Skocz do zawartości

Rozmowy fotograficzne


Chloru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam fotokolegów.

Mam pewien problem:cos się spitoliło w aparacie,i siak czy tak oddaje go do serwisu (kupione przez neta na http://www.e-cyfrowe.pl)

Po kolei: aparat Fujifilm Finepix 2500HD (takie coś http://www.optyczne.pl/7.2-Test-Test_ta ... aratu.html ) kupiony 12.2010r,do tej pory działał oki.

 

 

Co o tym sądzicie,co może być nie tak,jakie są wasze opinie :?: :(

 

Tak po zdjeciach to ja nie mam pomyslu.

Moze by trzeba by go zresetowac. On tam wkoncu ma jakis software.

Probowales inne karty pamieci mu zapodawac i sprawdzic czy sie tak samo zachowuje?

 

-- Śr paź 05, 2011 3:34 am --

 

Macie jakies doswiadczenia z micro adjustowaniem AF?
Jeśli mówisz o ustawianiu +/- w menu aparatu pod konkretne słoiki to tak. Mam. Male :-) Pod dwa obiektywy sobie ustawiłem mikrokalibrację w body.
Tak, dokladnie o tym mowie.

jaka metode stosowales?

I czy naprawde widzisz poprawe.

Bawiłem się z taką tablicą kontrolną z grubszą kreską na zerze i podziałką w obie strony, pstrykaną pod kątem i sprawdzaniem ostrości w punkcie.

Wydaje się, że rzadziej nie trafia po zmianach :-)

 

To jakas specjalna tablica?

Ja probowalem z linijka i mizernie to wyglada.

Probowalem tez metody na wielkosc jpg ktory rosnie im wiekszy kontrast, a im wiekszy kontrast tym lepsza ostrosc.

I jeden obiektyw sie zachowywal dosc konsystentnie, wiec mu przestawilem z zera na -3.

Przy tej metodzie nowa L-ka zachowywala sie dziwnie.

Przy zerze na wykresie robilo sie siodelko.

Metoda na znieksztalcenia/interferencje przy ogladaniu kratki kompletnie nie dawala mi sugestywnych rezultatow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie jakies doswiadczenia z micro adjustowaniem AF?
Jeśli mówisz o ustawianiu +/- w menu aparatu pod konkretne słoiki to tak. Mam. Male :-) Pod dwa obiektywy sobie ustawiłem mikrokalibrację w body.
Tak, dokladnie o tym mowie.

jaka metode stosowales?

I czy naprawde widzisz poprawe.

Bawiłem się z taką tablicą kontrolną z grubszą kreską na zerze i podziałką w obie strony, pstrykaną pod kątem i sprawdzaniem ostrości w punkcie.

Wydaje się, że rzadziej nie trafia po zmianach :-)

To jakas specjalna tablica?(...)
Tak. Brałem stąd: http://focustestchart.com/

Dokładnie na 19 str tego PDFa: http://focustestchart.com/focus21.pdf

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne by zabawę z tablicą robić z odpowiedniej odległości (zależy od ogniskowej obiektywu), przy odpowiednim oświetleniu (bardzo ważne!), oraz ze statywem!

 

Ze statywem to oczywista! :) (juz wydrukowalem stroniczke)

Ale odleglosc vs ogniskowa, to juz dla mnie takie intuicyjne nie jest.

Co proponujesz dla szkielka 70-200?

 

Mam tez nieco watpliwosci jesli o te 45 stopni.

Jak by zrobic pod ostrzejszym katem to zjawisko bedzie wyrazniejsze i powinno byc latwiej zauwazyc roznice?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tez nieco watpliwosci jesli o te 45 stopni.

Niepotrzebnie :) Tak naprawdę można robić pod różnymi kątami, ale ten 45 wydaje się optymalny do szybkiego testu. 0/180 stopni idealny do pokazania, że AF działa zawsze :D

 

Jak by zrobic pod ostrzejszym katem to zjawisko bedzie wyrazniejsze i powinno byc latwiej zauwazyc roznice?????

Może być trudno złapać aparatowi właściwą ostrość przez zbyt mały kontrast planszy.

 

Ale odleglosc vs ogniskowa, to juz dla mnie takie intuicyjne nie jest.

