Skocz do zawartości

Duże kombi dla żony - Okular?


WASYL

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę żonie kupić jakieś duże, bezpieczne i tanie kombi.

Duże, bo ma sobie towar do sklepu przywieźć. Bezpieczne bo dzieciaka wozić tym będzie, a za kilka miesięcy pojawi się drugie. A tanie, bo wiadomo... gdybym miał, to bym się nie pytał :biglol:

Wybór padł na Merca E W210 Okulara. Wydaje się spełniać wszystkie powyższe. Tyle, że nichuchu się nie znam na Mercach. Ma być na pewno wolnossący. Jak benzyna to ma się nadać do LPG, dizel też się nada. I tu pytanie: których silników unikać i na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie, oprócz rudej? Ale, żeby nie był to muł jak 2,0 diesel 75, czy 95KM. Niech potrafi wyprzedzić.

Wiem, że chcemy kupić stare, pewnie z kilkusettysięcznym przebiegiem auto, ale trudno. Wybrałem.

No chyba, że coś zupełnie innego.

Proszę o jakieś konkrety.

 

A w ogóle, to jak ktoś ma coś takiego opierdzielić, to proszę o PW.

 

 

Aaaa... bym zapomniał - koniecznie w automacie.

Edytowane przez WASYL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasyl, ile chcesz wydać maksymalnie?

 

Zamiast okulara kup Opla Omegę Caravan. Będzie tańszy w zakupie, eksploatacji, młodszy rocznik.

Edytowane przez Dark Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwaz 5 osobowago kangura

ma Partnera :) peżota w sensie i jakoś nie chce nim jeździć. Dlatego szukam osobówki dużej, żeby ją oszukać :biglol:

wolałbym Volvo

a z Volvami 850 jak wygląda utrzymanie? Części, serwis itp... bo też nie znam marki. Bać się czegoś?

Wolałbym dobrze utrzymanego balerona W124 niż tę hodowlę rdzy.

dobrze utrzymany może okazać się ciutek za drogi. PRU nawet oferował zamianę za mojego Forka. Fajnego ma Grubasa w dizlu. Tyle, że w manualu i nie kombi...

===================================================

 

 

ifpisdu temat trafił do oftopu. Znaczy się nic nie dowiem. :P

 

A wydawał się jak najbardziej techniczny...

 

Temat nadal aktualny i gorący!!!

Edytowane przez WASYL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym się skłaniał ku oplowi :) jeśli można wyrazac swoje typy , ta omega to całkiem niezla sugestia. Co do rdzy to okulary tez widać ze rdzewieją, nie mniej niż ople. Opel tanie części, tylko ze do gazu to podobno 8V najlepszy silnik a to chyba starsze omegi...;/ jeśli wogole. Tu musiałbyś się zagłębić jaki motor do tego. No i wygoda jak w mercedesie, do tego żółta choinka i jest prawdziwa niemiecka technologia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak: dyszka moim zdaniem jest zbyt małą kwotą na dobrze utrzymanego W210. Tak jak stwierdził leon lepszym wyborem byłby W124. Volvo 850 ma mały bagażnik i ciężko jest znaleźć dobry egzemplarz, warto poszukać V70 pierwszej generacji, najlepiej 2.4 benzyna+lpg. Może Legacy 2.5 GX :question: Takie jak to, ale nie to konkretnie: http://otomoto.pl/subaru-legacy-4x4-panorama-dach-156km-C29541412.html .

 

A Vany wchodzą w grę :question:

 

http://otomoto.pl/ford-windstar-3-8-gaz-sekw-skory-C28495521.html

 

http://otomoto.pl/renault-espace-oplacony-klimatr-alu-gaz-C29789069.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja szwagra osobista wlasnie kupil W210 jakis tydzien temu, tyle, ze on poszedl w miare konkretnie - 320 CDI bodajze - cos pod 200 koni i ponad 400Nm. Zajarany jest na ostro, tylko stwierdzil ciekawa rzecz - ze chyba po pol roku go sprzeda, bo po takim stylu jazdy jak jego, paliwo go wykonczy. Powiedzial, ze spodziewal sie, ze bedzie palil mniej, ale ja to sobie mysle, ze jest, poki co, na etapie podjarki, czyli gaz-hamulec, stad i spalanie grubo powyzej normy. :D

 

Z drugiej strony - do tylu mieszcza sie trzy fortepiany, osmioro dzieci lub jedenastu Chinczykow. Cyganow to pewnie ze czterdziestu. :P

Z opini wynika, ze bardzo komfortowe i szybkie auto, automat mniod-malyna, a bajerow tyle, ze jeszcze polowy nie ogarnal.

