Marcin Buksiak Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Witam! Mam pytanie, potrzebuje opon zimowych do swojego Subaru XV i tak się zastanawiam czy kupić opony w oryginalnym rozmiarze tzn 225/55 R17 czy może podejdą do tych felg opony 205/55 R17 ? Druga opcja jest zakup mniejszych felg i opony w rozmiarze 205/55 R16 ale czy to się uda i jeżeli tak to felgi z jakim ET i jaki rozstaw śrub ? Za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Witam! Mam pytanie, potrzebuje opon zimowych do swojego Subaru XV i tak się zastanawiam czy kupić opony w oryginalnym rozmiarze tzn 225/55 R17 czy może podejdą do tych felg opony 205/55 R17 ? Druga opcja jest zakup mniejszych felg i opony w rozmiarze 205/55 R16 ale czy to się uda i jeżeli tak to felgi z jakim ET i jaki rozstaw śrub ? Za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam Zamiennikiem opon 225/55R17 bedzie 205/65R16 a nie podane przez Ciebie 205/55R16 ewentualnie 215/60R16 - takie opony miały chyba seryjnie niektóre forestery. Felgi 16tki 5x100 ET 45-55 podejda pewnie z WRXa us spec, Legacy Forka czy Imprezy GT 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 (edytowane) Witam! Mam pytanie, potrzebuje opon zimowych do swojego Subaru XV i tak się zastanawiam czy kupić opony w oryginalnym rozmiarze tzn 225/55 R17 czy może podejdą do tych felg opony 205/55 R17 ? Druga opcja jest zakup mniejszych felg i opony w rozmiarze 205/55 R16 ale czy to się uda i jeżeli tak to felgi z jakim ET i jaki rozstaw śrub ? Za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam Zamiennikiem opon 225/55R17 bedzie 205/65R16 a nie podane przez Ciebie 205/55R16 ewentualnie 215/60R16 - takie opony miały chyba seryjnie niektóre forestery. Felgi 16tki 5x100 ET 45-55 podejda pewnie z WRXa us spec, Legacy Forka czy Imprezy GT 205/55 R17 z takim profilem to raczej na lato a 205/65 R16 to jak dla mnie za duże balony - u mnie jest standardowy rozmiar na zimę i jest git. Wiem, że ten 1 cm to może nic - ale przy seryjnych XV czasami "pływa". Pozdarwiam Edytowane 21 Września 2013 przez Andremil 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 tu masz XV na 16 i balonowej oponie na sniegu blocie działa to lepiej nie mowiac o odpornosci na dziury i wiekszym komforcie jazdy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 tu masz XV na 16 i balonowej oponie na sniegu blocie działa to lepiej nie mowiac o odpornosci na dziury i wiekszym komforcie jazdy Na 16 calach prześwit się zmniejsza Moim zdaniem komfort jest super na "seryjnym" rozmiarze - ekonomicznie zmiana na inny rozmiar może być niewielka - przy 17 calach z 50 pln od opony (spalanie pomijam ) - oczywiście węższa opona jest lepsza przy jeździe po śniegu/błocie. W rozmiarze 205/65 R16 chyba zbyt dużego wyboru nie ma już nie wspominam o koszcie zakupu samych felg. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraszana Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 Proonuje te: http://imageshack.us/photo/my-images/594/subarugsienice.jpg/ Milej niedzieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 23 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 W rozmiarze 205/65 R16 chyba zbyt dużego wyboru nie ma już nie wspominam o koszcie zakupu samych felg. Z różnych powodów dobrze jest mieć drugi komplet kół.16" na pewno są (ogólnie) bardziej wskazane na zimę niż 17". Ale raczej rozmiar 215/60 - w 205/65 dominują opony do vanów No i do tego trzeba mieć świadomość, że zakłada się opony niehomologowane do danego typu samochodu (konsekwencje techniczne a głównie prawne). Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 23 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 Dla rozmiaru 225/55R17 najlepszym zamiennikiem jest 215/65R16 i tak np stosuje sie w Forku 3 generacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 Przy zakupie mojego XV dostałem letnie Yokohamy Geolandar,( był na zimówkach Nokian). Jakie inne opony są zalecane do XV i czy warto zmieniać na inne rozmiary niż w wyposażeniu standardowym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 jak dostałeś nokiany przy zakupie, to po co zmieniać na inne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Chodzi chyba o to że zamontowali juz zimówki na koła, a GEO poszło do bagażnika, a że opinię mają jaką mają, to pewnie kolega pyta co w zamiana za Geo na lato. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Dokładnie tak jak pisze lukass. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raff2 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 A ja postawię inne pytanie: Czy zmieniać opony na zimę? Skoro ma M+S. Oczywiście opinie o G95 są bardzo różne, ale mnie szczególnie interesuje czy ktoś już na tych oponach jeździł w zimie? Wysłane z mojego SGPT12 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 To że ma M+S nie oznacza że radzi sobie w śniegu. O lodzie nawet nie wspominam. Oczywiście ruszysz, bo masz 4x4, ale hamowanie i skręt to dramat. Szkoda szukać głupich oszczędności na bezpieczeństwie tym bardziej ze 2 komplety opon, to mniej wiecej 1.5-2 razy większy przebieg na nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 To że ma M+S nie oznacza że radzi sobie w śniegu. O lodzie nawet nie wspominam. Oczywiście ruszysz, bo masz 4x4, ale hamowanie i skręt to dramat. Szkoda szukać głupich oszczędności na bezpieczeństwie tym bardziej ze 2 komplety opon, to mniej wiecej 1.5-2 razy większy przebieg na nich. nic dodać, nic ująć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SX4ever Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 A ja postawię inne pytanie: Czy zmieniać opony na zimę? Skoro ma M+S. Oczywiście opinie o G95 są bardzo różne, ale mnie szczególnie interesuje czy ktoś już na tych oponach jeździł w zimie? Mnie "złapała" zima na przełomie marca i kwietnia, kiedy sytuacja rodzinna zmusiła mnie do podjecia ok. 1.500 km podróży nowym, dopiero dwudniowym samochodem. Wyjechalem wiosna a wracalem zima, wiecej niz połowę tej trasy z tego ok. 700 km autostrada, przejechalem wiec na tych oponach w dosyc trudnych warunkach zimowych. Nie było tragicznie, ale nie zamierzam już tego powtarzac. Napęd 4x4 zapewnia wprawdzie i na tych kiepskich oponach dobra trakcję, ale to tylko złudne poczucie bezpieczenstwa... kiedy przychodzi do hamowania albo energicznej zmiany kierunku jazdy, to nasze autko nie rozni sie niczym od zwykłego z napędem 2WD i o tym nie wolno zapominac. Aktualnie zalożyłem już odpowiednie opony na zimę na 16 calowych felgach. O szczegółach napisałem TUTAJ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 (edytowane) wszystkie wpisy prócz poprzedniego są złe zamiennikiem dla 225/55/17 jest 215/65/16 opona 205/60/16 będzie mniejsza od 215/60/16, druga liczba (wysokość) to nie wysokość opony w cm tylko procent z pierwszej (szerokości) 55% z 225 itp opony z forestera, outbacka nie będą pasować gdyż są mniejsze o jeden rozmiar 215/60/16 http://www.rimsntires.com/specspro.jsp Edytowane 18 Października 2014 przez sebek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się