Skocz do zawartości

Spalanie WRX 06 - paliwo 95 lepsze od 98


Tanis

Rekomendowane odpowiedzi

Od 2 lat jeżdżę Imprezą i zawsze tankowałem tylko BP 98, średnie spalanie w mieście (przy normalnej jeździe) wynosiło zawsze ok 13,5l/100km.

 

Ostatnio robiłem przegląd i Pan w ASO doradził, że może jednak warto przesiąść się na 95, bo silniki tak naprawdę były dostosowane do amerykańskiej benzyny z jeszcze mniejszą liczbą oktanów niż 95.

 

Ku mojemu zdziwieniu po zmianie paliwa na BP 95 (sprawdziłem już na 3 tankowaniach) średnie spalanie w mieście spadło do 12,2. Zaznaczam, że nic nie było w tym czasie w aucie zmieniane itp.

 

Aż się boję pojechać w trasę:) Macie podobne doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to normalne, że paliwo 95-oktanowe będzie wydajniejsze niż 98. Im większa liczba oktanów tym osiągi (w dużym skrócie) niższe a spalanie większe. Jedyny problem to możliwość spalania stukowego na 95. Dłuższy artykuł na ten temat, z wynikami z hamowni etc:

http://www.motolipno.pun.pl/viewtopic.php?pid=19610

 

Sprawdź, co jest napisane w instrukcji/na wlewie, i to lej, jeżeli Ci się na tym dobrze jeździ. Jeżeli Twój WRX nie jest mocno podkręcony/upalany, a instrukcja dopuszcza 95... w sumie, skoro nie widać różnicy (albo widać in plus) to po czort przepłacać...

 

Krzykaczami pokroju gizmo się nie przejmuj. To jest ten typ ludzi, którzy uważają, że diesel jest do traktora, a gaz do zapalniczki.

  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh KOLEGO BelegUS doradzaj tak chlopakowi doradzaj.. jeszcze nie slyszalem wiekszej glupoty ze nie warto "przeplacac" na paliwie i lac 95 a nie 98 badz 99+

 

I jeszcze niech sobie LPG zamontuje + magnetyzery zeby mniej palilo :))

Edytowane przez gizmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja i wlew sugeruje 95. Jeżdżę wyłącznie cywilnie. Różnica w spalaniu zauważalna (wiem, że warunki mają znaczenie - ale przed zmianą miałem naprawdę prawie idealną powtarzalność, a teraz już 3-ci taki wynik).

 

Gizmo - Masz jednak rację - do subaru tylko 98, albo jak piszesz 99+:) Pogadaj z kimś z ASO - bo właśnie tam dostałem taką poradę - jak widać nie do końca bezzasadną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też WRX lepiej jezdzi na 95 a juz jak nalałem shela v-power to jakoś dziwnie osłabł :wacko: , próbowałem na etanolu po korektach map to był odjazd tylko tak na codzien niestety nie ma gdzie tankowac :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanis - kupujac Subaru nie mozesz liczyc na niskie koszty utrzymanaia itp. Paliwo 98,99+ jest "lepsze" dla twojego silnika, to tak jak bys wlal olej z Tesco zamiast np: Motula bo jest "tanszy" . Zeby autko ci "odplacilo" ty musisz o nie dbac i to tyczy sie wszystkiego wliczajac paliwo.

 

ziarus007- a na 95 miales robiony re-map ?

Edytowane przez gizmo
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziarus007- a na 95 miales robiony re-map ?

robiłem doświadczenia na toyocie suprze z 1jz-gte i na tych samych ustawieniach ECU i paliwie 95 i shell v-power to na 95 lepiej przyspiesza może troszeczkę głosniej silnik pracuje a co do etanolu to bez korekty mapy jest lipa ale juz po korekcie i takim samym ciśnieniu doładowania jest jakieś 15% zysku mocy

Edytowane przez ziarus007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gizmo - możesz być pewien, że nie przeważyły tutaj powody ekonomiczne, ale potencjalny zasięg auta. Jak doradza ktoś z ASO i efekty pokazują, że ma rację, to chyba warto posłuchać.

 

Tak czy inaczej - ja wracam do zaleceń instrukcji (95) i przestaję słuchać mało merytorycznych uwag pt. jak subaru to tylko 99+ (zachęcam do przeczytania artykułu wskazanego przez BelegUS).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanis zrobisz co chcesz twoje auto , mozesz i tankowac na stacjach gdzies w szczerym polu :)) Mowisz ze nie sa do wzgledy ekonomiczne tylko "zasieg" auta.. mozesz tez kupic 2-gi bak do bagaznika i pojdziesz dalej ..

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wyższa liczba oktanowa tym mieszanka paliwowo powietrzna spala się spokojniej i bardziej równomiernie co ma eliminować spalanie stukowe. Z drugiej strony im mocniejsza detonacja tym sprawność wyższa, oczywiście do granicy "stuku". Żeby silnik rozwinął tą samą moc przy takim takim samym stałym stopniu sprężania potrzeba więcej paliwa o wyższej liczbie oktanowej niż paliwa o mniejszej liczbie oktanowej. Jeżeli zapłon jest wystrojony na 95 to nie ma sensu lać 98 bo efektem będzie mniejsza moc i większe spalanie. U mnie w ssaku 98 pali więcej niż 95 i jedzie gorzej.

