Skocz do zawartości

Nowy Forester szarpie i muli.


Forek2.0

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Szukamy dalej użytkowników 2.0 n/a 2013, 2014 których silnik nie pracuje jak 2.0 tylko jak coś słabszego.

 

również XV.... :rolleyes:

 

 

 

o może zapytam inaczej. Czy z Pana doświadczenia silniki po takiej modyfikacji nie trafiają częściej do serwisu z powodu awarii, potencjalnie związanych ze spalaniem stukowym?

 

 nie naprawiałem 2.0 n/a z tego powodu , raczej brak płynu lub oleju to glówne przyczyny. Uważam , ze to b. trwale silniki leg/for ...nawet UPG to ewenement... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednia jednostka napędowa, najnowsza jednostka napędowa, a problem pozostał, ciekawe czy tworząc kolejną ktoś to "ogarnie" chociaż jakoś mi się wierzyć nie chce, że Japończycy nie potrafią uczyć się na błędach. Wybór tej marki przy zakupie podyktowany był opinią, że jest to jedna z ostatnich w której samochody projektują inżynierowie, a nie księgowi, widać się to jednak zmieniło. Po 10 latach użytkowania nie miałem specjalnego dylematu, kolejny samochód tej samej marki, inny model, za rok, dwa będę wymieniał starego Legacy, wówczas podejdę z większym dystansem. Ot, takie czasy, jeszcze zatęsknimy za samochodami, co można było 10 lat jeździć, dzisiaj już chyba nikt takich nie robi bo i po co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Poprzednia jednostka napędowa, najnowsza jednostka napędowa, a problem pozostał,

 

wspólne jedynie to , że boxer :) ....wiec problem w Pana samochodzie jest zapewne inny..... 

ps. zupełnie nie rozumiem , że "obrotomierz zwiększa obroty...a auto nie przyspiesza"...???...i jest to manualna skrzynia biegów...... :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ps. zupełnie nie rozumiem , że "obrotomierz zwiększa obroty...a auto nie przyspiesza"...???...i jest to manualna skrzynia biegów......
Bo tak to nie wygląda. :)  Obroty rosną bardzo powoli, więc i przyspieszenie jest 'zamulone' :) tzn. mniej odczuwalne. Auto zrywa się do przodu gwałtownie gdzieś w okolicach 3tys - 3.2 tys obrotów, gdy ustepuje problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wrażenie jest dokładnie jak ze skrzynią CVT w słabszym silniku, jest wrażenie sporego opóźnienia reakcji samochodu w stosunku do wskazówki obrotomierza. Zaznaczam, że od 3-6 biegu samochód pracuje bez zastrzeżeń, czyli normalne auto rodzinne, żadna tam wyścigówka :) więc sprzęgło raczej w porządku. Bez rzetelnej diagnostyki w serwisie się nie obejdzie, tylko to może dać prawdziwy obraz problemu. Jeżeli coś ustalę z serwisem wrzucę na forum, bo prawdę powiedziawszy napisałem już więcej niż zamierzałem, a powtarzać się nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bez rzetelnej diagnostyki w serwisie się nie obejdzie, tylko to może dać prawdziwy obraz problemu. Jeżeli coś ustalę z serwisem wrzucę na forum, bo prawdę powiedziawszy napisałem już więcej niż zamierzałem, a powtarzać się nie warto.
Dokładnie, trzeba iść z tym do ASO. Ja niestety mam czas dopiero za tydzień.

@@Forek2.0, jak bedziesz miał rozwiązany problem daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

to ja też dodam swoje 5 groszy. Jeździłem przez prawie 8 lat wersją poliftingową z 2006 r.- 2.0 manual, w tym roku przesiadłem się do nowego - też 2.0, też manual. Główna obserwacja - nowy silnik nie ma życia. Znaczy ma, pod warunkiem, że począwszy od jedynki będzie mocno wkręcany na obroty. Silnik zaczyna żyć, mniej więcej od 2,5 tys. obrotów. Wcześniej to jakaś porażka. Poprzedni forek dostawał buta i gwizdał, ten, no cóż....Niestety jest mulasty, słabo wchodzi na obroty, często jest tak, że ruszając spokojnie i wrzucając kolejne biegi dość długo czeka się aż auto zacznie się rozpędzać. Przebieg na dzień dzisiejszy to ponad 5 tys. i kwestia dotarcia raczej nie ma tu nic do rzeczy.

 

pozdrawiam,

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nowy silnik nie ma życia. Znaczy ma, pod warunkiem, że począwszy od jedynki będzie mocno wkręcany na obroty. (...) Wcześniej to jakaś porażka. Poprzedni forek dostawał buta i gwizdał, ten, no cóż....(...) często jest tak, że ruszając spokojnie i wrzucając kolejne biegi dość długo czeka się aż auto zacznie się rozpędzać.
Silnik jednak ma potencjał i myślę że zmiana mapy pomoże. Jak pisałem wcześniej - jeszcze tydzień nie mam na to czasu, ale jak tylko będe mógł robię dzidę do ASO. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same obserwacje.

