Skocz do zawartości

Ciemne szyby a szwedzkie prawo ?


SebastianZ1

Rekomendowane odpowiedzi

Wpuszczą czy nie wpuszczą? A jak już wpuszczą to poźniej zatrzymają na trasie czy nie? Auto oczywiście na polskich blachach.

Jak co roku chciałbym śmignąć w okolice Sztokholmu, jednak tym razem autko będzie miało ciemniejsze wszystkie szyby (no opróćz frontowej rzecz jasna). Jest się czego obawiać, bo nie wiem kiedy foliować GLa? Przed czy po wyjeździe?

 

PS: Lookam sobie na ichniejsze Imprezy na Garaget'cie (http://www.garaget.org/show.php?search_cars=impreza) i widzę, że niektórzy mają folie wszędzie pozakładane, ale jednak większość jedynie z tyłu. Więc jak to tam jest...?

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze Polskie prawo tez dopuszcza tylko przyciemnienie szyb tylnych bocznych i tylnej. Szyby przednie i boczne przednie muszą być przezroczyste. Zresztą na stronachj firm bawiących się w przyciemnianie szyb możemy przeczytać: "Akty prawne dotyczące przyciemniania szyb można streścić jednym zdaniem. Przepuszczalność światła szyb znajdujących się w polu widzenia kierowcy, czyli 180 stopni nie może wynosić mniej niż 70%.

 

W praktyce oznacza to, że w żadnym nowoczesnym samochodzie nie wolno przyciemniać przednich szyb - te szyby już są przyciemnione w dozwolonym stopniu. Można natomiast oklejać je folią bezbarwną antywłamaniową, na co otrzymamy atest, jednak efekt końcowy trudno nazwać przyciemnieniem. Ponadto żadna z metod dostępnych na rynku także nie pozwala przyciemnić przednich bocznych szyb poniżej przepisowych 70%. Natomiast widoczne i odczuwalne dla kierowcy oraz pasażerów jest przyciemnienie odpowiadające okularom przeciwsłonecznym czyli ok. 50%, co niestety jest już niedozwolone. "

za stroną: http://www.przyciemnianie.com.pl/index.php?id=przepisy

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być analogicznie, bo to przecież też UE

 

Absolutnie nie. Jest mnóstwo innych przepisów (dopuszczalne prędkości, poziom alkoholu we krwi, jazda na światłach itp. itd.), które są różne w poszczególnych krajach członkowskich. Więco może być tak samo, ale nie musi.

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Juz wiem. Przed chwilą otrzymałem maila od kolegi-Szweda z Uppsali. Folia na szybach przednich jest u nich również niedozwolona. Sam musiał ją usuwać w zeszłym roku. Nie zakładam więc folii przed wyjazdem.

Mimo wszystko zastanawia mnie jeden fakt. Czy pojazd poruszający się po ich drogach musi spełniać tamtejsze warunki, czy kraju w którym został zarejestrowany? Abstrahując już od faktu, że u nas folie tez są niedozwolone (ale czy oni o tym wiedzą??-zawsze można wmówić, że mamy aktualne badania techniczne i u nas wszystko jest ok ;) ). W końcu często widzę auta na amerykańskich blachach u nas w kraju i nikt im nie robi problemów z tytułu czerwonych kierunków (patrz też: auta z kierą po prawej, czy symetrycznymi światłami mijania).

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko zastanawia mnie jeden fakt. Czy pojazd poruszający się po ich drogach musi spełniać tamtejsze warunki, czy kraju w którym został zarejestrowany?

Z tego co wiem to jest tak, że przepisy dotyczą danego auta z danego kraju, tak np. jest z naszymi hakami holowniczymi, których nie można ściągnąć, w krajach UE haki muszą być demontowalne, ale naszych kerowców nie mogą się czepiać bo nasze przepisy nie wymagają demontowalnych haków. Może podobny kit przeszedłby z folią na szybach? skąd jakiś Szwedzki gliniarz miałby wiedzieć jakie są przepisy w Polsce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy w Avensis'ie ma demontowalny hak, bo oryginalnie można było w salonie sobie taki zażyczyć! A te czerwone kierunki fur z USA to podobno już można tak jeździć! Co do szyb nie wiem... ale kumpel zrobił taki myk, że ma wszystkie przyciemnione w zakładzie zajmującym się tym profesjonalnie, przednią mu przyciemnili bo zawiózł jako tylną :lol: a przednie boczne jako tylne boczne :lol: A jak sięgo pytali dlaczego nie ma podgrzewania w szybie to powiedział, że dostał na giełdzie ze starego modelu, a tamte nie miały podgrzewania, a że musiał mieć szybę więc wziął! I tym oto sposobem ma wszystkie szyby czarne i atestowane w swoim tuningowanym Golfie I cabrio! :D jak narazie to się nikt mu do tego nie przyczepił, gdyż jeździ tak już 3lata. (alo może fuksiaż jest i tyle 8) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mięczaki patrzą na drogę.

