majkel_ciszewski Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Drodzy miłośnicy Subaru, chciałbym poradzić się Was w jednej kwestii dotyczącej mojej Imprezy. Ogólnie auto jest super zadbane i naprawiam w nim wszelkie pojawiające się usterki ale wczoraj pojawił się kolejny problem, z którym nie umiem sobie za bardzo poradzić. Sytuacja wyglada następujące: silnik odpala pięknie za pierwszym razem, wchodzi na obroty ok 1000/min i po kilku sekundach obroty spadają, silnik dławi się, spadają do 200 rpm i w końcu do 0 i silnik gaśnie. Gdy silnik pracuje tych kilka chwil naciskając pedał gazu nie ma żadnej reakcji. Po kilku próbach efekt jest wciąż ten sam choć po odczekaniu 15 minut i przygazowaniu z sukcesem pracował w miarę normalnie choć obawiam się, że był to wyjątek. Dodatkowo wczoraj podczas jazdy na dłuższą chwilę pojawiła się kontrolka ' check engine' po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już jej nie było. Przewertowałem różne fora i jedyne co znalazłem to diagnozę: padnięty czujnik podciśnienia kolektora ssącego. Nie jestem pewien czy jest to prawidłowa diagnoza dlatego pytam Was, bardziej doświadczonych ode mnie w temacie. Zapytanie dotyczy Subaru Impreza 2.0 4 WD 115KM, 1997 W razie dodatkowych szczegółów proszę o info, Dzięki i pozdrawiam Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shabat Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Sprawdź błędy silnika - albo wymrugaj (poszukaj na forum jest poradnik jak to zrobić) albo jeżeli jest możliwość to podłącz się z kompem chociaż z racji rocznika pewnie się nie uda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bitel Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 u mnie podobne objawy były przed padnięciem sondy lambda, moze to to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_ciszewski Opublikowano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Czesc, dzieki za odzew. Pierwsze wskazanie było na przepływomierz. Po wymianie jest rzeczywiście lepiej - bo odpala i utrzymuje obroty, ale często szarpie i przerywa w wyższych obrotach? Czy nadal uważacie, że to sonda lambda? Kolega wspomniał, że może być to sterownik przepływomierza - czyli raczej coś z elektroniką a nie mechaniką silnika. Będę wdzięczny za dalsze wskazówki. Dzięki z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Miałem podobne objawy , zaświecał się check , po kolejnym zgaszeniu i ponownym odpaleniu zgasł i tak w koło. Zmiana sondy i czyszczenie przepustnicy wraz z zaworem wolnych obrotów załatwiło sprawę na dobre i teraz wszystko gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_ciszewski Opublikowano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Czesc, dziś cały dzień jeździłem samochodem i zaobserwowałem następujące obajwy: - check engine pali sie stale w sekwencji 2 powolne zaświecenia się i 3 bardzo szybko - silnik wspaniale pracuje po 2500 obrotów na minutę - idzie jak burza - szarpanie i dławienie się jest obecne na każdym biegu w zakresie obrotów 2000-2500 na minutę Czy może podobne objawy miał ktoś z Was? Czemu powyżej 2500 obrotów Subaru zachowuje się jak gdyby nigdy nic i ma apetyt na szaloną jazdę? Dzieki, Michal Aha i dodam jeszcze, że podłączyłem dziś te dwie czarne końcówki, które powinny uruchomić tryb 'mrygania' błędów silnika i niestety dzije się dokładnie to samo co podczas jazdy - 2 powolne mrygniecia i 3 bardzo szybki i tak w kółko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 2 powolne mrygniecia i 3 bardzo szybki i Czyli przepływka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_ciszewski Opublikowano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Ale przepływomierz został wymieniony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 To skasuj błąd i zobacz jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_ciszewski Opublikowano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Czy kasowanie bledu polega na rozpieciu tych zielonych kabelkow czy mozna zrobic to tylko po podlaczeniu do komputera? dziś cały dzień jeździłem samochodem i zaobserwowałem następujące obajwy: Poza tym, nie wiem czy to normalne, ale po wlaczeniu zaplonu lecz bez odpalania silnika wiatrak od chlodnicy wlacza sie na kilka sekund i wylacza. Czy moe to wskazywac na jakies polaczenie z usterka ukladu elektronicznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Wiatrak wlacza sie poniewaz masz kostki pod kierownica od diagnozowania bledow wpiete. Rozlacz je to wentylator na zaplonie juz sie nie wlaczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Ale przepływomierz został wymieniony... a kupiłeś nowy czy używkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_ciszewski Opublikowano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 Wiatrak wlacza sie poniewaz masz kostki pod kierownica od diagnozowania bledow wpiete Na 100% rozpięte są. Według zalaczonu zdjecia na FAQu to sa takie dwie małe czarne obok dwóch dużych zielonych, a kupiłeś nowy czy używkę? Niestety zdobyłem tylko używany Czy uważasz, że opisane objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem sterownika przepływomierza a nie samym przepływomierzem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 @@majkel_ciszewski, Błąd 23 może być spowodowany padniętą przepływką, ale również uszkodzonym przewodem idącym do komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 27 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 (edytowane) Wiatrak wlacza sie poniewaz masz kostki pod kierownica od diagnozowania bledow wpiete Na 100% rozpięte są. Według zalaczonu zdjecia na FAQu to sa takie dwie małe czarne obok dwóch dużych zielonych, a kupiłeś nowy czy używkę? Niestety zdobyłem tylko używany Czy uważasz, że opisane objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem sterownika przepływomierza a nie samym przepływomierzem? Tak wiec bardzo możliwe że używana przepływka również jest padnięta. Najlepszy sposób to znaleźć kogo kto mieszka blisko z impreza/forkiem i po prostu podmienić na chwilkę przepływki, zrobić rundkę i wszystko będziesz wiedział Edytowane 27 Października 2013 przez kubabb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_ciszewski Opublikowano 31 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 (edytowane) podmienić na chwilkę przepływki, zrobić rundkę i wszystko będziesz wiedział W sumie dobry pomysl - sprobuje. Edytowane 31 Października 2013 przez majkel_ciszewski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilwro Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Ja miałem u siebie spiete te dwie zielone i tak jezdziłem, az ktos z forum mi powiedział ze maja byc rozłączone i nie te auto od razu-słuza one chyba do diagnozowania przyczyny a pozniej maja byc rozłaczone,pzdr mam nadzieje ze komus sie to przyda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się