Skocz do zawartości

Ukochane trasy.


Ickx

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

"Wielkopolankę" to ja pije co rano, bo zdrowa i z bąbelkami, choć czasem wole "Mazowszanke".

Jak zrobią wode mineralną "Wielkopolanin" to ... zmienie nick. Chyba że bede prezesem wytwórni, to wtedy nie...

Nie każde złoto co sie świeci, tak samo nie każdy ksiądz, kto się podpisuje ks (aczkolwiek często); fakt, czasem książa lieralni i wyzwoleni podpisują sie X, ale ja tego nie popieram, bo to sugeruje, że nie potrafią sie podpisać...

pozdrawiam i kończe, bo jeszcze większe głupoty zaczne pisać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu ukochanych tras, a zwłaszcza ich nawieżchni jak również nawieżchni dróg wogóle - posiadam pewną teorię.

Otórz doszedłem do wniosku że każdy ma taką nawieżchnie, jaką sobie wybrał jednostkę jej miary. I tak - w krajach angiesko języcznych obowiązuje " mila " - jest to skrót od " milion lat " i określa czas trwałości.

Po tym okresie, przejedzie tam polewaczka, spłucze kurz...... inastępny milion lat. W Polsce przyjęto jednostkę " kilometr " co narzuca drogowcom pewien rygor - czyli 1 kilo asfaltu na jeden metr drogi.

W krajach rosyjskojęzycznych ( i tu muszę użyć pisowni fonetycznej ) przyjęto jako jednostkę " kiła mjetr " co automatycznie określa stan nawieżchni.

 

Siwy filozof

ps. Czy są jakieś pytania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mpje ulubione (ze wzgledu na kretosc i uksztaltowanie terenu) trasy to:

1.Ostroda-Olsztyn-mniam :twisted:

2.Olsztyn-Szczytno-troche dziurawa,ale jakie slidy :)

3.Bydgoszcz-Koronowo przez strzelce Dolne-gorki i ostre zakrety :twisted:

4.Pila-Gorzow Wlkp- pusta,duzo prostych i duzo ostrych zakretow z dobra widocznoscia pozwalajaca na powerslidy :lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ulubiona trasa to -przejście graniczne "Łysa Polana" - i dalej krętymi drogami w dół i górę!!! :D Aż się góry nie skończą!!! :P:evil:

 

 

Dla mnie niezastąpiony jest półwysep Halkidiki, a w ogóle wszystkie drogi w Greckich góach są świetne i w dodatku inni kierowcy sprawiają wrażenie że to jeden wielki tor wyścigowy na którym równocześnie ściagają się ciężarówki, auta "turystyczne" i motocykle ;-)

 

A w Polsce to na przykład droga do góry Szczeliniec z Kudowy-Zdroju :-) fantastyczne zakręty :-) Jest też koło taka szosa przez góry koło Złotego Stoku, coś pięknego :-)

 

 

Azrael

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sanniki - Żychlin (to na północ od A2 na odcinku Łowicz-Kutno). Droga szerokości 1m80 stopiątej kategorii odśnieżania, jak dla mnie kandydat na jeden z trudniejszych asfaltowych oesów w Polsce, jeśli ktoś zdecydowałby się tamtędy puścić kiedyś oes. Praktycznie same zmyłki, widzisz prostą - będzie zakręt ni stąd ni z owąd. Widzisz zakręt - będzie jeszcze jeden wcześniej i w inną stronę. Malina. Czteronapędowe turba czują się tam jak w siódmym niebie, tylko że po 20 kilometrach można stracić hamulce, jeśli się jedzie z dyktującym pilotem i hamuje na ostatnim metrze. Ale adrenalina niesamowita - i całkiem bezpiecznie, tereny raczej mało ludne, zasadniczo dookoła pola, aczkolwiek znane są przypadki zwiedzania pegeeru przez zamkniętą jego bramę (prawy winkiel przed bramą z naniesionym piaskiem) bądź wycieczek na drzewo (szturm lokalesów, zwanych również tutersami - właściwie tamtersami - na wierzbę, wykonany za pomocą Nyski, skuteczny niestety).

Jak ktoś się wybiera z Warszawy na zachód, to niech spróbuje, tylko żeby potem nie było na mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie zdecydowanie Norwegia. A zwłaszcza okolice Geiranger Fjord: Dalsniba, Droga Orłów i Drabina Troli. Te trasy głównie ze wzglkędu na widoki. Ale górskie szutry na Islandii i ciemne wykute w skale jednopasmowe-dwukierunkowe tunele na Wyspach Owczych (z wykutymi zatoczkami by umożliwić mijanie się) na długo zostają w pamięci.

