-Młody- Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Mam jeszcze jedno pytanie. Czy program OBDLink SX Scan Tool STN1110 USB Euroscan 2013 jest dobry do subaru impreza z 2000roku?Jeśli nie to jaki polecacie do mojego subaru program i kabel do diagnostyki w swoim domowym warsztacie? Zamierzam sam sprawdzać takim programem samochody ale nie wiem jaki kupić i gdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Jeśli chcesz tylko odczytywać błędy to tutaj http://dx.com/s/car+diagnostic poszukaj sobie jakiegoś urządzonka,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 (edytowane) ELM 327 znalazłem na alegro. Czy warto kupić coś takiego? Czy jest mi coś jeszcze potrzebne? Nie widze tam żadnej płyty do tego dołączonej. http://allegro.pl/in...3025369186.html ma ktoś taki kabel?? warto kupić?? Edytowane 25 Lutego 2013 przez wslawex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 @@-Młody-, masz w aucie LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-Młody- Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Mam zamontowane. Ale coś mi się wydaje że ten jest za tani, 59zł? Przecież na warsztat kosztuje 10000zł. Myślałem żeby kupić ten http://allegro.pl/scan-tool-elm327-stn-obdlink-sx-oryginal-cd-i3022126445.html Musze zadzwonić czy pasuje pod mój samochód i czy jest szansa dokupienia programu do starszych samochodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Mam zamontowane No to jeśli masz LPG i błędy od wypadania zapłonów to zacznij diagnostykę od sprawdzenia luzów zaworowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-Młody- Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 wybacz ale jestem początkującym mechanikiem-samoukiem. Powiedz mi jak mogę to sprawdzić i zrobić sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Jeśli nie masz doświadczenia, lepiej daj komuś do zrobienia zawory... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-Młody- Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Właśnie wolałbym nie dawać. Chciałbym sam się uczyć i robić. Ale mam taki zmysł że jak wiem że nie poradzę sobie to odpuszczam, zaczynam czytać,pytać bardziej doświadczonych i próbuje sam to zrobić niż jeździć i prosić mechanika żeby mi to zrobił i płacić mu duże pieniądze. Wole sam coś zrobić niż być uzależniony od innych. Taka praca mi sprawia radość i jeśli mi się uda to jeszcze większa. Wiec dzięki za taką "rade". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 (edytowane) Wiec dzięki za taką "rade". Młody, przy aucie robię prawie wszystko: od wymian kół, świec, kabli, po wymianę rozrządu. Tylko, że moje "samodzielnie" polega na tym, że do dyspozycji mam wszystko - od warsztatowego podnośnika i komputera warsztatowego, po stację diagnostyczną, gdzie wszystko mogę sprawdzić. Bo mam to szczęście mieć przyjaciela, który ma swój warsztat i pod którego czujnym okiem mogę dbać o swój samochód. Jak czegoś nie wiem, to nie wstydzę się go zapytać i zdaję się na jego doświadczenie przy pewnych pracach. Bo ja lubię swoje autko i nie chcę mu narobić krzywdy. Taki czytnik OBD jakiego szukasz, tylko na bluetooth mam podpięty na stałe i na bieżąco podczas jazdy monitoruję podstawowe parametry, przy pomocy telefonu lub tabletu, bo mnie to ciekawi i to lubię. Sądząc po Twoich postach masz jakieś zaplecze warsztatowe, ale brakuje ci doświadczenia (bo przy podstawowej wiedzy kojarzyłbyś kod błędu z LPG - missfire-kable- świece - przebieg-zawory), dlatego uważam, że regulacja zaworów jest nieco zbyt skomplikowaną czynnością jak na mechaniczne początki. Co z tego, że ktoś Ci powie, że robi się to jak w polonezie, "na śrubki"? Nie chodzi o płacenie "ciężkich pieniędzy", tylko możliwość nauczenia się u kogoś/z kimś pewnych spraw, by nie narobić autku krzywdy. I wierz mi, znam przypadki mechaników, którzy potrafili powiedzieć delikwentowi: "Sam sobie pan porozkręcałeś, to sam sobie pan teraz napraw" ... Nie bierz tego jako złośliwość, ale mierz siły na zamiary... Edytowane 26 Lutego 2013 przez Qba25 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 @@Qba25, aż Ci zieloną strzałkę