Skocz do zawartości

Keratronik dodatkowe zabezpieczenie do ubezpieczenia.


aigle

Rekomendowane odpowiedzi

Tiger, ja nie jestem nerwowy tylko rzeczowy. Choć nie mogę być absolutnie pewny, ale stawiam dolary przeciw orzechom, że tak jak ja także inni klienci podpisywali przy odbiorze samochodu umowę dotyczącą ISR bezpośrednio z Keratronikiem, a nie z SIPem. Aneksy do tej umowy podpisuje się natomiast przedłużając ją na następne lata. Dyrekcja zapewne podpisywała umowę z Keratronikiem, ale była to umowa o współpracy w ramach której w nowych subarakach sprzedawanych w sieci SIP montowany jest ISR wraz z rocznym abonamentem za przysłowiową złotówkę. Resztę, czyli zakres i funkcjonowanie ISR reguluje umowa pomiędzy Keratronikiem a nami jako użytkownikami.

 

Żeby zakończyć jakąś błyskotliwą pointą ;) to liczę, że ten wątek czyta ktoś z Keratronika i zdecyduje się w końcu zalogować na forum, postawić sprawę po męsku i odpowiedzieć na nasze pytania i wątpliwości. Być może w trakcie takiej dyskusji dojdziemy do jakiegoś kompromisu i uda się uzgodnić satysfakcjonujące obie strony rozwiązanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 238
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Paragraf ten brzmi dokładnie tak:

Po odebraniu sygnału alarmowego o holowaniu kradzieży z pojazdu Operator z zastrzeżeniem ust. 2 przekazuje informację osobom wskazanym w KZP lub przekazuje informacje Policji pod warunkiem, że zdarzenie miało miejsce na terytorium RP.

Co moim zdaniem oznacza, że przy zdarzeniach poza terytorium RP nie ma tylko mowy o przekazywaniu informacji Policji, ale przekazywanie informacji osobom z KZP powinno bezwzględnie mieć miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że każdy interpretuje ten sam zapis w inny sposób :)

Zapis jest jasny: "pod warunkiem, że zdarzenie miało miejsce na terytorium RP". Poza RP operator nie ma takiego obowiązku.

Niemniej żeby rozwiać jakiekolwiek wątpliwości wysłałem do Keratronika tzw. pytanie dodatkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rozpocznę od pytania wiodącego w dyskusji: czy Keratronik obsługuje kradzieże pojazdu poza granicami RP?

Nawet, jeżeli umowa mówi, że zabezpieczenie działa tylko na terenie RP i w standardzie nie ma roamingu, Keratronik może odnaleźć pojazd.

Dopóki właściciel pojazdu nie poinformuje nas o zaginięciu pojazdu, automatycznego powiadomienia do Keratronik o kradzieży nie ma.

Jednak, za każdym razem zgłoszenia faktu kradzieży pojazdu poza granicami RP do Keratronik telefonicznie na nr +48 22 380 15 22 przez użytkownika uruchamia proces włączania roamingu. Roaming udaje nam się włączyć w ciągu dnia w ok. 15 minut. Na żądanie klienta uruchamiamy wysyłanie sygnałów z pojazdu i możemy go zlokalizować.

Do tej pory wszystkie skradzione pojazdy poza granicami RP, które posiadały monitoring Keratronik zostały odnalezione.

 

Co do zagadnień ubezpieczeniowych, to rzeczywiście jedynie w PZU jest w OWU tak restrykcyjny zapis o wymogu monitorowania pojazdu poza granicami RP.

Gothaer: cyt.: „dla pojazdów o wartości powyżej 200 000 zł - dwa urządzenia, jak w pkt 3 oraz dodatkowo urządzenie zabezpieczająco-lokacyjne typu GPS”.

Compensa: cyt.: „pojazd o wartości powyżej 200.000 zł musi posiadać co najmniej dwa różne samodzielne zabezpieczenia (np. autoalarm, mechaniczna blokada skrzyni biegów) oraz urządzenie zabezpieczająco-lokacyjne z czynną funkcja monitoringu”.

Warto czytać OWU przy wyborze ubezpieczenia, jednak nie jest to dla każdego, bo w wyżej wspomnianym PZU, trzeba dojść do ostatniego z §’ów OWU, to znaczy do: § 80 (słownie: paragraf osiemdziesiąt).

 

Urządzenia Keratronik posiadają certyfikat PIMOT i są w wielu Towarzystwach Ubezpieczeń podstawą do otrzymania zniżki na ubezpieczenie AC, a nawet OC.

Keratronik współpracuje z kilkoma ubezpieczycielami i możemy przygotować indywidualną ofertę ubezpieczenia ze specjalną zniżką dla odwiedzających forum.

Indywidualny kontakt na adres: biuro@keratronik.pl

 

Zamierzamy w najbliższym czasie rozszerzyć zakres usług dla posiadaczy urządzeń Keratronik, ale o tym w swoim czasie.

Edytowane przez Keratronik ISR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

po długim czasie, ale jakaś odpowiedź jest, szkoda, że brak przywitania, przy 1 poscie.

