Urabus Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Znalazłem wreszcie chwilkę czasu by ogarnąć OWU PZU w relacji z ISR. Wnioski wydają się być jednoznaczne, żadnego urządzenia elektronicznego (również ISR) nie można, w moim mniemaniu, uznać za "system specjalny" w rozumieniu OWU PZU. Aby tak się mogło stać w pakiecie z urządzeniem trzeba by zawrzeć umową z firmą ochrony mienia, która na sygnał o kradzieży wyśle patrol w celu poszukiwania i odzyskiwania pojazdu. Jakie ma to znaczenie dla użytkowników Subaru wyposażonych w ISR i posiadających ubezpieczenie w PZU? Okazuje się, że praktycznie żadne. Jeśli samochód ma wartość poniżej 200 tys. zł to zgodnie z OWU PZU wystarczą dwa zabezpieczenia (do 70 tys. zł nawet jedno). Pierwszym będzie fabryczny immobilizer, a drugim ISR. ISR nie musi w tym przypadku spełniać warunków określonych w OWU PZU dla "systemu specjalnego" wystarczy, że ISR zostanie uznany za standardowe zabezpieczenie przeciwkradzieżowe. Ewentualny problem byłby wyłącznie w przypadku, gdyby samochód miał wartość większą niż 200 tys zł. W takiej sytuacji niezbędne byłoby wyposażenie go w trzecie zabezpieczenie przeciwkradzieżowe np. autoalarm). To tyle odnośnie PZU i ISR. Wracając do kwestii która interesuje mnie najbardziej, czyli zasięgu ISR to mam dobrą wiadomość... ale nie powiem jaką w przyszłym tygodniu na naszych łamach pojawi się wypowiedź osoby bardziej kompetentnej w tej sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 No właśnie pojazdy między 70.000 zł a 200.000 zł, czyli chyba wszystkie nowe (nie chodzi mi tu o przekroczenie górnej granicy) muszą mieć wg tych owu DWA zabezpieczenia, a wyjeżdżając z salonu, mają jedno (immobiliser), bo ISR - jak sam wyżej piszesz - nie spełnia tej definicji), w związku z tym należy zakładać BRAK ochrony ubezpieczeniowej i to w Polsce również, a wiem że nabywcy nowych Subaru myślą inaczej... i m.in. dlatego nie zakładają np. auto-alarmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 ISR - jak sam wyżej piszesz - nie spełnia tej definicji Piszę, że nie spełnia definicji, ale tylko jako "systemu specjalnego" bo jak każdy system elektroniczny nie może jej spełniać bez dodatkowej umowy z podmiotem świadczącym usługi ochrony mienia (pojazdu). Wystarczy, że będzie jednak spełniał zwykłe wymogi dla zabezpieczenia przeciwkradzieżowego, które są określone w OWU PZU: zabezpieczenie przeciwkradzieżowe – urządzenie lub system, trwale zamontowane w pojeździe, zabezpieczające pojazd przed kradzieżą; za zabezpieczenie przeciwkradzieżowe uznawane są: a ) urządzenie (system) zamontowane w procesie produk- cji pojazdu, za wyjątkiem fabrycznej blokady kierownicy i systemu centralnego zamykania, b ) homologowane, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, urządzenie (system) zamontowane poza proce- sem produkcji pojazdu, o ile w odniesieniu do tego urządzenia (systemu) wymagane jest uzyskanie homologacji, i wydaje się, że je spełnia, w każdym razie potwierdza to Keratronik na swojej stronie: ISR 2 posiada również funkcję antykradzieżową potwierdzoną certyfikatem Oceny Skuteczności Zabezpieczenia Przed Kradzieżą Pojazdu Samochodowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 (edytowane) zabezpieczenie przeciwkradzieżowe – urządzenie lub system, trwale zamontowane w pojeździe, zabezpieczające pojazd przed kradzieżą; za zabezpieczenie przeciwkradzieżowe uznawane są: a ) urządzenie (system) zamontowane w procesie