Dawid86 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Czesc wszystkim. Wiec sprawa wyglada tak... Kupilem WRX z zatartym silnikiem, poczatkowo myslalem nad wymiana na inny silnik ale z racji tego, ze auto ma kilka nieseryjnych dodatkow (wiekszy intercooler, turbo VF28, pompa paliwa walbro, wtryski 550cc, wydech MG Race) raczej wolalbym wyremontowac i przy okazji zakuc swoj silnik. I tutaj pojawiaja sie pytania czy to dobry pomysl?? Czy lepiej jednak wymienic silnik na inny i wlozyc te graty? Jaka moc mozna osiagnac po zakuciu a jaka bez? Wiem, ze moje pytania sa dla Was smieszne ale jestem zupelnym swiezakiem w tym temacie i prosze o wyrozumialosc i jakies podpowiedzi co najlepiej z tym zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Czesc wszystkim. Wiec sprawa wyglada tak... Kupilem WRX z zatartym silnikiem, poczatkowo myslalem nad wymiana na inny silnik ale z racji tego, ze auto ma kilka nieseryjnych dodatkow (wiekszy intercooler, turbo VF28, pompa paliwa walbro, wtryski 550cc, wydech MG Race) raczej wolalbym wyremontowac i przy okazji zakuc swoj silnik. I tutaj pojawiaja sie pytania czy to dobry pomysl?? Czy lepiej jednak wymienic silnik na inny i wlozyc te graty? Jaka moc mozna osiagnac po zakuciu a jaka bez? Wiem, ze moje pytania sa dla Was smieszne ale jestem zupelnym swiezakiem w tym temacie i prosze o wyrozumialosc i jakies podpowiedzi co najlepiej z tym zrobic z wrxa sti nie zrobisz, daj sobie spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 z wrxa sti nie zrobisz, daj sobie spokój nie którym tak się wydaje 2 podpowiedz: zajrzyj tutaj - http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/2580-tutaj-sie-witamy-dzial-dla-nowych-forumowiczow/page__st__13625 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 silnik musisz dać do rewizji, aby ocenić straty i zweryfikować czy nadaje się do remontu - zawsze lepiej jest odtworzyć silnik na nowych elementach aniżeli kupować drugi jako kota w worku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Remont silnika to dobre wyjście,rokujące na dłuższą i bezproblemową eksploatację.To na jakich gratach to zrobisz zależy do czego auta używasz i w jakie moce celujesz.Jeśli auta używasz cywilnie i upalasz raz do roku,to rób na seryjnych gratach,podniesiesz troszkę moc do okolic 250KM i moment obrotowy który zniesie seryjna skrzynia. Jak autko do upalania to kuj,strojenie i szukaj napędów z STi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid86 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 (edytowane) Powitalnia juz ogarnieta Stan silnika juz zweryfikowany: zatarte panewki glowne, poza tym tarcza sprzeglowa totalnie rozpieprzona wiec pewnie uszkodzenie powstalo przy mocnym kacie. Nie mam wcale zamiaru robic z niego STI, chcialbym tylko zasiegnac porady fachowcow co najlepiej z tym zrobic... Czy jest sens remontowania,i kucia, czy te graty mozna spokojnie montowac do seryjnego zdrowego silnika bo tak naprawde one nic nie dodadza?? Auto bedzie traktowane jako zabawka, i raczej chcialbym osiagnac cos troszke ponad 300KM.. Edytowane 18 Grudnia 2012 przez Dawid86 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Witam odpowiem tak tylko remont żadnych używanych silników ja kupiłem 2 i oba do niczego się nie nadawały ,na szczęście odzyskałem kaskę dołożyłem i zrobiłem remoncik ale wiem ze wszystko jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Nie mam wcale zamiaru robic z niego STI, cos troszke ponad 300KM.. Te dwa określenia wykluczają się wzajemnie. Kucizna sama w sobie mocy nie przysparza,stosuje się ją dla większej wytrzymałości w pewnych okolicznościach. Jeśli auto-zabawka to kute graty wskazane.Moc 300KM to i moment pewnie będzie słuszny w ok.400Nm. Rozumiem że silnik to 2.0? Twoje napędy z WRX tego długo nie wytrzymają,czyli skrzynia,dyfry,półosie. Jak już się rozpędzisz,to czasem warto się szybko zatrzymać,czyli lepszy,większy zestaw hamulcowy itp.itd. Nim się obejrzysz będziesz miał połowę gratów z STi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wąż Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 rób tak