 

Niestety w odpowiedzi jest mały błąd logiczny, otóż wielu z biorących udział w dyskusji, traktuje Wasz system jako DRUGIE zabezpieczenie (o czym wcześniej pisali), bo Subaru zdaje się nie montuje się fabrycznie alarmów, a domontowanie bywa kłopotliwe, dlatego nie chodzi tu tylko o zapisy dla aut powyżej 200.000 zł ale również tańszych, i odpowiednie zapisy owu, które przewidują możliwość wejścia takiego systemu jak Wasz w miejsce drugiego zabezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ta odpowiedź jest zgodna z tym czego oczekiwało odemnie PZU. Jak ubezpieczałem auto dałem im opis działania Keratronika i agent przesłał to do centrali. Na nastepny dzien skontaktował sie ze mna i zadła pytenie czy ten system ma opcje lokalizacji pojazdu PO KRADZIEŻY!!!!! Z wypowiedzi Dyrekcji i Keratronika zdecydowanie wynika że ma, więc spełnia ich wymogi. Jak ja ubezpieczałem auto to wartość jego była 122 tys więc może im to wystarczało do takiej sumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rozpocznę od

Z racji piastowanego stanowiska ;) chciałbym poinformować, że mamy tu taki sympatyczny zwyczaj witania się w tym wątku: Tutaj się witamy [dział dla nowych Forumowiczów] :)

 

No ale przejdźmy do rzeczy. Proponuję jednak, aby przed kwestią ubezpieczeń omówić najpierw umowę jaka wiąże nas z Keratronikiem, bo mam spore wątpliwości co do tego, czy jest ona właściwie realizowana :idea:

 

Zapis jest jasny: "pod warunkiem, że zdarzenie miało miejsce na terytorium RP". Poza RP operator nie ma takiego obowiązku.

Wyciąganie pewnych zwrotów z kontekstu prowadzi zazwyczaj do tego typu błędnych wniosków. Nie ma najmniejszych wątpliwości, że w § 3 ust. 1 powtórzenie po słowie "lub" słów "przekazuje informację" zwalnia Zleceniobiorcę, w przypadku zdarzeń mających miejsce poza terytorium RP, wyłącznie z obowiązku przekazania informacji o zdarzeniu Policji. Absolutnie nie zwalnia jednak z obowiązku przekazania informacji osobom wskazanym w KZP. Słuszność tej tezy potwierdza także praktyka, gdyż do pewnego momentu system ISR działał zgodnie z umową również poza granicami RP.

Jednak, za każdym razem zgłoszenia faktu kradzieży pojazdu poza granicami RP do Keratronik telefonicznie na nr +48 22 380 15 22 przez użytkownika uruchamia proces włączania roamingu. Roaming udaje nam się włączyć w ciągu dnia w ok. 15 minut. Na żądanie klienta uruchamiamy wysyłanie sygnałów z pojazdu i możemy go zlokalizować.

Jakkolwiek jest to cenna inicjatywa to jednak stanowi ona wyłącznie przejaw dobrej woli z Państwa strony, gdyż w żaden sposób nie wynika ona z wiążącej nas umowy.

umowa mówi, że zabezpieczenie działa tylko na terenie RP i w standardzie nie ma roamingu

No i tu mamy kość niezgody.

Bardzo proszę o wskazanie stosownych zapisów w umowie świadczących o tym, że działa ona wyłącznie na terytorium RP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Urabus, w końcu jesteś po naszej stronie, a nie po tej, gdzie stało ZOMO :)

 

i zadła pytenie czy ten system ma opcje lokalizacji pojazdu PO KRADZIEŻY!!!!! Z

 

Kolego, co po kradzieży złodziej nie wyjmie karty sim? która nawet nie jest jakoś specjalnie ukryta??? jaka lokalizacja po kradzieży??? no nie gniewajcie się, ale to już zakrawa na .......

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Urabus, w końcu jesteś po naszej stronie

Kolego Tiger ;) ja cały czas stoję po tej samej stronie, czyli po stronie rozumu :)

Mam taki paskudny zwyczaj, że czytam umowy, które podpisuję. Przeczytałem również umowę dotyczącą ISR i wiem na jej podstawie, że funkcja przeciwkradzieżowa ma działać wszędzie w zasięgu sieci. Nie ma tam mowy o żadnym roamingu, a tym bardziej o jego wyłączeniu poza granicami RP i dlatego włączyłem się do dyskusji by wyjaśnić tę sprawę do końca. Dociekam zatem, czy usługa działa zgodnie z umową. Jeśli z nowszych wersji umowy ewidentnie wynika, że opcja przeciwkradzieżowa nie funkcjonuje poza granicami RP to użytkownik który ją zawarł nie może mieć pretensji do usługodawcy. W mojej tego nie ma więc szukam kto i gdzie popełnił w tej sprawie błąd i będę oczekiwał jego naprawy.

