Skocz do zawartości

Silnik zapala i po chwili gaśnie - brak reakcji na pedał gazu


majkel_ciszewski

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy miłośnicy Subaru,

 

 

chciałbym poradzić się Was w jednej kwestii dotyczącej mojej Imprezy. Ogólnie auto jest super zadbane i naprawiam w nim wszelkie pojawiające się usterki ale wczoraj pojawił się kolejny problem, z którym nie umiem sobie za bardzo poradzić.

 

Sytuacja wyglada następujące: silnik odpala pięknie za pierwszym razem, wchodzi na obroty ok 1000/min i po kilku sekundach obroty spadają, silnik dławi się, spadają do 200 rpm i w końcu do 0 i silnik gaśnie. Gdy silnik pracuje tych kilka chwil naciskając pedał gazu nie ma żadnej reakcji. Po kilku próbach efekt jest wciąż ten sam choć po odczekaniu 15 minut i przygazowaniu z sukcesem pracował w miarę normalnie choć obawiam się, że był to wyjątek.

 

Dodatkowo wczoraj podczas jazdy na dłuższą chwilę pojawiła się kontrolka ' check engine' po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już jej nie było.

 

Przewertowałem różne fora i jedyne co znalazłem to diagnozę: padnięty czujnik podciśnienia kolektora ssącego. Nie jestem pewien czy jest to prawidłowa diagnoza dlatego pytam Was, bardziej doświadczonych ode mnie w temacie.

 

Zapytanie dotyczy Subaru Impreza 2.0 4 WD 115KM, 1997

 

W razie dodatkowych szczegółów proszę o info,

 

Dzięki i pozdrawiam

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

dzieki za odzew. Pierwsze wskazanie było na przepływomierz. Po wymianie jest rzeczywiście lepiej - bo odpala i utrzymuje obroty, ale często szarpie i przerywa w wyższych obrotach? Czy nadal uważacie, że to sonda lambda?

 

Kolega wspomniał, że może być to sterownik przepływomierza - czyli raczej coś z elektroniką a nie mechaniką silnika.

 

Będę wdzięczny za dalsze wskazówki.

 

Dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy , zaświecał się check , po kolejnym zgaszeniu i ponownym odpaleniu zgasł i tak w koło. Zmiana sondy i czyszczenie przepustnicy wraz z zaworem wolnych obrotów załatwiło sprawę na dobre i teraz wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

dziś cały dzień jeździłem samochodem i zaobserwowałem następujące obajwy:

- check engine pali sie stale w sekwencji 2 powolne zaświecenia się i 3 bardzo szybko

- silnik wspaniale pracuje po 2500 obrotów na minutę - idzie jak burza

- szarpanie i dławienie się jest obecne na każdym biegu w zakresie obrotów 2000-2500 na minutę

 

Czy może podobne objawy miał ktoś z Was? Czemu powyżej 2500 obrotów Subaru zachowuje się jak gdyby nigdy nic i ma apetyt na szaloną jazdę?

 

Dzieki,

 

Michal

 

Aha i dodam jeszcze, że podłączyłem dziś te dwie czarne końcówki, które powinny uruchomić tryb 'mrygania' błędów silnika i niestety dzije się dokładnie to samo co podczas jazdy - 2 powolne mrygniecia i 3 bardzo szybki i tak w kółko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kasowanie bledu polega na rozpieciu tych zielonych kabelkow czy mozna zrobic to tylko po podlaczeniu do komputera?

 

dziś cały dzień jeździłem samochodem i zaobserwowałem następujące obajwy:

 

Poza tym, nie wiem czy to normalne, ale po wlaczeniu zaplonu lecz bez odpalania silnika wiatrak od chlodnicy wlacza sie na kilka sekund i wylacza. Czy moe to wskazywac na jakies polaczenie z usterka ukladu elektronicznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak wlacza sie poniewaz masz kostki pod kierownica od diagnozowania bledow wpiete

 

Na 100% rozpięte są. Według zalaczonu zdjecia na FAQu to sa takie dwie małe czarne obok dwóch dużych zielonych,

 

a kupiłeś nowy czy używkę?

Niestety zdobyłem tylko używany :( Czy uważasz, że opisane objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem sterownika przepływomierza a nie samym przepływomierzem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak wlacza sie poniewaz masz kostki pod kierownica od diagnozowania bledow wpiete

 

Na 100% rozpięte są. Według zalaczonu zdjecia na FAQu to sa takie dwie małe czarne obok dwóch dużych zielonych,

 

a kupiłeś nowy czy używkę?

Niestety zdobyłem tylko używany :( Czy uważasz, że opisane objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem sterownika przepływomierza a nie samym przepływomierzem?

 

Tak wiec bardzo możliwe że używana przepływka również jest padnięta. Najlepszy sposób to znaleźć kogo kto mieszka blisko z impreza/forkiem i po prostu podmienić na chwilkę przepływki, zrobić rundkę i wszystko będziesz wiedział

Edytowane przez kubabb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...