Skocz do zawartości

Plyn do turbiny


szymson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio jak wrocilem do domu po 3h jezdzie (subaru impreza wrx) wzkaznik temperatury wskoczyl mi pod czerwone pole. Po zostawieniu auta zobaczylem ze na kostke (z dolnej prawej strony) wylewa sie plyn. Mam pytanie jaka to moze byc przyczyna ? Czy moze to byc przyczyna zagotowania i czy trzeba wlac olej do turbiny, jak tak to jaki ?

Pozdrawiam

Edytowane przez szymson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po zostawieniu auta zobaczylem ze na kostke (z dolnej prawej strony) wylewa sie plyn

 

A sprawdziłeś (organoleptycznie) co to za płyn Ci się wylewa?

 

 

 

Mam pytanie jaka to moze byc przyczyna ?

 

Np. włączona klimatyzacja.

 

 

 

czy trzeba wlac olej do turbiny

 

Staraj się nie wlewać nic do turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się zdecyduj czy poleciał olejnz turbiny czy płyn chłodniczy.... Nie ma czegoś takiego jak olej do turbiny. Turbina jest smarowana olejem silnikowym, to nie kompresor. Coś cie w wala robi ten poprzedni właściciel.

 

@ericsson T10s

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest to płyn chlodniczy. Tak właśnie zastanawialem sie z tym plynem do turbiny bo nawet jak jest cos takiego to nie widzialem jaki. Jutro odstawiam do warsztatu, zobaczę co tam sie dzieje. Dzięki za pomoc

Edytowane przez szymson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalny samochod, nawet jezeli jest to subaru, nie ma prawa lapac wysokiej temperatury. jak dla mnie ewidentnie kupiles auto z walnietą UPG skoro juz poprzedniemu wlascicielowi ''lubila lapac temperature''

 

jak dla mnie sprawa prosta, oddac auto lub dogadac sie co do kosztów  naprawy i nie zwlekaj z tym, bo czas gra na Twoją niekorzyść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

mówi ze subarka lubila łapać duże temperatury ale nigdy mu żaden olej nie ciek ale polecił mi wlac olej do turbiny

Ja tam samochudu nie "upalam" na torach itd, ale moim zdaniem w sprawnym aucie temperatura w ogóle nie powinna rosnąć ponad "normalną" temperature pracy !

Zwłaszcza w kwietniu :)

Wada ukrtyta moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Hej :)

Wracam po nieobecności, wiec odnawiam. Przyczyna skaczącej temperatury i wylanie płynu chłodnicy nie była ani uszczelka pod głowicą ani brak "oleju do trubiny".  Odnośnie subarka trafiła do mechanika specjalizującego się w marce subaru. Okazało się że silnik był źle złożony. Zostały wymienione:

-Głowica

-Uszczelka wydechu

-Uppipe

-Uszczelniacz zaworu dolotowego 

- -..- zaworu wydechu

-uszczelka kolektora dolotowego

-uszczelka kolektora wydechu

-Wałki rozrządu

-Stabilizatory tył i przód.

-Przewód chłodnicy Góra 

-Pasek rozrządu

-Napinacz rozrządu

-Rolka rozrządu

-Pompa cieczy chłodzącej

-Pasek Wielorowkowy.

Itp...

Teraz samochód chodzi idealnie został podkręcony do 300KM. Mimo zainwestowanych pieniążków można się teraz cieszyć przy jeździe. :)

Edytowane przez szymson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...