Jump to content

Keratronik dodatkowe zabezpieczenie do ubezpieczenia.


aigle
 Share

Recommended Posts

Przy zakupie nowego auta SIP doposaża go w system Keratronic.

O dobrodziejstwie i działaniu tego urządzenia można sobie poczytać na forum.

Ja chciałbym wspomnieć o nie działaniu tego systemu poza granicami kraju i małym problemie ... bo jeśli ISR jest dodatkowym zabezpieczeniem -wymaganym jako drugie , przy braku alarmu jako wyposażenia standardowego - to jego nie działanie za granicą może nam chyba sprawić kłopot przy kradzieży auta ... ?

Dowiadywałem się u swojego ubezpieczyciela ... niesprawne działanie zabezpieczenia stanowi odmowę odszkodowania.

Doskonale wiem że ubezpieczenie to sprawa nabywcy ale może warto o tym informować klientów. Nowe samochody najczęściej kupowane są w leasingu i czasem pomiędzy bankami , klientami , ubezpieczalnią umknie nam ten szczegół a wtedy ....

Swoją drogą to nie wiedziałem przez ponad rok że nie mam alarmu w aucie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja chciałbym wspomnieć o nie działaniu tego systemu poza granicami kraju

Aż zajrzałem do umowy, którą podpisuje się z Keratronikiem przy zakupie auta. Sprawa chyba nie wygląda tak jak piszesz? System działa cały czas również poza granicami kraju, o ile jest w zasięgu sieci. Jedyną różnicą w przypadku kradzieży za granicą jest to, że jeśli nie ma kontaktu z osobami wskazanymi przez właściciela w umowie do powiadomienia, to nie jest powiadamiana Policja.

Swoją drogą to nie wiedziałem przez ponad rok że nie mam alarmu w aucie.

Swoją drogą to dziwne, że się nie wie co się kupuje ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzwoniłem - przed otwarciem tego tematu - do Keratronik. ISR powiadamia tylko w razie wypadku numer alarmowy 112 i tylko tak działa poza krajem.

Płynąłem do Szwecji ... zgłosiłem że auto będzie na promie. Na terenie Szwecji nie mogłem się połączyć i załączyć systemu.

W Keratronik powiedzieli że do sprawnego działania ISR poza krajem trzeba zakupić dodatkowe urządzenie za 700 zł plus montaż.

 

@Urabus , ja zwyczajnie sadziłem że jak znajomy ma w KIA autoalarm to nawet sobie tym głowy nie zawracałem :D ... a tu niespodzianka :lol:. Jak następnym razem będę kupował Subaru w pierwszej kolejności o to zapytam.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Z wymiany zdań Urabus i aigle, wynika że jeden nie mówi prawdy, a sprawa jest poważna, bo może oznaczać odmowę wypłaty odszkodowania na 6 cyfrową kwotę.

Z drugiej strony są towarzystwa ubezpieczeń, które uznają Subaru DNA jako drugie zabezpieczenie po immobiliserze, tylko że ja akurat pracuje w branży ubezpieczeniowej i to wiem, ale większość nabywców pojazdów naszej szacownej marki pewnie myśli tak jak to wskazuje aigle i mają w tym zakresie puste polisy.

Link to comment
Share on other sites

Z wymiany zdań Urabus i aigle, wynika że jeden nie mówi prawdy

Takie postawienie sprawy jest delikatnie mówiąc nie fair :unsure:

@@aigle, oparł swoje wątpliwości o rozmowę telefoniczną z przedstawicielem Keratronika. Ja natomiast stwierdziłem, że z umowy jaką zawiera się z tą firma nie wynika jakoby funkcja zabezpieczenia przed kradzieżą miała nie działać poza granicami RP. Ostatecznie jednak sprawę rozstrzygnąć może Dyrekcja lub przedstawiciel Keratronika jeśli mamy jakiegoś na forum.

Link to comment
Share on other sites

Jakby jeszcze Szacowna Dyrekcja poprosiła o opinie jakiegoś Ubezpieczyciela, to mielibyśmy opinię z dwóch stron....

Link to comment
Share on other sites

OBK trafił na lawetę. Nie przypominam sobie żeby Keratronik do mnie dzwonił

Jeżeli w samochodzie był sprawny ISR2 i do centrum monitoringu Keratronika dotarł sygnał alarmowy, a oni nie skontaktowali się z nikim z listy kontaktowej zawartej w Karcie Zgłoszenia Pojazdu, to ja uznałbym to za niewywiązanie się z umowy :idea:

Link to comment
Share on other sites

ISR był sprawny ale nie pamiętam czy w 2007 lub 2008 była już wersja II. Jeżeli wersja ma w ogóle jakieś znaczenie. Ochrona ubezpieczeniem za granicą nie zmieniła się od lat.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli wersja ma w ogóle jakieś znaczenie

Może nie ma, ja w każdym razie dysponuję umową do ISR2 z końca 2009 roku i to na jej podstawie wyciągam wnioski.

Link to comment
Share on other sites

Ja z kolei byłem OBK z 2011 w zeszłym roku w Norwegii, płynąłem co najmniej 10 razy różnego rodzaju promami i ani razu nie zadzwonili...

problem moim zdaniem jest to, że karta SIM do transmisji danych, która ukryta jest w aucie nie ma włączonego roamingu i dlatego tak jest....

Link to comment
Share on other sites

karta SIM do transmisji danych, która ukryta jest w aucie nie ma włączonego roamingu

Mało prawdopodobne, zważywszy na to co napisał wcześniej @@aigle:

Dzwoniłem - przed otwarciem tego tematu - do Keratronik. ISR powiadamia tylko w razie wypadku numer alarmowy 112 i tylko tak działa poza krajem.
Link to comment
Share on other sites

karta SIM do transmisji danych, która ukryta jest w aucie nie ma włączonego roamingu

Mało prawdopodobne, zważywszy na to co napisał wcześniej @@aigle:

Dzwoniłem - przed otwarciem tego tematu - do Keratronik. ISR powiadamia tylko w razie wypadku numer alarmowy 112 i tylko tak działa poza krajem.

