Skocz do zawartości

serwis olejowy


ferster

Rekomendowane odpowiedzi

No i ładnie widać dlaczego stary wątek olejowy został zamknięty przez moderatorów, a szkoda bo sam chętnie bym przeczytał nawet długi temat i nawet trudny, który by wyjaśnił różne fakty i mity towarzyszące temu tematowi. Szkoda niestety co jakiś czas widać, że próby napisanie czegoś konkretnego lub zawiązania dyskusji są torpedowane, i niemożna mieć innego wrażenia jak takie że komuś zalezy na tym aby temat był jak najbardziej mętny, a szkoda bynajmniej dla mnie. No ale to są tylko moje wrażenia.

Edytowane przez Corax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne tak, Pan się tam mocno udzielał więc wie co mówi, ale 529 stron ? niewierze, że ktoś z modów by to przeczytał i skasował nic nie wnoszące posty, a w takiej formie jak jest FAQ z tego zrobić nie idzie. A wydaje mi się że takie olejowe FAQ by się przydało (z podstawową widzą i obalonymi mitami (np. przechodzenie na półsyntetyk po 100kkm) i jakimiś zdroworozsądkowymi radami) bo co jakiś czas ktoś zadaje pytanie na które odesłanie do FAQ mogłoby odpowiedzieć. To takie moje luźne przemyślenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nie masz czasu to nie czytaj. skoro masz gdzieś stan silnika po 100kkm, nie czytaj. Konkluzja była prosta i oczywista - nie ma idealnego oleju jest tylko lepiej lub gorzej dobrany do stylu użytkowania. Jeżeli mówimy o Twoim aucie to nawet nie wiadomo jaki ma przebieg więc powrót do pytania poprzedniego. strzelam w ciemno że powinieneś lać 5w30 SL i tyle. Skoro SL to pewnie sporo cynku czyli nie oleje ECO które są wykastrowane (uogólniając). Tak czy siak pewnie komplet odpowiedzi jest w zamkniętym wątku.

 

FAQ nikt nie napisze, bo musiał by wziąć za to odpowiedzialność. Jeden nie zabuje STI 5w30 a drugi zabije na 10w40. bardzo znana firma zalała olej 15w50 do cywilnie użytkowanego evo x, jeżdżącego głównie po mieście na krótkich odcinkach, nie upalanego i itp. Dobrze czy źle?

 

Jaki olej to temat rzeka, nie ma jasnej odpowiedzi a wcześniejsze próby kończyły się awanturami. to by było na tyle.

 

zawsze można poczytać rosyjskie forum ew BITOG

 

pzdr


aha, bo nie napisałem, ja stosuje to w obu moich autach

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/22967/original/8100_X-max_0W40_PL.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konieczność (nie napisałem tego mój błąd) przejścia na tzw. półsyntetyk po 100kkm podałem jako przykład pewnego mitu (niezależnie od stanu silnika), w wątku olejowym spędziłem trochę czasu swoje wnioski wyciągnąłem , teraz ciężko z niego coś wyciągnąć bo nie działa w nim szukajka. Ja żałuje, że dyskusja/e o olejach dość szybko zamieniają się w pyskówki i przepychanki tylko to chciałem napisać, więc niema potrzeby atakowania mnie.

Co do mojego auta to lał będę to co poleci mi składający bo niestety problem jak zawsze był większy niż ktokolwiek by chciał.

 

 

"nie ma idealnego oleju jest tylko lepiej lub gorzej dobrany do stylu użytkowania"

No właśnie takie fakty bym widział w takim FAQ, a nie odpowiedzi pokroju tylko 5W30.

 

W sumie przebywając tu ciągle o jednej rzeczy zapominam forum jest oficjalne, więc rzeczywiście za istnienie błędnego FAQ itp, wychodziłoby że SIP bierze jakąś odpowiedzialność (a bynajmniej za rozpowszechnianie informacji) rozumiem więc niechęć do stworzenia czegoś takiego.

 

 

BTW.

 

Zna Pan jakieś ciekawe odnośniki do stron lub pdf-ów o parametrach i ogólnie o olejach samochodowych, zawsze samemu warto się dokształcać :) ?

Edytowane przez Corax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

Mam nadzieje ze we właściwym miejscu pytam.

