Skocz do zawartości

amortyzatory tył Forester SH5 2008 - 2012


miro2602

Rekomendowane odpowiedzi

To nie była sugestia zastosowania amorów z SBD,tylko zwrócenie uwagi na niedostępność zamienników od Daichi czy Kayaby. ;)

Oferta do Forka SH jest ograniczona chyba tylko do Teina i Peddersa,te drugie paru forumowiczów użytkuje i ich trzeba pytać o opinię,wysokość zawiasu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok momento - na subarak.pl oferuja 2 rozne zestawy Pedders:

1. zestaw zastepujacy SLSy - opisany jako standard http://www.subarak.pl/zawieszenie/745-zawieszenie-pedders-do-subaru-forester-2008-2013.html

2. zestaw obnizajacy http://www.subarak.pl/zawieszenie/754-obniajcy-zestaw-zawieszenia-pedders-do-subaru-forester-sh.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oferte na subarak... widzialem, ale dalej brakuje mi przodu :(

troche jednak zalezy mi na przeswicie, a ten zestaw obnizajacy, to jednak trzeba liczyc -5cm :(

no i Carfit gdzies dobrze napisal, ze Pedders nie ma przedstawicielstwa w PL, wiec gwarancja, reklamacje to moze byc droga przez meke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

obniżającym
... jak najbardziej :)

ale

 

troche jednak zalezy mi na przeswicie
;)

nawet zastanawialem sie nad zestawem obnizajacym, a do tego podkladki pod gorne mocownia jakies 1-2cm, zeby jednak ciut wyzej bylo.

nie wiem czy to nie jest jednak druciarstwo i czy geometrie daloby sie potem ustawic? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nawet zastanawialem sie nad zestawem obnizajacym, a do tego podkladki pod gorne mocownia jakies 1-2cm

Przy podkładkach do 3 cm geometria daje się ustawiać bez kłopotów,wymaga jedynie sprawdzenia po montażu i ewentualnych lekkich korekt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pozostaje zostawić przód oryginalny i wstawić zamiennik SLS-ów na tył,prześwit nie ucierpi a prowadzenie i tak się poprawi.W tej wersji Forka problemem jest pływająco-bujający tył. ;)

Były już takie "mody" tylko z tyłem i użytkownicy byli zadowoleni z poprawy stabilności,wybierania itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za miękki? w innych SUVach jest jeszcze gorzej ;) to akurat w Forkach jest w miarę twardo. ocena subiektywna oczywiście :)

 

zmienisz tył na Peddersy od razu całe auto inaczej się zachowuje, a jeśli nadal będzie za miękko to pomyślisz o zmianach z przodu, ale wątpię abyś do tematu wrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, ja miałem na myśli np nowego RAV4 (którego nie wspominam nawet najgorzej z krótkiej jazdy próbnej), a ostatnio ktoś mnie przewiózł też jakimś Volvem (chyba XC90)- kanapa :D, znajomy ma CRV (III gen) i przed zakupem jeździł też testowo Forkiem- ten drugi był mu zbyt czuły na nierówności i wybrał "wygodniejszego" CRV.

 

A Twój Forek faktycznie rozbujany ;) ja to bym się pewnie przyzwyczaił, ale bardziej wrażliwym pasażerom na tylnej kanapie polecałbym dobre tabletki na chorobę lokomocyjną  :blink:

 

PS a napisałem "subiektywnie", bo porównanie mam dosyć wąskie, nie wiem jak prowadzą się SUVy typu KIA Sportage, czy Hyundai Santa Fe, w tej klasie jest jeszcze Yeti, CX6, jakiś Opel i Chevrolet no i amerykance (które z pewnością twarde nie będą), nie wiem jak Outlander. Do Audi, Merców czy BMW nie ma co porównywać, bo to już "troszkę" inna półka.

