Skocz do zawartości

Ciekawe znalezisko w misce olejowej ej20 = remont ?


kamilos1919

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Cała historia zaczęła sie w środę a mianowicie rozerwało mi wąż chłodnicy był stary i co sie okazało od środka popękany. Stało mi sie to na odcinku 500 metrów od zapalenia praktycznie juz na postoju, na szybko wyciągałem wąż owinąłem go taśmą zalałem wody na full, włączyłem dmuchawę i jade do domu rozpedzam auto do 80 wrzucam na luz patrzeeee a tu kontrola oleju sie żarzy szybko zgasiłem auto sprawdziałem olej było do 3/4 wiec dolałem do pełna jade ostatnie 50 m pod warsztat cały w strachu patrze a tu na wolnych obrotach dalej sie żarzy. Mowie a moze plynem jest zalany czujnik oleju i jak wyschnie bedzie OK. Na następny dzien wcisnąłem bryke na warsztat dzwigam do góry mowie spuszcze olej czy jest z nim płyn itd tak po prostu kontrolnie a przy okazji chciałem go wymienić bo juz miał 5000 km, spuszczam i czysty biorę magnes wkładam do otworu spustowego w misce i zdziwienie, wyciągam taki cudo

 

post-10858-0-54743100-1367580077_thumb.jpg

 

juz cały w stresie z czego sie ta sróbka tam wzięła bo siłą rzeczy na cos tam musi być, ściągam miskę patrze odetchnąłem odkreciła sie od obudowy okrywającej wał korbowy mowie całe szczeście. Jedziemy dalej myje miskę olejowa i wyciągałem moze z 15 takich drobinek 1mm x 1mm ktore pochodza z panewki materiał ktory mi sie juz sni po nocach bo 2 tyg przed zdazeniem padły mi panewki w moim jeppie co sie skonczyło remontem kapitalnym szlifem wały itd bo było ich w misce okolo mnustwo. Wracając co swoni nie dało mi to spokoju wczoraj wyciągnąłem silnik na stół, jutro dalsza czasc rozbierania.

 

Wyglada mi to jak by silnik był składany na sztukę w angli bo jest cały złożony na silikonie jeden korbowód wydaje się być jaśniejszy, ale remont był robiony w 2010 roku wał panewki i korbowody ale po tym jak zobaczyłem jak to jest po składane to juz sie wszystkiego tam spodziewam. Przy okazji sprzęgło exredy było zakładane w 2010 roku a w dniu dzisiejszym jest w masakrycznym stanie wiec mozna sie domysleć ze auto było "szanowane".

 

cdn...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wałczyłem żeby silnik mieć nie remontowany i nie wyszło

Ale mam pewien punkt widzenia po odwiedzinach paru magików

Sam będziesz składał silnik?

 

rozwin twoj punkt widzenia bo nie umiem zaskoczyć

 

rozbieram sam ale przy ekspertyzie pomaga mi ludzie co dobrze ogarniają boxery, a ze składaniem to nie wiedze problemu budowa silnika jest dość prosta : ) glowice ściagnięte ale prace zostały wstrzymane bo zabrakło mi akurat klucza 12 dwunastokontnej, tloki HBR, luzy zaworowe ok przynajmniej zaden nie podparty ale i tak będę je dawał dotrzeć i przy okazji wymienie uszczelniacze, gładź cylindrowy w bardzo dobrym stanie widać wyraźne slady honowania, wal kreci sie lekko bez oporów ale co tam dalej słychać to dopiero zobaczy w ponedziałek jak zalatwie taki klucz : )

Edytowane przez kamilos1919
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

rozwin twoj punkt widzenia bo nie umiem zaskoczyć

silnik jest prosty tylko wymagający większej precyzji

kontrola osiowości bloku i jeszce co bardzo ważne a pomijane czy nowe panewki śa odpowiednio ciasne

jak dopilujesz tych spraw to silnik bedzie chodził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jak nigdy nie składałeś short blocku subaru to zlec to komuś kto jest w temacie :) , to nie jest rzędowy silnik o którym każdy mechanik ma jakieś pojecie , tam naprawdę trzeba wszystko spasować jak należy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i gotowe, wiec tak: wał nowy panewki na głównych acl STD na korbach acl STD zero luzu idealnie spasowane, jeden korbowód z STI :0, bo przed remontem w 2010 roku padła panewka na 2 cylindrze wiec angielscy mechanicy wsadzili korbowód z STI nowy wał i panewki aleee nie wyczyścili dokładnie silnika i zostały jakies pozostałości po starej panewce przez ktore rozbierałem silnik, czujnik oleju żarzył sie ponieważ był zalany prze płym chłodniczy chwała bogu nic poważnego.