Mam Forestera 2007 rok , 2.0 158 km, 162 tys przebiegu i pasuje wymienić olej

Pytanie zasadnicze - ile wchodzi litrów oleju do tego modelu??

jaki olej polecacie do takiego silnika?? czy z wymianą oleju wymieniać filtr oleju?? domyslam się ze lepiej tak zrobić...

czy są jeszcze jakieś inne filtry które przy wymianie oleju powinienem wymienić

mam swiadomość ze niektóre pytania brzmią śmiesznie, natomiast jest laikiem i nie chcę się dać zrobić w bambuko :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pytanie zasadnicze - ile wchodzi litrów oleju do tego modelu??

Ok.4,5 litra.

 

 

jaki olej polecacie do takiego silnika??

Syntetyk dobrej firmy 5W30 albo przy dynamicznej jeździe czy męczeniu w "terenie" 5W40.

 

 

czy z wymianą oleju wymieniać filtr oleju

Obowiązkowo przy każdej wymianie oleju.

 

 

czy są jeszcze jakieś inne filtry które przy wymianie oleju powinienem wymienić

Filtr powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki serdeczne za pomoc,

zastanawiam się jeszcze jak rozumieć tą dynamiczną jazdę:) ale chyba ciężka stopa nie znaczy to samo co dynamiczna jazda:)

z tego co widzę to Motul, którego mi polecano do Subaru jest nawet tańszy w wersji 5w40 niż 30tka.... mieszkając w górach i piłując auto góra -dół chyba jednak spróbuje tą 5W40 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki serdeczne za pomoc,

zastanawiam się jeszcze jak rozumieć tą dynamiczną jazdę :) ale chyba ciężka stopa nie znaczy to samo co dynamiczna jazda:)

z tego co widzę to Motul, którego mi polecano do Subaru jest nawet tańszy w wersji 5w40 niż 30tka.... mieszkając w górach i piłując auto góra -dół chyba jednak spróbuje tą 5W40 

mieszkajac w gorach i piłując jak piszesz , bardzo powaznie bym rozważał np. Motula Xmax 0w40  :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dzieki serdeczne za pomoc,

zastanawiam się jeszcze jak rozumieć tą dynamiczną jazdę :) ale chyba ciężka stopa nie znaczy to samo co dynamiczna jazda:)

z tego co widzę to Motul, którego mi polecano do Subaru jest nawet tańszy w wersji 5w40 niż 30tka.... mieszkając w górach i piłując auto góra -dół chyba jednak spróbuje tą 5W40 

mieszkajac w gorach i piłując jak piszesz , bardzo powaznie bym rozważał np. Motula Xmax 0w40  :idea:

 

Cały czas go używam w moich autach i na pewno go nie zmienię.

polecam poczytać

http://www.zr.ru/content/articles/485111-vybirajem_maslo_0w-40/

 

nowa specyfikacja SN jest podobno lepsza od poprzedniej SM (wyższy TBN - to na pewno wiadomo)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czesc!

Posiadam Forka 2,5XT z 2004r. (model 2005)

Jest po wymianie oleju jakies 3 tys. km temu.

Chcialbym dla swietego spokoju wymienic inne plyny:

1. Olej w skrzyni ............................. jaki i przy jakim przebiegu?

2. Olej w moscie/ napedach ............................jaki i i przy jakim przebiegu?

3. cos jescze? 

 

Aktualny przebieg 156 tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Krótkie pytanie: Forester 2,5 XT z 2006, poprzedni właściciel przez pierwsze 5 lat serwisował w ASO więc zapewne był stosowany Castrol ;-(( od 2 lat leję do niego Millersa XF Longlife C2 5W30 ... jeżdżę raczej spokojnie, (oczywiście przy wyprzedzaniu staram się wykorzystywać moc silnika), przebiegi roczne nie duże ~10 tys. km

I pytanie - czy to dobry wybór czy może raczej przejść na wersję C3 ? albo wręcz coś zupełnie innego ?

Edytowane przez vonda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia jaki Castrol lali ... nie raczyli wpisać w książkę serwisową ;-( tylko podejrzewam, ze skoro mieli odgórny "prikaz" stosowania Castrola to taki stosowali skoro właściciel pozostawiał im wszelkie decyzje...

 

Polecasz do normalnej jazdy 0W40 czy cfs 5w40 zalecany do  Impreza WRX STi ... - czy te oleje przy spokojnym jeżdżeniu też będa dobrze pracować ? Czy to nie jest tak, że dopiero przy większych obciążeniach, temperaturach wykazują swoją przewagę ?

