Jump to content

Skrzynia biegów GT 98r


slawekmar2
 Share

Recommended Posts

Witam mam pytanko od pewnego czasu słysze szum jak by draczenie lękie podczas jazdy tak na biegach jak i na luzie czy to skrzynia czy może być coś innego pewien mechanik mówił że to raczej ze skrzyni i teraz czy jeżdzic dalej czy cos robić i czy ewentualnie lepiej jest wymienić całą skrzynie czy jakoś ją naprawiać

Link to comment
Share on other sites

Czy jezdzic czy nie to jak wrozenie... Nie wiadomo co nawala i nie wiadomo jak szybko sie rozleci. Moze za chwile moze za pol roku. Trzeba dokladnie zweryfikowac co sie popsulo i naprawic.

Moze podjedz do kogos kto ogarnia subaru i niech tez wyda werdykt.

Link to comment
Share on other sites

draczenie lękie

a ja poproszę o poprawną polszczyznę (bo za Chiny nie rozumiem, co to znaczy "draczenie lękie") oraz znaki interpunkcyjne, bo tego słowotoku czytać się nie da.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za rady na razie jeżdżę .Choć wymiana oleju wydaje mi się że nie wiele pomoże ale te łożysko jest wielce prawdopodobne.Może ktoś się orientuje za ile można kupić skrzynie do GT ewentualnie.

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie wyjące łożyska w subaru bardzo trudno zdiagnozować,nie da się pokręcić kołem na podnośniku żeby posłuchać co wyje ponieważ koło połączone jest ze skrzynią poprzez przegub (każde ;) ). Jest pewna metoda chałupnicza na sprawdzenie łożysk w kołach.Jedziesz prosto i ostro skręcasz w prawo (wtedy odciążasz prawe łożyska) i jeśli przestaje wyć lub wyje mniej to znaczy to że łożyska w kołach są do wymiany,adekwatnie do lewej strony.Niestety metoda ta nie jest 100% ale mnie osobiście jeszcze nigdy nie zawiodła,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

slawekmar2 jeżeli to rzeczywiście okaże się skrzynia i zdecydujesz się na wymianę, a nie na remont to najlepiej szukaj od razu od WRXa'05 albo krótkiej z GC8 STI/WRX bez dccd ale tu musiałbyś kupić komplet z dyfrem bo jest inne przełożenie, no i cena będzie wyższa niż za taką z WRX'a.

Edited by PatLove
Link to comment
Share on other sites

Mozna i 6MT - tylko roznica cenowa spora. A z tymi kombinacjami przy montazu to bym nie przesadzal.

 

AMI musiałby jakiś sterownik dodatkowo zapodać co też zwiększa koszta, chyba ze kupi cały komplet 5MT z DCCD łącznie ze sterownikiem ale takie ogłoszenia zdarzają się dość rzadko. Poza tym dochodzi jeszcze kwestia instalacji więc rzeźba już trochę większa ale oczywiście do zrobienia i dlatego zaproponowałem krótkie 5MT bez DCCD.

Link to comment
Share on other sites

W sumie myślałem że jest jakiś element np.łożysko które psuje się w pierwszej kolejności w takich przypadkach i będę mógł zwrócić od razu uwagę na nie. I teraz jeszcze jedno pytanie czy taka skrzynia w GT psuje się często że radzicie mi wymieniać na inne.

Link to comment
Share on other sites

Skrzynie z GT ogólnie nie należą do zbyt wytrzymałych i można je zmielić nawet przy seryjnej mocy ale wszystko jest kwestią użytkowania bo niektórzy forumowicze przy nich zostają i spokojnie im wystarczają nawet przy większych(ok 250KM) niż seryjne mocach. Skrzynie z WRX'ów od 2005 w górę są już bardziej wytrzymałe niż te z GT ale z kolei z GC8 JDM są jeszcze mocniejsze, do tego mają krótsze przełożenia i występują w wersji z DCCD lub bez, a najmocniejszą skrzynią w subaru, praktycznie pancerną jest 6MT z STI new age, która również występuje w wersji z DCCD lub bez.

Edited by PatLove
Link to comment
Share on other sites

PatLove. Nie do końca. Skrzynie GT

 

Skrzynie od GT od 99 r to to samo co WRX różnią się obudową - seria 754 zastąpiona 752 z kilkoma zmianami konstrukcyjnymi 8 śrub zamiast 4, łożysko stożkowe zamiast kulkowego itd..

Skrzynie od JDM STI serii Ty754 z przełożeniem 4.44 są tak samo zbudowane - nie ma w nich nic innego niż w seryjnej od GT. Mało tego nawet forester turbo ma bardzo zbliżoną skrzynkę.

Ja nie widzę różnicy. Koła talerzowe są co prawda grubsze ale tylko dlatego że wałek atakujący ma mniejszą średnicę, więc potrzeba grubszego koła aby zbudować zazębienie na tym samym LSD i półosiach.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...