Wczoraj w nocy jak zostawiłem swoje damy pięknie go wkręciłem na obroty. 0-160km/h bardzo ok. Potencjał jest...

Z innej beczki jak od 20km/h próbowałem go rozbujać na 2-gim biegu przed tirem by się płynnie włączyć to już było dziwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zasmuciliscie mnie ta wiadomoscia o zamuleniu w silnikach 2.0i, poniewaz sam niedlugo stane sie wlascicielem XV'a z tym motorem. A nie zastanawialiscie przypadkiem ze to zamulenie spowodowane moze byc systememe zmiennych faz rorzadu AVCS w nowych silnikach Subaru??? W Hondzie ek3 d15z6 vtec-e ktora posiadam jest podobnie z tym zamuleniem ( mam ja prawie od nowosci) tzn auto do 3 tys obr pracuje na 12v nastepnie zmienne fazy rozrzadu przy ok 3 tys obr w zaleznosci od obciazenia silnika przelaczaja go w 16v i auto dostaje "kopa" - szczegolnie jest to odczuwalne na niskich biegach. Wiem ze Subaru to nie Honda ale zasada dzialania zmiennych faz rorzadu jest zblizona do u kazdego producenta tzn w wielkim skrocie: mamy zawor oleju ktory otrzymujac sygnal z kompa puszcza olej pod cisnieniem na przestawiacz faz rozrzadu ktory wprowadza silnik w "inny" tryb. To sa tylko moje przypuszczenia ale moze byc to jednen z tropow do diagnozy problemu

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Panowie zasmuciliscie mnie ta wiadomoscia o zamuleniu w silnikach 2.0i, poniewaz sam niedlugo stane sie wlascicielem XV'a z tym motorem.

 

proszę sie nie smucić... :) ..jeżeli tak się komuś zdarzyło to są sporadyczne przypadki , być może wynikające z innego powodu...jak napisalem wcześniej ja sie nie spotkałem z taką informacją a sporo aut sprzedaje i serwisuję...więc spokojnie. W razie czego...jest lekarstwo.... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zasmuciliscie mnie ta wiadomoscia o zamuleniu w silnikach 2.0i, poniewaz sam niedlugo stane sie wlascicielem XV'a z tym motorem.

Nie przejmój się - jak przeczytasz w tym wątku wczesniej, mieliśmy z żoną do dyspozycji XV na prawie tydzień i ten problem absolutnie nie wystepuje. Miedzy innymi porównanie jazdy naszego Forka 2.0i z XV2,0i zadecydowało o podjeciu działań by wyeliminować problem.

 

 

 

A nie zastanawialiscie przypadkiem ze to zamulenie spowodowane moze byc systememe zmiennych faz rorzadu AVCS (...) W Hondzie ek3 d15z6 vtec-e ktora posiadam (...) do 3 tys obr pracuje na 12v nastepnie zmienne fazy rozrzadu przy ok 3 tys obr w zaleznosci od obciazenia silnika przelaczaja go w 16v i auto dostaje "kopa" (...)

Zdecydowanie NIE! Honda Civic 1,8i VTEC MY2007 to mój poprzedni samochód (zrobiliśmy nim  120tys km). W Hondzie nie było mowy o żadnym muleniu. A jeżeli nazywasz muleniem jazdę Hondą do 3tys obrotów - to nie jechałeś nowym Forkiem 2,0i   :facepalm: - niestety.

Jestem jednak pewny że silnik FB 20 jest zdolny zapewnić Forkowi dużo lepszą dynamikę, a przede wszystkim płynność w przyspieszaniu bez konieczności kręcenia pod czerwone pole.

Jednak jeśli chodzi o Twoje @@Karas, obawy - uwazam niepotrzebnie. Jeździlismy z żona XV i problemu nie było. Zresztą model jest na rynku dłużej i nikt podobnego wątku nie założył. XV zapewnia dodatkowo lepszy stosunek mocy do masy.

 

Zastanawiam sie czy nie wystarczyłaby mapa od ....XV :idea: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Panowie zasmuciliscie mnie ta wiadomoscia o zamuleniu w silnikach 2.0i, poniewaz sam niedlugo stane sie wlascicielem XV'a z tym motorem.

