Jump to content

Czterotłoczek / zacisk czterotłoczkowy - wszystkie informacje


ziom
 Share

Recommended Posts

siema.

temat często odgrzewany i poruszany w wielu tematach na forum.

może by tak zrobić temat zbiorczy dla tego zagadnienia ?

zdjęcia , opis zacisków , opis kolcków hamulcowych pod te zaciski no i przede wszystkim opis felg alumionowych oraz stalowych ?!

pzdr

Link to comment
Share on other sites

zdjęcia , opis zacisków , opis klocków hamulcowych pod te zaciski

No cóż, swego czasu przekonałem się, że są różnice pomiędzy dwutłoczkami:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/61927-hamulce-objasnienie-roznic/

 

Ale czy dla czterotłoczków też mogą być jakieś różnice? Jeśli nie, to nie widzę sensu zdjęć, opisu zacisków czy klocków (w wątku o hamulcach jest dość o klockach, każdy może dobrać wg potrzeb). Jedyny sens mógłby mieć

 

opis felg alumionowych oraz stalowych

 

Pasujących na ten hamulec, choć o tym też info na forum są (porozrzucane). ;)

Link to comment
Share on other sites

zdjęcia , opis zacisków , opis klocków hamulcowych pod te zaciski

No cóż, swego czasu przekonałem się, że są różnice pomiędzy dwutłoczkami:

 

http://www.forum.sub...snienie-roznic/

 

Ale czy dla czterotłoczków też mogą być jakieś różnice? Jeśli nie, to nie widzę sensu zdjęć, opisu zacisków czy klocków (w wątku o hamulcach jest dość o klockach, każdy może dobrać wg potrzeb). Jedyny sens mógłby mieć

 

opis felg alumionowych oraz stalowych

 

Pasujących na ten hamulec, choć o tym też info na forum są (porozrzucane). ;)

 

 

własnie o to mi chodzi...... masz jakie informacje , ale "nie jesteś do końca przekonany" i "słyszałeś " , "wiesz , że jest na forum porozrzucane" itd.

Qba25 to nic osobistego w Twoim kierunku , to tylko częsta odpowiedź znajdowana na forum dlatego je cytowałem.

wg mnie temat czterotłoczków jest dość częsco poruszany i może warto dać mu osobny temat a może go nawet podwiesić żeby móc odsyłać osoby , które najczęściej zadają pytanie "czy ta felga wejdzie na czterotłoczek ? "

Edited by ziom
Link to comment
Share on other sites

Ale czy dla czterotłoczków też mogą być jakieś różnice? (...)

 

o ile wiem, 4-tloczki sa dwoch typow: starsze maja odlany napis "SUBARU", ktory wystaje na kilka mm, natomiast nowsze (od MY'05 chyba) tego odlewu nie maja, tam jest tylko naklejka / malowanka... wszystko inne chyba bez zmian (mam na mysli klocki, sprezynki, bolce itd.)

 

 

starszy typ:

 

l.jpg

 

nowszy:

 

78488124ey0.jpg

Link to comment
Share on other sites

o ile wiem, 4-tloczki sa dwoch typow: starsze maja odlany napis "SUBARU", ktory wystaje na kilka mm, natomiast nowsze (od MY'05 chyba) tego odlewu nie maja, tam jest tylko naklejka / malowanka... wszystko inne chyba bez zmian (mam na mysli klocki, sprezynki, bolce itd.)

w GT był wytłoczony napis, a wrx newage są naklejki, bugeye i bloby maja zaciski czarne, hawki mają czerwone ;) (co do bloba nie jestem pewien, bo widziałem i czarne i czerwone)

tarcze i klocki cały czas takie same ...

Link to comment
Share on other sites

Ziom - nie potraktowałem tego osobiście. Nie byłem pewien na 100% (piter mnie upewnił), że nie było praktycznie różnic pomiędzy generacjami czterotłoczków.

Co do felg... No cóż powiem tak. Jeżdżę bugiem kombi. Różne tam mają ludzie felgi pozakładane, z ET około 40 i jeżdżą. U mnie już ET42 obcierało... Felgi z audi (świetne: kute, lekkie 15) ponoć wchodzą z dystansem 5mm na czterotłoczek. No cóż, mnie nie weszły na duży dwutłoczek. Wniosek? Najlepiej przymierzyć, tym bardziej, że problemem nie jest najczęściej średnica, tylko kształt ramion...

 

"czy ta felga wejdzie na czterotłoczek ? "

Napisałem, że jedynie takiego tematu sens widzę. Żeby dobrze zacząć:

 

Felgi:

15 - Braid

picture008o.jpg

15 -Audi z dystansem 5mm (kute, lekkie, używam na zimę)

84c02f12eb62193cm.jpeg

16 - Subaru

199825rswheel.jpg

2000ImprezaRS16.jpg

sam0531f.jpg

2006WRXwheelweb.jpg

Tu masz trochę felg subarowych omówionych: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2239019

Link to comment
Share on other sites

 

Felgi:

15 - Braid

picture008o.jpg

 

 

B):D

moje byle felgi!

