panratownik Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 (edytowane) Panowie, piszę ten topic bo już sam nie wiem gdzie szukać źródła drgań. Samochód: Subaru Impreza WRX Wagon BugEye z 2001 roku. Problem jest taki, że coś w tym samochodzie wpada w rezonans jak wskazówka zbliża się do 3000 RPM czy to od dołu (przy przyspieszaniu) czy od góry (przy hamowaniu silnikiem). Nie ma tego rezonansu gdy samochód stoi, czy jest podniesiony i ma zapuszczony bieg (koła się obracają w powietrzu). Pojawia się tylko podczas prawdziwego obciążenia. Dźwięk ma charakter metaliczny tak jakby jakaś duża metalowa blacha rezonowała i słychać go bardzo wyraźnie w kabinie. Dochodzi od dołu z okolic skrzyni, ale jest to moje subiektywne odczucie bo ciężko w kabinie o brak odbić akustycznych i lokalizacje na ucho źródła drgań. Wykluczyłem już osłonę termiczną wydechu od turbo - downpipie przytwierdzaną do grodzi, osłony tarcz hamulcowych, a także wszystkie pierdoły wywaliłem ze schowków w kabinie i bagażniku. Wykluczyłem także cały wydech od downpipe do końcówki, sprawdziłem mocowania. Podczas jazdy to zjawisko pojawia się na każdym biegu i tylko w okolicach gdy silnik osiąga 3000 RPM. Teraz ciekawa sprawa bo dźwięk tylko się pojawia jak silnik jest połączony z napędem (przy 3000 RPM). Gdy wysprzęgle podczas jazdy i przygazuje delikatnie do 3000 RPM rezonansu nie ma. Gdy napęd jest załączony, ale wrzuce na bieg jałowy i przygazuje delikatnie do 3000 RPM podczas jazdy rezonans się pojawia. Podsumowując: rezonans pojawia się tylko w okolicach 3000 RPM, tylko podczas jazdy i tylko gdy silnik jest połączony ze skrzynią biegów (po wciśnięciu sprzęgła rezonans zanika). Podadto gdy auto jest zimne, zaraz po odpaleniu i ruszeniu rezonans się nie pojawia, dopiero po jakichś kilku minutach jazdy przy 3000 RPM zaczyna rezonować. Podejrzewam, że coś/gdzieś się rozgrzewa i dopiero wtedy wpada w rezonans. Nie chcę na razie rozbierać, ale podejrzewam, że problem jest ze sprzęgłem mimo, że działa bardzo dobrze. Może ktoś z Was ma jeszcze jakieś przemyślenia na ten temat lub zmagał się z czymś podobnym to chętnie posłucham. -- Pozdrawiam Marcin Edytowane 24 Stycznia 2014 przez panratownik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 coś ze sprzęgłem Czy to przypadkiem nie zamiennik Exedy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panratownik Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 (edytowane) Czy to przypadkiem nie zamiennik Exedy? Jak kupowałem auto jakiś rok temu sprzedawca mówił, że wsadzone jest tam sprzęgło AP Racing. Jaka jest prawda to nie wiem bo nigdy tam nie musiałem zaglądać. Samo sprzęgło działa znakomicie. Edytowane 24 Stycznia 2014 przez panratownik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zawa Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Mam bardzo podobny problem, który pojawił sie po wymianie sprzegła tylko tyle ze u mnie dzwiek pojawia sie przy 4000 RPM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRU Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Mój GX również ma ten sam/podobny objaw przy 3000RPM.Jeżdżę nim od roku i nie znalazłem przyczyny chociaż wmówiłem sobie,że to osłony termiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Jak masz osłonę turbiny, to sprawdź jest dobrze przykręcona na wszystkie cztery śruby. Nie do wszystkich symptomów mi to pasuje, ale nie zaszkodzi sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek1908 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 Ja mam cos podobnego u siebie, ale nie sprawdzalem czy przy jakis konkretnych obrotach. Wiem, ze pojawia sie to przy dynamicznym przyspieszaniu. Kiedys tak sobie myslalem czy to nie przypadkiem katalizator sie nie rozlecial i sobie tak terkocze wewnatrz cos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panratownik Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Jak masz osłonę turbiny Nie mam osłony turbiny Kiedys tak sobie myslalem czy to nie przypadkiem katalizator sie nie rozlecial Cały wydech sprawdziłem od turbiny do końcówki. Wszystko dokręcone. Przyjdzie mi pewnie zajrzeć do sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 1. Znajdź dłuższą górkę i jedź przy tych 3000 rpm. powinno rezonowac cały czas. 2.Rozpędź się do np. 4000 rpm ,daj na luz ihamuj dość zdecydowanie - jeśli przy przejściu przez te 3000 nie będzie dźwięku to stawiam na sprzęgło. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolo78 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Obstawiam przedni dyfer:(... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 (edytowane) Powiem szczeze ze tez mam cos podobnego napiszcie co tam wyszło u Was??? bartolo78 wyjasnij dlaczego dyfer??? Edytowane 21 Września 2014 przez kubasti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Szczuko Opublikowano 30 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 W moim N/A "00 miałem podobnie. Problemem okazało się sprzęgło. Padło przedwcześnie od źle wyregulowanego "hamulca postojowego?" (taki gadżet który mamy co by pod górkę ruszać bez ręcznego) przez który skrzywiła się tarcza wydając paskudny dźwięk zbliżony do tego który opisałeś. Przy niższych obrotach nie był słyszalny, przy wyższych to już chyba tłumik go zagłuszał ;p Sprawdź czy jeżeli przyłożysz lekko nogę podczas jazdy do sprzęgła to dźwięk praktycznie znika (oczywiście nie tak by przypiekać sprzęgło ;p) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 W moim N/A "00 miałem podobnie. Problemem okazało się sprzęgło. Padło przedwcześnie od źle wyregulowanego "hamulca postojowego?" (taki gadżet który mamy co by pod górkę ruszać bez ręcznego) przez który skrzywiła się tarcza wydając paskudny dźwięk zbliżony do tego który opisałeś. Przy niższych obrotach nie był słyszalny, przy wyższych to już chyba tłumik go zagłuszał ;p Sprawdź czy jeżeli przyłożysz lekko nogę podczas jazdy do sprzęgła to dźwięk praktycznie znika (oczywiście nie tak by przypiekać sprzęgło ;p) w turbo nie ma takiego hamulca..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 czy mowa była o takim dźwięku ? Mam ten sam problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Szczuko Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 W moim N/A "00 miałem podobnie. Problemem okazało się sprzęgło. Padło przedwcześnie od źle wyregulowanego "hamulca postojowego?" (taki gadżet który mamy co by pod górkę ruszać bez ręcznego) przez który skrzywiła się tarcza wydając paskudny dźwięk zbliżony do tego który opisałeś. Przy niższych obrotach nie był słyszalny, przy wyższych to już chyba tłumik go zagłuszał ;p Sprawdź czy jeżeli przyłożysz lekko nogę podczas jazdy do sprzęgła to dźwięk praktycznie znika (oczywiście nie tak by przypiekać sprzęgło ;p) w turbo nie ma takiego hamulca..... Uf, a już myślałem, że ktoś mi go rozkręcił dlatego muszę z ręcznego pod górkę ruszać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zawa Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 U mnie okazało się że hałasuje (wpada w rezonans) osłona na down pipe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 U mnie okazało się że hałasuje (wpada w rezonans) osłona na down pipe. spawałes czy mozna wymienic??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się