL Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 jezeli masz auto od 24.04 to moze warto zorientowac sie czy to byla ukryta wada przy zakupie, czy moze sam przyczyniles sie do padnietej uszczelki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymson Posted April 27, 2014 Author Share Posted April 27, 2014 Zastanawiam sie bo innych objawów UPG nie ma oprócz z tym płynem do chlodnicy. Dzwonilem do poprzedniego właściciela i mówi ze subarka lubila łapać duże temperatury ale nigdy mu żaden olej nie ciek ale polecił mi wlac olej do turbiny Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 (edited) To się zdecyduj czy poleciał olejnz turbiny czy płyn chłodniczy.... Nie ma czegoś takiego jak olej do turbiny. Turbina jest smarowana olejem silnikowym, to nie kompresor. Coś cie w wala robi ten poprzedni właściciel. @ericsson T10s Edited April 27, 2014 by slavok Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymson Posted April 27, 2014 Author Share Posted April 27, 2014 (edited) Na pewno jest to płyn chlodniczy. Tak właśnie zastanawialem sie z tym plynem do turbiny bo nawet jak jest cos takiego to nie widzialem jaki. Jutro odstawiam do warsztatu, zobaczę co tam sie dzieje. Dzięki za pomoc Edited April 27, 2014 by szymson Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiterOKL Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 normalny samochod, nawet jezeli jest to subaru, nie ma prawa lapac wysokiej temperatury. jak dla mnie ewidentnie kupiles auto z walnietą UPG skoro juz poprzedniemu wlascicielowi ''lubila lapac temperature'' jak dla mnie sprawa prosta, oddac auto lub dogadac sie co do kosztów naprawy i nie zwlekaj z tym, bo czas gra na Twoją niekorzyść Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasz-17 Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 oddaj auto ,albo 4k zł niech ci zwróci Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 ale polecił mi wlac olej do turbiny przypuszczam,że wyraził się skrótowo i chodziło o olej do turbo tzn olej do silnika z turbiną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 mówi ze subarka lubila łapać duże temperatury ale nigdy mu żaden olej nie ciek ale polecił mi wlac olej do turbiny Ja tam samochudu nie "upalam" na torach itd, ale moim zdaniem w sprawnym aucie temperatura w ogóle nie powinna rosnąć ponad "normalną" temperature pracy ! Zwłaszcza w kwietniu Wada ukrtyta moim zdaniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Ja tam samochudu nie "upalam" na torach itd, ale moim zdaniem w sprawnym aucie temperatura w ogóle nie powinna rosnąć ponad "normalną" temperature pracy ! Zwłaszcza w kwietniu Wada ukrtyta moim zdaniem. fachowca to i dobrze posłuchać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 oczywiście temepratura silnika się zmienia w zależności od stylu jazdy.Nie widać tylko tego na czujniku temp.wody na desce rozdzielczej. NAtomiast samochody wyposażone np.w czujnik temp.oleju pokazują pewne wahania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slavok Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 I jak tam kolego? Wyjaśniła się sprawą? @ericsson T10s Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymson Posted June 19, 2014 Author Share Posted June 19, 2014 (edited) Hej Wracam po nieobecności, wiec odnawiam. Przyczyna skaczącej temperatury i wylanie płynu chłodnicy nie była ani uszczelka pod głowicą ani brak "oleju do trubiny". Odnośnie subarka trafiła do mechanika specjalizującego się w marce subaru. Okazało się że silnik był źle złożony. Zostały wymienione: -Głowica -Uszczelka wydechu -Uppipe -Uszczelniacz zaworu dolotowego - -..- zaworu wydechu -uszczelka kolektora dolotowego -uszczelka kolektora wydechu -Wałki rozrządu -Stabilizatory tył i przód. -Przewód chłodnicy Góra -Pasek rozrządu -Napinacz rozrządu -Rolka rozrządu -Pompa cieczy chłodzącej -Pasek Wielorowkowy. Itp... Teraz samochód chodzi idealnie został podkręcony do 300KM. Mimo zainwestowanych pieniążków można się teraz cieszyć przy jeździe. Edited June 19, 2014 by szymson Link to comment Share on other sites More sharing options...
SEBA_M Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 To mało rzeczy Ci zostało do wymiany po tym lekkim zdarzeniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatiKTP Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 Co znaczy 'źle złożony'? Poza stabilizatorami wygląda to na naprawę głowicy ze zrobieniem przy okazji rozrządu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now