Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ma ktoś z forumowiczów forka 2.0 125KM i czy ktoś go zagazowywał??

 

Jak to jeździ na gazie? Dużo słabiej, czuć jakieś różnice?

Pytam o tą najsłabszą wersje bo wiadomo.. jak sie zagazuje np. 200KM to różnice są mało odczuwalne,

a jak już są to co z tego, jak się ma taki duży zapas mocy,

porównując oczywiście z wersją wolnossącą....

___ ___ ___

Mam właśnie takiego forestra,od niedawna na gazie. Jest dokladnie tak jak napisał JAKO. Spalanie też się zgadza. Pewnie że szkoda przy nim każdego km, ale różnica nie jest duża. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlodzieje w rzadzie probuja nabic kase poprzez podniesienie akcyzy na gaz ,chca podniesc akcyze do 1100 zl za tone,obecnie jest ok 700 czy 800 zl .ku... ,ja mam juz powoli dosyc tych zlodzieji,co mozemy zrobic???dlaczego w naszym rzadzie jest tylu nie uczciwych ludzi,oni tych problemow nie maja ,ich limuzyny nie jezdza na tanich paliwach :evil:,gnoje..........http://wiadomosci.wp.pl/kat,8632,wid,88 ... omosc.html

 

Zapowiadanej podwyżki akcyzy na gaz NIE BĘDZIE !!!?.

 

http://www.tvn24.pl/0,1502993,wiadomosc.html

 

Pozdrowienia,

JAKO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze gazu pali wiecej niz benzyny. U siebie mam PRINSA w silniku Turbo - 170 km, po poprawieniu go przez JAKO autko jezdzi bardzo pryzjemnie- z malym wyjatkiem- w momencie mocnego wcisniecia klepki- ma moment lekkiego szarpniecia- ale to juz wina elektroniki w PRINSIE, którą chyba bede musial wymienic na BIGAS- bo z tego co mowil JAKO to tam jest wieksze pole do popisu przy strojeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bogkis, I na czym te kłopoty polegają?

 

Z tego, co twierdzil, to silnik turbo jest bardziej "wyzylowany" oraz ma wiecej elektroniki, ktora opornie akceptuje LPG, ale moze to kwestia oprogramowania. Jest teraz na urlopie, jak wroci zapytam go dokladnie, bo zna dobry warsztat pod Warszawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszysto prawda ale...

zawsze jest ale program lpg powinien być stworzony do turbo jeśli nie to to zmiana nic nie da pozdrawiam gaziarz

 

W przypadku samochodu crai1 nie chodzi o to, że program jest stworzony lub nie do silnika turbo.

Okazało się, że elektronika prinsa nie ma odpowiedniej strategii do realizacji ekstrawtrysków w tym modelu subaru (są to najczęściej krótkie w granicach od 0,7-1,4 ms przedwtryski występujące przed głównym wtryskiem paliwa).

Wygląda to w ten sposób. Jedziemy z prędkością obrotową silnika ok 2500, czas otwarcia wtryskiwacza benzyny wynosi ok 5ms. Naciskamy na gaz czas główny otwarcia wtryskiwacza skacze na 8 ms ale kilka razy w ułamku sekundy spada do około 1ms. Niestety program to realizuje a objawem jest szarpanie. Troszkę pomogło wgranie nowej wersji oprogramowania ale nie na tyle żeby być w pełni zadowolonym.

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuje się pod tym co wyżej nadmienił JAKO. Ustosunkowując się do wypowiedzi gaziarza - w momencie decydowania się na instalację PRINSA, byłem zapewniany przez autoryzowaneo sprzedawcę, że instalacja ta pasuje do modelu turbo- a podkreślał to między innymi faktem bezproblemowego użytkowania w samochodach z grupy VAG z turbina- 1.8 T o różnej mocy. Niestety okazalo sie ze z SUBARU ma nieco inna realizacje pracy wtryskowej, co wyszło przy strojeniu auta przez JAKO- za co jestem mu wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka:

Subaru Deutschland przedłużyło akcję promocyjną polegającą na bezpłatnym dokładaniu instalacji LPG do aut z silnikami wolnossącymi do 30.06.2007. Cena instalacji LPG w niemieckiej sieci Subaru, którą teraz można zaoszczędzić, to 2900 EUR.

Tak mi się skojarzyło, bo byłem przed chwilą na stacji, żeby zatankować. Ceny:

- Pb98 - 4,55 zł

- LPG - 1,88 zł

I jak tu kochać polskiego importera Subaru? :neutral:

pozdrawiam :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pin, SIP do wolnossących też dokłada instalację, tyle, ze nie jest to bezpłatne (a raczej wliczone w cenę). Ciekawe czy jest w Niemczech jakiś program refundacji z którego korzysta dealer, czy też ma taką wysoką marżę, ze sobie może pozwolić na taki gest (no i czy Niemcy na to lecą?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aflinta, dzięki za informację. SIP tak długo stosował obstrukcję wobec LPG, że przeoczyłem, że faktycznie ostatnio zezwala na zakładanie instalacji w niektórych modelach bez utraty gwarancji.

