WOJO Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 (edytowane) Czekaj, czekaj. Faktycznie gdzieś już widziałem tą uśmiechniętą gębę - http://www.accordklubpolska.pl ? Yep Widzę naturalny nurt. Honda->Subaru. Wiedza techniczna zawsze mile widziana. Liczymy na podobną aktywność. Edytowane 4 Grudnia 2015 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yARO_81 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Aktywnosc bedzie rosla z czasem... Na pewno bede chcial zarzezbic temat tableta miedzy nawiewami i to temat na wiosne. Pewnie przyjdzie czas na lekkie car-audio, modyfikacje oswietlenia bo czuje sie jak w kopalni ze slaba czolowka Kamera cofania tez konieczna do mojego ciasnego parkingu.Ale nie zasmiecam juz tematu. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Panowie, czy mi się wydaje czy cieknie i potrzebuje o-ringu. Wyje przy wyjeżdżaniu z posesji. Kilka fotek. Jak dla mnie to płynu trochę brakuje i trochę wilgotno przy pompie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmajgel Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 jak mi płynu obywało w zbiorniku to okazało się ze maglownica sie poci.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Panowie, czy mi się wydaje czy cieknie i potrzebuje o-ringu. Wyje przy wyjeżdżaniu z posesji. Kilka fotek. Jak dla mnie to płynu trochę brakuje i trochę wilgotno przy pompie. Jest ubytek jak nic, Myślę że na łączeniach brak szczelności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemowrc Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Może ktoś tak łopatologicznie opisać jak wymieniamy płyn wspomagania? Na filmiku widziałem, że gość wyciągał jakąś pompką, ale przecież wszystkiego nie wyciągnie. Jest jakiś korek spustowy? Mam mało płynu, poza tym nie wiem kiedy był wymieniany i planuję to zrobić, ale nie chciałbym czegoś zepsuć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 (edytowane) Może ktoś tak łopatologicznie opisać jak wymieniamy płyn wspomagania? Na filmiku widziałem, że gość wyciągał jakąś pompką, ale przecież wszystkiego nie wyciągnie. Jest jakiś korek spustowy? Mam mało płynu, poza tym nie wiem kiedy był wymieniany i planuję to zrobić, ale nie chciałbym czegoś zepsuć... 1. Zaciągasz ręczny. 2. Stawiasz przednie koła na kobyłkach (tak by można było nimi swobodnie kręcić). 3. Przesuwasz obejmę gumowego przewodu (Return Hose) od strony maglownicy w kierunku zbiornika wyrównawczego i zdejmujesz przewód. Pamiętaj o podłożeniu ręczników papierowych na niewielką ilość oleju, który wycieknie z węża gumowego i metalowego. 4. Zakładasz na metalowy wąż przygotowany wcześniej przezroczysty, polietylenowy (1,5-2 m) przewód (Leroy Merlin) o średnicy wew. 7mm. Drugi koniec wkładasz do pustej butelki (po mleku świetnie się sprawdzi). Umieszczasz butelkę poniżej wypływu metalowego węża. 5. Przekręcasz delikatnie stacyjkę w pozycję zapalonych kontrolek (nie kręcisz rozrusznikiem). 6. Kręcisz powoli kierownicą w maksymalne skrajne położenia. W tym czasie ze zbiornika wyrównawczego ubywa oleju, który przez maglownicę wypływa do butelki. Operacja trochę trwa i po opróżnieniu układu poczujesz, że kierownica przestała stawiać opór. 7. Kiedy olej przestanie wypływać z metalowej rurki, zdejmujesz polietylenowy przewód, zakładasz na miejsce powrotny do zbiornika i przesuwasz na miejsce obejmę zaciskową. 8. Wycierasz wszystko do sucha by ułatwić sobie sprawdzenie szczelności połączenia. 9. Napełniasz zbiornik wyrównawczy olejem (klasy DEXRON III). U mnie świetnie się sprawdził czerwony (taką barwę miał kiedyś oryginał ) Motul Multi ATF. Wystarczy spokojnie 1L. 10. Kręcisz spokojnie kierownicą zasysając powoli olej do pompy i maglownicy. Pamiętasz o uzupełnianiu oleju po kilkunastu maksymalnych skrętach kierownicy. Kiedy operacja ręcznego zasysania oleju nie przynosi już efektu (u mnie po wlaniu ~1/3L)... 11. Dolewasz olej do zbiornika pod korek. 12. CHWILĘ kręcisz rozrusznikiem, tak by nie doszło do zapalenia silnika, ale pompa momentalnie pobierze olej ze zbiornika. Rób to z wyczuciem, bo jak zapalisz silnik, to mała ilość oleju może skutkować uszkodzeniem pompy. 