Skocz do zawartości

check


tomek12

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu zaświecił się check engine to jest bład 22 chyba (2 długie i 2 krótkie sygnały) .Check pokazuje się tylko jak samochodem zrobię kilkanaście kilometrów , na krótkich dystansach nie zaświeca się. Wykasowałem bład ,jednak check zapala się ponownie.Ale co jest dziwne , że po nocy po zapaleniu silnika rano check nie świeci się. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe :)

22 - czyli knock sensor, na 95% problem z paliwem - zatankowałeś jakiś produkt przypominający benzynę. Zalej do pełna coś normalnego na prawdziwej stacji benzynowej i powinno przejść. Ostatnio Alex jak z Warszawy wracał, to zalał podobny syf na stacji w barwach petrochemii płock (w sumie to orlen powinien być) gdzieś na trasie kieleckiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś już na forum dokładnie pokazywał z fotką gdzie go szukać, znajduje się o ile mnie pamięć nie myli w okolicy przepustnicy wkręcony w blok silnika (na lewo od przepustnicy, nieco bliżej przodu niż przepustnica). Ale musisz poszukać, w archiwum, ja nie miałem potrzeby go lokalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem! :D

 

Generalnie ten czujnik potrafi uprzykrzyc zycie przede wszystkim przez cofniecie zaplonu o kilka stopni i to w wiekszosci przypadkow nie jest to wina paliwa. Ale po kolei...

W starszych Subarakach knock moze uaktywniac sie przez tzw. piston slap(stukanie tlokow) knock sensor to nic innego jak mikrofon przykrecony do bloku silnika i np mini detonacja moze spowodowac zapalanie sie knocka.Z doswiadczenia wiem, ze przeczyszczenie tego czujnika niewiele da(w starych SI GT do 96r i Legacy Turbo knock m jeden kabel i bardzo wazna jest masa jezeli czujnik jest zasniedzialy od spodu juz bedzie powodowal nieprawidlowa prace wiec tam mozna sie pokusic o przeczyszczenie drobnym papierem sciernym gniazda czujnika i sam czujnik od spodu)

 

Tomek u Ciebie jest juz chyba knock na wtyczke dwupinowa(nie pamietam ktory masz rocznik) i najlepiej bedzie jezeli wykrecisz ten czujnik i dokladnie go poogladasz(pekniecie obudowy dyskwalifikuje ten czujnik) Niestety trzeba do tej operacji wyciagac Intercooler i nawet male raczki nie pomoga zeby sie od tego uchronic :mrgreen: :wink:

W starych SI GT do 96r mozna to zrobic bez sciagania IC, ale w nowszych ciezko mi powiedziec.Knock sensor znajduje sie na bloku silnika(na prawej polowce patrzac z przodu samochodu)na wyskosci przepustnicy(lekko po prawej stronie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem u siebie knock-sensor. Faktycznie Intercooler musi zrobić wypad jeżeli chcesz wykręcić - choć i tak miejsca po wyjęciu IC nie ma za wiele.

Jednak zanim zrobisz demolkę proponuję, żebyś pomierzył wartości napięć i oporności.

Jest to nieźle opisane w manualu, do którego linki są na forum http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103254

Potrzebna zwykła UM-ka (woltomierz i omomierz) - knock-sensor do masy ok. 560 kiloOmów.

Najlepiej zrobić pomiar na zimnym, później na rozgrzanym silniku po przejechaniu kilkunastu km. Swojego knocka potrafiłem szybko zmusić do wywołania Checka przy gwałtownym wciśnięciu gazu np. na trzecim biegu (ogólnie kaszel - lekkie szarpnięcia i strzelanie w rurę).

Co do lokalizacji: to jeżeli chcesz tylko zobaczyć i dostać się do wtyczki (potrzebna mała rączka) to najlepiej stanąć na wprost od przodu samochodu, pochylić się nad wylotem z intercoolera (gruba rura do przodu samochodu). I tak stojąc czujnik będzie po prawej stronie tej rury, w dół jakieś 15 cm na górnej płaszczyźnie bloku - czyli musisz głową tak kręcić aż uda Ci się w dostrzec blok i śrubę wchodzącą od góry przez knock-sensor, wyglądający jak czarna gruba (ok. 1cm) podkładka z kabelkiem (na rysunku w manualu jest narysowany knock-sensor). U mnie biała wtyczka i jeden czarny przewód w środku.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest związane z jakimś czujnikiem "powietrza" :roll:

 

nie. Sprawdz najpierw wiazke sondy i kostke laczaca.Przypuszczam, ze masz juz wiekszy przebieg i sonda po prostu sie konczy.Zazwyczaj prawidlowo dziala przez 100000km potem juz przeklamuje lub wolno reaguje.Polecamzamiennik Boscha(dwa biale i jeden czarny przewod)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie. Sprawdz najpierw wiazke sondy i kostke laczaca.Przypuszczam, ze masz juz wiekszy przebieg i sonda po prostu sie konczy.Zazwyczaj prawidlowo dziala przez 100000km potem juz przeklamuje lub wolno reaguje.Polecamzamiennik Boscha(dwa biale i jeden czarny przewod)

a gdzie taką sonde można kupić i za jakie pieniadze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz wiedze o zamiennikach do WRX-a /cztero-przewodowe/?

 

zapytaj w Intecars, wg katalogu ci podadza

 

a gdzie taką sonde można kupić i za jakie pieniadze?

 

ok 250zl w kazdym wiekszym sklepie moto lub hurtowni(tam gdzie maja katalog boscha) NGK tez sa ok.To zwykla sonda z podgrzewaniem.Pracuje w wezszym zakresie niz oryginalna(bo 0,1V-0,9V oryginalna 0,1V-1,0V) ale nie ma to wplywu na prace silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...