 

Jeśli chodzi o sytuację w Niemczech: stosowanie LPG jako paliwa do samochodów w Niemczech było do niedawna mało popularne. Niemcy są nieufni, jak wobec wielu rzeczy, które są dla nich nowe. Poza tym trzeba sobie powiedzieć, że LPG wiąże się z pewnymi niedogodnościami: np. zakaz parkowania w parkingach podziemnych. W Polsce ma to mniejsze znaczenie, bo przeciętny Polak olewa niedogodne przepisy, dopóki nie odczuje konsekwencji na własnej skórze. Niemcy (przeciętnie) są bardziej zdyscyplinowani jako społeczeństwo i jak jest zakaz, to nie wjadą na taki parking.

 

Rząd niemiecki postanowił jednak mimo wszystko rozpropagować paliwa gazowe (propan-butan i metan) i dlatego wprowadził preferencje podatkowe. Obecnie LPG kosztuje około 0,60 EUR, wobec około 1,55 EUR na litr benzyny. A że w Niemczech prowadzi się politykę długofalową, zdecydowano, że preferencje wobec LPG zostaną utrzymane co najmniej do 31.12.2018! Poza tym jest prowadzona kampania medialna uświadamiająca zalety paliw gazowych dla środowiska i dla kieszeni kierowcy.

 

Jeśli chodzi o gratisową instalację LPG w Subaru, to nie wiem kto faktycznie za nią płaci. Domyślam się jedynie, że i importer i dealerzy i może firmy instalujące LPG coś muszą wysupłać w ramach tego projektu. Końcowe ceny samochodów są prawie takie same jak w Polsce. Jednak faktem jest, że tym roku klient może kupić auta Subaru bez LPG albo z LPG po prostu w tej samej cenie. Jego wybór.

 

Trzeba pamiętać, że życie dealerów Subaru w Niemczech nie jest tak "łatwe" jak ich kolegów w Polsce. Przede wszystkim potężna konkurencja producentów niemieckich i przywiązanie większości klientów do rodzimych marek, również w segmencie aut sportowych. Po drugie zupełnie inny stan dróg - odpada jeden z ważniejszych argumentów do zakupu Subaru jaki działa w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aflinta, dzięki za informację. SIP tak długo stosował obstrukcję wobec LPG, że przeoczyłem, że faktycznie ostatnio zezwala na zakładanie instalacji w niektórych modelach bez utraty gwarancji.

 

Ja też przeoczyłem?.

 

Jeśli chodzi o sytuację w Niemczech: stosowanie LPG jako paliwa do samochodów w Niemczech było do niedawna mało popularne. Niemcy są nieufni, jak wobec wielu rzeczy, które są dla nich nowe. Poza tym trzeba sobie powiedzieć, że LPG wiąże się z pewnymi niedogodnościami: np. zakaz parkowania w parkingach podziemnych. W Polsce ma to mniejsze znaczenie, bo przeciętny Polak olewa niedogodne przepisy, dopóki nie odczuje konsekwencji na własnej skórze. Niemcy (przeciętnie) są bardziej zdyscyplinowani jako społeczeństwo i jak jest zakaz, to nie wjadą na taki parking.

 

Rząd niemiecki postanowił jednak mimo wszystko rozpropagować paliwa gazowe (propan-butan i metan) i dlatego wprowadził preferencje podatkowe. Obecnie LPG kosztuje około 0,60 EUR, wobec około 1,55 EUR na litr benzyny. A że w Niemczech prowadzi się politykę długofalową, zdecydowano, że preferencje wobec LPG zostaną utrzymane co najmniej do 31.12.2018! Poza tym jest prowadzona kampania medialna uświadamiająca zalety paliw gazowych dla środowiska i dla kieszeni kierowcy.

 

Ci Niemcy.

 

O ile prostsze byłoby życie w naszym kraju dla takich osób jak ja gdyby był jasny plan rozwoju branży paliw LPG i CNG na najbliższe 11 lat. I jeszcze żeby być pewnym gwarancji? ech...

 

Jeśli chodzi o gratisową instalację LPG w Subaru, to nie wiem kto faktycznie za nią płaci. Domyślam się jedynie, że i importer i dealerzy i może firmy instalujące LPG coś muszą wysupłać w ramach tego projektu. Końcowe ceny samochodów są prawie takie same jak w Polsce. Jednak faktem jest, że tym roku klient może kupić auta Subaru bez LPG albo z LPG po prostu w tej samej cenie. Jego wybór.

 

Na pewno nie dokładają do tego producenci instalacji gazowych. Sądzę, że dealerzy też muszą zarobić, w końcu to chyba oni montują te systemy.

 

Trzeba pamiętać, że życie dealerów Subaru w Niemczech nie jest tak "łatwe" jak ich kolegów w Polsce. Przede wszystkim potężna konkurencja producentów niemieckich i przywiązanie większości klientów do rodzimych marek, również w segmencie aut sportowych. Po drugie zupełnie inny stan dróg - odpada jeden z ważniejszych argumentów do zakupu Subaru jaki działa w Polsce.

 

Dokładnie tak.

 

Teren zabudowany powoli, a na autostrady zdecydowanie lepsze płynne Audi S6 :wink: .

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...