Fortis Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Dziwne, że już za mniej niż 40 dni zacznie się rok 2015, a importer nie może powiedzieć i pokazać co będzie dostępne za mniej niż dwa miesiące. Cóż, polityka FHI nie pierwszy raz budzi moje zadziwienie, i zapewne nie tylko moje. Chyba zbyt mocno pozwala nam się odczuć, że Europa jest dla FHI rynkiem drugiej kategorii. Nie do końca to tak wygląda.. Większość producentów z Kraju Kwitnącej Wiśni robi debiut na rynku amerykańskim i swoim rodzimym a potem przelewa to na resztę świata, wiąże się to zapewne z większym rynkiem zbytu jak i pewnie prostszymi [wypracowanymi,lub ułatwionymi] procedurami. Dodam jeszcze że nie tylko producenci samochodów stosują takie zasady, i przyznam że dodaje to trochę pikanterii Tak Czy siak mnie się PODOBA ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piosar Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Wynika to zapewne z faktu że japońce maja fabryki u siebie i w stanach i jest im łatwiej przygotować model na te rynki(może mniej wymagajace) a potem dla reszty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Glownym powodem dla ktorego japonczycy maja fabryki poza japonia sa wachania walutowe, oni w ten sposob poprostu zabezpieczaja sie przed wzrostem cen swoich aut wzgledem lokalnych producentow. Rynek US jest dla FHI o tyle wazny ze popyt na auta jest znow duzy, a okres kryzysu finansowego okazal sie dla Subaru jednym z najlepszych okresow jesli chodzi o sprzedaz swoich aut. Tylko Hyundai moze sie pochwalic podobnymi wynikami w US. W przypadku Subaru, daje to tez troche do myslenia jesli chodzi o wielbicieli tej marki, sa to ewidentnie ludize konserwatywni finansowo, ktorzy niekoniecznie byli dotknieci ostatnim kryzysem finansowym. W US, kupujacy nie sa az tak przywiazani do marek amerykanskich i kupuja poprostu te auta ktore im najbardziej przypadaja do gustu. W Europie jest inaczej, i duma narodowa, polaczona z odpowiednia propaganda w mediach (wszelkie gazetki kontrolowane przez niemcow) powoduja ze wlasne marki najlepiej sprzedaja sie w krajach ktore maja swoja motoryzacje. Kiedys sobie myslalem ze FSO mogloby byc przejete przez FHI i wtedy ceny tych aut nie byly by tak wygorowane... no ale to juz tylko moja bujna wyobraznia. Europa nie jest juz tak chlonna na nowe auta, a poza tym rynek jest az przesycony markami i modelami, takze konkurencja jest na wyzszym poziomie, no i wiadomo ze trudno zrobic sobie taka nisze jaka FHI zrobilo sobie w USA, bo oni budowali sobie swoj wizerunek od lat 70-tych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Kiedys sobie myslalem ze FSO mogłoby byc przejete przez FHI Wolę mieć Subaru made in Japan - akurat to uważam za duży atut, w przeciwieństwie np do Hondy made in UK.Wg mnie Subaru produkowane w Europie straciłoby nieco swojego charakteru - ale to już eksperci od badania rynku musieliby sie wypowiedzieć. Dla mnie to bardzo duży plus, że mój Forek jest wyprodukowany w Japonii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Kiedys sobie myslalem ze FSO mogłoby byc przejete przez FHIWolę mieć Subaru made in Japan - akurat to uważam za duży atut, w przeciwieństwie np do Hondy made in UK.Wg mnie Subaru produkowane w Europie straciłoby nieco swojego charakteru - ale to już eksperci od badania rynku musieliby sie wypowiedzieć. Dla mnie to bardzo duży plus, że mój Forek jest wyprodukowany w Japonii. Doskonale rozumiem ten sentyment, mam podobny tok myslenia. Co mnie zastanawia to jakosc skladanych aut w Polsce, no bo sila robocza w UK jest od lat znana z partactwa w przemysle samochodowym, i te wszystkie ich auta sa raczej awaryjne. Mialem nadzieje ze my mozemy lepiej... Wiem ze OBK i Legacy skladane w US sa w sumie malo awaryjnymi autami, wiec chyba