Chodzi o to, że minimalna odległość ostrzenia obiektywu może się zmieniać wraz z jego ogniskową, dodatkowo celność AF też może się zmieniać wraz z odległością od celu. No i wielkość planszy musi być dostosowana do odległości z jakiej się strzela - AF miał w co trafiać :)

 

[EDIT]

http://forums.dpreview.com/forums/readf ... angemode=1

Tutaj jeszcze podają, że zalecenie Canona do testów AF to 50-krotność ogniskowej.

 

Tu jest całkiem przystępnie wszystko opisane: http://regex.info/blog/photo-tech/focus-chart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calkiem nie wiem o czym piszecie ;)

 

Chociaz... w obiektywach K/L do RB67 mam pierscien doostrzania. Najpierw ustawia sie ostrosc poprzez wysuw czolowki (na matowce lub ze skali odleglosci), a pozniej na obiektywie mozna doostrzyc nastawiajac na wartosc w metrach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa.

 

Niedawno też mnie zaczęło brać coś takiego: zacząłem porównywać swoje zdjęcia tego samego tematu z zdjęciami konkurencji ... no, może nie konkurencji, bo ja przy tej osobie jestem tyci, tyci... może lepiej - z zdjęciami mistrza. No i wyszło mi, że moje są jakieś takie nieostre, mało wyraźne itp. Najpierw straciłem mnóstwo cennego czasu na szperanie w Internecie w poszukiwaniu opinii, testów, porad. Potem zaś będąc w Rzeszowie wstąpiłem do sklepu, w którym nabyłem mój sprzęt, z prośbą o poradę "co trzeba, żeby robić takie zdjęcia, jak ów mistrz" :?:

 

No i wyszedłem na przygłupa, bo pan wziął moje zdjęcie oraz zdjęcie owego mistrza (dokładnie ten sam obiekt i wykonane w porównywalnych warunkach), powiększył 1:1, przeczytał EXIFy i oświadczył, że:

a) zdjęcia w tym powiększeniu są prawie identyczne;

B) różnica w ich odbiorze wynika przede wszystkim z innej rozdzielczości matrycy, ale także z różnic sprzętowych, bo

c) porównywanie sprzętu mojego i mistrza to tak, jakby porównywać 24×36 mm z 6x9 cm,

w związku z czym nie mam co narzekać, a wręcz przeciwnie, zdjęcia są doskonałe, jak na taki niskobudżetowy :shock: :!: sprzęt.

 

Krótko po tym otrzymałem wydrukowany kalendarz, który projektowałem i który zawiera moje zdjęcia częściowo wykonane przy pomocy owego inkryminowanego aparatu i obiektywu, co mnie nareszcie ostatecznie wyleczyło z kompleksów.

 

Czego i Wam życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calkiem nie wiem o czym piszecie ;)

 

To jest taki onanizm sprzętowy... zamiast robić zdjęcia, niektórzy wolą się brandzlować linijkami, miarkami, kącikami :D

 

Ejjj, hej hej :)

Zrobienie dobrego zdjecia tez moze dostarczym mnustwo przyjemnosci.

Fakt, to inny departament ale zawsze.

 

No i z aparatem (angielskie "camera" "camera body" lepiej pasuje) jest troche jak z partnerka.

Im lepiej sie ja zna tym lepsze doznania.... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Racja, dzięki za przypomnienie.

 

Testy testami, a doświadczenia praktyczne? Pytam, bo gdy się mieszka na takim końcu świata, to nie da się tak po prostu wejść do sklepu i zażądać pokazania tego lub innego modelu, przymierzyć, pstryknąć kilka zdjęć testowych itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mnie to wku...ia ! Film z pojmania Kadafiego.

Nagrywasz największe w swoim życiu wydarzenie historyczne to się kurna skup !

To samo tyczy się milionów zdjęć z komórek,, aspekt marnego technicznie materiału pominę ale te ujęcia ...

No i robienie zdjęć kompaktem w nocy z lampą z odległości 15 metrów ! No Kur...a ma...

Mają podgląd widzą co wyszło i mimo to ciągle to robią barany :!: :!: :!: :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem sobie sam na pytanie o obiektyw. Może komuś się przyda.

