Skocz do zawartości

kolektor wydechowy impreza GC


tzd

Rekomendowane odpowiedzi

ten drugi ładniejszy :)

:mrgreen:

 

no tak, troche przesadziłem :mrgreen:

 

też zwróciłem na to uwagę (na kąt nawet a nie na konto :):P ), ale może to efekt fotki ?

 

edit: to chyba jednak efekt fotki, bo na drugim zdjęciu widać, że to jest rozkręcone:

 

305a44bbac74f.jpg

 

jak się można pozbyć tej rdzy i dlaczego mówicie, że ten drugi lepszy :o

ten pierwszy ma sondę i dla mnie to zaleta, ale..?

 

najlepiej wypiaskować. To że ma sonde to nic nie znaczy bo moze juz nie działać... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie było problemu

 

Udało się założyć IN z silnika z uszcz. 0.8 do takiego gdzie uszcz są pow. 1 mm? Albo odwrotnie?

 

Oczywiście, sam zobacz co napisałeś. to rożnica 0,2 mm a nie centymetra... Zakladalem kolektor do samochodu gdzie wsadzalem najgrubsze uszczelki 1,6mm (po skręceniu mają ok,1,3mm) a wcześniej były 0,8mm które mają po skręceniu 0,6mm. Te różnice są niezauważalne przy tak szerokim long bloku. Pozatym myślisz że Subaru produkowałoby kolektory o różnych szerokościach np do STI i WRX? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te różnice są niezauważalne przy tak szerokim long bloku. Pozatym myślisz że Subaru produkowałoby kolektory o różnych szerokościach np do STI i WRX

 

No cóż, ja składałem silniki z takimi różnicami i kolektory nie pasowały - dokładnie otwory w kolektorach i otwory w głowicach nie były współśrodkowe - nie da się wkręcić śrub..

Te elementy, podobnie jak inne w subaru są dość dokładnie wykonane. Znam też przykład zowalizowania otworów w kolektorze, by zmontować silnik na cieńszych uszczelkach - skończyło się odbiciem tłoka na głowicy, zniszczeniem tłoka i korby, etc. Numery części zamiennych też są rózne, zatem części nie tożsame. W przypadku który opisujesz było to odprężenie silnika, Co do pasowania części z różnych silników - EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te różnice są niezauważalne przy tak szerokim long bloku. Pozatym myślisz że Subaru produkowałoby kolektory o różnych szerokościach np do STI i WRX

 

No cóż, ja składałem silniki z takimi różnicami i kolektory nie pasowały - dokładnie otwory w kolektorach i otwory w głowicach nie były współśrodkowe - nie da się wkręcić śrub..

Te elementy, podobnie jak inne w subaru są dość dokładnie wykonane. Znam też przykład zowalizowania otworów w kolektorze, by zmontować silnik na cieńszych uszczelkach - skończyło się odbiciem tłoka na głowicy, zniszczeniem tłoka i korby, etc. Numery części zamiennych też są rózne, zatem części nie tożsame. W przypadku który opisujesz było to odprężenie silnika, Co do pasowania części z różnych silników - EOT

 

ciekawe jest to co piszesz - różnica grubości przy różnych uszczelkach to 4 kartki papieru...

 

Numery części są różne bo kolektory różnią się osprzętem ale nie wymiarami... Przy zakłądaniu strokera automatycznie masz inne tłoki i dodatkowo możesz odpręzyć motor grubszymi uszczelkami. Jeżeli ktoś tego nie zrobił będzie "tłok w zawór"

 

po to jest forum żeby sobie podyskutować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica grubości przy różnych uszczelkach to 4 kartki papieru

 

2,6-1,2= 1,4 gruby masz papier :mrgreen:

 

Numery części są różne bo kolektory różnią się osprzętem ale nie wymiara

 

To nie jest prawda

 

forum żeby sobie podyskutować

 

To prawda, ale wobec braku argumentów merytorycznych - EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a są uszczelki 2,6mm grubosci?

 

Dwie głowice dwie uszczelki 1.6 po skręceniu 1,3x2 ile to czyni?

Dwie głowice dwie uszczelki 0,8 po skręceniu 2x0,6 ile to czyni?

A jaka jest różnica?

 

EOT

 

ale co EOT?

 

przeciez to i tak niewiele, próbujesz na siłe udowodnic ze jak ktos zmieni uszczelki z grubszych na cieńsze lub z cieńszych na grubsze to musi sobie szukac innego koilektora co nie jest prawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie z piaskarni mówią, że po wypiaskowaniu wypadałoby kolektor jakoś zabezpieczyć, żeby znowu go ruda nie wzięła.

 

psiknąć go jakimś bezbarwnym lakierem odpornym na wysokie temperatury??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez to i tak niewiele, próbujesz na siłe udowodnic ze jak ktos zmieni uszczelki z grubszych na cieńsze lub z cieńszych na grubsze to musi sobie szukac innego koilektora co nie jest prawdą.

 

Komancz , Grzegorz ma w sumie racje :cool: , wielokrotnie spotkaliśmy sie z przypadkami że kolektor ss. szczególnie w new age był rozwiercany :idea: , bo jesli był planowany blok, planowane głowice , ząłożone uszczelki 0,7mm , to otwory są precyzyjnie wywiercone , i nie ma opcji żeby skrecić :idea: , problem jest jeszcze gorszy z rozrządem , bo pasek jest za luźno , i naprawde te ok, 1,5 mm robi róznice , nie mówiąc już o st. sprezania jesli tłoki nie zmienione :cool:

 

panowie z piaskarni mówią, że po wypiaskowaniu wypadałoby kolektor jakoś zabezpieczyć, żeby znowu go ruda nie wzięła.

 

psiknąć go jakimś bezbarwnym lakierem odpornym na wysokie temperatury??

 

mozesz go psiknąć lakierem do wys. temp. np. VHT , ThermoTec itp. i najlepiej owiń specjalną osłoną termiczną , nie bandażem !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...