Skocz do zawartości

Remont i zakucie czy wymiana silnika w WRX 02.. Co robic?


Dawid86

Rekomendowane odpowiedzi

A ja troche podkrece i powiem, zeby nie robic przesadnej paniki ze skrzynia biegow.

Nie wiem czy chodzi o WRX'a gc8 czy gd - w obecnych czasach, gdy przekladek tez sporo, wszystko mozliwe. Tak czy siak - dla odmiany rzeklbym, ze kucizna niepotrzebna. Robilbym na HBR z new age'a na pewno, ew. korzystajac z okazji poszedl w strokera. Zrobil remap na te okolice 300-310KM i powiedzmy 400-420Nm, i jezdzil. A skrzynia sie martwil jak kleknie. Nie ma powodu, by sie przesadnie do tych 250KM znow ograniczac.

 

Oczywiscie, jak skrzynia stara, w kiepskim stanie, a do tego zawsze "gramy ostro" - to pewnie jej dni beda policzone. I zawsze trzeba o takiej mozliwosci pamietac, ale jakos dziwnym zbiegiem okolicznosci w obu autach mam po ok. 300KM i 400Nm i jak do tej pory nic sie nie poukrecalo (inna sprawa, ze ja to troche emeryt jestem - ale na Ulezach w fochu jak do tej pory sie nic nie rozsypalo, w szuwarze na pierwszym jego Ulezu tez nie, mimo, ze lekkiego zycia skrzynia nie miala pod reka brata przyzwyczajajacego sie do zmiany biegow lewa reka :))

 

Jedno jest w kazdym razie pewne - zadnych uzywanych silnikow. Tylko remont. No chyba, ze budzet naprawde mocno cisnie - ale jak sie ma pecha, to i tak koszta sie powiela, a na forum mozna znalezc wiele przykladow takich, co szczescia do uzywanych silnikow nie mieli.

 

Cały czas zastanawiam się jak jest z tymi skrzyniami 5MT w Imprezach.

 

To jest tak, ze paru osobom, owszem, udalo sie ogolic biegi i teraz jest ogolnoforumowa panika, mimo, ze wiele osob jezdzi na 5mt nie tylko w Polsce, i daja rade jakos. :) Oczywiscie nie moc, a moment goli zebatki i duzo zalezy od tego, jak sie ze skrzynia obchodzimy - ale nie kazdy codziennie startuje z 5krpm itp.

Edytowane przez AMI
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym co powiedział AMI i dodam, że forumowa sraczka z new age'owymi WRX'ami jest przesadzona. :D Ludzie mapują, latają na KJS'ach, ćwiartkach itd i jakoś nie padają masowo, ani skrzynie, ani napędy. :o Wszystko zależy od świadomości użytkownika. I STI'ja da się zmasakrować. :huh:

 

Wiadomo STI to STI, nie umniejszam jego wspaniałości, ale, jeśli ktoś używa auta na codzień i czasami skoczy na jakimś torze poszaleć to wcale nie musi od razu iść w STI, Brembo i inne cuda.

 

Koszt używanej skrzyni do WRX'a:

http://moto.allegro.pl/listing.php/search?category=50873&change_view=1&order=pd&string=wrx

 

Jakby nie było wychodzi kilka za koszt jednej STI'jowej. :P

 

Sprzęgło Exedy kosztuje do WRX'a jakieś 1200 PLN.

 

Dobre tarcze i klocki na seryjnym 4'ro tłoczku też wcale nie są takie tragiczne, a dużo tańsze w obsłudze od Brembo. Dasz przewody w oplocie i dobry płyn i będzie ok.

 

Co do samej mocy to nie moc, a głównie moment może ci zniszczyć skrzynię. Jaka jest górna granica WRX'owych skrzyń trudno powiedzieć, u jednych padają przy 400 Nm, u innych przy 380 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samej mocy to nie moc, a głównie moment może ci zniszczyć skrzynię. Jaka jest górna granica WRX'owych skrzyń trudno powiedzieć, u jednych padają przy 400 Nm, u innych przy 380 Nm.

na seryjnych "mocach" też padają .... dużo zależy od stopnia zużycia poszczególnych elementów i od samego operatora ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo startować z 5krpm to głupota taka sama jak ruszac z pod swiateł z z dymem ze wszystkich opon , a jak ktos wie jak jechac to ruszając z 2,5krpm objedzie tego co ruszy z 5krpm :D i autko nie ucierpi :)

 

dwa takie same auta??

 

chyba kolego nie wiesz co piszesz :huh:

tym bardziej jeżeli to jest turbo i ma napęd na cztery koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok w pierwszej chwili będziesz może i szybszy ale pomyśl ile to ruszenie może kosztować :D

@@ziarus007,

 

jak jesteś pewien swojej racji, to możemy zweryfikować twoja błędna teorie , dzieli nas jedyne 120km :biglol:

Edytowane przez ziarus007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mówimy tu jak kto ma ruszać tylko jak oszczędzić skrzynię i inne podzespoły a myślę ze ruszanie samochodem z napędem na cztery kółka z 5tys obr to lekka przesada cała moc i pełny moment obrotowy musi się jakoś przenieść na koła , ale jak kto lubi i na pewno impreza nie została stworzona do tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@ziarus007,

jesteś pewien że na śniegu tylko??

a mam pytanie , w danych fabrucznych wrx ma 6.1 s do 100km/h

i jak myślisz czy ruszając z 2.5tytś obr dasz rade wykręcić taki czas?

znaczy preferujesz styl jazdy "PSJ"

 

I tu cię zaskoczę ruszając z 3500 obr zrobiłem 100 w ok 5.5s może mam troszke mocniejszego wrx bo ok 260km a suprą ruszając z 2000 obr 100km/h robię w 4.5 s ale tam mam getraga i 2JZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym zmierzyłeś te osiągi? jak jest potrzeba to i z odcinki sie ruszy :evil:

 

Gtech pro takie urządzonko do pomiaru przyspieszen

 

widzisz jak byś miał zmierzone z 5tyś i co wyszło by więcej czy mniej? a czym mierzone?

 

W suprze na pewno wyjdzie więcej , bo będzie ciężko ruszyć :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzy do 96.56 km

 

ale myślę ze nie chodzi o jakieś ułamki sekundy bo przecież to nie jest ćwiara gdzie liczą się czasami tysięczne :D

 

dla mnie ważne jest aby autko miało odejscie powiedzmy od 80 do 180km/h

Edytowane przez ziarus007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...