Skocz do zawartości

Nowy85

Nowy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Subaru impreza N/A BugEye

Osiągnięcia Nowy85

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Podepnę się pod temat. Samochód Impreza Bugeye '01. Ja również mam taki problem jak albertb. Tak jak on próbowałem wszystkiego co jest opisane w powyższych wątkach. U mnie problem ze sterowaniem objawiał się brakiem możliwości zamykania samochodu bezpośrednio po jeździe. Musiałem zamykać z kluczyka ale od razu po zamknięciu pilotem nie można było otworzyć. Dopiero po jakimś czasie, np. po nocy, samochód otwierał się z pilota. Objawy nie zawsze występowały. Uznałem, że rozwiązaniem będzie wymiana baterii na nową. Tak też zrobiłem. Ku mojemu zirytowaniu po wymianie baterii pilot przestał w ogóle działać. Mając dwa oryginalne piloty, operację powtórzyłem również na drugim. Efekt identyczny. Zaznaczę ku przestrodze, baterie zamontowałem zgodnie z polaryzacją (+/ -) jak również sprawdziłem ich sprawność (napięcie znamionowe). Do dnia dzisiejszego problemu nie rozwiązałem :/ Tym samym albertb łącze się z Tobą w bulu!
  2. Nowy85

    Sonda lambda OEM vs DENSO

    RNB Spoko możemy się spotkać i posprawdzać. Tak, co jakiś czas wyświetla mi się check engine. Winą tego jest prawdopodobnie katalizator z antyka, który jest niestety integralną częścią kolektora wydechowego:/ Jest to podobno do obejścia montując tulejkę na sondę zwaną magicznie "emulatorem" Tak jak przypuszczałeś mam interfejs na bluetooth. Sprawdzałem na kompie i na smartfonie efekt jest taki sam. Choć dzisiaj nie miałem błędu: TID:$01 CID:$01 I autko jeździło nawet spoko. Ja już się przejechałem na paru mechanikach magikach:/ i jestem ostrożny co do dokonywania zakupów, do których nie jestem przekonany. Wydać kasę nie jest trudno.......... Zgadamy się na PW
  3. Nowy85

    Sonda lambda OEM vs DENSO

    Włącze się w rozmowę bo doskonale znam takie objawy z autopsji. Mam Imprezę 2.0 ssaka i identyczny problem. U mnie samochód zaczyna jechać do około 2,2k- 2,3k obrotów. Dla ścisłości, w moim odczuciu problem ten odbija się na elastyczności silnika w pełnym zakresie obrotów. Po podłączeniu się pod ECU wyświetla błąd: TID:$01 CID:$01 Rich to Lean sensor threshold voltage (constant) Max:224 Current:318 Zadje sobie pytanie czy 2 sonda jest sprawna. NRB... czy po odłączeniu akumulatora np. na noc, a tym samym resecie kompa, przez jakiś czas autko jeździ normalnie? (U mnie to pomaga na jakiś czas i auto jęździ całkiem dobrze- tzn. jedzie równo od samego dołu ale nie jedzie tak jak powinno.) czy sprawdzałęś swoją sonde przed wymianą? (ja sprawdzałem omomierzem i przy czterech przewodach z sondy tylko na dwuch zamykany jest obwód) Dodam, że tak nie mają....... swoje Subaru kupiłem w 2012r tuż przed zimą. Przez całą zimę miałem extra zabawę mimo jedynie 125KM. Elastyczność silnika była taka, że miałem wrażenie iż pod maską siedzi większy silnik niż w rzeczywistości. Problemy zaczęły się po jakimś roku użytkowania. Kiedy objawy pojawiały się sporadycznie, a lekarstwem było odłączenie akumulatora. Przewody wysokiego napięcia wraz ze świecami wymieniałem już 2 razy. Regulowałem zawory. Sprawdzałem kompresje. Wymieniłem czujnik spalania stukowego. Nic nie przyniosło pozytywnego rezultatu. Teraz zastanawiam się nad sondą. Co jakiś czas wyświetla się błąd P0420. Mówi on o mało efektywnym uładzie katalitycznym. Co prawda zaczął się pojawiać po wymianie kolektora wydechowego na różnoodległościowy z antyka. Mimo to martwi mnie bład z ECU opisany w poprzednim poście. NRB ... w naszych samochodach mamy identyczne silniki, ja też mam instalację gazową. Tym samym wnioskuje, że w obu tych przypadkach problemem jest usterka identycznego elementu.
  4. Tak mam założone LPG od roku czasu.
  5. Witam' Ja mam bliźniaczy problem i co ciekawe na krótką chwilę pomaga odłączenie akumulatora np. na noc. Moje objawy to totalny muł do 2,5 k obrotów. Jest to wnerwiające gdy jeżdżąc normalnie zmienia się bieg przy 3k i od 2,2k trzeba czekać aż znów ruszy. Efekt zbliżony do puszczenia pedału gazu. W ruchu miejskim gdzie dość istotną sprawą jest "dynamika". U mnie też komp nie wykazuje żadnych błędów, a wymiana tak trywialnych elementów jak świece czy przewody to tylko strata kasy. Regulacja zaworów też była robiona. I to ku mojemu zdziwieniu przyniosło jakiś efekt ale niestety po paru dniach gdy znów mojego bugeye złapała zamuła uznałem, że chwilowo pomógł odłączony akumulator Ciekawa przypadłość, mówiąc wprost. Wątków na forum wiele opisujących bliźniacze objawy. I mogło by się wydawać, że sprawa tak powszechna nie powinna być zagadką, a prostą do zdiagnozowania usterką. Mimo to nastręcza wielu problemów. Co do rad by udać się do mechanika, który w czystej teorii powinien problem usunąć. Tego rodzaju "chochlik" jest o wiele bardziej denerwująca gdy pomyśleć o pladze pseudo mechaników, którzy nie różnią się niczym od "wymieniaczy" w ASO. Dodam, że usterka zapewne jest elektryczna, a nie mechaniczna (z racji na chwilowe ustąpienie objawów po odłączeniu akumulatora). Problem ze wskazaniami komputera, a raczej z brekiem wskazań, wynika ze sposobu ich wykrywania/ odczytywania. Tzn. uzależniony jest od przekroczenia (zazwyczaj zawyżenia) nominalnego napięcia w odczycie z np. sondy, czujnika położenia przepustnicy itp. W momencie gdy napięcie jest pomiędzy wartością nominalną, a krytyczną przy której wyświetlany jest błąd, komputer nie wyświetli błędu mimo pojawiających się objawów.
  6. Ja mam podobny problem. Tylko u mnie jedzie jak należy już od 2,5 tyś obrotów, a do tej wartości jest totalny muł. Po odłączeniu akumulatora i resecie kompa przez jakiś czas jeździ normalnie, a później znów muli. Błędy nie wyskakują. Więc można szukać..... Ja już wymieniłem: Czujnik spalania stukowego - to samo Wyczyszczona przepustnica- to samo Wyszyszczone wszystkie złącza- to samo Przewody, świece- to samo Nie ruszałem tylko sondy- będe musiał sprawdzić No i znajomy mi podpowiada, że może czujniki położenia wałków mogą być do czyszczenia. temat generalnie mocno irytujący
×
×
  • Dodaj nową pozycję...