 

Rozumiem, że Millers EE Longlife Eco są nie "fajne", ale czy Millers XF Longlife Premium nie jest lepszy i wystraczający do codziennej jazdy bez "upalania" ? (może nie dość czytelnie doprecyzowałem w poprzednim poście, że na takim jeżdżę) 

Teraz sprawdziłem i na stronie http://www.millersoils.co.uk/whichoilpl.asp taki właśnie olej dobrała wyszukiwarka po wpisaniu typu samochodu.

 

Żeby nie było, że pytam a "wiem lepiej" ;-) to wyjaśnię, że po prostu chcę zrozumieć czemu ten a nie inny ... zmieniając musze jeszcze mechanika przekonąc, ze nie ma racji taki mi polecając - potrzebuję argumentów ;-))

 

Przez ostatni rok / 10 tys. km  dolałem resztę z 5 litrowej bańki oleju użytej do wymiany - czyli pewnie coś koło 0,5 - 0,7 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x-max 0w40

Po zalaniu tego oleju mam pierwsze wrażenia - bardzo cichy "zimny" start w temperaturach w okolicach 0 stopni. I ubywa go również mniej w stosunku do 5W50.  :yahoo:  

 

 

 

mam nadzieję, że nie slx pro 5w30.

Moje auto od nowości do 30 tys. km miało zalany takowy, ale właściciel na szczęście szybko się opamiętał i przeszedł na Motul.  :)

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po zalaniu tego oleju mam pierwsze wrażenia - bardzo cichy "zimny" start w temperaturach w okolicach 0 stopni. I ubywa go również mniej w stosunku do 5W50. 

to poczekaj na -30 :) Subaru odpala bez żadnego ale, cicho łagodnie itd ale i JTD w tedy z przebiegem prawie 300kkm bez żadnego problemu, hałasu szkalnek itp :)

 

teraz do obu aut tylko ten olej.

 

co do eneosa - nie widzę rekomendacji bardzo mocnych JDM turbo czy europejskich turbo. A żeby olej miał rekomendacje do GT-R, Ford RS itp  to musi być po prostu dobry.

 

Kwity z analizy też miał bardoz dobre. Ja mam silnik nowy, no prawie bo ma już 10kkm - niejest to zaden przebieg ale oleju nie ubywa nic - zmiana co 5kkm

w JTD co 10kkm+ tak jak akurat wyjdzie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zbliża się grudzień i termin wymiany oleju. Forka MY00 ST mam od miesiąca, ma już 147 tyś i według kartki wlany był TOTAL Quartz Future 9000 - 5w30. Cena tego oleju to ok 100zł za 4 litry. I pytanie moje czy dalej wlewać ten sam olej, jak wszystko ok czy zmienić na jakiś inny? Ktoś już go w stosował w Subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x-max 0w40 ew 300v5w40 lub cfs5w40ew inny normalny nie eko (c2,C3) millers

 

co do castrola, to zrób płukankę.Jaki jeszcze castrol, mam nadzieję, że nie slx pro 5w30.

 

Czy auto bierze olej?

 

Mam pytanko :

 

Czy takiego motula, warto ( pewnie nie zaszkodzi ) zalać do Forka 2.0, 125 KM, rok 2002, przebieg 240000. Czy to bedzie przerost formy nad trescia ?

W manualu zalecaja 10W-30 lub 10W-40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W manualu zalecaja 10W-30 lub 10W-40.

w manualu podany jest zakres temperatur i odpowiadające temu lepkości oleju.

Jeżeli nie masz powodów do zmiany obecnej lepkości to się jej trzymaj,

Bardziej chodziło mi, o to czy warto zmienic olej, z takiego na którym jeździł poprzedni właściciel.

Z tego co mi wiadomo, od dawna tj. 10W-40.

I ja, taki zalałem dwa razy.

Teraz mam wątpliwości, czy nie zrobic płukanki i zalać dobrym 5W-30.

Jeżdżę spokojnie - mam NA, czasem w błotku troche przycisne, lub na obwodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Teraz mam wątpliwości, czy nie zrobic płukanki i zalać dobrym 5W-30.

 

Olej płukankę i zalej dobrym 5W/40.

 

Albo dobrym 0W40... ;) U mnie jak na razie spisuje się świetnie. 

 

Owszem, w Białymstoku bym lał 0w/40, ale nad morzem 5w wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...