jak koledzy wyżej mówią inaczej utopisz masę $ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Remont silnika na seryjnych gratach tak jak piszą. Chcesz mieć 300KM to kup od razu napędy z STI, hamulce, zawias... A później dojdziesz do wniosku że trzeba było kupić 2xSTI a nie WRXa z zatartym silnikiem i robić z niego STI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid86 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 OK a serynje graty ile sa w stanie wytrzymac? Jesli chodzi i napedy to musialbym sprawdzic jakie sa obecnie, bo poprzedni wlasciciel sporo dlubal przy tym aucie i niby przed zabiciem pieca tez mialo okolo 300KM. Hamulce niestety jeszcze seria ale biore sie za nie zaraz po zrobieniu silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Ile masz biegów? Do przodu oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Skrzynia 5-biegowa czy 6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid86 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 5 biegow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 To masz zwykła seryjną skrzynie z WRXa która nie wytrzyma zbyt wiele... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 No tak , ale patrząc na ceny kutych gratów(korby, tłoki) to wielkiej różnicy z serią nie ma a jest to już jakaś baza na przyszłość-za rok czy dwa można zainwestować w turbo, napędy, itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid86 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Po tym czego sie od Was dowiedzialem to sam nie wiem czy moj plan kucia i robienia 300KM ma jakikolwiek sens... A co mozna max wyciagnac z silnika na seryjnych gratach? Tak, zeby bylo bezpieczne dla napedow i calej reszty...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 podniesiesz troszkę moc do okolic 250KM i moment obrotowy który zniesie seryjna skrzynia Tutaj masz odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Witam odpowiem tak tylko remont żadnych używanych silników ja kupiłem 2 i oba do niczego się nie nadawały Ja natomiast kupiłem kota w worku i jeszcze jeździ (ok 2,5 roku, czyli u mnie do 25kkm). W odróżnieniu od silnika po remoncie, który wytrzymał zdecydowanie mniej (dawno to było, ale może z 5-6kkm i powiedział pa, pa, panewka). Autor remontu nie był w stanie znaleźć ani błędu ani definitywnej przyczyny drugiej awarii, dlatego postanowiłem przewieźć się z prawdopodobieństwem i kupić używkę. Czyli od tej reguły też bywają wyjątki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid86 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Dzieki wielkie za pomoc Teraz czas na przemyslenie i rozsadna decyzje.. I jeszcze jedno pytanie. Czy mozecie polecic jakis warsztat w blizszej lub dalszej okolicy Zielonej Góry ktory bedzie mogl to wystroic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 A co tak się uparliście na te kute korby? Przecież seryjne zniosą takie 300KM+ bez szwanku.A kute korby z wyższej półki tanie nie są.Te najtańsze żywot będą miały prawdopodobnie sporo krótszy niż seryjne. Poznań-strojenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Mi kute korby wręcz odradzano , i kupiłem od STI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramzes Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 najlepsze rozwiązanie do wrx zrób remont po dotarciu delikatną mape i śmigać a jak Ci się znudzi to sprzedać i kupić STI ,nie kombinuj za bardzo z mocą bo jak koledzy piszą reszta samochodu nie wytrzyma 300km, ja po remoncie miałem zrobione 260km i 360nm i fajnie śmigało i tak skrzynia padła drugi bieg i sprzęgło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doctoreq Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Cały czas zastanawiam się jak jest z tymi skrzyniami 5MT w Imprezach. Czy czynnikiem który je niszczy jest większa moc, czy większa moc plus fantazja użytkownika. Czy po podniesieniu mocy do ponad 250 KM i delikatnym używaniu auta (żadnego upalania, głównie trasa-moc używana wyłącznie do sprawnego wyprzedzania) trawłość skrzyni również ulegnie znacznemu skróceniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się