mozna. Z drugiej strony Mazda 6 skladana w US nie byla juz chyba taka trwala (ale akurat mazda byla skladana w tej samej fabryce co Ford takze byc moze to jest powodem)... Hondy na rynek US sa chyba skladane w US rowniez i maja bardzo niski wspolczynnik awaryjnosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Co mnie zastanawia to jakosc skladanych aut w Polsce Ani Fiat, ani Opel się nie skarżyli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Co mnie zastanawia to jakosc skladanych aut w Polsce Ani Fiat, ani Opel się nie skarżyli. No... to na co ten FHI czeka? Pytam sie prosze panstwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Pozwolę sobie zacytować Produkowany w tyskiej fabryce Fiat Panda zajął pierwsze miejsce w rankingu niezawodności ADAC w kategorii samochodów klasy miejskiej. Dane te zostały opublikowane przez niemiecki automobilklub ADAC. Więc jest bardzo dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Jakiś czas temu obiło się mi o uszy, że polska fabryka Opla była lepsza od tej w b.NRD'ówku, w Eisenach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Jakiś czas temu obiło się mi o uszy, że polska fabryka Opla była lepsza od tej w b.NRD'ówku, w Eisenach. chyba obiło i odbiło bo i do moich doleciało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 (edytowane) Pozwolę sobie zacytować Produkowany w tyskiej fabryce Fiat Panda zajął pierwsze miejsce w rankingu niezawodności ADAC w kategorii samochodów klasy miejskiej. Dane te zostały opublikowane przez niemiecki automobilklub ADAC. Więc jest bardzo dobrze Co do ADAC dużo ostatnio stracił swej wiarygodności. Mojego zaufania na pewno nie budzi. Oszustwa ADAC: zaufanie nie do odbudowania Afery z niemieckim automobilklubem ciąg dalszy. Okazuje się, że członkowie ADAC nie tylko dopuszczali się oszustw w plebiscycie na najlepsze auto roku i defraudowali majątek organizacji. Zdaniem jednego z pracowników koncernu oponiarskiego "ustawiali” nawet testy opon. Z racji na światową renomę niemieckiego stowarzyszenia, sprawa bulwersuje nie tylko Niemców. Nazwa ADAC została przedstawiona w niekorzystnym świetle po raz pierwszy ponad trzy tygodnie temu. To właśnie wtedy cały świat obiegła informacja mówiąca o tym, że Niemcy "ustawili" konkurs na auto roku, w którym zwyciężył Volkswagen Golf siódmej generacji. Na czym polegało oszustwo? Chodziło o liczbę osób głosujących. Członkowie niemieckiej organizacji upierali się, że w plebiscycie wzięło udział 290 tysięcy kierowców. Faktycznie liczba ta mogła być nawet kilkukrotnie niższa, a więc resztę głosów sfingowano. Z informacji, do których dotarli dziennikarze m.in. "Süddeutsche Zeitung" wynika, że podobne fałszerstwa podczas organizacji konkursu na auto roku miały miejsce również w latach ubiegłych. Zdaniem niemieckich mediów o patologicznym zachowaniu zadecydowało działanie prostego mechanizmu. Ponieważ wysoka pozycja w plebiscycie ADAC zapewnia prestiż i stanowi świetną reklamę dla producentów, ci byli gotowi zapłacić za "ustawienie" wyników. Edytowane 1 Listopada 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Jesli faktycznie polscy pracownicy sa tak swietni i auta skladane w Polsce moga sie pochwalic mniejsza awaryjnoscia, to dlaczego producenci z Japoni nie wala do Polski dzwiami i oknami? Zapewne naiwne pytanie... ale kurcze, no przeciez musi cos ruszyc w polskiej motoryzacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piosar Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Niestety fabryki buduje się tam gdzie sa bardziej sprzyjajace warunki finansowe ,np. Niższe podatki,ulgi,dopłaty itp...