Wada znana i najpowazniejsza - rdza. Nie wiem, jak u niego to wyglada, ale chyba purchlaka by nie kupil.

Acha - ma wujka w Niemczech, co w serwisie pracuje i myslal na poczatku, zeby on cos dla niego znalazl i sciagnal, ale sie dowiedzial, ze w210 to juz w wiekszosci u nas sa, a zostaly albo parchy, albo wychuchane dziadkowe, ale za odpowiednia sume. Podsumowujac - kupil w kraju i na razie jest zachwycony.

 

Acha - zmienil z Omegi B kombi, bo tu tez takie propozycje padaly, a mial jakiegos Irmshera, czy cus i stwierdzil, ze Omega sie nie umywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma na sprzedaż 850 kombi T5 211 KM, 1994 rok, chce chyba z 6k.

 

podrzuc jakis link do aukcji - mam goscia w pracy mocno zainteresowanego..

 

http://www.gumtree.pl/cp-samochody-osobowe/warszawski-zachodni/volvo-850-t-5-1994r-lomianki-sprzedam-zamiana-pilne-500188681

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mieliśmy poliftowy E240 to silnik 2,6 litra 170 koni. Pali od 7 do 14 litrów. Auto ogólnie bezawaryjne poza katalizatorem który się rozsyłał. Z tego co pamietam tam jest z przodu zawieszenie wielowahaczowe i jest dość drogie przy naprawach... Auto duże i bardzo wygodne.

Z diesli to 2,7 cdi ładnie jeździł ale chyba cieżko będzie znaleść takiego bez 400tys przebiegu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jakbym się uparł na Okulara, to który silnik wybrać?

Bać się tego pneumatycznego (??? czy jakie to tam ono jest ???) zawieszenia?

Co do "okularników", to podział jakościowy jest w miarę prosty. Te przedliftowe, czyli do rocznika '99 są w miarę niezawodne. Szczególnie silniki 2.2; 2.5; 3.0.

Chyba najsolidniejszy i najoszczędniejszy, to jednak 2.7 z Common Rail. W miarę "unowocześniania" tych jednostek pojawiają się problemy z wtryskami. Generalnie patrz na stosunek mocy do pojemności. Wiadomo, że jak z małej pojemności wydusili dużą moc, to kosztem trwałości. Piszę o dieslach.

Znajomy ma właśnie 2.7 z przebiegiem 430kkm i auto chodzi jak nowe. Nic tam nie robi poza rzeczami typu łożyska kół, klocki, itp. Kupił go bez najmniejszych obaw z przebiegiem 300kkm, i wymienił jak dotąd 2 gałki w ukł. kierowniczym. Z pneumatyką też nie ma żadnych problemów, bo takowej tam nie ma. Przynajmniej znajomy nic o tym nie wie, bo nic pneumatycznego mu się nie zepsuło jak dotąd. Starsze modele miały pneumatyczny centralny zamek, ale i to sprawowało się raczej bez zarzutu. Nowsze, chyba coś od 2008, miały pneumatykę w zawieszeniu, ale te roczniki raczej cię nie interesują.

To mniej więcej wszystko, co zapamiętałem z rozmów o tych autach. Zanim kupił swojego "okulara" skonsultował się z bliskim znajomym właścicielem warsztatu specjalizującego się od lat w Mercedesach, i on doradził mu jako najlepszy silnik właśnie ten 2.7 do '99r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo.. dzięki za konkrety.

 

W cholerę jest ogłoszeń z silnikiem 2,9 turbodiesel 129KM. Podobno montowali je też w Sprinterach i są nie do zajechania. Jak na 2,9 pojemności + turbo to ciut mało mocy mi się wydaje. A może to zaleta...

Potwierdzi to ktoś? Czy głupot ktoś mi naopowiadał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziekowal. Ktos sie orientuje ile kosztowaloby zalozenie gazu?

Zakladalem ostatnio lpg do voyagera v6,czyli jeden gar wiecej. Zaplaciłem 3500. Jestem szczesliwy człowiek ;)

 

A żeby bylo w temacie. Jak rodzinny dupowoz to tylko Grand voyager;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo.. dzięki za konkrety.

 

W cholerę jest ogłoszeń z silnikiem 2,9 turbodiesel 129KM. Podobno montowali je też w Sprinterach i są nie do zajechania. Jak na 2,9 pojemności + turbo to ciut mało mocy mi się wydaje. A może to zaleta...

Potwierdzi to ktoś? Czy głupot ktoś mi naopowiadał?

 

Miałem takiego kiedyś 2,9TD i faktycznie silnik jest niezawodny. Spalanie średnie ok.7,5L skrzynia AT. Trochę ospały, tak do 100-110km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...