Skocz do zawartości

raff2

Nowy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    2CV :)

Ostatnie wizyty

761 wyświetleń profilu

Osiągnięcia raff2

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

1

Reputacja

  1. raff2

    CVT

    Wiem jak to działa ale dziękuję za fajnyh filmik. Może doprecyzuję swoją wypowiedź, że nie tyle w skrzyni CVT nie dochodzi do zmiany przełożeń, co nie dochodzi do zmiany biegów - a takie pytanie pojawiło się na początku tego wątku. Nie możemy też CVT nazwać automatyczną skrzynią biegów pomimo tego że do zmiany przełożeń oczywiście dochodzi w sposób automatyczny. Przepraszam za pewne skróty myślowe i niedopowiedzenia, ale nie sądziłem że to tak mocno techniczne forum i ze mówiąc o przełożeniach zaraz w następnym zdaniu mamy "moment obrotowy" a nie "biegi"
  2. raff2

    CVT

    Jak sobie wyobrazasz zmiane predkosci samochodu przy stalych obrotach jak nie przez zmiane przelozen? Poprzez zmianę średnicy koła przekładni, ale ta zmiana średnicy odbywa się w sposób płynny. W przypadku przekładni z wieloma kołami następują "przełączenia" pomiędzy poszczególnymi kołami o różnych średnicach. W CVT zmiana obrotów realizowana jest przez zmianę średnicy tego jednego koła albo walca (w samochodzie raczej to drugie). To pomysł starszy niż przekładnie wielozębate,wymyślony przez... Leonarda da Vinci
  3. raff2

    CVT

    Przejechałem XV z CVT ponad 24kkm i zadnych szarpnięć nigdy nie czułem. Myślę, ze luki słusznie radzi - serwis Ale ta skrzynia nie zmienia przełożeń. To nie jest automat. To przekładnia bezstopniowa...
  4. raff2

    felgi 16"

    Też mam taką "pokusę" ale instrukcja obsługi wymienia tylko felgi 17 i 18 - czy nie będzie to wykroczeniem poza gwarancję?
  5. raff2

    SUBARU XV

    Sorry, ale chyba nie do końca wiesz co piszesz. Diesla słyszę stojącego obok przy zamkniętych oknach. Moje XV 2.0 CVT jedzie 70 km/h przy 1200 obrotach - wogóle go nie słychać a jak faktyczne spalanie? Trzeba się oswoić z CVT. Nauczyłem się już przełożeń i pali mi w mieście 8,5. W trasie jest różnie. Drogi ekspresowe i krajowe to przyjemne podróżowanie i spalanie na poziomie od 6,4 do 7,5. Na autostradzie ( powyżej 130 km/h ) jest już nie co głośniej i drożej. Spalanie to jakieś 8,5. Po za tym rewelacja :-) Góry, Mazury, lekki teren, błoto wszędzie nie zawodny. Jedyny minus, który przeszkadza to kiepska jakość dźwięku radia ( tylko FM itp ) z CD, AUX itd już jest rewelacja. Pytanie do posiadaczy XV :-) Jak u Was jest z pracą przedniego zawieszenia? To prawda, CVT trzeba się "nauczyć". Moje średnie spalanie w cyklu mieszanym to 7.6. Audio nie jest złe, to racze problem głośników - szczególne w zakresie tonów niskich nie najlepiej dają sobie radę. Co do zawieszenia - to nie mam uwag. Generalnie jestem zadowolony z zakupu. Polecam
  6. Przejechałem XV z CVT ponad 20 tys w 7 m-cy. Jestem bardzo zadowolony. Start na światłach do 40-60 km/h bez konkurencji. W korkach - super. W trasie też spoko, choć jeśli pootrzebujemy mocno przyspieszyć przy wyprzedzaniu to trzeba stuknąć manetką przy kierownicy (działają bez konieczności przełączania skrzyni na manual). Do spokojnej jazdy skrzynia idealna. Zużycie paliwa chyba mniejsze niż przy manualu - mnie średnio wychodzi 7.6
  7. A ja postawię inne pytanie: Czy zmieniać opony na zimę? Skoro ma M+S. Oczywiście opinie o G95 są bardzo różne, ale mnie szczególnie interesuje czy ktoś już na tych oponach jeździł w zimie? Wysłane z mojego SGPT12 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...