produk- cji pojazdu, za wyjątkiem fabrycznej blokady kierownicy i systemu centralnego zamykania, b ) homologowane, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, urządzenie (system) zamontowane poza proce- sem produkcji pojazdu, o ile w odniesieniu do tego urządzenia (systemu) wymagane jest uzyskanie homologacji, i wydaje się, że je spełnia, w każdym razie potwierdza to Keratronik na swojej stronie: co to za user Forum SIP: "OWU PZU":? cytat: "zabezpieczenie przeciwkradzieżowe – urządzenie lub system, trwale zamontowane w pojeździe, zabezpieczające pojazd przed kradzieżą" w jaki sposób ISR zabezpiecza pojazd przed kradzieżą? Edytowane 29 Maja 2014 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 @@Tiger, jeśli Keratronik to na swojej stronie potwierdza - a tak jest - to wystarcza jak dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Hej! Czy Ty w ogóle na to popatrzyłeś? - na to co jest na tej stronie? 1. OT ważne do 2010r. 2. Ważne pod warunkiem zamontowania w aucie wyposażonym w alarm klasy standardowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 (edytowane) Hej! Czy Ty w ogóle na to popatrzyłeś? - na to co jest na tej stronie? 1. OT ważne do 2010r. 2. Ważne pod warunkiem zamontowania w aucie wyposażonym w alarm klasy standardowej. pkt.1 - podejrzewam, że to tylko kwestia wrzucenia na stronę aktualnego na ten rok ; pkt.2 - nie ma zapisu "pod warunkiem" wg mnie jest to ocena klasy skuteczności porównywalna właśnie z standardowym alarmem. Opracowanie Techniczne określa, że klasa skuteczności określona jest jako standardowa. Faktycznie tutaj przydałaby się jednoznaczna informacja z Keratronika, czy ISR ma skuteczność standardową niezaleznie czy w pojeździe jest standardowy alarm czy go nie ma. Skutecznosc.pdf 92) zabezpieczenie przeciwkradzieżowe – urządzenie lub system, zamontowane w pojeździe, zabezpieczające pojazd przed kradzieżą; za zabezpieczenie przeciwkradzieżowe uznawane są: a) urządzenie (system) zamontowane w procesie produkcji pojazdu, za wyjątkiem fabrycznej blokady kierownicy i systemu centralnego zamykania, homologowane, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, urządzenie (system) zamontowane poza procesem produkcji pojazdu, o ile w odniesieniu do tego urządzenia (systemu) wymagane jest uzyskanie homologacji, c) system specjalny; zabezpieczenie przeciwkradzieżowe powinno zostać zamontowane w pojeździe przez producenta pojazdu lub podmiot profesjonalnie trudniący się montażem urządzeń zabezpieczających pojazdy przed kradzieżą oraz potwierdzone przez ten podmiot pisemnym zaświadczeniem; obowiązek ten nie dotyczy zabezpieczeń przeciwkradzieżowych, o których mowa w lit. a; Aktualne ogólne warunki ubezpieczeń komunikacyjnych PZU : http://www.pzu.pl/c/document_library/get_file?uuid=b48b114a-917f-4452-aa21-1fe7efeb7ebd&groupId=10172 57) system specjalny – zabezpieczenie przeciwkradzieżowe, trwale zamontowane w pojeździe w procesie produkcji pojazdu lub homologowane urządzenie (system) trwale zamontowane w pojeździe poza procesem produkcji pojazdu, posiadające funkcję lokalizacji pojazdu o zasięgu działania nie mniejszym niż obejmujący terytorium RP lub innych państw Europy objętych zakresem terytorialnym umowy AC; warunkiem uznania urządzenia (systemu) za system specjalny jest zawarcie z podmiotem świadczącym usługi ochrony mienia (pojazdów) umowy zapewniającej monitoring pojazdu, jego poszukiwanie i odzyskiwanie na terytorium