Jump to content

mapowanie subaru wrx


radeklwh
 Share

Recommended Posts

witam

jak czym i czym najlepiej dodawać koników subarynce?

przez:

ecutek

tetrix

cobb'a (mam USDM wersję)

pozdrawiam

Edited by radeklwh
Link to comment
Share on other sites

ale chodzi mi o różnice pomiedzy nimi... ograniczenia itd

"jeżeli ten to dla czego"

czy można się pobawić AntiLagSystem we wszystkich co pisałem czy co..

Edited by radeklwh
Link to comment
Share on other sites

...z tego co czytam, to COBB oferuje to samo co racerom w ecuTEKu, więc chyba to kwestia ceny w którą stronę dalej iść. BTW. jak już się przyzwyczaisz do sekwencji startowej i zmiany biegów z pedałem gazu w podłodze, to żadna inna opcja w grę nie będzie wchodziła ;)

 

ALS to raczej jak przymierzasz się do pochowania turbiny w efektowny sposób (np. kręcąc dwa filmy ze startu na youtube'a) - sekwencje startową można zrobić na tyle efektywnie, że będzie strzelać z wydechu i sapać jak trzeba, bez konieczności robienia anti laga.

 

Cobbem możesz sobie jeszcze zafundować valet mode (ograniczenia otwarcia przepustnicy i obrotów w przypadku gdy oddajesz auto np. na myjnię albo do mechanika, który ma np. tylko klocki zmienić, a boisz się, że zaraz zacznie palić gumę na placu), no i wymianę map masz na poczekaniu. Do ecuteka musisz się zawsze prosić...

 

Jeden fajny bajer, który widziałem przypadku dłubania tactrixem, a którego nie znalazłem ani w ofercie cobba ani ecuteka, to opcja mrygania CELem w chwili gdy sterownik cofa zapłon (od razu widać czy zatankowałeś Paliwo, czy jakieś chrzczone wino albo kiedy coś niedobrego się dzieje z zapłonem). No wszystko dostępne za free w cenie samego kabla - tylko pytanie czy chcesz się sam uczyć programowania na własnym samochodzie - zważywszy na kompletny brak rzetelnego wsparcia technicznego - czy lepiej dać komuś zrobić to porządnie i wziąć odpowiedzialność za to, co robi.

 

Napisz coś więcej dlaczego zrezygnowałeś z ecuteka na rzecz opensource? Jaki są plusy i minusy?

spróbuję zgadnąć: licencja? ograniczone "ficzery" i blokada ROMu... ? ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Miałem Ecuteka, zrezygnowałem z niego. Wszystko, co było konieczne do zmapowania zrobiono na Openecu.

Napisz coś więcej dlaczego zrezygnowałeś z ecuteka na rzecz opensource? Jaki są plusy i minusy?

spróbuję zgadnąć: licencja? ograniczone "ficzery" i blokada ROMu... ?

Licencję i blokadę to przeżył i zaakceptował. ;)

Raczej chodziło o wyniki uzyskane przez maperów.Trochę się różniły. ;)

Link to comment
Share on other sites

Wielkość cyferek nie zależy od systemu czy oprogramowania,którego tuner używa do mapowania.

Setup silnika,auta,oczekiwania klienta i wiedza tunera ma tu decydujące znaczenie.

Co i dlaczego znajdziesz w Nielegalu,w wątku @@Przemeq. ;)

Link to comment
Share on other sites

z braniem odpowiedzialności przez "tunerów" za efekty swojej pracy bywa różnie...

zazwyczaj mówią, że to wina mechaniki, że coś było nie tak, że to przecież nie jest nowy samochód...

Link to comment
Share on other sites

Ecuteka nie ma dla MY98

Zreszta jedno drugiemu tez nie wadzi - aftermarketowy standalone mozesz nabyc praktycznie do dowolnego rocznika subaru turbo (i zapewne nie tylko - plug'n'play raczej nie ma, ale pewnie uniwersalne ecu mozna zaadaptowac, kwestia tylko czy jest po co :)).

Warto tez wspomniec o plytce ESL - ktora chyba do forka tez podejdzie.

Edited by AMI
Link to comment
Share on other sites

Na oryginalnym ECU STI 06 US można wgrać dwie różne mapy z możliwością przełączania podczas jazdy ?

Dwie mapki można.Czy z możliwością przełączania w czasie jazdy,to nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Na COBB-ie możesz mieć do 100 map np.na różne paliwo(po co aż tyle?) i je przełączać w czasie jazdy kiedy chcesz,ponadto monitoruje wszystkie parametry silnika, które może też zgrać-spora pamięć.Ma też mnóstwo innych dodatkowych przydatnych funkcji.Mam to u siebie od paru lat i zero problemów-polecam

Link to comment
Share on other sites

Na oryginalnym ECU STI 06 US można wgrać dwie różne mapy z możliwością przełączania podczas jazdy ?

Dwie mapki można.Czy z możliwością przełączania w czasie jazdy,to nie wiem.

 

Do STI 05 EU można dwie mapy ? i do czego to zalaży ?

Link to comment
Share on other sites

Kurde, jeśli chodzi o forestera, to przeczytałem chyba wszystkie możliwe tematy i wersje są różne i dalej nie mam pojęcia, które mam ECU :angry:. Czy da się to jakoś łatwo sprawdzić, czy jedynym wiarygodnym źródłem jest jakieś nie-aso zajmujące się tym? Mam s-turbo MY00, już po lifcie, ale z silnikiem jeszcze 170KM, tym z kablami zapłonowymi.

Link to comment
Share on other sites

Do STI 05 EU można dwie mapy ? i do czego to zalaży ?

Można.Od typu,modelu ECU.Począwszy od ECU z New Age,można wgrywać kilka map.

 

Dziękuje :)

Jak to wygląda cenowo , jak się robi dwie mapy za jednym zamachem to kwota X ustalona za jedną mape razy dwa ?czy inaczej się to liczy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...