Skocz do zawartości

Metaliczny rezonans przy 3000 RPM - tylko podczas jazdy


panratownik

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, piszę ten topic bo już sam nie wiem gdzie szukać źródła drgań.

 

Samochód: Subaru Impreza WRX Wagon BugEye z 2001 roku.

Problem jest taki, że coś w tym samochodzie wpada w rezonans jak wskazówka zbliża się do 3000 RPM czy to od dołu (przy przyspieszaniu) czy od góry (przy hamowaniu silnikiem). Nie ma tego rezonansu gdy samochód stoi, czy jest podniesiony i ma zapuszczony bieg (koła się obracają w powietrzu). Pojawia się tylko podczas prawdziwego obciążenia.

 

Dźwięk ma charakter metaliczny tak jakby jakaś duża metalowa blacha rezonowała i słychać go bardzo wyraźnie w kabinie. Dochodzi od dołu z okolic skrzyni, ale jest to moje subiektywne odczucie bo ciężko w kabinie o brak odbić akustycznych i lokalizacje na ucho źródła drgań.

 

Wykluczyłem już osłonę termiczną wydechu od turbo - downpipie przytwierdzaną do grodzi, osłony tarcz hamulcowych, a także wszystkie pierdoły wywaliłem ze schowków w kabinie i bagażniku.

Wykluczyłem także cały wydech od downpipe do końcówki, sprawdziłem mocowania.

 

Podczas jazdy to zjawisko pojawia się na każdym biegu i tylko w okolicach gdy silnik osiąga 3000 RPM. Teraz ciekawa sprawa bo dźwięk tylko się pojawia jak silnik jest połączony z napędem (przy 3000 RPM). Gdy wysprzęgle podczas jazdy i przygazuje delikatnie do 3000 RPM rezonansu nie ma. Gdy napęd jest załączony, ale wrzuce na bieg jałowy i przygazuje delikatnie do 3000 RPM podczas jazdy rezonans się pojawia.

 

Podsumowując: rezonans pojawia się tylko w okolicach 3000 RPM, tylko podczas jazdy i tylko gdy silnik jest połączony ze skrzynią biegów (po wciśnięciu sprzęgła rezonans zanika).

Podadto gdy auto jest zimne, zaraz po odpaleniu i ruszeniu rezonans się nie pojawia, dopiero po jakichś kilku minutach jazdy przy 3000 RPM zaczyna rezonować. Podejrzewam, że coś/gdzieś się rozgrzewa i dopiero wtedy wpada w rezonans.

 

Nie chcę na razie rozbierać, ale podejrzewam, że problem jest ze sprzęgłem mimo, że działa bardzo dobrze. Może ktoś z Was ma jeszcze jakieś przemyślenia na ten temat lub zmagał się z czymś podobnym to chętnie posłucham.

 

--

Pozdrawiam

Marcin

Edytowane przez panratownik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to przypadkiem nie zamiennik Exedy?

 

Jak kupowałem auto jakiś rok temu sprzedawca mówił, że wsadzone jest tam sprzęgło AP Racing. Jaka jest prawda to nie wiem bo nigdy tam nie musiałem zaglądać. Samo sprzęgło działa znakomicie.

Edytowane przez panratownik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz osłonę turbiny

 

Nie mam osłony turbiny

 

Kiedys tak sobie myslalem czy to nie przypadkiem katalizator sie nie rozlecial

 

Cały wydech sprawdziłem od turbiny do końcówki. Wszystko dokręcone.

 

Przyjdzie mi pewnie zajrzeć do sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

W moim N/A "00 miałem podobnie. Problemem okazało się sprzęgło. Padło przedwcześnie od źle wyregulowanego "hamulca postojowego?" (taki gadżet który mamy co by pod górkę ruszać bez ręcznego) przez który skrzywiła się tarcza wydając paskudny dźwięk zbliżony do tego który opisałeś. Przy niższych obrotach nie był słyszalny, przy wyższych to już chyba tłumik go zagłuszał ;p

Sprawdź czy jeżeli przyłożysz lekko nogę podczas jazdy do sprzęgła to dźwięk praktycznie znika (oczywiście nie tak by przypiekać sprzęgło ;p)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim N/A "00 miałem podobnie. Problemem okazało się sprzęgło. Padło przedwcześnie od źle wyregulowanego "hamulca postojowego?" (taki gadżet który mamy co by pod górkę ruszać bez ręcznego) przez który skrzywiła się tarcza wydając paskudny dźwięk zbliżony do tego który opisałeś. Przy niższych obrotach nie był słyszalny, przy wyższych to już chyba tłumik go zagłuszał ;p

Sprawdź czy jeżeli przyłożysz lekko nogę podczas jazdy do sprzęgła to dźwięk praktycznie znika (oczywiście nie tak by przypiekać sprzęgło ;p)

w turbo nie ma takiego hamulca..... ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W moim N/A "00 miałem podobnie. Problemem okazało się sprzęgło. Padło przedwcześnie od źle wyregulowanego "hamulca postojowego?" (taki gadżet który mamy co by pod górkę ruszać bez ręcznego) przez który skrzywiła się tarcza wydając paskudny dźwięk zbliżony do tego który opisałeś. Przy niższych obrotach nie był słyszalny, przy wyższych to już chyba tłumik go zagłuszał ;p

Sprawdź czy jeżeli przyłożysz lekko nogę podczas jazdy do sprzęgła to dźwięk praktycznie znika (oczywiście nie tak by przypiekać sprzęgło ;p)

w turbo nie ma takiego hamulca..... ;)

 

Uf, a już myślałem, że ktoś mi go rozkręcił dlatego muszę z ręcznego pod górkę ruszać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...