Jump to content

Zagadka dla znawców! Czy do imprezy będzie pasował identyczny silnik z legacy?


krazek1221

Recommended Posts

Witam, przemierzam się do wymiany silnika z racji na awarię nie opłacalną do naprawy. Auto: Sbr Impr 97' 2.0 lpg 115 km kombi. Robiąc odwiedziny po szrotach zamieniłem słówko z mechanikiem i gdy powiedziałem o chęci zmiany również na silnik 2.5 litra np. z legacy stwierdził, że jednostka musiała by pochodzić z imprezy ponieważ są inne instalacje w tych autach. I teraz moje pytanie: Czy poszukując silnika takiego w jakie oryginalnie auto jest wyposarzone (2.o 115km) również muszę zwrócić uwagę czy oby na pewno pochodzi z imprezy?

Link to comment
Share on other sites

Nie.

 

Te silniki (2.0 115KM) są zamienne Impreza-Legacy-Forester. Co więcej, zamienne są nawet na zasadzie 2.0-2.2, więc możesz od razu swap zrobić ;) Wtedy podmieniasz silnik, komputer - wiązka pasuje.

 

Zamieniając 2.0 115KM na 2.0 115KM WEDLE MOJEJ WIEDZY nie musisz nawet zamieniać komputera.

 

Ale tutaj lepiej niech się ktoś jeszcze wypowie ;) Niemniej, na 99% tak jest.

Link to comment
Share on other sites

nie jest tak jak piszesz albo mechanik mnie sciemnial:)  zeby nie rzezbic wiazki i zbytnio sie nie %$$# a zrobic to na zasadzie P&P opcja jest tylko i wylacznie: (I) 1.8 na (L) 2.2 phase1 (do '94?) i (I)2.0 na (I RS) 2.5, reszta kombinacji jest nieoplacalna.

 

edit: acha, bo nie doczytalem. jezeli chodzi o identyczne pojemnoscia silniki to.. nie wiem :) natomiast 2.0 na 2.2 bez rzezby nie zmienisz

Edited by durrrr
Link to comment
Share on other sites

nie jest tak jak piszesz albo mechanik mnie sciemnial:)  zeby nie rzezbic wiazki i zbytnio sie nie %$$# a zrobic to na zasadzie P&P opcja jest tylko i wylacznie: (I) 1.8 na (L) 2.2 phase1 (do '94?) i (I)2.0 na (I RS) 2.5, reszta kombinacji jest nieoplacalna.

I call this bullshit.

 

Z naszego Facebooka Forumowego, mój wątek sprzed kilku dni:

https://www.facebook.com/groups/forumsubaru/permalink/757443417613387/?stream_ref=2

 

Jakub Gabriel Ja zrobiłem w legacy z EJ20 116 KM na EJ22 136 KM.

Wiązki te same, ale w EJ22 był dodatkowy czujnik spalania stukowego (w wiazce była wtyczka). Zmieniłem też komp na ten od EJ22.

Oba silniki SOHC i chyba to jest kluczowa sprawa.

U mnie było P&P.

 

1.8 na 2.2 - jeśli wierzyć NASIOC'owi to jest to wykonalne - nie wiem, czy ze zmianą czy bez zmiany wiązki, ale Amerykanie robią to dość "masowo", więc "da się".

 

Co do 2.0 115KM na 2.5 RS - absolutnie nie masz racji. 2.5 RS to silnik Phase II. Zamiany Phase I (2.0 115) na Phase II są NA PEWNO bez zmiany wiązki niewykonalne (inne czujniki, różnice typu przepływka, map-sensor - nie siedzę w temacie dokładnie, ale siedzę na tyle, żeby wiedzieć, że niewykonalne). "Zwykłe" 2.5 Phase I - o ile jest gdzieś takie - może. Jeśli tak - to chętnie bym się dowiedział, czy się da P&P zamiast 2.0 115KM.

 

2.5 Phase II PODOBNO da się do 2.0 125KM wsadzić - szukam potwierdzenia. To i to to Phase II, więc w teorii możliwe... ktoś tak na Forum pisał, ale nie umiem znaleźć wątku.