A co do tego tekstu to pewnego wieczoru zimy 2003r. jechał sobie maluszek po nieposypanej drodze przez piaskarkę (bo pan kierowca pług w górze trzymał, robił kilometry, a potem spuszczał paliwo i na handel pchał - ale to juzinna historia i mankament zimy - każdy sobie rzepkę skrobie :P ), i tak sobie jedzie, jedzie... nagle gwałtowny skręt w prawo, zjazd z drogi poślizgiem i pokolei, zahaczając każdym rogiem auta o betonowy płot pozbawiał się oświetlenia, lampa po lampie :lol: . oczywiście zgasł Fiacik, wiec kierowca odpalił i pojechał far... far...away...bez jakichkolwiek świateł w zamieci zimowej o 22:00 :lol: Następnego dnia jadę sobie taże trasą i co...? po przejechaniu 10km widze owego fiacika zainstalowanego w rowie :D, a od okolicznych mieszkańców się dowiaduję, że gostek kompletnie pijany był i go wynosili z (substytutu)samochodu :lol: Niezły koleś 10km bez świateł w nocnej zamieci śnieżnej i w podświadomości :lol: :lol: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Szwecji folia owszem ale dopiero za slupkiem.

Przod i okno kierwonika + co-pilota zabronione!!!

Kiedys chodzila fama ze jak folia jest zalozona fabrycznie na wszystkie szyby to niby mozna. Auta importowane ze USA czy Reichu czasem miewaly. To niestety mit. Przy pierwszym przegladzie kaza ci drapac.

 

Watpie czy zatrzymaja cie na ulicy i zabiora dowod ale mozesz dostac mandat i moga ci dac tydzien za zerwanie. Mysle ze na obcych numerach dadza tylko mandat. Oni moga coprawda nawet zabrac auto na innych numerach jezeli zlamiszesz odpowiednio ostro szwdzkie przepisy ale nie beda przeciez sprawdzac. Mandat jak wpadniesz masz jednak murowany. Ryzyko wpadki 6%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze Polskie prawo tez dopuszcza tylko przyciemnienie szyb tylnych bocznych i tylnej. Szyby przednie i boczne przednie muszą być przezroczyste. Zresztą na stronachj firm bawiących się w przyciemnianie szyb możemy przeczytać: "Akty prawne dotyczące przyciemniania szyb można streścić jednym zdaniem. Przepuszczalność światła szyb znajdujących się w polu widzenia kierowcy, czyli 180 stopni nie może wynosić mniej niż 70%.

 

W praktyce oznacza to, że w żadnym nowoczesnym samochodzie nie wolno przyciemniać przednich szyb - te szyby już są przyciemnione w dozwolonym stopniu.!

 

Oj hiszpan troche glupoty piszesz ;) A tak na powaznie wiekszkosc aut ma fabrycznie przyciemnione szyby (zazwyczaj na zielono) w zakresie 5 - 10% wiec mozesz nalozyc folie, o przepuszczalnosci dalsze 20%. I bez problemu dostaniesz certyfikat.

 

Jasli ktos sie boi folii polecam piecowe przyciemnianie szyb (nie ma problemu z odlazaca badz porysowana folia) jest taka firma Technicolor ( http://www.technicolor.pl/ ) jako jedyna w polce ma certyfikat Instytutu Szkla i Ceramiki i PiMotu pozwalajacy jej na pelne przyciemnianie szyb metoda piecowa (w tym przednich kierowcy i pasazera) wszystko w pelni legalnie oczywiscie w zgodzie z obaowiazujacymi pprzepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze Polskie prawo tez dopuszcza tylko przyciemnienie szyb tylnych bocznych i tylnej. Szyby przednie i boczne przednie muszą być przezroczyste. Zresztą na stronachj firm bawiących się w przyciemnianie szyb możemy przeczytać: "Akty prawne dotyczące przyciemniania szyb można streścić jednym zdaniem. Przepuszczalność światła szyb znajdujących się w polu widzenia kierowcy, czyli 180 stopni nie może wynosić mniej niż 70%.

 

W praktyce oznacza to, że w żadnym nowoczesnym samochodzie nie wolno przyciemniać przednich szyb - te szyby już są przyciemnione w dozwolonym stopniu.!

 

Oj hiszpan troche glupoty piszesz ;) A tak na powaznie wiekszkosc aut ma fabrycznie przyciemnione szyby (zazwyczaj na zielono) w zakresie 5 - 10% wiec mozesz nalozyc folie, o przepuszczalnosci dalsze 20%. I bez problemu dostaniesz certyfikat.