Można się dowiedzieć, w jaki sposób powiadamia ? Urządzenie wdzwania się i nadaje nagraną wiadomość, a'la S.O.S. + głosowo podaje namiary GPS ?

 

Kertatronic powinien opisać szczegółowo działanie systemu, gdyż jest tutaj wiele niejasności, w końcu "nam idzie o życie", a nie o forumowe igraszki.

Link to comment
Share on other sites

płynąłem co najmniej 10 razy różnego rodzaju promami i ani razu nie zadzwonili
Co do promu, to ISR prawdopodobnie traci zasięg. Nie dość, że statek oddala się od lądu i zasięg zanika nawet na pokładach zewnętrznych, to samochód jest zaparkowany na 'car decku', 'zamknięty' jak w konserwie ze stali o grubosci około centymetra. W takich warunkach zasięgu nie ma. Jako prom mam na mysli pełnomorski statek ro-ro fery.
Link to comment
Share on other sites

Myślę, że dyskusja odbiegła bardzo mocno od tego o co autorowi wątku chodziło.

Pytanie brzmi tak:

"czy w standardowych polisach ac, system ISR traktowany jest jako drugie po immobiliserze zabezpieczenie, uznawane przez Ubezpieczycieli jako takie, które spełnia warunki owu ac w zakresie zabezpieczeń przeciw kradzieżowych", poddając w wątpliwość działanie tego systemu poza granicą Polski, oraz ze względu na to, że samochody Subaru nie mają fabrycznych autoalarmów? (nie wiem czy wszystkie, ale moje dwa nie miały), a pewnie mało kto zakłada dodatkowe u dilerów, w tym jak rozumiem autor wątku.

 

Otóż, sytuacja może być jeszcze bardziej brutalna, bo nawet w sytuacji kradzieży pojazdu w Polsce, w sytuacji gdy ISR w opinii ubezpieczonego jest drugiem wymaganym przez ubezpieczyciela systemem przeciw kradzieżowym, to wobec innych niż standardowe zapisy w ac, może się okazać, że ubezpieczyciel tego systemu nie uznaje. Problem ograniczonego działania systemu ISR za granicą - o którym jak rozumiem Dyrekcja nie zdawała sobie sprawy - jest wtórny, bo wg statystyk większość kradzieży pojazdów zarejestrowanych w Polsce odbywa się w Polsce.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

bo wg statystyk większość kradzieży pojazdów zarejestrowanych w Polsce odbywa się w Polsce.

 

powiem tak mam gdzieś statystyki bo w każdym państwie w EU są złodzieje i nie chciałbym być 160k pln w plecy bo "ktoś zapomniał mnie poinformować o tym drobnym szczególne ".....

Przy zgłoszeniu auto do AC wymagane jest jasne określenie jaki system zabezpieczenia posiada auto i Keratronik jest znany i honorowany jako drugie zabezpieczenie.

Link to comment
Share on other sites

Przy zgłoszeniu auto do AC wymagane jest jasne określenie jaki system zabezpieczenia posiada auto i Keratronik jest znany i honorowany jako drugie zabezpieczenie.

 

Kolego, właśnie szczegóły są ważne, ja pisałem o systemie ISR (o którym pierwotnie pisał aigle), a Ty o Keratroniku i w domyśle pewnie Ci chodziło o ISR2?

Edited by Tiger
Link to comment
Share on other sites

zgadza się, tylko ISR (nie ISR2) zdaje się nie miał funkcji przeciw kradzieżowej i nie był standardowo uznawany przez Towarzystwa Ubezpieczeń jako zabezpieczenie dodatkowe, a cały czas dyskusja się nad tym właśnie pierwszym ISR toczy...

Link to comment
Share on other sites

zgadza się, tylko ISR (nie ISR2) zdaje się nie miał funkcji przeciw kradzieżowej i nie był standardowo uznawany przez Towarzystwa Ubezpieczeń jako zabezpieczenie dodatkowe, a cały czas dyskusja się nad tym właśnie pierwszym ISR toczy...

 

Mnie poinformowano, że ISR1 też taką funkcję posiada (poruszanie się auta z wyłączonym silnikiem, uniesienie kół, majstrowanie przy zasilaniu). Jest też opcja lokalizacji na żądanie.

 

Sent from my MB525 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

zgadza się, tylko ISR (nie ISR2) zdaje się nie miał funkcji przeciw kradzieżowej i nie był standardowo uznawany przez Towarzystwa Ubezpieczeń jako zabezpieczenie dodatkowe, a cały czas dyskusja się nad tym właśnie pierwszym ISR toczy...

 

Nie wiem co masz na myśli mówiąc "funkcja przeciwkradzieżowa". W sumie to ISR nie zapobiega kradzieży a ułatwia znalezienie samochodu po jej dokonaniu. W każdym razie ISR1 i ISR2 ma takie same działanie przynajmniej w kwestii monitorowania czy poszukiwania samochodu po kradzieży oraz był honorowany przez firmy ubezpieczeniowe. W formularzach jest opcja "monitoring satelitarny ". Tak przynajmniej było w ubezpieczalniach, w których ubezpieczam i ubezpieczałem tego i poprzedniego OBK.

 

właśnie pierwszym ISR toczy...

 

ze słów kolegi Aigle wynika, że ma rocznego Forestera a takie na pewno mają ISR 2.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...