Bart93 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Witam serdecznie wszystkich! Mam następujący problem. Autko przyspieszając z butem w podłodze sprawia wrażenie nie zdecydowanego czy jedziemy na full czy nie , aż do momentu 5 tys. obrotów gdy dostaje strzała i jedzie jak należy. Autem oczywiście nie szarpie, nic z tych rzeczy, ale wiem że powinno być odrobinę lepiej. Świeczki z kablami zostały wymienione, wyczyściłem silnik krokowy. Generalnie silnik chodzi jak zegareczek jeśli chodzi o kulturę pracy. Czytałem coś odnośnie "czystości" przepustnicy i stąd pytanie jak duży ma wpływ porządek w przepustnicy. Wiec teraz pytanko i prośba o ewentualne sugestie doświadczonych właścicieli wolnossących "dwulitrówek" gdzie jeszcze mogę szukać? Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za odpowiedzi:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zekorex Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Mam taki sam problem, tyle, że u mnie od 4.5k obrotów już łapie. Masz automata czy manuala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Manual . Noo jakoś tak 4,5 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 (edytowane) gdzie jeszcze mogę szukać? Sonda lambda. Głowy nie dam, ale tak na 51% to będzie to A tak serio, to miałem taki syndrom w Civicu. Na niskich obrotach jechał, na średnich nie, a na wysokich znowu jechał Przepustnice, krokowce, wtryski itp. czyszczone, sprawdzane, a winna była lambda. Tylko, że u Ciebie są chyba 2 sondy Powodzonka Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez pajac_am Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Cóż. Bardzo dziękuje, spróbuje załatwić sondy 100% sprawne i założę do siebie i zobaczymy co się bedzie działo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Znajdź kogoś kto Ci to zmierzy, bo da się to sprawdzić. Nie wymieniaj niczego pochopnie, tylko dobrze zdiagnozuj, a później wymień raz, a dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 A masz wiedze na temat jak to zmierzyć i jakie mają być wartości ? sprawdze to ecuExplorerem ?bo jak tak to kabel mam i moge spróbować. Vagi obsługuję to i z Subim dam rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Aż takiej wiedzy nie mam Wiem, że miernikiem napięcia (chyba) i tyle. Ale ile ma pokazać? Poczekaj aż przeczyta to ktoś kto wie ile i czym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 wymien czujnik spalania stukowego na nowy oryginał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Z braku doświadczenia zapytam jaki ma wplyw ten czujnik na prace silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 odczuwalnie zamula silnik do 4 tys obr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowy85 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Ja mam podobny problem. Tylko u mnie jedzie jak należy już od 2,5 tyś obrotów, a do tej wartości jest totalny muł. Po odłączeniu akumulatora i resecie kompa przez jakiś czas jeździ normalnie, a później znów muli. Błędy nie wyskakują. Więc można szukać..... Ja już wymieniłem: Czujnik spalania stukowego - to samo Wyczyszczona przepustnica- to samo Wyszyszczone wszystkie złącza- to samo Przewody, świece- to samo Nie ruszałem tylko sondy- będe musiał sprawdzić No i znajomy mi podpowiada, że może czujniki położenia wałków mogą być do czyszczenia. temat generalnie mocno irytujący Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S1M0N Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 O! Widzę, że kogoś trapi identyczny problem co i mnie od pewnego czasu. Choćby mu deptać gaz w podłogę to będzie jechał tak jakby go coś trzymało, a dopiero w okolicy 5k rpm dostaje konkretnego kopa. Jak na razie wyregulowałem luzy zaworowe i profilaktycznie wymieniłem filtr powietrza, kilka miesięcy temu wymieniałem przewody i świece, ale jest bez zmian. W najbliższych planach miałem wyczyszczenie regulatora obrotów i przepustnicy oraz reset ECU, choć nie wiem czy to coś da... Ale wolę zacząć od rzeczy, które wymagają tylko odrobiny mojego czasu, a nie wydatków Niemniej mam nadzieję, że komuś uda się znaleźć rozwiązanie na ten problem. Oprócz tego zjawiska, pojawia się u mnie jeszcze temat zawieszania się obrotów w okolicy 1000rpm lub więcej przy spadaniu do jałowych. Jednak nie wiem czy należy te dwa zjawiska w jakiś sposób ze sobą łączyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Oj, jak ja się cieszę, że mam 115 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Zgadzam się z Grafem. Uwalony knock sensor powoduje anomalię w wyprzedzeniu zapłonu który przekłada się na moc. Może na początek nie wymieniałbym go ale spróbował chociaż odkręcić czujnik, wyczyścić powierzchnie stykające się na bloku i czujniku papierkiem ściernym i na nowo dokręcił - bardzo lekko. Jeśli dobrze pamiętam to ok 20-30 Nm. Efekty mogą być zaskakujące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Ja mam podobny problem. . temat generalnie mocno irytujący Macie kolego LPG? (w aucie) Zgadzam się z Grafem. Uwalony knock sensor powoduje anomalię w wyprzedzeniu zapłonu który przekłada się na moc. Może na początek nie wymieniałbym go ale spróbował chociaż odkręcić czujnik, wyczyścić powierzchnie stykające się na bloku i czujniku papierkiem ściernym i na nowo dokręcił - bardzo lekko. Jeśli dobrze pamiętam to ok 20-30 Nm. Efekty mogą być zaskakujące Ja tez to polecam, moj poprzedni czujnik raz działał a raz nie (na zimnym rano/wilgoć nie działał) być moze to była wina korozji bloku na styku z czujnikiem? bo przy wymiane byla widoczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Ja miałem u siebie pęknięty - też się trafia. Ogólnie delikatne jak przepływki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowy85 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Nowy85, o 16 Apr 2014 - 16:39, powiedział: Ja mam podobny problem. . temat generalnie mocno irytujący Macie kolego LPG? (w aucie) Tak mam założone LPG od roku czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Ja u siebie nie mam gazu , ale spróbuje z tym czyszczeniem powierzchni i lekkim przykreceniem i napiszę jakie rezultaty, zauważyłem ze na lekko zagrzanym silniku też ciągnie fajnie a potem znów dupa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S1M0N Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Odkopię delikatnie temat.Czy czujnik spalania stukowego można zdiagnozować poprzez ECU Explorer? CHECK nigdy mi się nie zapalił, a w komputerze nie ma zapisanych żadnych błędów. Jednak przejechałem się dziś wraz z kolegą i laptopem i skupiłem się głównie na wartościach parametru Knock Correction. Przy łagodnej jeździe, bez gwałtownego przyspieszania wartość Knock Correction wynosiła 0. Natomiast w momencie mocnego wciśnięcia gazu, już nieco powyżej 3k obrotów wartość zmieniała się na -11, i czuć było wyraźne zamulenie auta. Nieraz w okolicach 5k obrotów auto jakby odzyskiwało moc, i wtedy też wartość tego parametru wracała do 0. Raz udało mi się również wkręcić do końca skali obrotów bez zamulenia, i wówczas Knock Correction cały czas pokazywało 0. Czy może to ewidentnie oznaczać uszkodzony czujnik? Czy jest to mało miarodajne sposób na jego sprawdzenie? Mogę tu wstawić plik .csv z zapisem wszystkich parametrów silnika w trakcie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się