13. Ponownie dolewasz olej do zbiornika (mi w tym momencie zostało w butelce 1/3L) 14. Kręcisz ręcznie energicznie kierownicą i jeśli a. nie słychać niepokojących objawów b. wyczuwasz przy kręceniu opór oleju wspomagania c. płynu nie ubywa w zbiorniczku, zapalasz samochód i pozwalasz mu chwilkę popracować na wolnych obrotach. 15. Kontrolujesz poziom płynu, uzupełniasz do wartości COLD MAX i dalej energicznie kręcisz kierownicą (na zapalonym silniku). 16. Po 1-2 minutach sprawdzasz poziom płynu i ewentualnie uzupełniasz do wartości HOT MAX. Po tym czasie powinny także przestać się już pojawiać bąbelki powietrza w zbiorniku. 17. Wyłączasz silnik, zbierasz zabawki, robisz jazdę próbną po której kontrolujesz poziom oleju na wartości HOT MAX (ja minimalnie przelałem, więc odciągnąłem strzykawką z wężykiem przygotowaną na takie okazje). Wrażenia przez pierwszy tydzień takie sobie - nic się nie zmieniło. Po tygodniu efekty się pojawiły i zostały - gładka praca kierownicy, brak skoków przy skręcaniu kół na parkingu (u mnie szczególnie w lewą stronę). Olej w butelce miał barwę mocno brunatną (pod światło robiła się odrobinę ciemno-czerwona). Jego lepkość przypominała bardziej wodę niż olej. Nowy olej był zdecydowanie bardziej lepki, wolniej spływał do zbiornika itd. Przydatne informacje - całkowita ilość oleju w układzie 0,7L, ilość oleju w zbiorniku 0,2L. Power Steering Fluid.pdf Reservoir Tank.pdf Edytowane 1 Września 2016 przez WOJO 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemowrc Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Pięknego manuala stworzyłeś ;-) Z taką instrukcją to każdy sobie poradzi :-D Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemowrc Opublikowano 24 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2016 No i wreszcie znalazłem czas, żeby się wziąć za wymianę. Troszkę inaczej to u mnie wyglądało. Z układu wypompowałem jakieś 0,5 L. Jak już nie leciało nic, to wlałem odrobinę nowego płynu, żeby wypchnąć resztę starego, ale pomieszały się i wypłynęło trochę jeszcze. Próbowałem jeszcze powietrzem delikatnie przepchnąć, ale już nic nie leciało, więc stwierdziłem, że tyle musiało być. Wlałem 0,7 litra i więcej nie wlezie Po kilkunastu minutach pracy silnika na wolnych obrotach i jeździe testowej jest na HOT MAX Generalnie po całej tej operacji wszystko jak dawniej, tylko pompę słychać bardziej przy skręcie do oporu. Przejadę kilkadziesiąt km i zobaczę co się będzie działo. Mam nadzieję, że ucichnie trochę, jak już się odpowietrzy całkiem. Przy okazji wyczyściłem przepustnicę. Niby nie było syfu wiele i myślałem, że cała robota na marne, ale jak ruszyłem autem, to szczęka mi opadła. Prawi zero szarpania przy ruszaniu czy zmianie biegów. Różnica kosmiczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Jesli chodzi o halas pochodzacy z pompy - czy uspokaja sie po rozgrzaniu i dotyczy tylko kilku minut po rozruchu? U mnie właśnie ostatnio tak się dzieje, wraz ze spadkiem temperatur do około 0 stopni. Po uruchomieniu na zimno, po około 30 sekundach, już na luzie zaczyna pojękiwać, jęk zwiększa się wraz ze zwiększaniem obrotów i przy skręcaniu kierownicy. W czasie jazdy przy skręcie wtedy kierownica lekko drży (brak płynności wspomagania). Po dłuższym rozgrzaniu problem znika. Poziom płynu idealnie. Ktoś coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 24 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Jesli chodzi o halas pochodzacy z pompy - czy uspokaja sie po rozgrzaniu i dotyczy tylko kilku minut po rozruchu? U mnie właśnie ostatnio tak się dzieje, wraz ze spadkiem temperatur do około 0 stopni. Po uruchomieniu na zimno, po około 30 sekundach, już na luzie zaczyna pojękiwać, jęk zwiększa się wraz ze zwiększaniem obrotów i przy skręcaniu kierownicy. W czasie jazdy przy skręcie wtedy kierownica lekko drży (brak płynności wspomagania). Po dłuższym rozgrzaniu problem znika. Poziom płynu idealnie. Ktoś coś? To ja tradycyjnie w tym wątku napiszę, spróbuj wymienić uszczelkę i ewentualnie węże od pompy (te pomiędzy zbiornikiem a pompą). Jak miałem lewe powietrze w układzie to olej się pienił a kierownica obracała się skokowo. Im większy mróz tym bardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Mój mechanik dzisiaj obejrzał auto i postanowił zacząć od najprostszej rzeczy, czyli wymiany oleju, ta ostatnio była robiona 70 tys.km temu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Po wymianie oleju jest ciszej, ale jeszcze spróbujemy wymienić uszczelkę i jakieś rurki... Dziwne, że po kilku minutach rozgrzania, wszystko jest ok. Żadnych wycieków, W lecie pewnie w ogóle nic bym nie zauważył.