Czy teraz wyraziłem się wystarczająco jasno? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Urabus, w końcu jesteś po naszej stronie, a nie po tej, gdzie stało ZOMO :)

 

i zadła pytenie czy ten system ma opcje lokalizacji pojazdu PO KRADZIEŻY!!!!! Z

 

Kolego, co po kradzieży złodziej nie wyjmie karty sim? która nawet nie jest jakoś specjalnie ukryta??? jaka lokalizacja po kradzieży??? no nie gniewajcie się, ale to już zakrawa na .......

A czy ty sądzisz ze satelitarnego monitorowania nie da się wyłączyć ? Sam ostatnio byłem świadkiem jak policja znalazła Q7 i niby miało satelitarny monitoring a nie działał. Wszystko da ie obejść :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Urabus, w końcu jesteś po naszej stronie, a nie po tej, gdzie stało ZOMO :)

 

i zadła pytenie czy ten system ma opcje lokalizacji pojazdu PO KRADZIEŻY!!!!! Z

 

Kolego, co po kradzieży złodziej nie wyjmie karty sim? która nawet nie jest jakoś specjalnie ukryta??? jaka lokalizacja po kradzieży??? no nie gniewajcie się, ale to już zakrawa na .......

A czy ty sądzisz ze satelitarnego monitorowania nie da się wyłączyć ? Sam ostatnio byłem świadkiem jak policja znalazła Q7 i niby miało satelitarny monitoring a nie działał. Wszystko da ie obejść :)

 

Kolego a co za różnica jaki system, Keratronik czy inny zostanie unieruchomiony, skoro piszesz, że wg USTNYCH zapewnień Twojego agenta, ma on działać wg niego PO KRADZIEŻY, pomijając fakt, że te ustne zapewnienia, to nie jest coś, co wiąże strony, bo umowę ubezpieczenia jak i wszystkie ew. aneksy, wyjaśnienia itp. masz mieć zawartą na piśmie.

 

Natomiast Kolego Urabus, tak teraz piszesz jaśniej, bo na pierwszej stronie niniejszego wątku, negowałeś nawet fakt (na podstawie tylko czyjejś wypowiedzi, a nie faktów bądź zapisów umowy), że te karty nie mają włączonego roamingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urabus => wiem, że cytowanie wybiórcze może prowadzić do niedomówień ale nie chciałem przepisywać całych paragrafów...

W każdym razie :

Nawet, jeżeli umowa mówi, że zabezpieczenie działa tylko na terenie RP i w standardzie nie ma roamingu, Keratronik może odnaleźć pojazd.
,

 

i tyle w temacie. Reszta to dobra wola Keratronika i nie określa to żadna umowa. Myślisz, że ubezpieczalnia zakceptuje takie rozwiązanie... obawiam się, że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tiger coś nie mozemy się zrozumieć. Ja nie opieram się na ustnych zapewnieniach agenta. Koleś sam niewiedział jak działa Keratronik więc przesłał opis do centrali czy oni to akceptują. Dostał zwrotnie info że ich interesuje tylko czy system ma mozliwośc lokalizacji auta po kradzieży. Na dzien dzisiejszy wychodzi na to że ma i tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszej stronie niniejszego wątku, negowałeś nawet fakt (...) że te karty nie mają włączonego roamingu

Nie negowałem faktu, tylko na gruncie umowy poddawałem w wątpliwość wiarygodność zasłyszanej na infolinii informacji. Teraz już mamy pewność, że roaming jest wyłączony, więc dociekam dlaczego postąpiono niezgodnie z umową.

Proszę Cię raz jeszcze: czytaj z uwagą :bowdown: bo zamiast zajmować się tematem wymieniamy bezsensowne komentarze :rolleyes:

 

@@Adam12 :icon_arrow: Jeżeli Twoja umowa jest taka sama jak moja (a tak podejrzewam) i fakt niedziałania funkcji przeciwkradzieżowej poza granicami RP Keratronik będzie argumentował zapisem § 3 ust. 1 Ogólnych Warunków Umowy Świadczenia Usług Monitorowania Pojazdów Subaru to bez cienia wątpliwości nie mają racji :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak żeby było ciekawiej.

Poniżej odpowiedź od Keratronika.

Ja już nic nie rozumiem. Mogą namierzyć czy nie mogą .... ale burder......

 

 

 

 

Szanowny Panie,

 

Nie zależnie od okoliczności system ISR nie działa po za granicami kraju.

Ani w przypadku wypadku bądź kolizji, ani w przypadku kradzieży – nie ma możliwości namierzenia pojazdu.

 

Z poważaniem,

 

 

 

KERATRONIK Sp. z o.o.

Biuro Obsługi Klienta

Marynarska Business Park

ul. Taśmowa 7 ( I piętro, wejście C)

02-677 Warszawa

Tel. +48 (22) 380-15-20

Fax: + 48 (22) 490-59-55

 

www.safety.keratronik.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już nic nie rozumiem

Ja też nie, ale znając działanie biur obsługi klienta, tak na wszelki wypadek poddaję w wątpliwość zasłyszane tam informacje ;)

Definitywnie jednak ktoś namieszał w funkcjonowaniu usługi wyłączając roaming bez stosownej zmiany warunków umowy :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...