slawekmar2 Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Witam mam pytanko od pewnego czasu słysze szum jak by draczenie lękie podczas jazdy tak na biegach jak i na luzie czy to skrzynia czy może być coś innego pewien mechanik mówił że to raczej ze skrzyni i teraz czy jeżdzic dalej czy cos robić i czy ewentualnie lepiej jest wymienić całą skrzynie czy jakoś ją naprawiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 A lozyska w kolach? Najlepiej rozebrac skrzynie i popatrzec co sie stalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekmar2 Opublikowano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Łożyska raczej ok tak mówi mechanik .A czy warto już zaglądać czy narazie jeżdzić aż będzie sie gorzej działo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Czy jezdzic czy nie to jak wrozenie... Nie wiadomo co nawala i nie wiadomo jak szybko sie rozleci. Moze za chwile moze za pol roku. Trzeba dokladnie zweryfikowac co sie popsulo i naprawic. Moze podjedz do kogos kto ogarnia subaru i niech tez wyda werdykt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekmar2 Opublikowano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Jasne zgodzę się jestem z Siemiatycz a z tego co się orientuje to w bardzo dużym promieniu nie ma konkretnego mechanika co subaru ogarnia ale dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Janczura Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Witam spróbuj wymienić olej w skrzyni biegów mi to bardzo ulepszyło prace skrzynie w gt 1998. Polecam koszt nie duży a pomaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 draczenie lękie a ja poproszę o poprawną polszczyznę (bo za Chiny nie rozumiem, co to znaczy "draczenie lękie") oraz znaki interpunkcyjne, bo tego słowotoku czytać się nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bosniok Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Ja też miałem coś takiego jak draczenie lękie okazało się nim zużyte łożysko w "dupce" skrzyni, w Twoim przypadku i tak pewnie bez rewizji skrzyni się nie obejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekmar2 Opublikowano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Dzięki za rady na razie jeżdżę .Choć wymiana oleju wydaje mi się że nie wiele pomoże ale te łożysko jest wielce prawdopodobne.Może ktoś się orientuje za ile można kupić skrzynie do GT ewentualnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Ogólnie wyjące łożyska w subaru bardzo trudno zdiagnozować,nie da się pokręcić kołem na podnośniku żeby posłuchać co wyje ponieważ koło połączone jest ze skrzynią poprzez przegub (każde ). Jest pewna metoda chałupnicza na sprawdzenie łożysk w kołach.Jedziesz prosto i ostro skręcasz w prawo (wtedy odciążasz prawe łożyska) i jeśli przestaje wyć lub wyje mniej to znaczy to że łożyska w kołach są do wymiany,adekwatnie do lewej strony.Niestety metoda ta nie jest 100% ale mnie osobiście jeszcze nigdy nie zawiodła,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 (edytowane) slawekmar2 jeżeli to rzeczywiście okaże się skrzynia i zdecydujesz się na wymianę, a nie na remont to najlepiej szukaj od razu od WRXa'05 albo krótkiej z GC8 STI/WRX bez dccd ale tu musiałbyś kupić komplet z dyfrem bo jest inne przełożenie, no i cena będzie wyższa niż za taką z WRX'a. Edytowane 10 Marca 2013 przez PatLove Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 GC8 STI/WRX bez dccd A dlaczego w takiej sytuacji nie isc za ciosem i nie zafundowac sobie dccd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 W sumie można albo od razu 6MT. Wspomniałem o takiej bez dccd ze względu na łatwiejszą dostępność i mniej kombinacji przy montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Mozna i 6MT - tylko roznica cenowa spora. A z tymi kombinacjami przy montazu to bym nie przesadzal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Mozna i 6MT - tylko roznica cenowa spora. A z tymi kombinacjami przy montazu to bym nie przesadzal. AMI musiałby jakiś sterownik dodatkowo zapodać co też zwiększa koszta, chyba ze kupi cały komplet 5MT z DCCD łącznie ze sterownikiem ale takie ogłoszenia zdarzają się dość rzadko. Poza tym dochodzi jeszcze kwestia instalacji więc rzeźba już trochę większa ale oczywiście do zrobienia i dlatego zaproponowałem krótkie 5MT bez DCCD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekmar2 Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 W sumie myślałem że jest jakiś element np.łożysko które psuje się w pierwszej kolejności w takich przypadkach i będę mógł zwrócić od razu uwagę na nie. I teraz jeszcze jedno pytanie czy taka skrzynia w GT psuje się często że radzicie mi wymieniać na inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 (edytowane) Skrzynie z GT ogólnie nie należą do zbyt wytrzymałych i można je zmielić nawet przy seryjnej mocy ale wszystko jest kwestią użytkowania bo niektórzy forumowicze przy nich zostają i spokojnie im wystarczają nawet przy większych(ok 250KM) niż seryjne mocach. Skrzynie z WRX'ów od 2005 w górę są już bardziej wytrzymałe niż te z GT ale z kolei z GC8 JDM są jeszcze mocniejsze, do tego mają krótsze przełożenia i występują w wersji z DCCD lub bez, a najmocniejszą skrzynią w subaru, praktycznie pancerną jest 6MT z STI new age, która również występuje w wersji z DCCD lub bez. Edytowane 11 Marca 2013 przez PatLove Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 PatLove. Nie do końca. Skrzynie GT Skrzynie od GT od 99 r to to samo co WRX różnią się obudową - seria 754 zastąpiona 752 z kilkoma zmianami konstrukcyjnymi 8 śrub zamiast 4, łożysko stożkowe zamiast kulkowego itd.. Skrzynie od JDM STI serii Ty754 z przełożeniem 4.44 są tak samo zbudowane - nie ma w nich nic innego niż w seryjnej od GT. Mało tego nawet forester turbo ma bardzo zbliżoną skrzynkę. Ja nie widzę różnicy. Koła talerzowe są co prawda grubsze ale tylko dlatego że wałek atakujący ma mniejszą średnicę, więc potrzeba grubszego koła aby zbudować zazębienie na tym samym LSD i półosiach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się