RP i innych państw Europy; system specjalny powinien zostać zamontowany przez producenta pojazdu lub podmiot profesjonalnie trudniący się montażem urządzeń zabezpieczających pojazdy przed kradzieżą; montaż systemu specjalnego powinien być potwierdzony przez ten podmiot pisemnym zaświadczeniem; Edytowane 30 Maja 2014 przez Woszkowaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 No przecież link jest powyżej, Urabus podał, masz tu w innej formie: http://www.keratronik.pl/pojazdy/inteligentny-system-ratunkowy-isr/ i kliknij w: Homologacja i Ocena Skuteczności ISR ściągnie Ci się zip, w środku masz plik skutecznosc.pdf tzw. OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 (edytowane) Edytowałem, jeszcze z warunków aktualnych PZU: PZU uzależnia zawarcie umowy AC i umowy MC od zainstalowania w pojeździe zabezpieczeń przeciwkradzieżowych, określając rodzaj tego zabezpieczenia w umowie AC lub w umowie MC: 1) samochody osobowe, ciężarowe w nadwoziu osobowego i inne ciężarowe o ładowności do 750 kg o wartości brutto w dniu zawarcia umowy AC lub umowy MC:a) do 70.000 zł – jedno zabezpieczenie przeciwkradzieżowe, powyżej 70.000 zł do 200.000 zł – 2 zabezpieczenia przeciwkradzieżowe, Kluczowa będzie jednak odpowiedź na to, co wyżej wrzuciłem na czerwono - jeśli alarm nie jest konieczny - ISR jest systemem o skuteczności standardowej, co będzie uznawane jako drugie, równoważne do alarmu zabezpieczenie. Edytowane 30 Maja 2014 przez Woszkowaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Kolego, chyba trochę pokręciłeś, to nie ma być informacja do Keratronika tylko od PIMOT-u lub innego uprawnionego instytutu. W tym przypadku PIMOT się wypowiedział, masz to na ich OT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 To może inaczej : jeśli PIMOT zadeklarował, że ISR otrzymał klasę skuteczności STANDARDOWĄ (STD) pod warunkiem instalacji w pojazdach posiadających alarmy klasy standardowej - to jaka jest klasa skuteczności w przypadku instalacji w pojazdach bez alarmu i czy jest to klasa skuteczności ( odpowiednio niższa ) honorowana przez ubezpieczalnie jako drugie zabezpieczenie ? To po pierwsze, po drugie - jeśli warunkiem uznania ISR przez ubezpieczyciela jest montaż w pojeździe z alarmem - to ISR jako zabezpieczenie przeciwkradzieżowe można od razu odpuścić, funkcję drugiego zabezpieczenia będzie pełnił alarm. ISR będzie wtedy typowym systemem ratunkowym. Chyba, że ... jest aktualne OT PIMOT-u na ten rok, gdzie zostało to zmienione i nie ma zapisu z gwiazdką * mówiącego o konieczności montażu alarmu. Wg mnie nie są to naczynia połączone i każde może funkcjonować oddzielnie. Ale to moje zdanie. wystarczy, że ISR zostanie uznany za standardowe zabezpieczenie przeciwkradzieżowe. I tu wracamy do punktu wyjścia - wraz z alarmem napewno jest zabezpieczeniem standardowym. A bez alarmu ? Nie ma takiej informacji w OT PIMOT-u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 (edytowane) Nie ma takiej informacji w OT PIMOT-u. Kolego, to już jest jakiś filozoficzny zaułek można go sprowadzić do takiego pytania: "Czy jak coś czegoś nie ma, to znaczy, że ma czy nie ma?" Edytowane 30 Maja 2014 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 (edytowane) @@Tiger, nie jest to takie proste jak Ci się wydaje . Czy ISR zamontowany w pojeździe bez alarmu jest urządzeniem zabezpieczającym pojazd przed kradzieżą czy nie jest ? To chciałbym jednoznacznie wiedzieć, a najlepiej mieć na papierze/ mailu . Bo być może jest, z kategorią niższą niż "STANDARDOWA" , a mimo wszystko honorowaną przez ubezpieczalnie. Edytowane 30 Maja 2014 przez Woszkowaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Kolego! Keratronik to była by chyba najdziwniejsza firma na Świecie jak by miała takie OT jak ty chcesz, tylko nie chciała by go nikomu pokazać no ale oczywiście wszystko jest możliwe i może na swojej oficjalnej stronie www dają inne, żebyśmy mieli o czym pogadać.