 

Jasli ktos sie boi folii polecam piecowe przyciemnianie szyb (nie ma problemu z odlazaca badz porysowana folia) jest taka firma Technicolor ( http://www.technicolor.pl/ ) jako jedyna w polce ma certyfikat Instytutu Szkla i Ceramiki i PiMotu pozwalajacy jej na pelne przyciemnianie szyb metoda piecowa (w tym przednich kierowcy i pasazera) wszystko w pelni legalnie oczywiscie w zgodzie z obaowiazujacymi pprzepisami.

 

yyyyyyyyyyyyyyy zaznaczyłem że to cytat ze strony speców od folii... czyli w zasadzie nie ja to napisałem :)

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze Polskie prawo tez dopuszcza tylko przyciemnienie szyb tylnych bocznych i tylnej. Szyby przednie i boczne przednie muszą być przezroczyste. Zresztą na stronachj firm bawiących się w przyciemnianie szyb możemy przeczytać: "Akty prawne dotyczące przyciemniania szyb można streścić jednym zdaniem. Przepuszczalność światła szyb znajdujących się w polu widzenia kierowcy, czyli 180 stopni nie może wynosić mniej niż 70%.

 

W praktyce oznacza to, że w żadnym nowoczesnym samochodzie nie wolno przyciemniać przednich szyb - te szyby już są przyciemnione w dozwolonym stopniu.!

 

Oj hiszpan troche glupoty piszesz ;) A tak na powaznie wiekszkosc aut ma fabrycznie przyciemnione szyby (zazwyczaj na zielono) w zakresie 5 - 10% wiec mozesz nalozyc folie, o przepuszczalnosci dalsze 20%. I bez problemu dostaniesz certyfikat.

 

Jasli ktos sie boi folii polecam piecowe przyciemnianie szyb (nie ma problemu z odlazaca badz porysowana folia) jest taka firma Technicolor ( http://www.technicolor.pl/ ) jako jedyna w polce ma certyfikat Instytutu Szkla i Ceramiki i PiMotu pozwalajacy jej na pelne przyciemnianie szyb metoda piecowa (w tym przednich kierowcy i pasazera) wszystko w pelni legalnie oczywiscie w zgodzie z obaowiazujacymi pprzepisami.

 

 

Nosz kurna belka to jak to tak to... to folia przednich nie mozna a jak jakis technikolororo osmali to mozna ? A co z ta przepuszczalnoscia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze miałes farta, albo trafiałes na panow ktorzy na to lali

Generalnie jak sie zna i sie uprze to nie ma opcji

Ja mialem wczoraj starcie ale temat szyb zlali, pastwili sie za co innego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwiekszym problemem może byc sytuacja w której dojdzie do dzwonu i przybyli na miejsce panowie z drogówki posłuchają protestów kierowcy który stwierdzi, że zapewne gdyby nie ciemne szyby to mozna by uniknąć dzwonka i wpiszą w najlepszym przypadku współwinę. Wówczas niestety nie ma szans na odszkodowanie z OC sprawcy. Choćby z tego powodu nie chciałbym mieć ciemnych szyb (przedniej i przednich bocznych) u siebie w autku.

Sądzę że nawet odwołanie w sądzie niewiele wówczas pomoże bo przepis mówi jasno o przepuszczalności światła dla szyb przednich i bocznych.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oj hiszpan troche glupoty piszesz ;) A tak na powaznie wiekszkosc aut ma fabrycznie przyciemnione szyby (zazwyczaj na zielono) w zakresie 5 - 10% wiec mozesz nalozyc folie, o przepuszczalnosci dalsze 20%. I bez problemu dostaniesz certyfikat.

 

Nie o "przepuszczalności dalsze 20%" ale jak już coś to raczej stopniu przyciemnienia 20% (czyli przepuszczalność 80%). W praktyce taka folia jest niemal całkowicie bezbarwna-to, że folia jest ciemniejsza zauważysz dopiero od ok. 50-60% przyciemnienia.

 

Jasli ktos sie boi folii polecam piecowe przyciemnianie szyb (nie ma problemu z odlazaca badz porysowana folia) jest taka firma Technicolor ( http://www.technicolor.pl/ ) jako jedyna w polce ma certyfikat Instytutu Szkla i Ceramiki i PiMotu pozwalajacy jej na pelne przyciemnianie szyb metoda piecowa (w tym przednich kierowcy i pasazera) wszystko w pelni legalnie oczywiscie w zgodzie z obaowiazujacymi pprzepisami.

 

No właśnie gdzieś czytałem różne opinie na ten temat. Niby certyfikat Instytutu jest, ale jak Ci policmajster przyłoży swoje urządzonko i mu pokaże, że masz szybę przyciemnioną np. w 70%, to ne bardzo wiem jak mu wytłumaczyć, że urządzonko się myli :) Przepis jest przepis-przyciemnienie nie więcej niż 30% i cześć czołem Ci pewnie powie.

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...