kliknę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-Młody- Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Mam zaplecze warsztatowe i mam fachową poradę od mojego przyszłego teścia. Jeśli chodzi o komputery samochodowe to jestem totalnie zielony i niestety mój teściu też (starsza generacja mechaników). Podstawy mi pomaga ale jeśli chodzi o ten rozdział niestety nie. Dlatego pytałem takich specjalistów jak wy. Jeśli uważasz że jest to trudne,bo znasz się na tym to ok. Ja chciałem zapytać właśnie o to. Czy jest to łatwe czy trudne dla początkującego. Dowiedzieć się jak to się robi. Czy jestem wstanie to zrobić czy nie. Dopiero jak mi ktoś to opisuje wszystko od początku do końca, jakie błędy mogę popełnić i co mogę zniszczyć dopiero wtedy mogę podjąć decyzje czy sam robię czy razem z specjalistą. Po tej wiadomości wnioskuje że nie jest to łatwa praca i nie dam rady na tym etapie. Staram się wszystko robić sam w tym aucie od pewnego czasu pod okiem specjalisty. Chcieliśmy razem uczyć się sprzętu diagnostycznego żeby poszerzyć naszą więdze:) . Nie jestem mechanikiem z zawodu. Zabrałem się bo lubię swoje subaru i lubię prace techniczne. Jeśli chodzi o poprzednią wypowiedz to wybacz żę się uniosłem ale to samą powiedział mi poprzedni mechanik co mi robił z autem. Zakładał mi klocki jak spytałem jak tam się to robi bo chciałbym sam kiedyś wymieniać to odpowiedział że lepiej żeby nie tykał tego bo zepsuje. Robi z diagnostyką samochodową a nie potrafił mi powiedzieć co to mam za błąd. Dopiero ty mi powiedziałeś o co chodzi. Dzięki,mam teraz punkt zaczepienia. . Dzięki że ogóle starasz mi pomóc. Doceniam to. Zacznę szukać jak to się robi bo lubię takie rzeczy. Im więcej wiem o samochodach tym lepiej się czuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Taki czytnik OBD jakiego szukasz, tylko na bluetooth mam podpięty na stałe i na bieżąco podczas jazdy monitoruję podstawowe parametry, przy pomocy telefonu lub tabletu, bo mnie to ciekawi i to lubię. możesz przy okzaji przytoczyć czego używasz u siebie?? będę wdzięczny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Młody, podoba mi się Twoje podejście, dobrze, że chcesz się rozwijać i poznawać swój samochód. @Qba25, aż Ci zieloną strzałkę kliknę Dziękuję ;-) Mam zaplecze warsztatowe i mam fachową poradę od mojego przyszłego teścia. I to jest dobra baza. Jeśli uważasz że jest to trudne,bo znasz się na tym to ok. Ja chciałem zapytać właśnie o to. Czy jest to łatwe czy trudne dla początkującego. Dowiedzieć się jak to się robi. Czy jestem wstanie to zrobić czy nie. Wiesz, ciężko udzielać takich porad "na odległość". Generalnie regulacja zaworów nie jest trudna. żeby mieć wygodny dostęp przyda się kanał - dojście od dołu, warto też zdemontować tłumik szmerów ssania z prawej strony i zbiornik spryskiwacza (+akumulator) z lewej. 1. Demontaż w/w części; 2. Demontaż pokryw głowic (4 śrubki na rogach + jedna centralnie, jeśli mnie pamięć nie myli). Jeśli nie chcesz wymieniać wszystkich uszczelek nie warto ich odklejać na siłę (pod każdą śrubką jest jedna); 3. Kontrola i regulacja zaworów (klucz oczkowy 10 (?) + śrubokręt, szczelinomierz klucz do obracania wałem); 4. Czyszczenie pokryw głowic, odtłuszczenie (nowe uszczelki lub sylikon). Warto sprawdzić w jakim stanie są 4 uszczelki świec - albo są twardsze z natury, albo twardnieją i mogą puszczać - wtedy olej będzie się gromadził przy świecach zapłonowych; 5. Składanie w odwrotnej kolejności. Spisałem to z pamięci na podstawie mojego buga. Nie jest to trudne, trzeba cierpliwości i "nie na siłę". Trochę jest takich "drobiazgów" - np. zbiornik spryskiwacza ma podłączenia wysokiego ciśnienia do spryskiwaczy reflektorów - jak to źle złożysz może ciec. Zawsze to łatwiej wygląda, jak się tylko czyta. Jeśli Twój teść potrafi wyregulować zawory w polonezie, to dacie radę. I taka rada- przy LPG lepiej regulować zawory (szczególnie wydechowe) nieco luźniej... Zakładał mi klocki jak spytałem jak tam się to robi bo chciałbym sam kiedyś wymieniać to odpowiedział że lepiej żeby nie tykał tego bo zepsuje. Bo widzisz, nawet