 

proszę sie nie smucić... :) ..jeżeli tak się komuś zdarzyło to są sporadyczne przypadki , być może wynikające z innego powodu...jak napisalem wcześniej ja sie nie spotkałem z taką informacją a sporo aut sprzedaje i serwisuję...więc spokojnie. W razie czego...jest lekarstwo.... :rolleyes:

 

To jak pan Andrzej mówi że jest lekarstwo to ja się chyba po receptę wybiorę :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegę z Wrocławia :)

 

Panowie zasmuciliscie mnie ta wiadomoscia o zamuleniu w silnikach 2.0i, poniewaz sam niedlugo stane sie wlascicielem XV'a z tym motorem...

 

Wkleję swój post z podforum XV na temat silnika 2.0 w XV i moich wątpliwości po zamówieniu XV ;)

 

 

Ja jeszcze swojego XV nie odebrałem ;)

Zamówiłem 2.0 CVT w wersji Comfort kolor szary metalik.

 

Jeździłem takim przez dwa dni /auto koleżanki z pracy bo dealer we Wrocławiu nie ma takiego auta/ i byłem zadowolony - na autostradzie bezproblemowo 150 - 160 km/h i jeszcze jest cicho, w mieście też dawał radę.

Spalanie na A4 przy 150 /pomiar GPS/ miał około 9 l, a we Wrocławiu i Opolu w korkach 8.5 l.

Żadnego zamulania, szarpania skrzyni, chodził jak ideał.

Do CVT trzeba się przyzwyczaić, jeszcze jeżdżę 2.0 tdi z tiptronikiem i mój przyśpiesza lepiej, ale jest głośniej.

 

 

Oczywiście teraz mam wątpliwości co do słuszności zakupu XV :D

Koledzy namawiają mnie do zmiany na Forestera z tym samym silnikiem 2.0 plus CVT.

 

Za: Forek ma SI-Drive i X-Mode, jest dużo większy, większy bagażnik,ma wyższy profil opon, ma relingi, ma lepsze fotele, generalnie jest lepiej wykonany i wygląda jak SUV.

XV porównuję do wyżej zawieszonej Imprezy.

 

Przeciw: Forek jest cięższy, więcej pali, ma słabsze przyśpieszenie, jest droższy o 10.tys, ma słabsze wyposażenie /brak xenonów/.

Comfort Forester jest słabiej wyposażony od Comforta XV.

 

No i mam zagwozdkę: brać XV czy Forka :rolleyes:

 

Zapraszam do dyskusji na podforum XV :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:blink:   

No na załączonych zdjeciach nieciekawie to wygląda:

Mega nagar na denkach tłoków:

 

Ys0u9uBs.jpg

 

9XjOINNs.jpg

 

5mGzY3as.jpg

spowodowany przez zapieczone pierscienie

bCghpbrs.jpg

 

EAwYwwms.jpg

 

Ciekawe :huh:

Taka systuacja powodowałaby jednak znaczną konsumpcje oleju. :excl:

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mam nadzieję, ze to wyjątek potwierdzajacy regułę wysokiej niezawodności silników wolnossacych :mrgreen:  :P  :D

A poważnie - warto by znać więcej szczegułów np. przebieg powyzszej jednostki, olej jaki był używany, albo czy ktoś nie lał do baku ON ....

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'This is FB20 tear down and reassemly to repair excessive oil consumption'

Silnik FB20 jest rozebrany ze względu na wysokie zużycie oleju. U mnie na bagnecie było OK - ale sprawdzę ;)


 

I heard recently that the FB20 engines were susceptible to excessive oil consumption when they aren't broken in correctly. This, from what I hear, can happen especially with a CVT equipped vehicle because it tends to keep the engine at steady RPMs instead of varying it like is best for engine break in. I asked if this car had a CVT, (...)

 

Was this car equipped with a CVT?

 

 

Sure is.

Z wpisów wynika, że silnik FB20 cierpi na podwyższone zużycie oleju gdy jest wyposażony w CVT, gdyż ta skrzynia ma tendencję do utrzymywania stałych obrotów silnika, czego jednostka FB nie lubi.

Egzemplarz ze zdjęć był wyposażony w CVT.

 

Z wpisów wynika również, że problem dotyczy jedynie niektórych silników FB z lat 2011/2012.

 

FB 20 and FB 25. But most problematic are 11s and 12s and only between certain build numbers.

(...)

I have have a base 2013 Impreza with the FB20. I followed the break in procedure in the manual+(I varied the rpms and drove below i think the 4000rpm recommodation). I'm at around 24000 miles with out noticeable oil loss.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wpisów wynika, że silnik FB20 cierpi na podwyższone zużycie oleju gdy jest wyposażony w CVT, gdyż ta skrzynia ma tendencję do utrzymywania stałych obrotów silnika, czego jednostka FB nie lubi.

Egzemplarz ze zdjęć był wyposażony w CVT.

A jak to sie ma do wielokrotkej i dlugotrwalej jazdy z tempomatem?

 

PS: Mozliwe jest przelozenie skrzyni z 5-biegowej na 6-biegowa w foresterze z 2012 (juz fb20)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...