Edytowane przez wojtek_gdynia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do subaru powinno sie stosowac 98 albo 99+, 95 mozna wlewac (bez obrazy) do fiata.

Ciekawa teoria...zwłaszcza, że producent tego pojazdu umieścił na klapce naklejkę 95ONLY.

Poza tym subaru to jakiś specjalny samochód ?

Nie dajmy się zwariować, to nie prom kosmiczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh KOLEGO BelegUS doradzaj tak chlopakowi doradzaj.. jeszcze nie slyszalem wiekszej glupoty ze nie warto "przeplacac" na paliwie i lac 95 a nie 98 badz 99+

 

Ja też nie słyszałem większej głupoty, że:

kupujac Subaru nie mozesz liczyc na niskie koszty utrzymanaia itp. Paliwo 98,99+ jest "lepsze" dla twojego silnika, to tak jak bys wlal olej z Tesco zamiast np: Motula bo jest "tanszy"

Jaka jest różnica pomiędzy silnikiem Fiata, Daewoo, Mercedesa, Toyoty i Subaru pod względem zasilania? Odpowiedź brzmi: żadna.

Skoro PRODUCENT zaleca stosowanie paliwa 95, to świadomy użytkownik SERYJNEGO WRX'a będzie lał 95. Pragnę nieśmiało zauważyć, że w Stanach (a tam taki WRX 2.5 Turbo to częsty widok) wyciskają 400wHP na paliwie 93-oktanowym:

A jeżdżą seryjnymi autami na 91 oktanach, bo takie akurat mają w dystrybutorach.

 

Pod jakim względem paliwo 98 jest lepsze od 95 dla Subaru? Mówimy tutaj o zwykłej benzynie z dystrybutora PB95/PB98, a nie V-Powerach i innych BP-Ultimate, te faktycznie dają lepsze rezultaty (vide artykuł). Może nawet odwrócę Twoją tezę - czy zmuszając silnik do większego obciążenia przy spalaniu paliwa 98 (podczas gdy producent wystroił go pod 95) to TY mu nie szkodzisz?

 

Kolejny chłopek-roztropek, który wychodzi z założenia, że skoro szarpnął się na "drogie" auto to musi się szarpać na drogą eksploatację, no bo przeca "drożej to lepiej, hurr-durr!".

 

 

I jeszcze niech sobie LPG zamontuje + magnetyzery zeby mniej palilo :))

Owszem. Niech pojedzie do jako po wysokiej klasy instalację LPG, i idę o zakład, że jego auto będzie jeździło lepiej i taniej niż Twój WRX na paliwie 98.

Edytowane przez BelegUS
  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pragnę nieśmiało zauważyć, że w Stanach (a tam taki WRX 2.5 Turbo to częsty widok) wyciskają 400wHP na paliwie 93-oktanowym:

A jeżdżą seryjnymi autami na 91 oktanach, bo takie akurat mają w dystrybutorach.

 

 

Poszukaj sobie, czym różnią się normy wg których wyznacza się LO w EU i USA i będziesz wiedział, ile ichnie paliwo ma wg naszych standardów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachecam do poczytania pewnego postu zanim bedziecie dalej pisali w sprawie paliwa

 

http://www.forum.sub...y/page__st__500

 

Jest tego 21 stron po przeczytaniu smialo moge powiedziec ze wiecej ludzi stosuje 98 niz 95 do swojego Subaru .

 

Jaka jest różnica pomiędzy silnikiem Fiata, Daewoo, Mercedesa, Toyoty i Subaru pod względem zasilania? Odpowiedź brzmi: żadna.

Poprostu nic dodac :))

 

Kolejny chłopek-roztropek, który wychodzi z założenia, że skoro szarpnął się na "drogie" auto to musi się szarpać na drogą eksploatację, no bo przeca "drożej to lepiej, hurr-durr!".

Moze lepiej sie nie wypowiadac ..

 

Owszem. Niech pojedzie do jako po wysokiej klasy instalację LPG, i idę o zakład, że jego auto będzie jeździło lepiej i taniej niż Twój WRX na paliwie 98.

 

Tutaj poprostu spadlem z fotela ...