Edytowane przez cOijN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Kolejny raz to ja odgrzewam kotleta.
A więc tak. Długo się wahałem czy wymieniać, czy zostawić jak jest, jak wymienić to na co, za co, po co. Zainteresowałem się zestawem podawanym na łamach kilka postów wyżej, czyli TEIN, a konkretnie ten tańszy Street Basis (2,8 tysia). Myślę sobie, cały zestaw nie drogo, regulowana wysokość, czyli przy wymianie kół zima lato, można się pobawić góra zima, dół lato. Dystrybutor w Polsce, więc i ewentualne roszczenia nie straszne. Dzwoniłem więc do dystrybutora, chwilę porozmawialiśmy, i okazało się, że to nie dla mnie. Dlaczego? jest twardo, po słowach rozmówcy wywnioskowałem, że nawet trochę odradza, jeżeli chodzi o codzienną normalną rodzinną eksploatacje.
Brat miał kiedyś Fokusa w wersji Nurburgring też na TEINach - podziękował.
Był przez chwilę plan zakupu całego zawieszenia od Forka SBD 2012 (jest kilka sztuk na alle niedrogo, po negocjacjach z jednym sprzedającym za tysia z przesyłką), a to za sprawą dyskusji z Carfitem na temat mojego konkretnie przypadku (trochę nim pojeździł podczas docierania - kocham subaru). Mnie najbardziej przeszkadza łomot z tyłu podczas przejazdu przez góry, doły, tory, dziury. To, że się buja też, ale mniej. No i oczywiście bezpieczeństwo (strach przy 120km/h). Stwierdził, że to wina tulei na sankach, i dlatego doradzał całe zawieszenie z 2012. 

Zrobił bym tak, jak bym wiedział, że faktycznie zawieszenie które jest gdzieś pod Gdańskiem jest faktycznie z przebiegiem 25 tyś (deklaracja sprzedającego), ale co jak miał 125 tyś km? Du...a.

I stanęło na PEDDERSie ze sklepu SUBARAK za 2 tysie + dwa miłe gifty (jeden tak trochę wymuszony :) ) Całe kolumny wraz z mocowaniami. Mnie się wydaje, że cały ten hałas z tyłu to właśnie te nieszczęśliwe mocowania. Tak samo miałem z poprzednim forkiem SF, trzy razy wymieniałem (demobil), i na chwilę pomagało.

Te Peddersy mają mieć wysokość taką jak oryginał co mnie odpowiada, w końcu to SUV, i nie ma co z niego imprezy robić. Jutro wymiana, dam znać jak to wygląda po, i sam jestem ciekaw, czy przestanie walić, czy jednak trzeba będzie jak mówi Carfit, wymieniać sanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione. Jest lepiej, samochodem tak nie buja góra dół i na boki, ale hałas pozostał, a nawet jak się przeleci przez "ostre" dziury to cała zawartość tylnej części samochodu (nie chodzi mi tutaj o zawartość bagażnika, bo wszystko wywaliłem) hałasuje jeszcze bardziej. Najbardziej chyba tyle oparcia kanapy, na zaczepach od regulacji pochylenia i zagłówki. 

Ale wracając do Peddersa, amortyzuje wyczuwalnie lepiej bez dyskusji, wysokość na oko z 2 cm większa, mimo że stare nie były SLSy, to jednak trochę już siedział na tyłku, teraz jest prosty. Przy gwałtownym starcie ani śladu motorówki, przy szybkiej zmianie pasa trochę buja, ale jest pewniej.

 

Forester SH to dziwne SUBARU - moje odczucie :)

 

Jeszcze jedno spostrzeżenie, mianowicie teraz czuć, że przednie amory też trzeba wymienić, więc za miesiąc zamawiam zestaw amor Pedders, sprężyna KYB. I gumy na tylny stabilizator, bo mają luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super, a jak wyczułeś te przednie i gumy z tyłu?

 

co do hałasów z tyłu... u mnie też jest głośniej ale to tylko wina mrozu, poważnie, odkąd się zrobiło minusowo to coś się tak tłucze niemiłosiernie, nie mówiąc o foteliku młodego, wcześniej tak nie było, więc daj sobie jeszcze czas, może też same amory muszą się trochę ułożyć/rozruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy z tyłu wyczuła breszka, a przód wyraźnie czuć podczas jazdy po dziurach, prawa strona traci przyczepność, skacze, siada przy dohamowaniu w lewym zakręcie. Do kosza.

Może i masz rację z tymi niemiłymi odgłosami, że to od mrozu, ale tak nie powinno być, że jak jest trochę pod zerem, to można osiwieć. Przyjdzie cieplej, zajmę się tym w miarę możliwości (pianki, gumy, silikon).

Edytowane przez SubaruSK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pokonałem trasę namestovo - bielsko biała, jak ktoś z okolic jeździ na narty na słowację to wie, że dwie pierwsze wiochy na stronie sk to tankodrom z powodu kanalizacji. Ale pedders daje naprawdę radę, jestem po tej jeździe bardzo zadowolony z wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 miesiące temu...

Odkopię skamielinę

 

Generalnie rozumiem, że najlepsza teraz opcja na tył to to? : https://allegro.pl/amortyzatory-pedders-bez-sls-forester-sh-08-13-i6053285765.html

 

Chyba że ma ktoś jeszcze w 2018 jakąś ciekawą alternatywę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...