 

Ergo - masz rację. Mechanik Cię ściemniał ;)

Edited by BelegUS
Link to comment
Share on other sites

Szymon dobrze prawi....I temat mysle już wyjaśniony :)

jeśli chcesz zamieniać 2.0 na 2.0 o tej samej mocy (czyli phase I) nie potrzebujesz niczego poza silnikiem :)

W innych przypadkach czyli podmianki na silnik 2.2 np....do kompletu polecam zaopatrzyć się w wiązkę a już na pewno komputer :)

Twoje 2.0 zmienione na 2.5 to juz zupełnie inna para kaloszy...co innego gdybyś i Ty posiadał wersje 125konną:)

Oczywiście i w tym przypadku się da...ale roboty trochę więcej :)


A tak poza tematem :)

Konrad..jesli będziesz już w Polsce to prosze pojawić się babcią na śląskim spocie :)

Link to comment
Share on other sites

jezeli chodzi o identyczne pojemnoscia silniki to.. nie wiem :) natomiast 2.0 na 2.2 bez rzezby nie zmienisz

nieprawda, na początku roku w antyku zmieniłem silnik z 2.0 116KM (1993r) na 2.2 136KM (1991r) bez absolutnie żadnej rzeźby z elektryce, generalnie plug&play

oczywiście mówię o tych samych generacjach silników, obydwa z Legacy I, nie mam wiedzy czy podejdzie motor 2.2 z Legacy II - kiedyś czytałem że są jakieś różnice

Edited by fary
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odgrzeję kotleta - pacjent to Legacy III 2.0 125KM 2001r.

Chciałbym tam wrzucić silnik 2.5 z imprezy RS 2000r.

 

Oba SOHC, oba ta sama generacja silników z tego co mi się wydaje. Co poza słupkiem i kompem jest potrzebne/nie pasuje itd?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

 

2.5 Phase II PODOBNO da się do 2.0 125KM wsadzić - szukam potwierdzenia. To i to to Phase II, więc w teorii możliwe... ktoś tak na Forum pisał, ale nie umiem znaleźć wątku.

Da się. Jam to nie chwaląc się sprawił i co ciekawsze jeździ na kompie od 2.0. Jak do tej pory 15 kkm i dalej jedzie czasem tylko błąd egr wyskakuje bo egr-u brak. Wywaliłem dziada. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Jam to nie chwaląc się sprawił i co ciekawsze jeździ na kompie od 2.0.
 

 

Andre z czystej ciekawości jak wrażenia? Czuć te 40 kuni więcej? Dużo rzeźby? 

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jaka moc generuje teraz silnik auta nie hamowalem. Znajomi mówią ze zacnnie rwie do przodu,fakt z poczatku dupohamownia tez to mowila a teraz to czlowiek sie przyzwyczaił i zdaje mi się ze slabo jedzie. Jak dla mnie rzezby nie było dużo.silnik mam z legaca 150 kucy czy ile one tam mialy. Spalanie od 9L do 13.5L ale wiem ze potrafi wiecej wypic.Ogólnie jedzie ladnie z wyprzedzaniem nie ma problemu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

 Zmieniałem 2.0 125km w Legacy 99 , dawcą był Forester 98 2.0 125km (plastikowy kolektor i sterownik przykręcony do silnika) , różnica w głowicach nie pozwalała na przełożenie kolektorów . Pasowały tylko kostki od wtryskiwaczy i czujnika wału korbowego , trzeba było uzupełnić brakujący czujnik wałka rozrządu i mapsensor (w Foresterze brak). Dodatkowo przełożenia wymagała kompletna przepustnica (inne kostki i ilość przewodów , w Legacy wpięty obwód układu chłodzrnia) , co wązało się z dorobieniem dodatkowego kanału powietrznego dla krokowca (inne rozwiązanie w Foresterze) . Przy próbie uruchomienia silnika okazało się , że brakuje iskry na 3 i 4 cylindrze . Rozwiązaniem było przełożenie impulsatora na wale głównym za kołem zębatym rozrządu . 

Jeszcze układ zapłonowy wymagał przełożenia i związanych z tym przeróbek (nie pasowalo mocowanie). Po tych zabiegach silnik  pracuje idealnie . 

  Oczywiście nie było tak kolorowo jak tu opisuję , po uruchomieniu silnika nie trzymał obrotów biegu jałowego , silnik gasł , zanim doszedłem że to nie przepustnica , krokowiec , paliwo , sterownik , układ zapłonowy , mapsensor , filtr paliwa i pompa paliwa . Tu zmieściło się wszystko w jednym zdaniu a w realu zajęłlo prawie tydzień .

Jak to się mówi : Da się ? ...DA !!!

 Powodzenia !!! przy przekładaniu silników .

Edited by robertw22
literówka
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...