kamilos1919 Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Witam od paru miesiecy jestem posiadaczem wrx 2.0 turbo, auto przyszło z Anglii wiec do końca nie wiem co w nim siedzi, wiem tylko ze ma wal, korbowody od STI i panewki ACL do tego mapa na 250 ps na 1.1 bara to wszystko wynika z dokumentów ktore dostałem. Problem sie pojawił gdy zamontowałem komplet wskaźnikow EGT, temp oleju i boost. Boost podpiołem pod wężyk z bova i wskaźnik pokazuje tak podczas jazdy i dodawaniu gazu tak: wskaznik boost sprawdzalem manometrem ktory jest w 100% sprawny i dokładny, wskaznik pokazuje o 0.1 bara za dużo ale to znikoma różnica. Wiec szukałem dalej sprawdzałem podcisnienia ktore ja rozłączałem przt przekladce wszytko OK. Mowie za dobrze to auto chodzi jak na 0.5 bara, podłaczyłem komputer diagnostyczny pod OBD abo sprawdzić cieśnienie i ku mojemu zdziwieniu wyszlo to tak !: od razu po zobaczeniu 1.5 bara az mi nogi zmiękły i powoli pojechałem do domu. Dodam ze auto mam od niedawna i powoli dochodze do jego bolączek, mam wsadzone sportowe kolektory bez katalizatorów o dużym przekroju, downpimpe, srodek przelot i końcowy prodrive. Patrzałem na wykresy z hamowni zaraz po remoncie silnika w 2010 roku i turbo pompowało max 14 psi czyli ok 1 bar i mialo 250ps. Wiec teraz nie wiem gdzie tkwi problem czy wierzyć zegarowi Boost ktory jest na 100% sprawny czy wykresowi z OBD. Zastanawia mnie czemu tak dziwnie pokazuje zegar boost max 0.5 bara dodam ze przez wężyk ktory idzie do Bova na wolnych odrotach zasysa powietrze na wysokich przestaje. Co o tym myślicie Panowie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Za wiele to na tych filmach wyraznie nie widac, ale czy przypadkiem OBD nie podaje Ci absolute pressure, a zegar po prostu doladowanie z turbo? Swoja droga 0.5 bara to troche malo by bylo chyba jak na WRX'a - moze klasyczny trick na obnizenie doladowania, bo juz cos nie halo jest na pelnym doladowaniu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Mnie również wydaje się że OBD i zegar pokrywają się, choć patrząc na "film" raczej zgaduję co wykres pokazuje . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted February 20, 2013 Author Share Posted February 20, 2013 na wykresie jest pokazane ciśnienie, na postoju 0.4 - 1.4 bara przy odciążeniu i jest to ciśnienie bezwzgledne w kolektorze( tak mi sie wydaje ze w programie tak bylo napisane ), ale dziwie mnie właśnie zegar który jest na 100% sprawny aa pokazuje max 0.5 bara i jest podłaczony jak u większości wrx do wężyka z Bova i teraz być tu człowieku mądry i pisz wiersze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Tak jak Jacek pisze , OBD pokazuje absolute , czyli ok 1,5 , od tego trzeba odjąc ciśn. at, ok 1. i wychodzi ze boost masz na poziomie 0,5 bara , za mało , zobacz czy masz wogóle masz restryktor , i czy weżyki są prawidłowo wpiete Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted February 20, 2013 Author Share Posted February 20, 2013 no przy śniadaniu sobie to przemyślałem i by to pasowało ze dmucha 0.5. I dlatego ze mam niskie ciśnienie to na wolnych obrotach mam w kolektorze 400-500 hpa ? weżyki do turbiny sprawdziłem i jest tak jak na schematach wiele tam nie ma bo tylko trzy wężyki. A jak sprawdziać czy działa ta gruszka przy turbinie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 a sprawdzałes czy masz restryktor ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziarus007 Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Panowie OBD pokazuje aktualne ciśnienie w kolektorze a nie atmosferyczne to nie diesel gdzie watosc ciśnienia doładowania dodawana jest do atmosferycznego sprawdźcie sobie co się dzieje po remapie np do 1.4 bara OBD i wskaznik boost zawsze pokazuje przybliżone wartości Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted February 20, 2013 Author Share Posted February 20, 2013 a sprawdzałes czy masz restryktor ? w przewodach co ida do turbiny nie mam zadnej zwężki. Gruszke wyczyściłem i nasmarowałem wszystko chodzi lekko. Membrama dobra. Panowie OBD pokazuje aktualne ciśnienie w kolektorze a nie atmosferyczne to nie diesel gdzie watosc ciśnienia doładowania dodawana jest do atmosferycznego sprawdźcie sobie co się dzieje po remapie np do 1.4 bara OBD i wskaznik boost zawsze