 

Nabyłem AF-S DX NIKKOR 10-24 mm f/3,5-4,5G ED. Poszperałem po Internecie; polskie opinie jak zwykle rozbieżne od skrajnego zachwytu po totalną negację; bardziej wyważone znalazłem na Photozone.de (wbrew nazwie serwis ten jest po angielsku). W końcu dzięki uprzejmości sklepu Accord Foto w Rzeszowie, który sprowadził to cudeńko, mogłem sprawdzić go na żywo i "szczena mi opadła" (dobrze, że mam okulary, bo i oczy by mi wylazły na wierzch) po pierwszym spojrzeniu w wizjer. Powiem tylko, że przy ogniskowej 10 otrzymuje się bardzo ładne zdjęcia, jeśli się tylko uważa na perspektywę, zniekształcenia w samych narożnikach są pomijalne, a cały obraz jest jasny, ostry i wyraźny.

 

Oczywiście wyniki testów rozdzielczości, ostrości, aberracji itp. mogą być inne, ale tu w końcu nie o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odpowiem sobie sam na pytanie o obiektyw. Może komuś się przyda.

 

Nabyłem AF-S DX NIKKOR 10-24 mm f/3,5-4,5G ED. Poszperałem po Internecie; polskie opinie jak zwykle rozbieżne od skrajnego zachwytu po totalną negację; bardziej wyważone znalazłem na Photozone.de (wbrew nazwie serwis ten jest po angielsku). W końcu dzięki uprzejmości sklepu Accord Foto w Rzeszowie, który sprowadził to cudeńko, mogłem sprawdzić go na żywo i "szczena mi opadła" (dobrze, że mam okulary, bo i oczy by mi wylazły na wierzch) po pierwszym spojrzeniu w wizjer. Powiem tylko, że przy ogniskowej 10 otrzymuje się bardzo ładne zdjęcia, jeśli się tylko uważa na perspektywę, zniekształcenia w samych narożnikach są pomijalne, a cały obraz jest jasny, ostry i wyraźny.

 

Oczywiście wyniki testów rozdzielczości, ostrości, aberracji itp. mogą być inne, ale tu w końcu nie o to chodzi.

 

 

A do czego Ci taka szeroka ogniskowa? Obiekty nieożywione wyglądają efekciarsko i pokracznie a ludziom można zrobić krzywdę. Po jakimś czasie przewiduję Twój odwrót do naturalniejszych ognisk. 50, 35 czy 24 STAŁKI!

 

-- Wt lis 08, 2011 1:41 am --

 

Jak mnie to wku...ia ! Film z pojmania Kadafiego.

Nagrywasz największe w swoim życiu wydarzenie historyczne to się kurna skup !

To samo tyczy się milionów zdjęć z komórek,, aspekt marnego technicznie materiału pominę ale te ujęcia ...

No i robienie zdjęć kompaktem w nocy z lampą z odległości 15 metrów ! No Kur...a ma...

Mają podgląd widzą co wyszło i mimo to ciągle to robią barany :!: :!: :!: :x

 

Pozwolisz, że się udzielę. Jeden dość znany fotograf kiedyś powiedział: Nie ważne jakie jest Twoje zdjęcie lecz istotne jest jak potrafisz uzasadnić jego wykonanie. To samo zdjęcie może być dziełem sztuki lub totalnym gniotem. Wszystko zależy od autora i jak obroni to co zrobił.

Jest też inna rzecz. Ostatnio w nurcie fotograficznym wykształciła się tzw fotografia snapshotowa czy blogowa gdzie ważne jest surowe uchwycenie chwili. Zdjęcie ma zostać wykonane dość niechlujnie, z użycie flasha z niewielkiej odległości. Wszystko ma dawać poczucie brudu, niedbalstwa a tym samym potwierdzać ulotny moment, który został zachowany w kadrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKRADZIONO SPRZĘT FOTO :evil:

Anna Kalina Ciesielska:

 

Dziś miałą miejsce kradzież z włamaniem i skradziono mi naptępujący sprzęt

 

Canon EOS-1D Mark IV

Camera serial number: 0630501045

------------------------------------------------

 

