kraftpol Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Jakiej firmy pompę i gdzie najlepiej kupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 hmmm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Według mnie najlepiej nie kombinować, tylko kupować oryginlną. Zbyt poważna sprawa, by ryzykować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 ja ostatnio jak robiłem u siebie rozrząd to założyłem SKFu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 SKF, GMB, ew. INA - to są dobrzy producenci łożysk, rolek jak i również pomp wodnych NO chyba, że oryginał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 jeszcze AISIN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 A słyszał może ktoś o firmie Sakura? Taka pompa jest dostępna na aledrogo http://allegro.pl/pompa-wody-wodna-subaru-forester-impreza-legacy-i2795339158.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 SAKURA jest na poziomie firmy THERMALTAKE - sporo niższa półka niż w/w firmy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 SAKURA to nie firma, tylko tzw pakowacz, brand. Co jest w środku ciężko stwierdzić, ale znając życie jakiś chinol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 To co raczej tego nie zakładać? Co się może stać? Niby pompa wody to prosty jak cep mechanizm..... W sumie,to porozkręcałem przód i cieknie niby spod termostatu,to może tylko sam termostat wymienię,a pompę zostawię w spokoju?Nie będę musiał rozpinać rozrządu,a był niedawno robiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Niby prosty mechanizm ale... głównie chodzi o wirnik i łożyska. Jeżeli łożyska są chińskie, to za długo nie pochodzą i się pompa szybko zajedzie :-P THERMALTAKE i ta cała SAKURA są w granicach 150 zł. GMB, INA - ok. 250 - 280 zł a SKF, AISIN - coś koło 350 zł ale spokojnie GMB możesz zakładać - łatwo dostępna i dobra jakość sam teraz taką zakładałem przy okazji wymiany rozrządu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Tu masz AISIN za 190zł, może to być podróbka ? http://allegro.pl/pompa-wody-subaru-impreza-turbo-gt-wrx-sti-i2748842916.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Ja na Twoim miejscu nie pchał bym się w jakieś "cenowo niszowe" pompy. Każdy wie, że podstawą żywotności jest jakość łożyska zastosowanego do niej, więc moim zdaniem nie ma co stówki oszczędzać, bo potem można dużo więcej wydać. A odnośnie formy THERMALTAKE, to miałem kilka( 3-4) reklamacji u klientów, ale to sami przywozili najtańszy "rozrząd" i wracali, bo to luzu dostawała, albo wirnik od strony bloku się luzował na wałku(pompa się kręciła ale nie wymuszała obiegu płynu) i zakładałem SKF albo HEPU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Hmmm... sam nie wiem. Może to być podróbka :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Chłopaki, przecież oryginalna pompa kosztuje około 400 PLN, więc oszczędność rzędu 100-200 PLN w przypadku tak ważnego osprzętu silnika jest chyba irracjonalna... No i ewentualna awaria gigantycznie powiększa koszty. A poza tym na oryginalną w ASO dostaje się jednak gwarancję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 @@sebachon, każdy szuka oszczędności jak tylko może. Ale pompa wody ważny element w samochodzie wiec jestem Twojego zdania że nie można na niej oszczędzać! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 @@sebachon, każdy szuka oszczędności jak tylko może. Ale pompa wody ważny element w samochodzie wiec jestem Twojego zdania że nie można na niej oszczędzać! Co innego odłożenie czasu wymiany oryginalnej. Wszyscy spece od Subaru potwierdzają o wiele dłuższą jej żywotność niż 105 tys. Mój mechanik robiąc mi rozrząd przy 80 tys. km zadecydował o pozostawieniu fabrycznej pompy, ale dał mi gwarancję, że jeżeli pompa zacznie ciec przed upływem kolejnych 80 tys. km, to zapłacę tylko za nową pompę, a rozrząd założy mi ponownie gratis. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 @@sebachon, każdy szuka oszczędności jak tylko może. Ale pompa wody ważny element w samochodzie wiec jestem Twojego zdania że nie można na niej oszczędzać! Co innego odłożenie czasu wymiany oryginalnej. Wszyscy spece od Subaru potwierdzają o wiele dłuższą jej żywotność niż 105 tys. Mój mechanik robiąc mi rozrząd przy 80 tys. km zadecydował o pozostawieniu fabrycznej pompy, ale dał mi gwarancję, że jeżeli pompa zacznie ciec przed upływem kolejnych 80 tys. km, to zapłacę tylko za nową pompę, a rozrząd założy mi ponownie gratis. :cool: I tak powinno być! Tzn gwarancja i rzetelność firmy. Ale szczerze mówiąc ja bym jednak zmienił pompe przy tej wymianie mimo tego ze wydaje sie na dobrą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 ...ale powiem wam, że miałem klianta który w Imprezie 2.0 125KM na fabrycznej pompie zrobił już 230kkm , przy 199 robiłem rozrząd i pompa nawet deka luzu nie miała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Nie chłopaki, wyluzujmy. Pompa wody nie musi być oryginalna Subru! Przecież nawet jeżeli jest to oryginalna pompa z Subaru to i tak jej podzespoły (łożyska itp.) są innych firm - np. SKF. Także wystarczy wziąźć pompę firmy GMB, INA czy SKF i będzie OK! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 W niektórych zamiennikach wirnik tloczony z blachy potrafi się poluzowac na ośce i przestaje się kręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Nie chłopaki, wyluzujmy. Pompa wody nie musi być oryginalna Subru! Przecież nawet jeżeli jest to oryginalna pompa z Subaru to i tak jej podzespoły (łożyska itp.) są innych firm - np. SKF. Także wystarczy wziąźć pompę firmy GMB, INA czy SKF i będzie OK! Nadal jest jednak różnica. Jeżeli padnie ci pompa z ASO - masz gwarancję na część, więc jej wymiana oraz ponowne ustawienie rozrządu jest gratis. A jak przywieziesz do serwisu pompę skądinąd, to policzą ci za ponowną robotę. :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 W moim przypadku,rozebranie i złożenie rozrządu,to pestka,bo sam sobie robię u siebie,natomiast auta nie używam na co dzień,tylko sporadycznie i nigdy poza miastem.Dlatego zakładając pompę nie ASO wiele nie ryzykuję.Poza tym mam jeszcze 2 inne auta do jeżdżenia na co dzień,a impreza to moja zabawka-maskotka., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
parar Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Tydzień temu zakładałem GMB do vitary v6, i znów mam ja na kanale nie zrobiła nawet 1kkm, i się rozszczelnila. Miejmy nadzieje ze gwarancje choć pomyślnie załatwia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 18 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2016 Odkopię temat . Chciałbym zamontować większą pompę wody w swojej imprezie. Aktualnie mam dużą chłodnicę sportową mishimoto, chłodnicę oleju mishimoto, przewiercony termostat, wiatraki kręcą się na stałe i mimo to po kilkunastu kilometrach jazdy ogniem temperatura potrafi delikatnie podskoczyć. Uroki 2,5T . No i w związku z tym większa pompa pewnie dałaby efekt, tylko pytanie jaka? Ma ktoś doświadczenia, przerabiał ten temat i może coś polecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.