komancz Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 ten drugi ładniejszy no tak, troche przesadziłem też zwróciłem na to uwagę (na kąt nawet a nie na konto ), ale może to efekt fotki ? edit: to chyba jednak efekt fotki, bo na drugim zdjęciu widać, że to jest rozkręcone: jak się można pozbyć tej rdzy i dlaczego mówicie, że ten drugi lepszy ten pierwszy ma sondę i dla mnie to zaleta, ale..? najlepiej wypiaskować. To że ma sonde to nic nie znaczy bo moze juz nie działać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 no tak, troche przesadziłem Eee... to nie tak, mi się ten bardziej podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 oba podejdą, ale ten drugi ładniejszy Nie ma pewności :arrow: ważne czy oba silniki miały uszczelki głowic takiej samej grubości, występowały różne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 namawiali namawiali i namówili a z sondą faktycznie jak jest, każdy wie. ciekawe, czy jakby co, nówki to klasyków jdm są dostępne, i za ile. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 oba podejdą, ale ten drugi ładniejszy Nie ma pewności :arrow: ważne czy oba silniki miały uszczelki głowic takiej samej grubości, występowały różne. ale to kwestia 1-2mm więc nie ma znaczenia, oba będą pasowały 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Grzegorz, trudno, zaryzykuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 1-2mm więc nie ma znaczenia Ma, zwłaszcza przi IN oczywiście, ale przy EX również. Przerabiałem ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 dzięki wszystkim - fajnie, że jest to forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 1-2mm więc nie ma znaczenia Ma, zwłaszcza przi IN oczywiście, ale przy EX również. Przerabiałem ten temat. ja też przerabiałem wiele razy, nie wielu typach uszczelek, nigdy nie było problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaco46VR Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 TZD nei chcesz sprzedac tego kolektora co masz pekniety? ja tez bede mail na dniach ori kolektory od GT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Jaco, nie wiem jeszcze, tzn - jak już założe seryjny i będzie wszystko OK, to chętnie się pozbędę tego "custom"-a. zrobimy licytację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 normalnie nie wierzę :eek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 nigdy nie było problemu Udało się założyć IN z silnika z uszcz. 0.8 do takiego gdzie uszcz są pow. 1 mm? Albo odwrotnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 nigdy nie było problemu Udało się założyć IN z silnika z uszcz. 0.8 do takiego gdzie uszcz są pow. 1 mm? Albo odwrotnie? Oczywiście, sam zobacz co napisałeś. to rożnica 0,2 mm a nie centymetra... Zakladalem kolektor do samochodu gdzie wsadzalem najgrubsze uszczelki 1,6mm (po skręceniu mają ok,1,3mm) a wcześniej były 0,8mm które mają po skręceniu 0,6mm. Te różnice są niezauważalne przy tak szerokim long bloku. Pozatym myślisz że Subaru produkowałoby kolektory o różnych szerokościach np do STI i WRX? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Te różnice są niezauważalne przy tak szerokim long bloku. Pozatym myślisz że Subaru produkowałoby kolektory o różnych szerokościach np do STI i WRX No cóż, ja składałem silniki z takimi różnicami i kolektory nie pasowały - dokładnie otwory w kolektorach i otwory w głowicach nie były współśrodkowe - nie da się wkręcić śrub.. Te elementy, podobnie jak inne w subaru są dość dokładnie wykonane. Znam też przykład zowalizowania otworów w kolektorze, by zmontować silnik na cieńszych uszczelkach - skończyło się odbiciem tłoka na głowicy, zniszczeniem tłoka i korby, etc. Numery części zamiennych też są rózne, zatem części nie tożsame. W przypadku który opisujesz było to odprężenie silnika, Co do pasowania części z różnych silników - EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Te różnice są niezauważalne przy tak szerokim long bloku. Pozatym myślisz że Subaru produkowałoby kolektory o różnych szerokościach np do STI i WRX No