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Longier Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 potwierdzam, wymiana o-ringu na króćcu wlotowym na pompie bardzo ją ucisza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 potwierdzam, wymiana o-ringu na króćcu wlotowym na pompie bardzo ją ucisza A z czego to wynika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Longier Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 moim zdaniem twardy- stary o-ring zwyczajnie puszcza powietrze do pompy, w końcu ta strona zaciąga płyn ze zbiorniczka, jeśli jest nieszczelność to i powietrze będzie ciągnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 moim zdaniem twardy- stary o-ring zwyczajnie puszcza powietrze do pompy, w końcu ta strona zaciąga płyn ze zbiorniczka, jeśli jest nieszczelność to i powietrze będzie ciągnąć. To jasne, ale wtedy pompa powinna hałasować niezależnie od tego czy jest rozgrzana czy nie... Chyba że pod wpływem temperatury oring ulega rozszerzeniu i następuje uszczelnienie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Longier Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 o-ring raczej się nie rozszerza to prędzej pompa od ciepła delikatnie się rozszerza i uszczelnia, kij z teorią wczoraj wymieniłem i jeszcze jestem w szoku o ile ciszej się zrobiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 o-ring raczej się nie rozszerza to prędzej pompa od ciepła delikatnie się rozszerza i uszczelnia, kij z teorią wczoraj wymieniłem i jeszcze jestem w szoku o ile ciszej się zrobiło. Wymieniłeś też płyn czy tylko o-ring? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 (edytowane) moim zdaniem twardy- stary o-ring zwyczajnie puszcza powietrze do pompy, w końcu ta strona zaciąga płyn ze zbiorniczka, jeśli jest nieszczelność to i powietrze będzie ciągnąć.To raz, a dwa często węże już są stare, twarde i zaciski na nich też nieco za słabo trzymają. Pamiętam jak walczyłem z tematem to chwilową ulgę (do czasu spadku temp) przyniosło założenie dwóch trytytek obok zacisku. Generalnie ten temat powinno się gdzieś powiesić bo często okazuje się, że regeneracja/zakup pompy nie jest konieczny Porównując cenę zakupu węży i uszczelek z ceną nowej pompy, to zysk jest więcej niż spory Edytowane 1 Lutego 2017 przez msi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Generalnie ten temat powinno się gdzieś powiesić bo często okazuje się, że regeneracja/zakup pompy nie jest konieczny Porównując cenę zakupu węży i uszczelek z ceną nowej pompy, to zysk jest więcej niż spory Czekam właśnie na te części i jak tylko zostaną wymienione, dam znać, czy pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Longier Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 o-ring raczej się nie rozszerza to prędzej pompa od ciepła delikatnie się rozszerza i uszczelnia, kij z teorią wczoraj wymieniłem i jeszcze jestem w szoku o ile ciszej się zrobiło. Wymieniłeś też płyn czy tylko o-ring? najpierw płyn, ale niewiele to dało, a o-ring jak ręką odjął i to wcale nie oryginał tylko prawie identyczny z pakietu o-ringów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 najpierw płyn, ale niewiele to dało U mnie podobnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Rurka i oring do pompy - cena 400 PLN w ASO... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 (edytowane) Rurka i oring do pompy - cena 400 PLN w ASO... Nieźle, muszę poszukać faktury, ale jestem prawie pewien, że płaciłem do 150 za dwa węże i 10 za oring dwa lub trzy lata temu Edytowane 9 Lutego 2017 przez msi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się