Skocz do zawartości

Koniec problemów z UPG? Czy znowu czary mary? Innowacyjne chłodzenie.... ponoć.


carlos-wrx

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.evanscoolants.pl/technical

 

Evans Coolants to rewolucyjne płyny chłodnicze, które mają dwie podstawowe cechy:

1) nie zawierają wody
2) nie ma potrzeby ich wymieniać

Ich formulacja jest opatentowana.

W praktyce oznacza to, że płyny Evans Coolants mają temperaturę wrzenia min. 180 stopni Celsjusza. Nawet, gdy awarii ulegnie wentylator chłodnicy, i temperatura płynu będzie wynosiła 170 stopni, to płyn w dalszym ciągu chłodzi silnik, i nie gotuje się - można odkręcić korek i wrzenie nie występuje.

 

491cf0fc54fd4e6b.jpg

 

44eae18f96f14c16.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko niby  pięknie , i tak naukowo w opisie ( nie neguję ,że te płyny lepsze), ale podają ograniczenia fizyczne i chemiczne dla wody, ale dlaczego nie podają najważniejszych danych do chłodzenia  poza temp. wrzenia?

 : czyli lepkości ,gęstości i ciepła właściwego. Może wolniej odbiera ciepło niz woda? Może pozostałe właściwwości sa gorsze.?

Ciągle kawitacją mieszają ,bo przecietnie mało kto się z tym spotkał ( b. groźna jest, ale gdyby była w układach chłodzenia  na codzień, to pompy i bloki szybko by wyżarło -dosłownie potrafi dziury zrobić w dowolnie twardym materiale.)

 

I ceny orientacyjnej też nie dali . Testy tylko coś dadzą.

 

I cytat:

"Temperatura robocza silnika i płynu chłodniczego może nieco wzrosnąć, średnio o 3 - 7 stopni. Jednakże temperatura w samym silniku będzie stała, a gorące strumienie pary nie będą powstawały, co oznacza niższą temperaturę pracy silnika."

 

Czyli temp . silnika może wzrosnąć ,co oznacza niższą temp. pracy silnika....... :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tani nie jest, 5L banka kosztuje 380pln.

Sprzedaje to m.in. forumowicz designer, szczegóły na forum ciemnej strony mocy. Może jest skłonny dać jakieś rabaty forumowy. I ta cena to nie wszystko - przed zastosowaniem płynu trzeba przepłukać układ ich środkiem czyszczącym, który też "coś tam" kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@carlos-wrx, tak ,ale myślałem o testach na większej ilości aut przez dłuższy czas. Edwin musiałby tu ewidencje prowadzić. Bo nie wiemy jak szybko ciepło odbiera , wiec na razie widoczna zaletą jest temp. wrzenia , ale tylko , jeśli faktycznie gdześ w kanałach zwykły płyn wrze -np. w pobliżu UPG. Jesli nie to nie ma tu przewagi. Jeśli UPG nie będzie padać w 2.5 to już coś , Ale wyniki wymagaja czasu.

A jak wycieknie to nic nie pomoże. I trzeba wozić płyn na dolewki, bo jak coś to wodą go zepsujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniały mi się stare dobre czasy, kiedy ujeżdżałem Poloneza. Pojawiły się wtedy na stacjach benzynowych specyfiki "usuwające wycieki". Zapytałem sprzedawcy czy to naprawdę działa.Sprzedawca odrzekł, że jeśli ma być szczery to działa ale tylko na psychikę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przypomniały mi się stare dobre czasy, kiedy ujeżdżałem Poloneza. Pojawiły się wtedy na stacjach benzynowych specyfiki "usuwające wycieki". Zapytałem sprzedawcy czy to naprawdę działa.Sprzedawca odrzekł, że jeśli ma być szczery to działa ale tylko na psychikę :)
,

 

Jak magnetyzery w LPG, czy piramida Amway w drodze do wielkiego majątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakich "cudownych" właściwości oczekujesz od płynu chłodzącego?

Zalany do sprawnego silnika pewnie nie zaszkodzi.Do silnika z niesprawnym układem chłodzenia,zapewne naprawy nie uskuteczni.

Policz koszt wymiany z przepłukaniem układu chłodzenia.Trochę tych cudownych właściwości uleci. ;)

Wątki do scalenia,moim zdaniem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...