Edytowane przez gizmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to normalne, że paliwo 95-oktanowe będzie wydajniejsze niż 98. Im większa liczba oktanów tym osiągi (w dużym skrócie) niższe a spalanie większe. Jedyny problem to możliwość spalania stukowego na 95. Dłuższy artykuł na ten temat, z wynikami z hamowni etc: http://www.motolipno...c.php?pid=19610

 

Test na aucie Cinquecento Sporting no prosze .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo o wyższej liczbie oktanowej i paliwa specjalne są lepsze ale nie zapewniają lepszych osiągów w silnikach seryjnych bo tu osiągi będą gorsze , stosuje sie je w silnkach o zwiększonym stopniu sprężania i mocno doładowanych aby spalanie przebiegało prawidłowo np paliwo elf turbo max stosowane do samochodów WRC nie nadaje sie do normalnych silników , a co do subaru to wrx jeździ na 95 a sti już 98 silniki z podniesionym ciśnieniem doładowania zalecane paliwo 98+

 

A więc gizmo tu nie masz racji co do paliwa 95 do WRX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo o wyższej liczbie oktanowej i paliwa specjalne są lepsze ale nie zapewniają lepszych osiągów w silnikach seryjnych bo tu osiągi będą gorsze , stosuje sie je w silnkach o zwiększonym stopniu sprężania i mocno doładowanych aby spalanie przebiegało prawidłowo np paliwo elf turbo max stosowane do samochodów WRC nie nadaje sie do normalnych silników

 

Czytajac to tak sie zastanawiam czyli paliwa 98, v-power, bp ultimate tylko nadaja sie do aut po modyfikacji silnika ? I nie ma absolutnie zadnych korzysci tankowania paliwa ktore spala sie "czysciej"

Edytowane przez gizmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to normalne, że paliwo 95-oktanowe będzie wydajniejsze niż 98. Im większa liczba oktanów tym osiągi (w dużym skrócie) niższe a spalanie większe. Jedyny problem to możliwość spalania stukowego na 95. Dłuższy artykuł na ten temat, z wynikami z hamowni etc: http://www.motolipno...c.php?pid=19610

 

Test na aucie Cinquecento Sporting no prosze .......

Rozumiem, że silnik w Subaru to jest jakaś inna technologia i inne realia, co? :toobad:

 

Jak chcesz polemizować z FHI, które zaleciło 95, to proszę bardzo...

 

... a z wątku z Forum, który przywołałeś również wynika, że auto bez remapu, cywilne zastosowanie, dobre stacje, zalecenie producenta na 95 = PB95.

 

Ale jak chcesz lać 98 to lej... kto bogatemu zabroni.

 

 

Czytajac to tak sie zastanawiam czyli paliwa 98, v-power, bp ultimate tylko nadaja sie do aut po modyfikacji silnika ? I nie ma absolutnie zadnych korzysci tankowania paliwa ktore spala sie "czysciej"

Poczytałeś ten test, który zalinkowałem, czy zobaczyłeś "Sportinga" i uznałeś, że posiadacza Subaru to nie obowiązuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytajac to tak sie zastanawiam czyli paliwa 98, v-power bp ultimate tylko nadaja sie do aut po modyfikacji silnika ? I nie ma absolutnie zadnych korzysci tankowania paliwa ktore spala sie "czysciej"

 

Nie chodzi tu o czystość spalania tylko o gwałtowność i szybkość w określonych warunkach i paliwa o niższej liczbie oktanowej spalają się gwałtowniej i silnik uzyskuje większą moc w porównaniu do paliwa 98 które spala się powiedzmy mniej wybuchowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w wrxie na korku napisane jest 98 Oo

Zazwyczaj leje paliwo na BP 98 i jest ok, ale raz zalałem 98 na E'Leclercu i to była patologia (spalanie w trasie przy delikatnej jeździe 14-15 litrów) nigdy więcej!!! oczywiście to może być wina paliwa słabej jakości a nie 98 czy 95 ;)

Edytowane przez Bedo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytajac to tak sie zastanawiam czyli paliwa 98, v-power, bp ultimate tylko nadaja sie do aut po modyfikacji silnika ? I nie ma absolutnie zadnych korzysci tankowania paliwa ktore spala sie "czysciej" Poczytałeś ten test, który zalinkowałem, czy zobaczyłeś "Sportinga" i uznałeś, że posiadacza Subaru to nie obowiązuje?

 

Rozumiem, że silnik w Subaru to jest jakaś inna technologia i inne realia, co?

 

Moze czegos nie wiem i jestem "chlopek-roztropek" :))

 

Czytajac to tak sie zastanawiam czyli paliwa 98, v-power bp ultimate tylko nadaja sie do aut po modyfikacji silnika ? I nie ma absolutnie zadnych korzysci tankowania paliwa ktore spala sie "czysciej"

 

Nie chodzi tu o czystość spalania tylko o gwałtowność i szybkość w określonych warunkach i paliwa o niższej liczbie oktanowej spalają się gwałtowniej i silnik uzyskuje większą moc w porównaniu do paliwa 98 które spala się powiedzmy mniej wybuchowo :)

 

Wnioskujac z wypowiedzi wszystkie auta powinny byc "korygowane" pod uzywanie 95 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w wrxie na korku napisane jest 98 Oo

Zazwyczaj leje paliwo na BP 98 i jest ok, ale raz zalałem 98 na E'Leclercu i to była patologia (spalanie w trasie przy delikatnej jeździe 14-15 litrów) nigdy więcej!!! oczywiście to może być wina paliwa słabej jakości a nie 98 czy 95 ;)

 

WRX 2.0 czy 2.5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...