Plany: tłoki do wymiany widać na nich rysy na pewno pozostałości starej panewki je uszkodziły, pompa olejowa nowa, panewki ACL RACE STD, ale co i jak dokładnie to dopiero bede wiedział po wymiarowaniu wału, cylindrów i sprawdzeniu osowiści blokow. Mam pytanie jeżeli uszczelki pod glowicami były jak nowe to planować głowice ? bo tak czy tak chce je dać zrobić tzn nowe prowadnice i uszczelniacze, dotarcie i regulacja zaworów. Drugie pytanie czy te komplety uszczelek za 80-100 funta w UK sie na cos nadaje ? bo w polsce trzeba jak sie patrzałem dac ok 1000 zł. za komplet. I jeszcze jedno pchać sie w tłoki HBR czy dołozyć pare stów i kupić kute mahle ??

Edytowane przez kamilos1919
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pchać sie w tłoki HBR czy dołozyć pare stów i kupić kute mahle ??

Pytanie czy pozostajesz przy okolicach seryjnej mocy,czy jednak będziesz celował wyższe moce?

Jeśli planujesz wzrost mocy w ok.30-40KM wystarczą HBR.Jeśli wyższe moce to Mahle.Mają tą zaletę,że są ciasno pasowane i pobór oleju jak na dobrej serii,czyli znikomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm powiem tak mape mam na 260 ps i jak narazie wystarcza nie chce robic z wrx rajdowego STI to mam mt5, bardziej celuje na niezawodność i bezawaryjnośc a wiadomo czym mniej oleju pali to lepij, ale nie mowie ze za rok dwa piec nie pojade na nowa mape.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rozsądną i bezpieczną mapę w odniesieniu do 5MT.W tych mocach HBR jest wystarczający.

Perspektywa nowej mapy za jakiś czas,wskazywałaby na użycie Mahle,żeby nie robić,przy okazji innych modów,ponownie silnika i ponosić dodatkowe koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do czego nie warto? Do seryjnej mocy? Do seryjnej mocy nie warto kutych - pamietaj, ze kute tloki sa nieco inaczej pasowane, bo nieco inaczej sie zachowuja przy rozgrzewaniu.

Do seryjnego silnika, seryjnych mocy nie ma co cudowac - seryjne tloki HBR w dwulitrowce beda bardzo dobrym rozwiazaniem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodzi o to że mahle komplet kosztuje 2000zł ( pierścienie, tłoki, sworznie ) a HBR bez pierścieni kosztuje 1200zł + 600-700zł pierścienie to 1800-1900zł, więc wychodzi na to samo ;) tym bardziej że mahle jest lepiej spasowany, ale może sie myle :) może chodzi o coś wiecęj :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do czego nie warto? Do seryjnej mocy? Do seryjnej mocy nie warto kutych - pamietaj, ze kute tloki sa nieco inaczej pasowane, bo nieco inaczej sie zachowuja przy rozgrzewaniu.

Do seryjnego silnika, seryjnych mocy nie ma co cudowac - seryjne tloki HBR w dwulitrowce beda bardzo dobrym rozwiazaniem.

 

@@AMI,taka moda, każdy chce mieć teraz kute tłoki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do czego nie warto? Do seryjnej mocy? Do seryjnej mocy nie warto kutych - pamietaj, ze kute tloki sa nieco inaczej pasowane, bo nieco inaczej sie zachowuja przy rozgrzewaniu.

Do seryjnego silnika, seryjnych mocy nie ma co cudowac - seryjne tloki HBR w dwulitrowce beda bardzo dobrym rozwiazaniem.

 

Auto nie jest na seryjnej mocy, bo ma 260ps, nie chodzi o to że kute bo taka moda itp. poprostu czy warto kupić kute tłoki jeśli jest 200-300zł różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym bardziej że mahle jest lepiej spasowany

 

? Moglbys rozwinac temat?

 

Auto nie jest na seryjnej mocy, bo ma 260ps

 

A, no to koniecznie kucizna... I stozek :)

 

poprostu czy warto kupić kute tłoki jeśli jest 200-300zł różnicy.

 

Niekoniecznie, a w tym przypadku chyba nawet nie bardzo.

 

@AMI,taka moda, każdy chce mieć teraz kute tłoki ...

 

Kurna, to mnie Edwin w bambuko zrobil, jak poradzil kupic serie (no ok, sti), zamiast kucizny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pchać sie w tłoki HBR czy dołozyć pare stów i kupić kute mahle ??

Pytanie czy pozostajesz przy okolicach seryjnej mocy,czy jednak będziesz celował wyższe moce?

Jeśli planujesz wzrost mocy w ok.30-40KM wystarczą HBR.Jeśli wyższe moce to Mahle.Mają tą zaletę,że są ciasno pasowane i pobór oleju jak na dobrej serii,czyli znikomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...