Do wspomnianych już dróg w Grecji dołożyłbym te w Chorwacji i Czarnogórze. Nie do zapomnienia są też górskie drogi na Sycylii zwłaszcza okolice Prizzi albo Gibilmany, podjazd pod Ennę też jest niczego sobie.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tacy jesteśmy z importu, to

- podjazd do Andory (nie tunelem, tylko przez przełęcz). Nie wiem, czy wolę go pod górę, czy z góry;

- autostrada A3 Frankfurt am Main - Wuerzburg. Jedno z lepszych miejsc na testowanie Vmax;

- okolice Epernay w Szampanii i szalencze ujezdzanie rozpadajacym sie Citroenem C15 po drozkach na zboczach winorosli - za obtarcia burt na murkach potracili mi pol pensji ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostane w klimacie zagranicznym. Szwajcaria i górskie drogi im wyżej, tym lepiej. Droga z Chur do Arosy, z Thusis do St.Moritz albo Davos albo całe mnóstwo dróg przez góry prowadzących do maleńkich wiosek, gdzie prawie nikt nie mieszka, no i tunele, szczegolnie stare. 17-kilometrowy pod przełęczą św.Gotarda robi wrażenie, ale staje sie nudny po jakimś czasie i strasznie chce się spać.

No i oczywiście wspomniane niemieckie autostrady, szczególnie w częsci zachodniej i południowej - czymkolwiek jedziesz, to żałujesz, że nie masz czegoś szybszego !!! Ten odcinek koło Wurzburga jest fenomenalny, podobno japońce kiedyś przywieźli tam Nissana skyline'a i pobijali rekord prędkości na drodze publicznej...

A w Polsce polecam drogę do Ustrzyk Grn w Bieszczadach. Ja co prawda latem szedłem tamtędy piechotą, ale widoki i trasa miodzio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie szczytem techniki jest autostrada A4 w odcinku od granicy polsko-niemieckiej do Wroclawia az chce sie jezdzic :wink: ale za to za wrockiem robi sie dosc przyjemnie i mozna ciac ile fabryka dala :D a i tak znajdzie sie jakis szybki Niemiec ktory przemknie obok

 

bardzo milo Kajman ze tak lubisz olsztynskie drogi chociaz ja je uwazam za najgorsze w calej Polsce :wink: (straszne dziury koleiny i wyslizgany asfalt)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemcy, Wiesbaden - Bach Falbach.

Plusy - kręta, górzysta droga, mały ruch, świetna nawierzchnia

minusy - wysokie mandaty, twarde drzewa, jeżdża tam Niemcy merce-sedesami i BMWarkotami, zdarzają się również ValecWageny GarbWageny, Golftaczanki i OPLUJE z żarówkami OSRAM. Wystarczy jeden żeby zrobiło się tłoczno.

 

Siwy

Ps Kocham Niemieckie samochody - widać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- autostrada A3 Frankfurt am Main - Wuerzburg. Jedno z lepszych miejsc na testowanie Vmax;

 

Czy A3 prowadzi przez Darmstadt? Bo jeżeli tak, to na tej autostradzie życie stracił w 1938 r. Bernd Rosemeyer, niemiecki kierowca wyścigowy. Miał przydomek "Meteor z Chemnitz", do perfekcji opanował sztukę prowadzenia na granicy przyczepności piekielnie nadsterownych Auto Unionów. Wielu próbowało, ale nikt nie potrafił prowadzić ich tak jak on.

 

W 1938 r. usiłował pobić na autostradzie Frankfurt - Darmstadt Auto Unionem rekord prędkości. Przy 400 km/h boczny wiatr zdmuchnął go na filar betonowego wiaduktu.

 

Pod koniec 2000 r. Audi zaprezentowało koncepcyjny samochód wyścigowy (630 KM, Vmax 350 km/h) nazwany Rosemeyer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wg mnie nie ma nic piekniejszego niz zasniezony Salmopol (w tym i w poprzednim roku zostawiłem tam sporo benzynki :D:D:D ) czyli trasa ze szczyrku do wisły, zakret w zakret, szczegolnie po zmroku rewelacja bo widac czy cos jedzie z naprzeciwka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witamy na forum :D

400 km/h :shock: to jakim ona autem jechał i to jeszcze w 1938r........... :shock:

Pozdrowienia.

 

2 sierpnia 1931 roku człowiek o nazwisku Liefeld wygrał pierwszy Rajd o Puchar Bałtyku, organizowany przez dzisiejszy Automobilklub Morski z Gdyni. Na trasie Jastrzębia Góra - Hallerowo osiągnął średnią prędkość 136,7 km/h :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...