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 (edytowane) Powinni w takim razie na swojej stronie www, w miejscu opisu ISR i jego cech tak napisać : Cechy rozwiązania Automatyczne rozpoznawanie wypadku Wezwanie pomocy na żądanie Natychmiastowe wezwanie służb ratowniczych gdy trzeba Zachowanie prywatności kierowcy Funkcja antykradzieżowa * Szybkie wezwanie ASSISTANCE Możliwa lokalizacja pojazdu przez właściciela Możliwość skorzystania z Głosowej Usługi Informacyjnej POI * w przypadku montażu w pojeździe z zamontowanym standardowym alarmem. Inaczej w mojej ocenie nie ma to sensu. Czekam nadal na oficjalną odpowiedź / informację z Keratronika. Liczę na pomoc kolegi @@Urabus, w tej sprawie . Edytowane 30 Maja 2014 przez Woszkowaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Hej! Sprawdziłem na aktualnej liście PIMOT, tj. 1/2014 w ogóle ISR do aut nie jest sklasyfikowany w żadnej grupie jest tylko ISR do motocykli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Sprawa homologacji na pewno jest do wyjaśnienia i mam nadzieję, że Keratronik nam ją wyjaśni. Chciałbym jednak zwrócić jeszcze uwagę na jeden mały szczegół związany z OWU PZU: za zabezpieczenie przeciwkradzieżowe uznawane są: a) urządzenie (system) zamontowane w procesie produkcji pojazdu, za wyjątkiem fabrycznej blokady kierownicy i systemu centralnego zamykania, W przypadku urządzeń zamontowanych w procesie produkcji nie jest wymagana żadna dodatkowa homologacja, a ISR montowany jest chyba w ramach przeglądu przedsprzedażnego (PDI), który jest ostatnim etapem produkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 za zabezpieczenie przeciwkradzieżowe uznawane są: a) urządzenie (system) zamontowane w procesie produkcji pojazdu, za wyjątkiem fabrycznej blokady kierownicy i systemu centralnego zamykania, W przypadku urządzeń zamontowanych w procesie produkcji nie jest wymagana żadna dodatkowa homologacja, a ISR montowany jest chyba w ramach przeglądu przedsprzedażnego (PDI), który jest ostatnim etapem produkcji. tylko skąd wyciągasz wniosek, że ISR to jest zabezpieczenie przeciwkradzieżowe? - już nie wnikając, czy jest montowane na etapie produkcji czy później? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 tylko skąd wyciągasz wniosek, że ISR to jest zabezpieczenie przeciwkradzieżowe? Ano stąd, że jak zjeżdżałem z podjazdu bez włączonego silnika to zadzwonili do mnie z Keratronika z informacją, że mój samochód się przemieszcza. Może naiwnie... ale uznałem wtedy, że jest to zabezpieczenie przeciwkradzieżowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 (edytowane) Hej! No niestety ale chyba jednak naiwnie , bo, cytat z wałkowanych owu: zabezpieczenie przeciwkradzieżowe – urządzenie lub system, trwale zamontowane w pojeździe, zabezpieczające pojazd PRZED kradzieżą a Tu Cie informowało dopiero po "kradzieży", tj. nie uniemożliwiło (choćby nieudanie) kradzieży - czy jazdy bez włączonego silnika po Twoim podjeździe - tylko