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 dlaczego producenci z Japoni nie wala do Polski dzwiami i oknami? A gdzie Toyota produkuje silniki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piosar Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 a kto jest właścicielem prawie 17% akcji FHI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 dlaczego producenci z Japoni nie wala do Polski dzwiami i oknami? A gdzie Toyota produkuje silniki ? Nie wiem - w Polsce? Ale to chyba nie wszystkie silniki? W kazdym razie to brzmi jak delikatne pukanie do drzwi... No i dlaczego w polsce nie ma bardziej sprzyjajacych warunkow finansowych by produkowac japonskie auta tha jak w UK tylko duzo lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwozniak Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 to chyba oczywiste ...przez Tuska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 No i dlaczego w polsce nie ma bardziej sprzyjajacych warunkow Jakbyś nie wiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 No i dlaczego w polsce nie ma bardziej sprzyjajacych warunkow Jakbyś nie wiedział. Z mojego punktu widzenia/siedzenia to przez niekompetentne rzady... ale ze sektor prywatny nie widzi tu mozliwosci to mnie to dziwi... chociaz z drugiej strony prawo w Polsce chyba kuleje i przez to nie jest to atrakcyjny kraj dla azjatyckich inwestorow... mam racyje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Jakiś czas temu obiło się mi o uszy, że polska fabryka Opla była lepsza od tej w b.NRD'ówku, w Eisenach. Polakom zależy na pracy, a taki Niemiec z DDR to ma na robotę wy.walone , bo najwyżej pójdzie na socjal. Na Słowacji kajena składają, nie mówiąc o Czechach gdzie składają podstarzałe vw pod inną nazwą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz2D Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 No to nowy Outback nadchodzi... będzie w Europie z EyeSight http://www.subaru.eu/media-corner/detail/all-new-subaru-outback-features-eyesight-drive-assist-technology Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQ Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Dziwne, że już za mniej niż 40 dni zacznie się rok 2015, a importer nie może powiedzieć i pokazać co będzie dostępne za mniej niż dwa miesiące. Cóż, polityka FHI nie pierwszy raz budzi moje zadziwienie, i zapewne nie tylko moje. Chyba zbyt mocno pozwala nam się odczuć, że Europa jest dla FHI rynkiem drugiej kategorii. hmmm... wyrod jak Ty policzyłeś te 40 dni ?? a tutaj info, że od 1 grudnia można zamawiać: http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/nowy-subaru-outback-sam-wyhamuje-i-przyspieszy/tnr51 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefan12 Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Rozczarowanie jeśli chodzi o gamę silników nowego OBK. Proszę pamiętać, że konkurencja nie śpi. Proponuję Subaru jazdy testowe Audi czy BMW. Sam byłem bardzo zainteresowany OBK w dieslu, ale po jeździe testowej już wiem, że nie kupię. Samochód w cenie 160kPLN z przyspieszeniem 10s do 100km/h to trochę skansen, a nowy model nic nie poprawi w tej kwestii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 5 Listopada 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Proponuję Subaru jazdy testowe Audi czy BMW Wykonujemy Samochód w cenie 160kPLN z przyspieszeniem 10s do 100km/h to trochę skansen Aha. A może lepiej najpierw zapoznać się z cenami, parametrami technicznymi ... http://pl.subaru.client.portals.jato.com/pl.subaru/ASPX/Brochure.aspx?sub=Safety&category=eb Też chciałbym mieć do dyspozycji mocniejszą wersję. Ale wolumen jest robiony gdzie indziej ... ( tzn. w Europie - u nas, jak pokazuje FXT istotnie mogłoby być inaczej ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Znalazlem kolejna jazde probna MY2015 OBK wersja US: http://oppositelock.jalopnik.com/2015-subaru-outback-quick-thoughts-1653924863 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się