Canon EOS 5D

Camera serial number: -1563762430

Z gripem. Bardzo widoczne ślady użytkowania – zwłaszcza na grupie, spore powierzchnie na rogach, gdzie czarna farba jest pościerana i prześwituje srebrne

 

------------------------------------------------

Obiektyw Canon EF 24mm f/1.4 L USM

serial number: - 42324

Znaki charakterystyczne - obiektyw po upadku i serwisowaniu bardzo widoczne slady użytkowania, powyginana obrecz, luzy w obiekywie

------------------------------------------------

Canon EF 14mm f/2.8

serial number: -10895

Znaki charakterystyczne - ciężki metalowy dekiel jest bardzo luźny, nie utrzymuje się w ogóle na obiektywie.

------------------------------------------------

Canon EF 85mm f/1.2 L - niesetety na razie nie znalalam numerow seryjnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego Ci taka szeroka ogniskowa?
Głównie do zdjęć architektury i wnętrz (obrazy, rzeźby itp.) w sytuacjach, gdzie nie ma miejsca na normalne ogniskowe. Zdjęcia o charakterze dokumentalnym. Kiedyś robiłem np. z boku na dłuższych ogniskowych, ale kosztuje to potem zbyt dużo pracy w programie graficznym. Poza tym do ewentualnie krajobrazów.

 

Oczywiście wiem, że można komuś zrobić portret, na widok którego ucieknie z krzykiem (już próbowałem, z wielkim skutkiem :D ), ale czy np. Witkacy nie malował też takich portretów? :wink: (świetna kolekcja w muzeum w Rzeszowie, polecam!). Świadomy jestem też tego, że czasem można też uzyskać nieoczekiwane i niezamierzone efekty specjalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogłem sprawdzić go na żywo i "szczena mi opadła" (dobrze, że mam okulary, bo i oczy by mi wylazły na wierzch) po pierwszym spojrzeniu w wizjer. Powiem tylko, że przy ogniskowej 10 otrzymuje się bardzo ładne zdjęcia, jeśli się tylko uważa na perspektywę, zniekształcenia w samych narożnikach są pomijalne, a cały obraz jest jasny, ostry i wyraźny.

 

a nie mówiłem? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego Ci taka szeroka ogniskowa?
Głównie do zdjęć architektury i wnętrz (obrazy, rzeźby itp.) w sytuacjach, gdzie nie ma miejsca na normalne ogniskowe. Zdjęcia o charakterze dokumentalnym. Kiedyś robiłem np. z boku na dłuższych ogniskowych, ale kosztuje to potem zbyt dużo pracy w programie graficznym. Poza tym do ewentualnie krajobrazów.

 

Oczywiście wiem, że można komuś zrobić portret, na widok którego ucieknie z krzykiem (już próbowałem, z wielkim skutkiem :D ), ale czy np. Witkacy nie malował też takich portretów? :wink: (świetna kolekcja w muzeum w Rzeszowie, polecam!). Świadomy jestem też tego, że czasem można też uzyskać nieoczekiwane i niezamierzone efekty specjalne.

 

Oooo Witkacy gościł niedawno w Krk w Bunkrze Sztuki gdzie zaprezentowano szereg jego fotograficznych autoportretów i tam wyglądało to na odpowiednik małoobrazkowego 50. Było zapewne wykonane na średniej lub dużej kliszy.

Powiem tak: sam korzystam z ogniskowej 16 na pełnej klatce ale wykorzystuję "bo muszę". Czasami jest tak ciasno (robię fotoreporterkę i czasami architekturę), że z czymś innym no po prostu nie da się podejść. Niestety nie lubię tego. Czuję się zdecydowanie bardziej komfortowo, po wielu latach pracy, gdy mogę zapiąć 50 czy 35.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKRADZIONO SPRZĘT FOTO :evil:

Anna Kalina Ciesielska:

 

Dziś miałą miejsce kradzież z włamaniem i skradziono mi naptępujący sprzęt

 

Canon EOS-1D Mark IV

Camera serial number: 0630501045

------------------------------------------------

 

Canon EOS 5D

Camera serial number: -1563762430

Z gripem. Bardzo widoczne ślady użytkowania – zwłaszcza na grupie, spore powierzchnie na rogach, gdzie czarna farba jest pościerana i prześwituje srebrne

 

------------------------------------------------

Obiektyw Canon EF 24mm f/1.4 L USM

serial number: - 42324

Znaki charakterystyczne - obiektyw po upadku i serwisowaniu bardzo widoczne slady użytkowania, powyginana obrecz, luzy w obiekywie

------------------------------------------------

Canon EF 14mm f/2.8

serial number: -10895

Znaki charakterystyczne - ciężki metalowy dekiel jest bardzo luźny, nie utrzymuje się w ogóle na obiektywie.