 

w GT był wytłoczony napis, a wrx newage są naklejki, bugeye i bloby maja zaciski czarne, hawki mają czerwone ;) (co do bloba nie jestem pewien, bo widziałem i czarne i czerwone) (...)

to w bugu WRX juz nie bylo odlewu, serio?

 

blob WRX MY'05 juz mial czerwone zaciski z fabryki

Link to comment
Share on other sites

czy będzie potrzebny jakis adapter wkładając takie zaciski do legacy turbo / turbodziadka ?

przód pasuje P&P ;)

 

czyli na tył będzie potrzebny na 100 % jakiś adapter żeby wsadzić tam dwutłoczek z wrx ?

Edited by ziom
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Czy zna ktoś wielkości (średnice) tłoczka w zaciskach 4-tłoczkowych (takich jak na początku postu z wytłoczonym logo subaru) i takich, które są seryjnie montowane w Foresterze my07 2,5xt.

Mam założone na przód 4 tłoczki (starszego typu) i niestety jeden tłoczek się zapiekł i stanął :( dlatego muszę go inwazyjnie wybić i zastąpić sprawnym. Ponieważ mam jeszcze w piwnicy stare (seryjne) zaciski to chciałbym podmienić tłoczek, ale nie jestem pewien jego średnicy. Tłoczek z 4-tłoczkowych zacisków wg tego co mierzył mechanik miał 40mm średnicy (ale niestety nie widziałem w którym miejscu było to mierzone a teraz nie mam za bardzo gdzie i jak dostać się by to od nowa sprawdzić).

W domu zmierzyłem stare 2-tłoczki i na końcu tłoka -w miejscu styku z klockiem jest 43mm ale już bliżej tulei w której się porusza jest 42mm (mierząc bez ściągania gumy ochronnej więc podejrzewam że bez osłonki może być ok 40mm ale pewien nie jestem ;/).

Jakby ktoś znał odp to byłbym ogromnie wdzięczny za info czy mogę próbować rozbierać zaciski i podmieniać p&p czy raczej mam szukać nowego tłoczka/(używanego zacisku z jednym sprawnym tłoczkiem).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Upne.

Pomoże ktoś odnośnie danych czy te felgi podejdą pod czterotłoczek?

jezeli mnie pamiec nie myli, to potrzebny dystans ok. 4-5mm, tj. mozna stosowac bez wymiany szpilek na dluzsze

 

 

edit: miksu, potwierdzam na 100%, ze pasuja z nieduzym dystansem

znajomy mial takie felgi w WRX, nawet fotke odkopalem

 

padangos001.jpg

Edited by eddie_gt4
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

To coś także dorzucę do tego tematu.

W moim Foresterze definitywnie rozstałem się z felgami, 15". Kupiłem felgi SEAT o parametrach 6,5J16 ET 44,5. Felgi oczywiście wymagały usupełnienia o pierścienie centrujące, ale na Alledrogo ogłasza się gość z Torunia, który toczy z metalu bardzo precyzyjne pierścienie, to tego robi to szybko i niedrogo - poszukajcie.

Felga doskonale mieści tarczę 294 i czterotłoczek, jak na załączonych obrazkach.

http://www.iv.pl/images/14089209416409086839.jpg

 

http://www.iv.pl/images/77863650302301473327.jpg

 

http://www.iv.pl/images/23276795350632092237.jpg

 

http://www.iv.pl/images/49343460222843302207.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kupiłem felgi SEAT o parametrach 6,5J16 ET 44,5. Felgi oczywiście wymagały usupełnienia o pierścienie centrujące,

Felgi niekoniecznie wymagały takiego uzupełnienia (choć miło, że chciało Ci się je robić). Forumowy specjalista od felg/opon lukass ale również wulkanizatorzy, z którymi rozmawiałem, mówili, że nie będzie problemu bez pierścienia. Sam przetestowałem to na felgach z grupy VAG, 15 i 16 i żadnych problemów (mimo mało delikatnej jazdy) nie było.

 

Z dużą dozą prawdopodobieństwa felgi te natomiast wymagają innych, niż subarowe, nakrętek. Chodzi o zakończenie łba: nie stożek, tylko kula. Używając subarowych ryzykujesz wyrobienie gniazd w feldze i odkręcenie kół (bo nakrętka przylega zbyt małą powierzchnią). Oczywiście możesz je po prostu przykręcić "na siłę"... 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki, dziś jeszcze sprawdzę jakie mam....

Co do pierścieni - mam oponę o większym rozmiarze: 215/65R16 zamiast 215/60R16, więc chciałem mieć pewność, że na dużym kole wszystko będzie idealnie osiowo.

Link to comment
Share on other sites

 

 

chciałem mieć pewność, że na dużym kole wszystko będzie idealnie osiowo.
 

Właśnie dzięki odpowiednim nakrętkom i dokręcaniu "na krzyż" koło się ładnie centruje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...