pokazuje przybliżone wartości lepiej nie strasz bo az mnie ciarki przechodzą ze auto jeżdzi na 1.5 bara :| to dlaczego moj wskaznik pokazuje max 0.6 bara ? i sprawdzałem go i jest dobry : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 (edited) Jesli faktycznie - zgodnie z "wrozbami" - nie masz zwezki (zakladam, ze dobrze przeszukales - tu masz obrazek pogladowy: http://i419.photobuc...trictorpill.jpg), to masz powod, dla ktorego auto pompuje jedynie te 0.5 bara. Obstaje przy swoim - ze przez OBD widzisz najpewniej absolutna wartosc cisnienia i diesel/nie-diesel nie ma tutaj nic do rzeczy. Za to doskonale to wyjasnia to, co obserwujesz. Edited February 20, 2013 by AMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian Pudełko Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Zweżki nie ma na 100% sprawdzaliśmy z 3 razy i nie ma nic, gdzie idzie dostać taką zwężke ? też sugerowaliśmy sie tym obrazkiem i nic w tych przewodach nie ma... wiec najprawdopodobniej tu leży problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Zakupic, albo zrobic samemu z jakiegos paciorka chocby, czy czegos w tym stylu. Nie pamietam tylko jaka powinna byc srednica - cos okolo 0.8-0.9mm? Oczywiscie nadal pozostaje otwartym pytanie - co sie stalo ze zwezka? Faktem tez jest - ze przy remapach, przynajmiej na 3-portowym solenoidzie, zwezka bywa i tak usuwana, ale to troche inna zapewne historia. Tutaj w kazdym razie od tego bym zaczal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziarus007 Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Obstaje przy swoim - ze przez OBD widzisz najpewniej absolutna wartosc cisnienia i diesel/nie-diesel nie ma tutaj nic do rzeczy. Za to doskonale to wyjasnia to, co obserwujesz. dobrze mówisz ale w dieslu ciśnienie doładowania to ok 2-2,4 bara ale juz po dodaniu atmosferycznego a w benzynie cisnie nie jest sumowane z atmosferycznym dlatego jest od ok 0,5 bara w ekoboostach do 2.5 w dragach Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 (edited) Tutaj cisnienie JEST sumowane - koniec, kropka. Nie wiem jakim softem ogladal pytajacy, ale nic nie stoi na przeszkodzie np. w takim EcuExplorerze, w subaru z silnikiem benzynowym, obejrzec sobie absolutne cisnienie doladowania, badz relatywne, badz nawet cisnienie atmosferyczne. Tutaj zapewne oglada absolutne. Nie bardzo wiem, co chcesz wniesc swoimi postami - ale raczej watpie, zeby pytajacy jezdzil na doladowaniu 1.5 bara realnie. Byc moze nie do konca rozumiem co chcesz powiedziec, ale tak czy inaczej - z rozpiski OBD-2 wynika, ze absolute inlet manifold pressure jest chyba w standardzie OBD-2 dostepne: http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs I chyba nie zalezy to od rodzaju paliwa(?) Edited February 20, 2013 by AMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziarus007 Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 raczej mu map przekłamuje jak już a wnosic nic nie chcę , ale pomysl o jednym diesel nie ma przepustnicy i musi byc dodawane cisnienie atmosferycze , a bezyna ma przepustnice i w kolektorze albo jest podcisnienie albo nadcisnienie i nie jest uwzględniane atosferyczne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian Pudełko Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 okazało sie że tak zwężka jest, po bardzo dokładnym poszukaniu, wszystkie podciśnienia sprawdzone, najprawdopodobniej zużyło sie już turbo i dlatego tak mało dmucha.. :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Ja miałem taki sam problem , turbo ładowało 0,5 bara i okazało się że restryktor był założony nie między turbo a trójnik tylko między trójnik a gruszkę po zamianie miejsc turbo pompuje 0,8 bara Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziarus007 Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Byc moze nie do konca rozumiem co chcesz powiedziec, ale tak czy inaczej - z rozpiski OBD-2 wynika, ze absolute inlet manifold pressure jest chyba w standardzie OBD-2 dostepne: http://en.wikipedia....iki/OBD-II_PIDs Być może nie rozumiemy się i każdy ma jakąs rację ale np tester KTS podaje cisnienie po dodaniu atmosferycznego ale już ELM w obd2 podaje ciśnienie rzeczywiste w kolektorze , jak by nie było 0.5 to bardzo mało , jeszcze ciekawe czy sprawdzał to przy obciążeniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 siema hmm... przypominają mi się moje problemy dmucha na 0,5 bara i rozbieranie całego auta heh aż po wymianę serduszka hehe pobawisz się z tym jeszcze na bank. Ale powiedz jak się zbiera twoje auto? ma te 250 koni czy nie ma teraz.. czujesz żę brakuje mocy? masz okazję sie przejechać inną subarynką dla porównania? I ja obstawiam na bank że TO NIE TURBO... a masz CEL'a? wyczyść solenoid, hmm sprubój takiego czegoś najpierw: Idz do auta, odłącz akumulator na 10 min, potem podłącz, odpal brykę i odrazu rusz i zobacz jakie doładowanie masz wtedy jak masz jeszcze podłączony zegar boosta.. u mnie było takie coś że po resecie ECU moc wracała ale nie na długo znaczy się do momentu kiedy zszedłem z obrotów... więc po odpaleniu noga w podłogę i na licznik.. btw. Ami ty to jesteś przy każdej reanimacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 btw. Ami ty to jesteś przy każdej reanimacji re-Aminacji - lubie zgadywanki Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 (edited) pamiętasz te moje subaru?? to były KaLamBuRY ale wracając do tematu to 0,5 bara to nie jest jakiś tryb awaryjny? ciekawe jakie ma ciśnienie paliwa przy obciążeniu ... Edited February 20, 2013 by radeklwh Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieski708 Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Mam podobny problem, na jakiś czas znikł i ostatnio znów się pojawił po kilku upalaniach u siebie obstawiam solenoid. Czuć jak auto przyspiesza po wciśnięciu gazu łapie peak i spada do 0,6. Dość dobrze to czuć, masz tak samo ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 noo ja też tak miałem najpierw na chwilke, znikł potem znów i znikł a potem zamieszkał na stałe do wymiany silnika a i przy okazji odłącz solenoid i zobacz ile dmucha.... jak już sprawdzisz wszystko Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted February 20, 2013 Author Share Posted February 20, 2013 Ja miałem taki sam problem , turbo ładowało 0,5 bara i okazało się że restryktor był założony nie między turbo a trójnik tylko między trójnik a gruszkę po zamianie miejsc turbo pompuje 0,8 bara u mnie jest rezystor założony miedzy turbina a trójniekiem, przedmuchałem i jest tak jak powinno być siema hmm... przypominają mi się moje problemy dmucha na 0,5 bara i rozbieranie całego auta heh aż po wymianę serduszka hehe pobawisz się z tym jeszcze na bank. Ale powiedz jak się zbiera twoje auto? ma te 250 koni czy nie ma teraz.. czujesz żę brakuje mocy? masz okazję sie przejechać inną subarynką dla porównania? I ja obstawiam na bank że TO NIE TURBO... a masz CEL'a? wyczyść solenoid, hmm sprubój takiego czegoś najpierw: Idz do auta, odłącz akumulator na 10 min, potem podłącz, odpal brykę i odrazu rusz i zobacz jakie doładowanie masz wtedy jak masz jeszcze podłączony zegar boosta.. u mnie było takie coś że po resecie ECU moc wracała ale nie na długo znaczy się do momentu kiedy zszedłem z obrotów... więc po odpaleniu noga w podłogę i na licznik.. btw. Ami ty to jesteś przy każdej reanimacji szczerze ostatnio nie miałem okazji jeździć ponad 250 konna subaryna wiec nie mam porównania, ale auto wedlug mnie jeździ dobrze, powiem ci ze chyba bym wolal wiedziec ze to turbo wymieniac i miec spokoj aa tak caly czas jest problem i nie wiadomo gdzie :| po odlaczeniu aku dalej tak samo. a co to SEL ? i co to ten selenoid ? btw. Ami ty to jesteś przy każdej reanimacji re-Aminacji - lubie zgadywanki AMI licze na Ciebie program ktorego używam do OBD to CDIF/2 tylko dlaczego na wolnych obrotach moje ciśnienie w kolektorze jest na poziomi 400-500 hpa wg zegaru i łącza OBD aa jak patrze na inne imprezy wrx to na wolnych obrotach maja 900-1000 hpa czy sie myle ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziarus007 Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 (edited) tylko dlaczego na wolnych obrotach moje ciśnienie w kolektorze jest na poziomi 400-500 hpa wg zegaru i łącza OBD aa jak patrze na inne imprezy wrx to na wolnych obrotach maja 900-1000 hpa czy sie myle ? U mnie na wolnych jest -0.6 bara i myslę że u ciebie jest -400/500 hpa i to by było ok odłącz wężyk od westgate i zobacz ile ładuje Edited February 20, 2013 by ziarus007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now