w niektórych warsztatach takie podstawowe rzeczy, jak wymiana klocków, robi się "na szybko". A potem pretensja klienta, bo klocki nierównomiernie zużyte, bo piszczą, bo biją przy hamowaniu... Należy przy okazji wyczyścić jarzma, sprawdzić, jak pracują prowadnice, sprawdzić stan wszystkich gumek, pracę tłoczka, przesmarować całość, sprawdzić tarczę, oczyścić piastę (żeby tarcza dobrze leżała na piaście), sprawdzić, czy klocki mają odpowiedni luz w prowadnicach... Banalna sprawa, ale o wielu rzeczach trzeba pamiętać no i mieć dostęp do odpowiednich materiałów: smar miedziany, ceramiczny, do tłoczków... Dlatego też, mimo, że mam podstawowe narzędzia i kanał w domu, wolę prace u mojego mechanika możesz przy okzaji przytoczyć czego używasz u siebie?? będę wdzięczny... Już pisałem: 1. Na Windows Mobile (HTC HD2) używam HOBD Trip Computer; 2. Na Androida (SG) używam Torque Pro; 3. Na laptopa używam PCM Scan; Dzięki że ogóle starasz mi pomóc. Doceniam to. Nie za ma co ;-)Myślę, że każdy dysponujący odpowiednią wiedzą na The Forum chętnie Ci pomoże. Chodzi o to, że nie zawsze wiesz, jaki jest poziom doświadczenia i zdolności warsztatowych pytającego, a nikt nie chce, żeby ktoś miał potem do niego pretensje. Coś, co dla kogoś z doświadczeniem może być banalne, może przekraczać zdolności innej osoby... 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 (edytowane) Już pisałem: 1. Na Windows Mobile (HTC HD2) używam HOBD Trip Computer; 2. Na Androida (SG) używam Torque Pro; 3. Na laptopa używam PCM Scan; tak ale interesuje mnie ten ""czytnik OBD na bluetooth"... edit: bo na alledrogo są za 50, 100, 250 i 1300zł Edytowane 27 Lutego 2013 przez wslawex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Kupiłem jeden z tańszych, jakieś 70 zł dałem wtedy: Teraz są np. wersje "mini", które są krótsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 ok. dzięki za odp. już znalazłem temat o tym http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/49481-obd2-bluetooth-android-app/page__st__50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 http://dx.com/c/car-accessories-799/diagnostic-tools-equipment-713 Wybierz sobie który ci pasuje ,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Ja na cos takiego sie skusilem dizsiaj: http://allegro.pl/show_item.php?item=3057676956 zobaczymy czy zabangla z Subaru i z Torgue Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 a ktoś podpowie czy starsze modele subaru np mój z 94r gdy nie było jeszcze tego OBDII (montowany od 96r) to jest jakieś gniazdo diagnostyczne i do tego moduł ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 a ktoś podpowie czy starsze modele subaru np mój z 94r gdy nie było jeszcze tego OBDII (montowany od 96r) to jest jakieś gniazdo diagnostyczne i do tego moduł ??? Tak, pod SSM I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 (edytowane) Edit: mój błąd. Edytowane 1 Marca 2013 przez Qba25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 dzięki , a teraz kolejne pytanie bo jak wpisałem w wujku googlu SSM I to nic nie ma są natomiast SSM 3 ale z opisu wyczytałem ze dedykowane do subaru od 1999 r . Gdzie ewentualnie można ten pasujący do mojego auta SSM I zakupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 I taka rada- przy LPG lepiej regulować zawory (szczególnie wydechowe) nieco luźniej Jeżeli wolno się niezgodzić: w żadnym wypadku, bo będzie klepał i wyklepie gniazda. Nie luźniej a częściej i to jest clou. Znam taki "warstat" w małopolsce, co stosuje takie "cuda" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 I taka rada- przy LPG lepiej regulować zawory (szczególnie wydechowe) nieco luźniej Jeżeli wolno się niezgodzić: w żadnym wypadku, bo będzie klepał i wyklepie gniazda. Nie luźniej a częściej i to jest clou. Znam taki "warstat" w małopolsce, co stosuje takie "cuda" Wiesz, mnie chodzi jedynie o trzymanie się raczej górnej, niż dolnej granicy tolerancji a nie stosowanie jakiś "nadwymiarów". U siebie, po pierwszej regulacji (jakieś 50 k) sprawdzam co ~25 tysięcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się