poinformowało już po tym fakcie, a nie próbowało uniemożliwić kradzieży PRZED próbą jej dokonania. Jak dalej czytamy w owu, to takie zabezpieczenie, które nie zabezpiecza PZRED kradzieżą, tylko później np. ułatwia znalezienie pojazdu itp. też może zostać uznane za zabezpieczenie przeciwkradzieżowe, jest pkt. c "system specjalny" ze wszystkimi następstwami wymienionymi w owu, czyli stosowną umową itd. Co do Twojego wcześniejszego posta - "proces produkcji czy już nie", to proszę żebyś to jednoznacznie wyjaśnił czy odbyło się w procesie produkcji, ze wskazaniem czy montaż systemu przeprowadził producent pojazdu czy Keratronik (lub jeszcze inny podmiot), bo to również wg owu ma znaczenie. Dalej musimy pamiętać o zakresie terytorialnym - i już nie wnikając w stare umowy - w aktualnych od jakiegoś czasu jest RP. Edytowane 1 Czerwca 2014 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 zabezpieczające pojazd PRZED kradzieżą Teraz już chyba nadinterpretujesz OWU. Jakby tak podejść do sprawy to DNA też nie mogłoby zostać uznane za zabezpieczenie przeciwkradzieżowe. "proces produkcji czy już nie", to proszę żebyś to jednoznacznie wyjaśnił czy odbyło się w procesie produkcji, ze wskazaniem czy montaż systemu przeprowadził producent pojazdu czy Keratronik (lub jeszcze inny podmiot), bo to również wg owu ma znaczenie. Nie mam absolutnej pewności, ale podejrzewam, że ISR montowany jest przez SIP w ramach przeglądu przedsprzedażnego, który jest ostatnim etapem produkcji samochodu. Dalej musimy pamiętać o zakresie terytorialnym Niebawem wypowie się na ten temat Keratronik, więc nie ma już sensu spekulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 zabezpieczające pojazd PRZED kradzieżą Teraz już chyba nadinterpretujesz OWU. Jakby tak podejść do sprawy to DNA też nie mogłoby zostać uznane za zabezpieczenie przeciwkradzieżowe. Bo właśnie standardowo Subaru DNA Program NIE było uznawane za zabezpieczenie przeciwkradzieżowe, niektóre Towarzystwa Ubezpieczeń na podstawie specjalnych zapisów, domyślnie (np. kiedyś Compensa) lub na podstawie indywidualnej bądź grupowej zgody uznawało je za takie. Ale "wałkowane" OWU przecież nie mają takiego zapisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 DNA Program NIE było uznawane za zabezpieczenie przeciwkradzieżowe Nie analizowałem tej kwestii jakoś szczególnie, ale np. MM Cars wciąż oferuje ten program: http://mmcars.pl/serwis/a,72,program-dna.html i jak twierdzą program DNA: Spełnia wymóg grupy towarzystw ubezpieczeniowych Vienna Insurance (Benefia, Compensa, Interrisk, PZM) w zakresie podstawowego zabezpieczenia (w pozostałych towarzystwach spełnia wymogi zabezpieczenia dodatkowego) = dodatkowe zniżki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 i nie tylko tam. Przy podpisywaniu umowy ubezpieczeniowej na kolejny rok w RL ( ubezpieczalnia Uniqa) specjalnie wysłałem pismo w kwestii zabezpieczeń i systemów antykradzieżowych w celu potwierdzenie statusu ISR oraz znakowania DNA. Oba są honorowane jako zabezpieczenia antykradzieżowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Hej! 1. Przecież tu cały czas mowa o standardowych OWU PZU, a wcześniej już pisałem, że niektóre inne Towarzystwa Ubezpieczeń DNA uznają, np. Compensa domyślnie.. 2. Ktoś ma jakieś bardzo stare informacje, bo PZM już od dawna jest częścią InterRisk, więc nie wiadomo jak aktualne są pozostałe informacje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi