Jump to content

Silnik zapala i po chwili gaśnie - brak reakcji na pedał gazu


majkel_ciszewski

Recommended Posts

Drodzy miłośnicy Subaru,

 

 

chciałbym poradzić się Was w jednej kwestii dotyczącej mojej Imprezy. Ogólnie auto jest super zadbane i naprawiam w nim wszelkie pojawiające się usterki ale wczoraj pojawił się kolejny problem, z którym nie umiem sobie za bardzo poradzić.

 

Sytuacja wyglada następujące: silnik odpala pięknie za pierwszym razem, wchodzi na obroty ok 1000/min i po kilku sekundach obroty spadają, silnik dławi się, spadają do 200 rpm i w końcu do 0 i silnik gaśnie. Gdy silnik pracuje tych kilka chwil naciskając pedał gazu nie ma żadnej reakcji. Po kilku próbach efekt jest wciąż ten sam choć po odczekaniu 15 minut i przygazowaniu z sukcesem pracował w miarę normalnie choć obawiam się, że był to wyjątek.

 

Dodatkowo wczoraj podczas jazdy na dłuższą chwilę pojawiła się kontrolka ' check engine' po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już jej nie było.

 

Przewertowałem różne fora i jedyne co znalazłem to diagnozę: padnięty czujnik podciśnienia kolektora ssącego. Nie jestem pewien czy jest to prawidłowa diagnoza dlatego pytam Was, bardziej doświadczonych ode mnie w temacie.

 

Zapytanie dotyczy Subaru Impreza 2.0 4 WD 115KM, 1997

 

W razie dodatkowych szczegółów proszę o info,

 

Dzięki i pozdrawiam

 

Michał

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź błędy silnika - albo wymrugaj (poszukaj na forum jest poradnik jak to zrobić) albo jeżeli jest możliwość to podłącz się z kompem chociaż z racji rocznika pewnie się nie uda.

Link to comment
Share on other sites

Czesc,

 

dzieki za odzew. Pierwsze wskazanie było na przepływomierz. Po wymianie jest rzeczywiście lepiej - bo odpala i utrzymuje obroty, ale często szarpie i przerywa w wyższych obrotach? Czy nadal uważacie, że to sonda lambda?

 

Kolega wspomniał, że może być to sterownik przepływomierza - czyli raczej coś z elektroniką a nie mechaniką silnika.

 

Będę wdzięczny za dalsze wskazówki.

 

Dzięki z góry

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobne objawy , zaświecał się check , po kolejnym zgaszeniu i ponownym odpaleniu zgasł i tak w koło. Zmiana sondy i czyszczenie przepustnicy wraz z zaworem wolnych obrotów załatwiło sprawę na dobre i teraz wszystko gra.

Link to comment
Share on other sites

Czesc,

 

dziś cały dzień jeździłem samochodem i zaobserwowałem następujące obajwy:

- check engine pali sie stale w sekwencji 2 powolne zaświecenia się i 3 bardzo szybko

- silnik wspaniale pracuje po 2500 obrotów na minutę - idzie jak burza

- szarpanie i dławienie się jest obecne na każdym biegu w zakresie obrotów 2000-2500 na minutę

 

Czy może podobne objawy miał ktoś z Was? Czemu powyżej 2500 obrotów Subaru zachowuje się jak gdyby nigdy nic i ma apetyt na szaloną jazdę?

 

Dzieki,

 

Michal

 

Aha i dodam jeszcze, że podłączyłem dziś te dwie czarne końcówki, które powinny uruchomić tryb 'mrygania' błędów silnika i niestety dzije się dokładnie to samo co podczas jazdy - 2 powolne mrygniecia i 3 bardzo szybki i tak w kółko...

Link to comment
Share on other sites

Czy kasowanie bledu polega na rozpieciu tych zielonych kabelkow czy mozna zrobic to tylko po podlaczeniu do komputera?

 

dziś cały dzień jeździłem samochodem i zaobserwowałem następujące obajwy:

 

Poza tym, nie wiem czy to normalne, ale po wlaczeniu zaplonu lecz bez odpalania silnika wiatrak od chlodnicy wlacza sie na kilka sekund i wylacza. Czy moe to wskazywac na jakies polaczenie z usterka ukladu elektronicznego?

Link to comment
Share on other sites

Wiatrak wlacza sie poniewaz masz kostki pod kierownica od diagnozowania bledow wpiete

 

Na 100% rozpięte są. Według zalaczonu zdjecia na FAQu to sa takie dwie małe czarne obok dwóch dużych zielonych,

 

a kupiłeś nowy czy używkę?

Niestety zdobyłem tylko używany :( Czy uważasz, że opisane objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem sterownika przepływomierza a nie samym przepływomierzem?

Link to comment
Share on other sites

Wiatrak wlacza sie poniewaz masz kostki pod kierownica od diagnozowania bledow wpiete

 

Na 100% rozpięte są. Według zalaczonu zdjecia na FAQu to sa takie dwie małe czarne obok dwóch dużych zielonych,

 

a kupiłeś nowy czy używkę?

Niestety zdobyłem tylko używany :( Czy uważasz, że opisane objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem sterownika przepływomierza a nie samym przepływomierzem?

 

Tak wiec bardzo możliwe że używana przepływka również jest padnięta. Najlepszy sposób to znaleźć kogo kto mieszka blisko z impreza/forkiem i po prostu podmienić na chwilkę przepływki, zrobić rundkę i wszystko będziesz wiedział

Edited by kubabb
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ja miałem u siebie spiete te dwie zielone i tak jezdziłem, az ktos z forum mi powiedział ze maja byc rozłączone i nie te auto od razu-słuza one chyba do diagnozowania przyczyny a pozniej maja byc rozłaczone,pzdr mam nadzieje ze komus sie to przyda

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...