Jump to content

Remont i zakucie czy wymiana silnika w WRX 02.. Co robic?


Dawid86
 Share

Recommended Posts

Czesc wszystkim. Wiec sprawa wyglada tak... Kupilem WRX z zatartym silnikiem, poczatkowo myslalem nad wymiana na inny silnik ale z racji tego, ze auto ma kilka nieseryjnych dodatkow (wiekszy intercooler, turbo VF28, pompa paliwa walbro, wtryski 550cc, wydech MG Race) raczej wolalbym wyremontowac i przy okazji zakuc swoj silnik. I tutaj pojawiaja sie pytania czy to dobry pomysl?? Czy lepiej jednak wymienic silnik na inny i wlozyc te graty? Jaka moc mozna osiagnac po zakuciu a jaka bez? Wiem, ze moje pytania sa dla Was smieszne ale jestem zupelnym swiezakiem w tym temacie i prosze o wyrozumialosc i jakies podpowiedzi co najlepiej z tym zrobic :)

Link to comment
Share on other sites

Czesc wszystkim. Wiec sprawa wyglada tak... Kupilem WRX z zatartym silnikiem, poczatkowo myslalem nad wymiana na inny silnik ale z racji tego, ze auto ma kilka nieseryjnych dodatkow (wiekszy intercooler, turbo VF28, pompa paliwa walbro, wtryski 550cc, wydech MG Race) raczej wolalbym wyremontowac i przy okazji zakuc swoj silnik. I tutaj pojawiaja sie pytania czy to dobry pomysl?? Czy lepiej jednak wymienic silnik na inny i wlozyc te graty? Jaka moc mozna osiagnac po zakuciu a jaka bez? Wiem, ze moje pytania sa dla Was smieszne ale jestem zupelnym swiezakiem w tym temacie i prosze o wyrozumialosc i jakies podpowiedzi co najlepiej z tym zrobic :)

 

z wrxa sti nie zrobisz, daj sobie spokój

Link to comment
Share on other sites

Remont silnika to dobre wyjście,rokujące na dłuższą i bezproblemową eksploatację.To na jakich gratach to zrobisz zależy do czego auta używasz i w jakie moce celujesz.Jeśli auta używasz cywilnie i upalasz raz do roku,to rób na seryjnych gratach,podniesiesz troszkę moc do okolic 250KM i moment obrotowy który zniesie seryjna skrzynia.

Jak autko do upalania to kuj,strojenie i szukaj napędów z STi. :P:lol:

Link to comment
Share on other sites

Powitalnia juz ogarnieta :) Stan silnika juz zweryfikowany: zatarte panewki glowne, poza tym tarcza sprzeglowa totalnie rozpieprzona wiec pewnie uszkodzenie powstalo przy mocnym kacie. Nie mam wcale zamiaru robic z niego STI, chcialbym tylko zasiegnac porady fachowcow co najlepiej z tym zrobic... Czy jest sens remontowania,i kucia, czy te graty mozna spokojnie montowac do seryjnego zdrowego silnika bo tak naprawde one nic nie dodadza?? Auto bedzie traktowane jako zabawka, i raczej chcialbym osiagnac cos troszke ponad 300KM..

Edited by Dawid86
Link to comment
Share on other sites

Witam odpowiem tak tylko remont żadnych używanych silników ja kupiłem 2 i oba do niczego się nie nadawały ,na szczęście odzyskałem kaskę dołożyłem i zrobiłem remoncik ale wiem ze wszystko jest ok

Link to comment
Share on other sites

Nie mam wcale zamiaru robic z niego STI,
cos troszke ponad 300KM..

Te dwa określenia wykluczają się wzajemnie. :P

Kucizna sama w sobie mocy nie przysparza,stosuje się ją dla większej wytrzymałości w pewnych okolicznościach.

Jeśli auto-zabawka to kute graty wskazane.Moc 300KM to i moment pewnie będzie słuszny w ok.400Nm.

Rozumiem że silnik to 2.0? :)

Twoje napędy z WRX tego długo nie wytrzymają,czyli skrzynia,dyfry,półosie.

Jak już się rozpędzisz,to czasem warto się szybko zatrzymać,czyli lepszy,większy zestaw hamulcowy itp.itd. :lol:

Nim się obejrzysz będziesz miał połowę gratów z STi. :P

Link to comment
Share on other sites

Remont silnika na seryjnych gratach tak jak piszą. Chcesz mieć 300KM to kup od razu napędy z STI, hamulce, zawias... A później dojdziesz do wniosku że trzeba było kupić 2xSTI a nie WRXa z zatartym silnikiem i robić z niego STI.

Link to comment
Share on other sites

OK a serynje graty ile sa w stanie wytrzymac?

Jesli chodzi i napedy to musialbym sprawdzic jakie sa obecnie, bo poprzedni wlasciciel sporo dlubal przy tym aucie i niby przed zabiciem pieca tez mialo okolo 300KM.

Hamulce niestety jeszcze seria ale biore sie za nie zaraz po zrobieniu silnika...

Link to comment
Share on other sites

Po tym czego sie od Was dowiedzialem to sam nie wiem czy moj plan kucia i robienia 300KM ma jakikolwiek sens... A co mozna max wyciagnac z silnika na seryjnych gratach? Tak, zeby bylo bezpieczne dla napedow i calej reszty...?

Link to comment
Share on other sites

Witam odpowiem tak tylko remont żadnych używanych silników ja kupiłem 2 i oba do niczego się nie nadawały

 

Ja natomiast kupiłem kota w worku i jeszcze jeździ (ok 2,5 roku, czyli u mnie do 25kkm). W odróżnieniu od silnika po remoncie, który wytrzymał zdecydowanie mniej (dawno to było, ale może z 5-6kkm i powiedział pa, pa, panewka). :twisted:

 

Autor remontu nie był w stanie znaleźć ani błędu ani definitywnej przyczyny drugiej awarii, dlatego postanowiłem przewieźć się z prawdopodobieństwem i kupić używkę.

 

Czyli od tej reguły też bywają wyjątki.

Link to comment
Share on other sites

A co tak się uparliście na te kute korby? :blink:

Przecież seryjne zniosą takie 300KM+ bez szwanku.A kute korby z wyższej półki tanie nie są.Te najtańsze żywot będą miały prawdopodobnie sporo krótszy niż seryjne.

 

Poznań-strojenie.

Link to comment
Share on other sites

najlepsze rozwiązanie do wrx zrób remont po dotarciu delikatną mape i śmigać a jak Ci się znudzi to sprzedać i kupić STI ,nie kombinuj za bardzo z mocą bo jak koledzy piszą reszta samochodu nie wytrzyma 300km, ja po remoncie miałem zrobione 260km i 360nm i fajnie śmigało :D i tak skrzynia padła drugi bieg i sprzęgło :(

Link to comment
Share on other sites

Cały czas zastanawiam się jak jest z tymi skrzyniami 5MT w Imprezach.

Czy czynnikiem który je niszczy jest większa moc, czy większa moc plus

fantazja użytkownika. Czy po podniesieniu mocy do ponad 250 KM

i delikatnym używaniu auta (żadnego upalania, głównie trasa-moc

używana wyłącznie do sprawnego wyprzedzania) trawłość skrzyni

również ulegnie znacznemu skróceniu?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...