------------------------------------------------

Canon EF 85mm f/1.2 L - niesetety na razie nie znalalam numerow seryjnych

 

Uuuu... to Kalinie taki wypadek się przytrafił - mam nadzieję, że ubezpieczyła te zabawki :)

Szeroka ogniskowa do architektury i rejestracji obrazów i wnętrz sporo deformuje kąty itp. Tutaj lepszy jest tiltschift. Ale jak rozumiem fotofan - świadom tego i wie, że z szerokościami trzeba ostrożnie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szeroka ogniskowa do architektury i rejestracji obrazów i wnętrz sporo deformuje kąty itp. Tutaj lepszy jest tiltschift. Ale jak rozumiem fotofan - świadom tego i wie, że z szerokościami trzeba ostrożnie... :)

 

No nie mam tyle roboty z architekturą, żebym musiał inwestować w tilltshifta choć... czasami zastanawiam się nad nim do bardziej kreatywnego spojrzenia takim szkłem na inne, z goła, sytuacje. Tylko znów, pojawia się wątpliwość o zasadność takich eksperymentów. Czy nie będzie to efekciarskie i czy sam nie wpadnę w podnietę sprzętową zamiast raczej wykreować kadr dla sprzętu jaki już posiadam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadniesz w podnietę sprzętową :).

Jak chcesz mieć inną perspektywę i podnietę - kup albo dalmierza albo średni format. Tam nawet klasyczne 50mm nie jest klasyczne 50 :D

Tilt schift to zmiana perspektywy przy zachowaniu kadru. Czyli prostuje krawędzie np. budynków, gdzie w normalnej (czyli lustrzanka + zwykły obiektyw, zdjęcie robione z dołu) miałbyś zawężanie ku górze - no ale domniemam, żeś tego świadom i wiesz z czym to się je :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego Ci taka szeroka ogniskowa? Obiekty nieożywione wyglądają efekciarsko i pokracznie a ludziom można zrobić krzywdę. Po jakimś czasie przewiduję Twój odwrót do naturalniejszych ognisk. 50, 35 czy 24 STAŁKI!

Dla pełnej klatki może i są one naturalne, ale dla APS-C już nie koniecznie. Szczególnie 50mm nieco przydługie się wydaje... a jednocześnie za krótkie, takie nie wiadomo co do końca :(

 

Jest też inna rzecz. Ostatnio w nurcie fotograficznym wykształciła się tzw fotografia snapshotowa czy blogowa gdzie ważne jest surowe uchwycenie chwili. Zdjęcie ma zostać wykonane dość niechlujnie, z użycie flasha z niewielkiej odległości. Wszystko ma dawać poczucie brudu, niedbalstwa a tym samym potwierdzać ulotny moment, który został zachowany w kadrze.

Niewątpliwie na linczu dyktatora byli sami nieszablonowi artyści, znani z indywidualnego i twórczego podejścia do utrwalania w artystyczny sposób przekazu jakże banalnej sceny śmierci... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadniesz w podnietę sprzętową :).

Jak chcesz mieć inną perspektywę i podnietę - kup albo dalmierza albo średni format. Tam nawet klasyczne 50mm nie jest klasyczne 50 :D

Tilt schift to zmiana perspektywy przy zachowaniu kadru. Czyli prostuje krawędzie np. budynków, gdzie w normalnej (czyli lustrzanka + zwykły obiektyw, zdjęcie robione z dołu) miałbyś zawężanie ku górze - no ale domniemam, żeś tego świadom i wiesz z czym to się je :).

 

No... można powiedzieć, że liznąłem nieco pochyłów. Miałem nawet odrobinkę szczęścia bo na płycie kolodionowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...