Jump to content

"Trykanie" przy skręcie w prawo i przyspieszaniu


vielebny
 Share

Recommended Posts

Witam i jak zwykle pytam ;)

 

Co może być przyczyną dźwięku, który dochodzi z okolic tylnego prawego koła w momencie skrętu w prawo i dodaniu gazu. Dźwięk/trykanie/cykanie (takie podwójne cyk-cyk cyk-cyk cyk-cyk) pojawia się tylko w momencie przyspieszenia i skrętu w prawo, po odpuszczeniu gazu ustępuje więc podejrzewam przeniesienie napędu, ale co konkretnie?

 

Jeżeli chodzi o oleje w mostach to były 2 miesiące temu wymienione - poziom jest OK.

Link to comment
Share on other sites

Nagrajcie dźwięki w HD (najlepiej osobą trzecią).

Wrzućcie na YT.

Bendziem zbiorowo analizować przy browarku.

 

PS: zapraszam po oliweczkę :)

Link to comment
Share on other sites

No niestety ale nagrać się tego nie da, bo z zewnątrz dodając gazu zagłusza wszystko dźwięk kochanego Boxera ;) a od wewnątrz urządzenia nagrywające zbierają zbyt dużo szumów - a to musi być lekkie przeciążenie więc nie na postoju czy na parkingu tylko trzeba jechać :( Więc lipa.

 

Na podnosniku z kolei nie ma tego objawu bo nie ma skrętu i przeciążenia :) Poradźcie coś bo nie chcę czekać aż zacznie trykać na prosto ;)

Edited by vielebny
Link to comment
Share on other sites

Nagraj po rozpędzeniu się z górki z wyłączonym silnikiem!

 

W ostateczności pojedź do serwisu ;) bo przez internet to jednak chyba dobrze naprawić się da tylko to, co ma software...

Może np. masz pękniętą manżetę, dostał się do przegubu sól/piasek/woda i "wyżarli". Albo albo albo albo...

Link to comment
Share on other sites

Nagraj po rozpędzeniu się z górki z wyłączonym silnikiem!

Wtedy nie przyspieszę tylko się rozpędzę a to nie to samo :) a dźwięk jest przy przyspieszaniu. Niestety wyznaję zasadę - jedź do serwisu jak już wiesz co jest grane... Zbyt wiele razy próbowano mnie naciągnąć na kasę :P Edited by vielebny
Link to comment
Share on other sites

wyznaję zasadę - jedź do serwisu jak już wiesz co jest grane

...aaa - czyli jak Ci się upierniczy coś i potoczy po bruku? :):(

Jestem pewien, że ktoś z 3miasta Ci podpowie nt. miejsca serwisowania bez naciągania...

Link to comment
Share on other sites

Gwoli uzupełnienia: mam już pewność, że nie jest to zawieszenie. A to dlatego, że trykanie zmienia częstotliwość w zależności od promienia skrętu i prędkości. Na dużym łuku rzadko słychać tryknięcie, na małym (w ciasnym zakręcie np 90st) częściej. Jest to więc element blisko mech. różnicowego. Dobrze myślę?

 

PS. Jadę niedługo do poleconego warsztatu na Kartuskiej ale przynajmniej wiem coraz więcej

Link to comment
Share on other sites

A więc zgodnie z obietnicą:

- byłem w Oes Serwis i diagnoza wskazuje na prwy przedni przegub zewnętrzny co mnie bardzo cieszy :)

 

Stąd oje kolejne pytanie:

Kupić przegub NKN czy Nipparts. Gdzie kupujecie części do swoich Leśnikow?

Link to comment
Share on other sites

Vielebny- zdiagnozowałem ci to 14 lutego;P

To prawda... Zapewne przemówiło doświadczenie ;) A czy podpowiesz mi również jakich części użyć aby problem miec z głoby na dłuższy czas?
Link to comment
Share on other sites

Na stronie forum - subaru pl natknąłem się na informację, że jest błąd w katalogach części. Czy macie jakieś doświadczenie odnośnie tych przegubów w S-Turbo? Mam kupić taki z 30 zębami czy 22zębami???

Edited by vielebny
Link to comment
Share on other sites

Najpewniej jest zdemontowac stary i dokladnie sprawdzic. Raz zmienialem przegob w Corolli i niby kupiony po nr Vin a tu zonk. Okazalo sie ze model przejsciowy i jest 1 zabek roznicy, autko stalo przez tydzien zanim udalo sie kupic odpowiedni przegob.(sory za brak polskich znakow)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...