cóż, ja składałem silniki z takimi różnicami i kolektory nie pasowały - dokładnie otwory w kolektorach i otwory w głowicach nie były współśrodkowe - nie da się wkręcić śrub.. Te elementy, podobnie jak inne w subaru są dość dokładnie wykonane. Znam też przykład zowalizowania otworów w kolektorze, by zmontować silnik na cieńszych uszczelkach - skończyło się odbiciem tłoka na głowicy, zniszczeniem tłoka i korby, etc. Numery części zamiennych też są rózne, zatem części nie tożsame. W przypadku który opisujesz było to odprężenie silnika, Co do pasowania części z różnych silników - EOT ciekawe jest to co piszesz - różnica grubości przy różnych uszczelkach to 4 kartki papieru... Numery części są różne bo kolektory różnią się osprzętem ale nie wymiarami... Przy zakłądaniu strokera automatycznie masz inne tłoki i dodatkowo możesz odpręzyć motor grubszymi uszczelkami. Jeżeli ktoś tego nie zrobił będzie "tłok w zawór" po to jest forum żeby sobie podyskutować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 różnica grubości przy różnych uszczelkach to 4 kartki papieru 2,6-1,2= 1,4 gruby masz papier Numery części są różne bo kolektory różnią się osprzętem ale nie wymiara To nie jest prawda forum żeby sobie podyskutować To prawda, ale wobec braku argumentów merytorycznych - EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 różnica grubości przy różnych uszczelkach to 4 kartki papieru 2,6-1,2= 1,4 gruby masz papier a są uszczelki 2,6mm grubosci? Pisałem o 1,6 (najgrubsze) - 1,2mm daje 0,4mm(!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 a są uszczelki 2,6mm grubosci? Dwie głowice dwie uszczelki 1.6 po skręceniu 1,3x2 ile to czyni? Dwie głowice dwie uszczelki 0,8 po skręceniu 2x0,6 ile to czyni? A jaka jest różnica? EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 a są uszczelki 2,6mm grubosci? Dwie głowice dwie uszczelki 1.6 po skręceniu 1,3x2 ile to czyni? Dwie głowice dwie uszczelki 0,8 po skręceniu 2x0,6 ile to czyni? A jaka jest różnica? EOT ale co EOT? przeciez to i tak niewiele, próbujesz na siłe udowodnic ze jak ktos zmieni uszczelki z grubszych na cieńsze lub z cieńszych na grubsze to musi sobie szukac innego koilektora co nie jest prawdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarczak Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Podepnę się pod ten temat... można jakoś seryjny kolektor udoskonalic poprawic ? Mam na myśli żeby miał takie parametry jak rurowy... Wypolerowac oszlifowac ? coś w tym stylu... no i czy mam to sens ? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 panowie z piaskarni mówią, że po wypiaskowaniu wypadałoby kolektor jakoś zabezpieczyć, żeby znowu go ruda nie wzięła. psiknąć go jakimś bezbarwnym lakierem odpornym na wysokie temperatury?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Owiń bandażem przez niego raczej kolektor nie będzie narażony na zerdzewienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Farbą zaroodporna z castoramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 przeciez to i tak niewiele, próbujesz na siłe udowodnic ze jak ktos zmieni uszczelki z grubszych na cieńsze lub z cieńszych na grubsze to musi sobie szukac innego koilektora co nie jest prawdą. Komancz , Grzegorz ma w sumie racje :cool: , wielokrotnie spotkaliśmy sie z przypadkami że kolektor ss. szczególnie w new age był rozwiercany , bo jesli był planowany blok, planowane głowice , ząłożone uszczelki 0,7mm , to otwory są precyzyjnie wywiercone , i nie ma opcji żeby skrecić , problem jest jeszcze gorszy z rozrządem , bo pasek jest za luźno , i naprawde te ok, 1,5 mm robi róznice , nie mówiąc już o st. sprezania jesli tłoki nie zmienione :cool: panowie z piaskarni mówią, że po wypiaskowaniu wypadałoby kolektor jakoś zabezpieczyć, żeby znowu go ruda nie wzięła. psiknąć go jakimś bezbarwnym lakierem odpornym na wysokie temperatury?? mozesz go psiknąć lakierem do wys. temp. np. VHT , ThermoTec itp. i najlepiej owiń specjalną osłoną termiczną , nie bandażem !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się