carlos-wrx Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 http://www.evanscoolants.pl/technical Evans Coolants to rewolucyjne płyny chłodnicze, które mają dwie podstawowe cechy:1) nie zawierają wody2) nie ma potrzeby ich wymieniaćIch formulacja jest opatentowana.W praktyce oznacza to, że płyny Evans Coolants mają temperaturę wrzenia min. 180 stopni Celsjusza. Nawet, gdy awarii ulegnie wentylator chłodnicy, i temperatura płynu będzie wynosiła 170 stopni, to płyn w dalszym ciągu chłodzi silnik, i nie gotuje się - można odkręcić korek i wrzenie nie występuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drout Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Ładny avatar z wielkiej wojny Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
impreza555 Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 dobre ciekawe ile za ten płyn Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Pomoże tyle co umarłemu kadzidło Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Jeszcze tylko oleje trzymające parametry w temperaturach 200+ i kłopoty 2,5 turbo pójdą w niepamięć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted March 22, 2014 Author Share Posted March 22, 2014 Pomoże tyle co umarłemu kadzidło Tzn, koncepcja dobra i wcale nie powiedzialbym, ze gdyby było to prawdą, nie wpłynęłoby pozytywnie na problem z przegrzewajacym sie płynem w 2,5. Trzeba moze tylko namowic kogos na test, a moze sie nada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 to wszystko niby pięknie , i tak naukowo w opisie ( nie neguję ,że te płyny lepsze), ale podają ograniczenia fizyczne i chemiczne dla wody, ale dlaczego nie podają najważniejszych danych do chłodzenia poza temp. wrzenia? : czyli lepkości ,gęstości i ciepła właściwego. Może wolniej odbiera ciepło niz woda? Może pozostałe właściwwości sa gorsze.? Ciągle kawitacją mieszają ,bo przecietnie mało kto się z tym spotkał ( b. groźna jest, ale gdyby była w układach chłodzenia na codzień, to pompy i bloki szybko by wyżarło -dosłownie potrafi dziury zrobić w dowolnie twardym materiale.) I ceny orientacyjnej też nie dali . Testy tylko coś dadzą. I cytat: "Temperatura robocza silnika i płynu chłodniczego może nieco wzrosnąć, średnio o 3 - 7 stopni. Jednakże temperatura w samym silniku będzie stała, a gorące strumienie pary nie będą powstawały, co oznacza niższą temperaturę pracy silnika." Czyli temp . silnika może wzrosnąć ,co oznacza niższą temp. pracy silnika....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Bełtowski będzie to testował. Zapewne po testach będą jakieś informacje od nich na temat tego chłodziwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lehu Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Na dole strony jest podany link do sklepu online z cenami, też byłem ciekaw.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted March 22, 2014 Author Share Posted March 22, 2014 No tani nie jest, 5L banka kosztuje 380pln. ...ale jak bedzie sie sprawdzac to moze warto. Chetnie bym widzial Edwina w roli testera, wtedy byloby wiadomo, ze nic nie jest podcukrowane, tylko jak faja to faja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 No tani nie jest, 5L banka kosztuje 380pln. Sprzedaje to m.in. forumowicz designer, szczegóły na forum ciemnej strony mocy. Może jest skłonny dać jakieś rabaty forumowy. I ta cena to nie wszystko - przed zastosowaniem płynu trzeba przepłukać układ ich środkiem czyszczącym, który też "coś tam" kosztuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 @@carlos-wrx, tak ,ale myślałem o testach na większej ilości aut przez dłuższy czas. Edwin musiałby tu ewidencje prowadzić. Bo nie wiemy jak szybko ciepło odbiera , wiec na razie widoczna zaletą jest temp. wrzenia , ale tylko , jeśli faktycznie gdześ w kanałach zwykły płyn wrze -np. w pobliżu UPG. Jesli nie to nie ma tu przewagi. Jeśli UPG nie będzie padać w 2.5 to już coś , Ale wyniki wymagaja czasu. A jak wycieknie to nic nie pomoże. I trzeba wozić płyn na dolewki, bo jak coś to wodą go zepsujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Jaki by ten specyfik nie był to nie naprawi żadnego silnika, ani nie zmieni jego parametrów konstrukcyjnych Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Jaki by ten specyfik nie był to nie naprawi żadnego silnika, ani nie zmieni jego parametrów konstrukcyjnych czyli jak padnie UPG to i tak uklad się "napompuje"..że tak powiem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Przypomniały mi się stare dobre czasy, kiedy ujeżdżałem Poloneza. Pojawiły się wtedy na stacjach benzynowych specyfiki "usuwające wycieki". Zapytałem sprzedawcy czy to naprawdę działa.Sprzedawca odrzekł, że jeśli ma być szczery to działa ale tylko na psychikę Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Przypomniały mi się stare dobre czasy, kiedy ujeżdżałem Poloneza. Pojawiły się wtedy na stacjach benzynowych specyfiki "usuwające wycieki". Zapytałem sprzedawcy czy to naprawdę działa.Sprzedawca odrzekł, że jeśli ma być szczery to działa ale tylko na psychikę , Jak magnetyzery w LPG, czy piramida Amway w drodze do wielkiego majątku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabed Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Czy ktoś z forumowiczów testował ten wynalazek i może powiedzieć coś więcej czy warto ? http://www.evanscoolants.pl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Już jest wątek na ten temat. Szukajka działa btw http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70350-koniec-problem%C3%B3w-z-upg-czy-znowu-czary-mary-innowacyjne-ch%C5%82odzenie-pono%C4%87/#entry1997982 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabed Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Tak, ale tam niestety nikt nie wniósł niczego wyjaśniającego temat:/ Może teraz już to ktoś testował ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Nie ma sensu tworzyć dwóch wątków na ten sam temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Ale jakich "cudownych" właściwości oczekujesz od płynu chłodzącego? Zalany do sprawnego silnika pewnie nie zaszkodzi.Do silnika z niesprawnym układem chłodzenia,zapewne naprawy nie uskuteczni. Policz koszt wymiany z przepłukaniem układu chłodzenia.Trochę tych cudownych właściwości uleci. Wątki do scalenia,moim zdaniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now