majkel_ciszewski Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Drodzy miłośnicy Subaru, chciałbym poradzić się Was w jednej kwestii dotyczącej mojej Imprezy. Ogólnie auto jest super zadbane i naprawiam w nim wszelkie pojawiające się usterki ale wczoraj pojawił się kolejny problem, z którym nie umiem sobie za bardzo poradzić. Sytuacja wyglada następujące: silnik odpala pięknie za pierwszym razem, wchodzi na obroty ok 1000/min i po kilku sekundach obroty spadają, silnik dławi się, spadają do 200 rpm i w końcu do 0 i silnik gaśnie. Gdy silnik pracuje tych kilka chwil naciskając pedał gazu nie ma żadnej reakcji. Po kilku próbach efekt jest wciąż ten sam choć po odczekaniu 15 minut i przygazowaniu z sukcesem pracował w miarę normalnie choć obawiam się, że był to wyjątek. Dodatkowo wczoraj podczas jazdy na dłuższą chwilę pojawiła się kontrolka ' check engine' po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już jej nie było. Przewertowałem różne fora i jedyne co znalazłem to diagnozę: padnięty czujnik podciśnienia kolektora ssącego. Nie jestem pewien czy jest to prawidłowa diagnoza dlatego pytam Was, bardziej doświadczonych ode mnie w temacie. Zapytanie dotyczy Subaru Impreza 2.0 4 WD 115KM, 1997 W razie dodatkowych szczegółów proszę o info, Dzięki i pozdrawiam Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shabat Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Sprawdź błędy silnika - albo wymrugaj (poszukaj na forum jest poradnik jak to zrobić) albo jeżeli jest możliwość to podłącz się z kompem chociaż z racji rocznika pewnie się nie uda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bitel Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 u mnie podobne objawy były przed padnięciem sondy lambda, moze to to? Link to comment Share on other sites More sharing options...
majkel_ciszewski Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Czesc, dzieki za odzew. Pierwsze wskazanie było na przepływomierz. Po wymianie jest rzeczywiście lepiej - bo odpala i utrzymuje obroty, ale często szarpie i przerywa w wyższych obrotach? Czy nadal uważacie, że to sonda lambda? Kolega wspomniał, że może być to sterownik przepływomierza - czyli raczej coś z elektroniką a nie mechaniką silnika. Będę wdzięczny za dalsze wskazówki. Dzięki z góry Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Miałem podobne objawy , zaświecał się check , po kolejnym zgaszeniu i ponownym odpaleniu zgasł i tak w koło. Zmiana sondy i czyszczenie przepustnicy wraz z zaworem wolnych obrotów załatwiło sprawę na dobre i teraz wszystko gra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
majkel_ciszewski Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Czesc, dziś cały dzień jeździłem samochodem i zaobserwowałem następujące obajwy: - check engine pali sie stale w sekwencji 2 powolne zaświecenia się i 3 bardzo szybko - silnik wspaniale pracuje po 2500 obrotów na minutę - idzie jak burza - szarpanie i dławienie się jest obecne na każdym biegu w zakresie obrotów 2000-2500 na minutę Czy może podobne objawy miał ktoś z Was? Czemu powyżej 2500 obrotów Subaru zachowuje się jak gdyby nigdy nic i ma apetyt na szaloną jazdę? Dzieki, Michal Aha i dodam jeszcze, że podłączyłem dziś te dwie czarne końcówki, które powinny uruchomić tryb 'mrygania' błędów silnika i niestety dzije się dokładnie to samo co podczas jazdy - 2 powolne mrygniecia i 3 bardzo szybki i tak w kółko... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 2 powolne mrygniecia i 3 bardzo szybki i Czyli przepływka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
majkel_ciszewski Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Ale przepływomierz został wymieniony... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 To skasuj błąd i zobacz jeszcze raz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
majkel_ciszewski Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 Czy kasowanie bledu polega na rozpieciu tych zielonych kabelkow czy mozna zrobic to tylko po podlaczeniu do komputera? dziś cały dzień jeździłem samochodem i zaobserwowałem następujące obajwy: Poza tym, nie wiem czy to normalne, ale po wlaczeniu zaplonu lecz bez odpalania silnika wiatrak od chlodnicy wlacza sie na kilka sekund i wylacza. Czy moe to wskazywac na jakies polaczenie z usterka ukladu elektronicznego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Wiatrak wlacza sie poniewaz masz kostki pod kierownica od diagnozowania bledow wpiete. Rozlacz je to wentylator na zaplonie juz sie nie wlaczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabb Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Ale przepływomierz został wymieniony... a kupiłeś nowy czy używkę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
majkel_ciszewski Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 Wiatrak wlacza sie poniewaz masz kostki pod kierownica od diagnozowania bledow wpiete Na 100% rozpięte są. Według zalaczonu zdjecia na FAQu to sa takie dwie małe czarne obok dwóch dużych zielonych, a kupiłeś nowy czy używkę? Niestety zdobyłem tylko używany Czy uważasz, że opisane objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem sterownika przepływomierza a nie samym przepływomierzem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 @@majkel_ciszewski, Błąd 23 może być spowodowany padniętą przepływką, ale również uszkodzonym przewodem idącym do komputera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabb Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 (edited) Wiatrak wlacza sie poniewaz masz kostki pod kierownica od diagnozowania bledow wpiete Na 100% rozpięte są. Według zalaczonu zdjecia na FAQu to sa takie dwie małe czarne obok dwóch dużych zielonych, a kupiłeś nowy czy używkę? Niestety zdobyłem tylko używany Czy uważasz, że opisane objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem sterownika przepływomierza a nie samym przepływomierzem? Tak wiec bardzo możliwe że używana przepływka również jest padnięta. Najlepszy sposób to znaleźć kogo kto mieszka blisko z impreza/forkiem i po prostu podmienić na chwilkę przepływki, zrobić rundkę i wszystko będziesz wiedział Edited October 27, 2013 by kubabb Link to comment Share on other sites More sharing options...
majkel_ciszewski Posted October 31, 2013 Author Share Posted October 31, 2013 (edited) podmienić na chwilkę przepływki, zrobić rundkę i wszystko będziesz wiedział W sumie dobry pomysl - sprobuje. Edited October 31, 2013 by majkel_ciszewski Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilwro Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Ja miałem u siebie spiete te dwie zielone i tak jezdziłem, az ktos z forum mi powiedział ze maja byc rozłączone i nie te auto od razu-słuza one chyba do diagnozowania przyczyny a pozniej maja byc rozłaczone,pzdr mam nadzieje ze komus sie to przyda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now